Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Tony's simpele banen............effe kort bijkletsen.....

Gestart door Tony dinsdag 08 april 2014, 17:56:30

Hanzi en 3 gasten bekijken dit board.
Re: Tony's simpele banen..........niet ieder schoentje past..(2+toetje)....
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Tony's simpele banen..........niet ieder schoentje past..(2+toetje)....
Dag Tony.

Fraaie nieuwe oude aanwinsten hoor  :thumbup:
Een prachtig Old Skool modern station, die net als de in-aanbouw-zijnde-huizen, onbekende pareltjes zijn!
En dan als toetje een alleraardigst rangeerlocje, wat wel enige opleuking kan gebruiken.
Wellicht kan je dan gelijk die ontoepasselijke vishaak verwijderen ... :roll:

Groeten,

Erik.
Re: Tony's simpele banen..........niet ieder schoentje past..(2+toetje)....
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Tony's simpele banen..........niet ieder schoentje past..(2+toetje)....
Leuk dat oude materiaal Tony, die rails had ik nog nooit eerder gezien  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman 
Re: Tony's simpele banen............... met zijn drieën BR 240
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen............... met zijn drieën BR 240
Grote dank voor alle verzen en dichten, daar wordt het leven weer een beetje mooier, leuker en inspirerender van  :thumbup:  :thumbup:  :thumbup:
De inhoud laat mij soms blozen  :oops:, maar streelt ook mijn ego hoor  O:-D, eerlijk=eerlijk  :cool:
Voor mij is ons forum een soort vervangend facebook en groepsapp van gelijkgestemden; ik heb geen smartphone en kan alleen maar bellen en sms-en. Lekker rustig en de gsm hoeft maar eens in de 2 weken aan de laadpaal. Al 10 jaar lang ! Ik lijk Rutte wel  :D

Tussen de spannende, bedroevende en verrassende voetbalvetes in Qatar door, ben ik de treincadeautjes aan het uitsorteren, schoonmaken, opbergen, repareren en pimpen.
Leuk en dankbaar werkje en de tijd vliegt voorbij  :P

Gisteren ook bezig geweest met mijn nieuwe drieling ; ik heb nu namelijk opeens 3 BR 80 stomertjes !
De eerste (Roco) die ik kocht miste de schoorsteen (was rap verholpen thuis) en was zowat voor niks. Mooi ding (wel geen licht) en fraai drijfwerk. Helaas begon dat drijfwerk na een paar jaar te haperen en toen brandde de motor door.....dus die eruit gehaald en het ding werd een dummy. De tweede was van Märklin en die liep en loopt al heel wat jaren als een zonnetje. Met instelbare optrek- en afremsnelheid en mooi gedetailleerd. En nu dus nog een Roco. Uit een beginset. Een versimpelde versie van mijn eerste. Zelfde kap en motor, maar minder drijfwerk, geen ruitjes en minder rode verf en een zichtbaar groen printje in het machinistenhuis. Daar zit nu zwart papier over en er is ook rood geverfd.
Dit locje rijdt nu -opnieuw gesmeerd en zonder slipbandjes- geruisloos op de Fleischmann profirail en trekt probleemloos 10 karretjes  :thumbup:
Met het standaard gehalveerde drijfwerk is het vastlopen daarvan waarschijnlijk ook niet aan de orde. We gaan het zien.... ;)

Grtz Tony

10L ROCO BR 80 +80 RAMEN VERF EN DRIJFWERK.jpg

10M MET EN ZONDER MOTOR EN MARKLIN ERBIJ.jpg

10N BR 3X80=240N EN EEN LIK VERF.jpg

 

 



Re: Tony's simpele banen............... met zijn drieën BR 240
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Tony's simpele banen............... met zijn drieën BR 240
Dat is een mooie drieling Tony, de onderste foto kan zo in de volgende kalender als je het mij vraagt.


Mvg,

Peter Degeluidsman 
Re: Tony's simpele banen............... met zijn drieën BR 240
Kort maar krachtig: supertrio :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: Tony's simpele banen............... met zijn drieën BR 240
Prachtige foto's Tony van deze 3 leuke stoomlocjes. :thumbup:
Veel rijplezier toegewenst.

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen............... met zijn drieën BR 240
Tony,
de laatste foto is zoals Peter meldt een mooie foto, :thumbup:
prachtig om te zien, geniet van deze diorama,
Re: Tony's simpele banen................appendix ...........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen................appendix ...........
Hallo,

@ Peter; zeker een mooie drieling  ;) Op de eerste 3-rail kalender heeft dit stukje baan al eens gefigureerd, herhaling zal er wel niet inzitten  O:-D

@ Wico; het trio op het scenerypodium  :P

@ Mies; ja leuk hè ! Als ze samen stilstaan vind ik het ook al prima hoor :D

@ Benny; ooit waren dit 2 minidio's. Nu zijn ze samengevoegd en wat uitgebreid en sieren het uiteinde van treinbaan Lindental  :)


Na het unboxen van de bananendozen en het grotendeels tonen van de inhoud ervan, rest er nog een appendix/aanhangsel  ;)
In dit geval de 2 verkregen Fleischmann "donderbussen". Die zaten vroeger vaak in de beginsets en zagen er toen al heel wat beter uit dan de blikken karretjes die Märklin erbij stopte.
Daar had ik er al 3 van (met bordes) met bijpassende bagagewagen, maar nu dus 2 extra, waarvan een "umbau"-versie zónder bordes. Mooie aanvulling dus, want je vindt die wagens bijna nooit op beurzen.
Zo is het een mooie sleep geworden, die nog fijn op het perron van Lindental past. Blij mee  :thumbup:
Met een nieuwe versie van de Mäklin BR 74 ervoor, vormt dat een fraai treintje.

10o.jpg



En hier de 3 verschillende wagens apart op de pixels;

10p.jpg

Het kerkje dat ik in de dozen vond, werd niet tijdelijk opgeborgen, maar vond een plekje op het nog te maken dio op de kast in de gang  :P
Daar staat en past het prima !

10q.jpg

Het kleine gele rangeerlocje is voorzien van gekwaste lampen en mocht even wat rangeren. De gedeeltelijk afgebroken reling op de kleine ketelwagen is ook gerestaureerd.
De Fleischmann profikoppeling blijft op dit locje zitten, want dit stevige machientje heeft het voorrecht om ook met de kleinkidtwins op de Roco-tapijtbaan te spelen.
Dat (ont)koppelt wel zo makkelijk voor die kleine koters  :thumbup:

10r.jpg

En waar de volgende updeet over gaat ?
Dat zien jullie vanzelf wel  :)

Grtz Tony

( Die zich op het forum voorlopig ((af en toe)) vooral bezig houdt met reageren op ongelezen reacties en rustig de verbeteringen van de nieuwe layout afwacht....
Ik loop dus heel veel nieuwe items mis en loop hier en daar behoorlijk achter  :?  Nou ja, het zij zo. Het blijft nog steeds erg wennen  voor mij.)




Re: Tony's simpele banen................appendix ...........
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Tony's simpele banen................appendix ...........
Hallo Tony,

Het zijn weer heerlijke tafereeltjes die je ons voorschotelt! Vooral die "dondersmooie" sleep groene karretjes spreekt mij geweldig aan. :favorite:

Re: Tony's simpele banen................appendix ...........
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Tony's simpele banen................appendix ...........
Tony,

Kom kom je weet inmiddels al aardig de weg met het plaatsen van updates met foto's tussen de tekst. Dus digibeet is toch wat achterhaald inmiddels en het leest wel lekker zo :P. Mooie wagentjes worden er op de foto  gezet. Voor mij is de laatste foto met het gele locje de favoriet (mooie compositie met de shell wagons :thumbup:). En natuurlijk ben ik nu al nieuwsgierig naar de volgende update ( kerstspecial :)).

Groeten,
Wico
Re: Tony's simpele banen................appendix ...........
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

online
Re: Tony's simpele banen................appendix ...........
leuk leuk leuk, kan je ook wat meer vertellen over het groene treinstel rechts op de benedenverdieping op de eerste foto (bij de seinpaal)?
Re: Tony's simpele banen................appendix ...........
Tony,

Wat een heerlijke foto's laat je weer zien. :thumbup:
De foto met het geplaatste kerkje is schitterend zeker door de schaduweffecten van het licht.
De gele loc staat perfect voor de Shell wagons die combinatie zou ikzelf zeker zo houden. :P

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen................appendix ...........
Tony,
is om te smullen die plaatjes,
leuk om bananen dozen uitmesten en nieuwe spulletjes uit te stallen en plaatsen waar je het wilt hebben,
wat prachtige modelletjes zijn dat Tony,
Re: Tony's simpele banen................appendix ...........
 B) Da's een donders mooi sleepie donderbussen, mooie lengte ook.:thumbup:
En ook mooi dat de kerk al staat, dan kan de Preiserpastoor de voorbereidingen treffen voor de Kerst. O:-D
 :o) En vlak naast de gele lok zie ik een snuiter een beetje nonchalant een vat voort rollen, beetje uitsloverig.
Of wist ie dat je een foto nam?

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen................appendix ...........
Uiterst mooie aanwinsten!!!!
Re: Tony's simpele banen................appendix ...........
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Tony's simpele banen................appendix ...........
Citaat van: Dirk-Jan op vrijdag 09 december 2022, 15:08:58beetje uitsloverig.
Psst, niet verder vertellen hoor maar, zo'n zelfde uitslover loopt op mijn baan ook ergens rond.

En Tony, die huissies op dat dio in aanbouw, waar die kerk nu terecht is gekomen, zijn dat Auhagen modelletjes?
Re: Tony's simpele banen..........ouwe Zwitsers en het neusje van de zalm..........
Goeiezondag !

@ Marcel; ja, die Fleischmann opdondertjes zijn een (mooi) geval apart  :favorite:

@ Wico; in dit geval was het met mijn digibetes type 2.0 toch echt eindeloos oefenen, maar gelukkig wel te overzien. Over de gebezigde krachttermen tijdens dat proces laat ik me liever niet uit  :D
Het blijft dus actueel  O:-D  En ja, dat gele locje met die gele co2-karren is een fraai ensemble ! En dan te bedenken, dat ik heel wat wit/rode en gele tankwagentjes grijs geverfd heb........herontdekt dus ! :P

@ Hans; hieronder een foto speciaal voor jou ! Twee Zwitsers. Een Märklin-klassiekert en een Lima RBe 4/4 met verwijderde motor ( liep niet goed en die motor was lelijk zichtbaar )  :)

@ Mies; het kerkje vond vanzelf de goede plek en vult het geheel mooi aan en het gele locje met geel sleepje past daar inderdaad uitstekend ! :P

@ Benny; in plaats van inpakken en wegwezen is dit uitpakken en God zij geprezen ! :D

@ Dirk-Jan; de donderbussen zijn op 2 banen opgenomen in de dienstregeling  :thumbup: De pastoor is druk doende een kinderkoor samen te stellen, want op zo'n plek moet het "Stille Nacht" klinken.
En tja, van die uitslovers vind je zowat op iedere baan....tot in Thailand aan toe ( @citaatO:-D

@ Freek; dank je ! Ben het volledig met je eens !  B)

@ Henk; die uitslovert is waarschijnlijk stiekem met je meegereisd naar Thailand  :o)  Die huisjes zijn inderdaad van Auhagen, TT en van karton en plastic. Ook ooit uit een verrassingsdoos  :)


Dan het plaatje voor Hans;

20221211_103435.jpg

En omdat het kalendertijd is; het Zwitserse neusje van de zalm ! Aangemeerd in het oldskool-dubbelstation van Bahnhofshausen.
Deze plaat heeft - geheel terecht - de eerste WOSA-kalender opgesierd  :thumbup:

20221211_123227.jpg

Of er (ook) dit jaar een Kerstspecial komt, staat in de sterren geschreven.........
Ik wacht het rustig af........  B) 

Grtz Tony



 
Re: Tony's simpele banen................appendix ...........
Ha Tony,

Zoals je weet reageer ik niet niet vaak maar je post met de twee zwitsers, de 3050 en de RBE staan er weer mooi op.

Kijk vol spanning uit naar de Kerstspecial.

Groet, Erik
Re: Tony's simpele banen................appendix ...........
Pracht foto Tony van deze 2 Zwitserse kanjers. :favorite:

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen................appendix ...........
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

online
Re: Tony's simpele banen................appendix ...........
Bedankt Tony voor de foto van die prachtige RBe. Ik hoop nog eens "betaalbaar" tegen de HAG-versie daarvan aan te lopen.

Die huisjes op je nieuwe dio bij de kerk doen me sterk denken aan 3 huisjes in Altenstein die daar ooit door de Oost-Duitse aannemer VERO zijn gebouwd. Het gele huis heeft een extra verdieping gekregen tov de bouwtekeningen. Schaal 1:100 of zo.
IMG-20221212-WA0000.jpg
IMG-20221212-WA0001.jpg
Re: Tony's simpele banen................de groeten...........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen................de groeten...........
Hallo,

Wegens een taai en volhardend virus en andere beslommeringen een tijdje forumloos geweest en veel zal er voorlopig ook niet gebeuren hier. Ben nog steeds niet in orde  :?
Gelukkig heeft mijn overbezorgde Carltje alsnog een kerstkaart gefabriceerd  :thumbup: en die doe ik dadelijk op de post hieronder.
Daarna ga ik weer offline en als het goed genoeg gaat, meld ik me weer en reageer weer in de topics die ik volg.

@ Erik en Mies; telkens als ik Zwitsers op de pixels gooi, denk ik ook aan jullie  :)


@ Hans; ik hoop het met je mee, voor die RBe ! De foto's van je huisjes zijn pareltjes en de bouwstijl is inderdaad zowat identiek  :P

Grtz Tony


10u.jpg
 
Re: Tony's simpele banen................de groeten...........
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re: Tony's simpele banen................de groeten...........
Beterschap Tony!
Re: Tony's simpele banen................de groeten...........
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Tony's simpele banen................de groeten...........
Beterschap Tony,

Ik herken jou klachten als geen ander, ook hier van alles onder de leden.


Mvg,

Peter Degeluidsman 
Re: Tony's simpele banen................de groeten...........
 :? Nou, dat het dan maar snel beter met je mag gaan. O:-D
En voor jou, mevrouw Tony, je kids, kleinkids, Carl, Matz en de Taiga Twins ook de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar en hopelijk ben je met de Kerst al weer wat meer op de been. O:-D
Want ja, die Kerstvlaaien en andere lekkernijen daar in Limbabwe kan je vrouw niet alleen opschransen natuurlijk.
 :o) En ik kom niet helpen opeten, ik moet aan de Kerstkaas. :D

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen................de groeten...........
Tony wat jammer dat je niet in orde bent, wij sukkelen ook met verschillende problemen maar zijn ook een stuk ouder.
wij wensen jou het aller beste voor nu en het komende jaar. Natuurlijk ook voor allen die je lief zijn.
Mooie en gezonde dagen :P  :thumbup:
Re: Tony's simpele banen................de groeten...........
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

online
Re: Tony's simpele banen................de groeten...........
Tony offline :-(

Rustig aan, en als je er weer zin in krijgt zien we je vanzelf weer op het forum verschijnen.
Tot die tijd gaan we proberen het zonder je updates te doen...

Sterkte en beterschap, het is vandaag de 21e dus de dag van morgen wordt alweer wat langer O:-D
En nog anderhalve week en er begint een nieuw jaar met nieuwe energie en zo (hoop ik ;)).

En nou we het daar toch over hebben: vanuit Lilleby-Altenstein de allerbeste wensen voor 2023!

Klaus, Heinz, Ole, Hans und Hanzi :D 
 
 
 
Re: Tony's simpele banen................de groeten...........
Beterschap
En toch hele fijne dagen
lekker rustig ,en wat eten en drinken knap je ook van op
Vrouwtje had ook een virus
is geen corona (ik dacht heb ze een bier virus  :O )maar is een soort griep die anders is
the best for you both
Re: Tony's simpele banen................de groeten...........
Beterschap en sterkte, Tony!
Re: Tony's simpele banen................de groeten...........
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Tony's simpele banen................de groeten...........
Tony, wat maak je me nu. Ziek worden in deze tijd van het jaar is niet erg verstandig. Heeft vaak erg teleurstellende gevolgen voor iedereen.
Ook vanuit, het momenteel niet zo warme, Thailand de allerbeste wensen en beterschap. In alle opzichten.
Re: Tony's simpele banen................de groeten...........
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Tony's simpele banen................de groeten...........
Tony,

Allereerst natuurlijk beterschap gewenst; altijd vervelend als je een tijdje in de lappenmand zit. Hopelijk met het nieuwe jaar ook nieuwe energie :thumbup:.

Verder vanaf de Donnerwetter Alm ook voor jou en je naasten hele fijne feestdagen toegewenst.

20221205_135759b.jpg

Groeten,
Wico
Re: Tony's simpele banen................de groeten...........
Tony,

Dat bericht maakt mij niet echt blij eerder zeer verdrietig.
Daarom wens ik je beterschap en veel rust toe ga lekker met de feestdagen heerlijk genieten van de familie en kom pas weer op het forum totdat je er klaar voor bent.
Ik ieder geval wens ik jouw en familie en Carl und Matz en de Taiga Twins en alle andere fijne feestdagen en een super goed maar vooral een gezond 2023 toe.

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen................de groeten...........
veel beterschap, Tony

mvg,
Michel
Re: Tony's simpele banen................de groeten...........
Beterschap Tony!

Gr Wim
Re: Tony's simpele banen................de groeten...........
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Tony's simpele banen................de groeten...........
Tony, heel veel beterschap.
Re: Tony's simpele banen................de groeten...........
Tony,
veel beterschap,
verzorg jullie elkaar maar goed,
zalig en vrolijk kerstdagen ,
en een fijne leuke gezond 2023,
Re: Tony's simpele banen................de groeten...........
Hou je haaks,Tony!

Peter
Re: Tony's simpele banen................de groeten...........
Tony heel veel beterschap, en (hopelijk niet verpest door dat virus) een fijne kerst en een gelukkig en gezond 2023 toegewenst.
Re: Tony's simpele banen................de groeten...........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen................de groeten...........
Grote dank voor de hartverwarmende reacties, Heren  :thumbup:
Dat doet een mens goed ! :)

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen................de groeten...........
Hallo Tony,

Beterschap en doe rustig aan.
Er zijn wel veel mensen ziek, met toch wel vreemde verschijnselen.

Maar we wensen je wel prettige feestdagen en een goed en gezond 2023 toe.

M.vr.gr. Erwin
Re: Tony's simpele banen................de groeten...........
Tony, snel beterschap en hopelijk weer gauw aan het posten 👌
Re: Tony's simpele banen................de groeten...........
Lid sinds: 2020

zonder fantasie ook geen creativiteit

offline
Re: Tony's simpele banen................de groeten...........
Hoi Tony, bij de wensen van de vorige forumleden sluit ik mij graag aan. Beterschap en voor straks fijne Kerstdagen.
Re: Tony's simpele banen................de groeten...........
Lid sinds: 2014

Niets laat meer sporen na dan een trein.

offline
Re: Tony's simpele banen................de groeten...........
Tony, ook van mij veel beterschap en hopelijk toch nog fijne feestdagen.

Re: Tony's simpele banen................de groeten...........
Heel veel beterschap Tony, daar in Weert! Je komt er zeker en vast weer bovenop.

Groeten uit Nederweert,
William
Re: Tony's simpele banen................de groeten...........
Beterschap Tony!
Re: Tony's simpele banen................de groeten...........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen................de groeten...........
 @citaat Thanx  :thumbup:

Op snel herstel reken ik (nog) niet; telkens als het na een paar weken beter gaat, begint het liedje weer opnieuw  :?
Afwachten maar.......
De zin en puf in en voor het forum is ook even helemaal verdwenen.

Komt wel weer !  :P
Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen................de groeten...........
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Tony's simpele banen................de groeten...........
Beterschap, en fijne feestdagen gewenst
Re: Tony's simpele banen................de groeten...........
veel beterschap Tony, :thumbup:
zalig kerstfeest en een gezond treinbaan relaxerend 2023,
Re: Tony's simpele banen................de groeten...........
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

online
Re: Tony's simpele banen................de groeten...........
Nog een week en er is weer een nieuw jaar begonnen :).
Ik heb er ook wel eens last van dat een jaar gevoelsmatig gewoon een week te lang duurt.
Dan ben je er gewoon klaar mee.

Sterkte met de laatste loodjes en volgende week een heel goed nieuw begin gewenst!
Re: Tony's simpele banen................de groeten...........
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

online
Re: Tony's simpele banen................de groeten...........
Om je een beetje op te vrolijken, Tony ;):
IMG-20221228-WA0000.jpg
Re: Tony's simpele banen................de groeten...........
Citaat van: Hanzi op maandag 26 december 2022, 13:01:45Ik heb er ook wel eens last van dat een jaar gevoelsmatig gewoon een week te lang duurt.
:o) Het schijnt ook voor te komen dat bij sommige dat de maand een week te lang duurt, dan is het salaris op en motte ze nog een week. :?  :D
En ik heb gehoord dat volgend jaar ook weer 52 weken zal krijgen, dus gaan we er weer niet op vooruit. :mrgreen:

Enne Hanzi, helemaal toppie, dat vind Tony mooi.

Dirk-Jan