Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

CS2 Update 3.7.0(7) online now!

Gestart door steventrain woensdag 12 maart 2014, 21:20:09

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: CS2 Update 3.5.6 now.
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: CS2 Update 3.5.6 now.
Hoi Peter,

De CS2 heeft de PC niet nodig voor de update. De CS2 kan direct via het modem updaten. CS2 opstarten en in het setup menu updaten kiezen. Na 2 of meerdere keren de update uitgevoerd te hebben (volg de aanwijzingen van het CS2 update programma) is de CS2 versie 3.6.2 geladen. Veel succes. Mocht het niet lukken, dan horen we wel weer van je.
Re: CS2 Update 3.5.6 now.
Lid sinds: 2006

offline
Re: CS2 Update 3.5.6 now.
Dick

De update uitgevoerd. zoals altijd ,PC aan het modem
Halverwege gestand
Krijg een foutmelding en alles zit vast.
Stom natuurlijk ,niets gelezen
Wat nu te doen ,opnieuw opstarten werkt niet meer
Nogmaals op gestart aan het moden weer foutmelding
Modem werkt goed !

CS werkt nog wel als centrale voor mijn PC ook via modem

Help
Peter R
Re: CS2 Update 3.5.6 now.
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: CS2 Update 3.5.6 now.
Peter,

Welke versie heeft je CS2 ? Pas vanaf versie 2.0.1 kan je direct via het moden updaten, anders moet je via de USB stick methode updaten ( via website Marklin duitsland  https://www.maerklin.de/de/produkte/tools_downloads/software_updates.html het bestand CS2update.tgz op je USB stick zetten, daarna via USB stick updaten van de CS2. Kijk eens of deze methode lukt
Re: CS2 Update 3.5.6 now.
Lid sinds: 2006

offline
Re: CS2 Update 3.5.6 now.
Dick

Het probleem is dat de CS vast zit
vast gelopen halverwege de update
Hij reageert niet meer op op het tuchschreen
dus ik kan nergens meer bij dus ook niet met sticje

hoe nu verder
Re: CS2 Update 3.5.6 now.
Opsturen naar Marklin?
Re: CS2 Update 3.5.6 now.
Heb je al eens geprobeerd om een muis aan te sluiten via de USB aansluiting? Misschien kan je zo weer op je scherm iets aanklikken.
grts

Johan
Re: CS2 Update 3.5.6 now.
Lid sinds: 2006

offline
Re: CS2 Update 3.5.6 now.
Johan

Bedankt hij is los

Groetjes
Peter R
Re: CS2 Update 3.5.6 now.
Peter

vorige week in Goeppingen was er iemand met een CS2 die nog geen enkele update had sinds 2008!!
Heeft bijna drie uur geduurd om de centrale op de nieuwste stand te krijgen , is uiteindelijk gelukt.
Altijd rechtstreeks aansluiten op het net niet via via. Na het laden deze update kan je terug via USB updaten als je dit liever doet of als je centrale niet in de omgeving van een aansluiting staat.

Grts

Johan
Re: CS2 Update 3.5.6 now.
3 uur? Gewoon aangesloten en m zelf t werk laten doen of steeds handmatig een nieuwere update?
Re: CS2 Update 3.5.6 now.
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: CS2 Update 3.5.6 now.
@PeterR: kan je nu wel updaten ?
Re: CS2 Update 3.5.6 now.
Ice3,

update gestart en telkens als hij afbrak of niet verder wou terug update lanceren. Uiteindelijk is hij er door geraakt, waarschijnlijk heeft de belasting van het net ook een invloed gehad. Versie op de CS 2 was de initiële versie 1.x.x die op de eerste exemplaren stond.
Na aankoop had de CS 2 in zijn doos "gerust" tot vorige week waar de eigenaar eindelijk besloten had ze toch te (leren) gebruiken.

Hij was niet de enige die zijn centrale al geruime tijd had zonder ze te gebruiken :|.

Grts

Johan
Re: CS2 Update 3.5.6 now.
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: CS2 Update 3.5.6 now.
Tip: bij softwareversie 1.x.x en 2.x.x niet ongeduldig worden als de update lang duurt, tenslotte doet de online update van versie 3.5.6 naar 3.6.2 er ook al gauw zo"n 20 tot 30 minuten over (met gemiddelde downloadsnelheid).
Re: CS2 Update 3.6.2 nu
Lid sinds: 2013

offline
Re: CS2 Update 3.6.2 nu
Ik heb vandaag bij iemand hier in de buurt de CS2 van v3.5.6 deze bijgewerkt naar v3.6.2. Dit door middel van de USB-stick methode. Het werkte relatief snel. De eerste update was er door tussen de 20 à 30 minuten (die naar v3.5.99) en de uiteindelijke update ging ook vrijwel even vlot en deze had netjes het nieuwe update scherm.
Re: CS2 Update 3.5.6 now.
Lid sinds: 2012

offline
Re: CS2 Update 3.5.6 now.
Ook ik heb mijn CS2 (60214) via een USB stick opgewaardeerd naar de versie 3.6.2.
Niet alles ging direct goed en ik merkte dat de versie 3.6.2 er niet op stond. Ik had ook roze kringen in de snelheidsmeters.
Opnieuw de update gestart en nu kwam de laatste versie er wel op ware het niet dat er een foutmelding kwam met de volgende tekst:
" De externe MFX CV beschrijving kan niet worden geladen. Een verwerking met MFX CV is daarom niet mogelijk"

Alles lijkt goed te functioneren, ik heb mooie achtergronden en bij mijn MFX locs staat een rode M.
Heeft iemand enig idee wat deze melding kan betekenen?

Groet
Max
Re: CS2 Update 3.5.6 now.
Ahum............mfx? :D
Re: CS2 Update 3.5.6 now.
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: CS2 Update 3.5.6 now.
@elisatrein: blijkbaar niet goed op de aanwijzingen in het scherm gelet. De roze kringen in de snelheidsmeters krijg je halverwege de update. Door de CS2 opnieuw te updaten ga je van versie 3.5.99 naar versie 3.6.2. De foutmelding treedt op als de update niet geheel afgerond is (geweest). Ook hier geldt weer, lees eerst goed de instructies op de marklinsite voordat je gaat updaten. Voorkomt misvertanden en ergernis.

Dat het updateproces wel goed verloopt lees je in het bericht van Shaggy.

Edit: tekst aangepast aan Marklin instructie updaten
Re: CS2 Update 3.5.6 now.
Lid sinds: 2013

offline
Re: CS2 Update 3.5.6 now.
Een Nederlandse handleiding kan je vinden in het Nederlandse artikel op Märklin.nl.
Re: CS2 Update 3.5.6 now.
Der Rheingold
gast

Re: CS2 Update 3.5.6 now.
Ik heb de update volledig volgens het boekje (met een USB-stick) gedaan. Volledig mislukt! Bij de tweede start kreeg ik constant een foutmelding. Zal wel naar Göppingen terug moeten voor herstel.

mvg Henk
Re: CS2 Update 3.5.6 now.
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: CS2 Update 3.5.6 now.
Henk,

Je kunt nog proberen om via backup je laatst werkende versie via de CS2 te herstellen, vooropgesteld dat je ooit een backup op de CS hebt gemaakt.
Re: CS2 Update 3.5.6 now.
Henk ik zou eens proberen om de update via je netwerk kabel uit te voeren. De update 3.5.6 moet eerst uitgevoerd worden om NADIEN terug via USB updates te kunnen uitvoeren. dit is nu net een van de mogelijkheden die door de update terug mogelijk zijn. Zo heb ik tijdens het seminarie  CS2 in Goeppingen begrepen in mei.
succes
grts

Johan

PS als je scherm om een of andere reden niet werkt aan je USB aansluiting een muis aansluiten hiermee kan je dan weer verder.
Re: CS2 Update 3.5.6 now.
Hallo,

Vroeger deed ik ook de update via de USB, nu alleen nog maar via Internet...werkt perfect  :)

Zit er bij de terugzet-mogelijkheid, geen default setting of iets dergelijks...heb mijn CS2 niet bij de hand maar zoiets staat me bij ??

Groeten,

Hans

Re: CS2 Update 3.7
Lid sinds: 2013

offline
Re: CS2 Update 3.7
Inmiddels is vandaag de update naar 3.7 uitgekomen. Vanmorgen stond hij er nog niet op maar nu staat er een verhaal op dat via het internet de CS2 updatable is. Via USB zou niet mogelijk zijn door technische redenen, maar volgt binnen enkele weken. Op Maerklin.de onder Software-Updates is de informatie te vinden.

Ik weet er nog weinig over maar uiteraard horen we jou bevindingen graag wanneer je een CS2 geüpdatet hebt.
Re: CS2 Update 3.7.0(7) MS2 V.3 online now!
CS2 Update 3.7.0(7) online now!
Re: CS2 Update 3.7.0(7) online now!
De update duurt een klein uur, wanneer je hem uit voert op een CS2 welke op het moment van updaten op v3.6 draait.
Re: CS2 Update 3.7.0(7) online now!
Uit de Change-log van de CS2:

GUI Version 3.7.x (ab August 2014)

  • Weitere Spielewelt-Fahrpulte hinzugefügt
[Zie bijlage #1]
  • Für schweizer Loks Vertauschung der Spielewelt-Bedienknöpfe wegen Linksverkehr im Setup ermöglicht
  • Bisherige Spielewelt-Fahrpulte überarbeitet
[Zie bijlage #2]
  • Sifa-taste kann jetzt deaktiviert werden
  • Neue Firmwareversionen für mSD und mLD
  • Betatest-Update wieder integriert, verwaistes Updatepaket gelöscht
  • Import von Lokbildern (icons) wieder ermöglicht
  • Import erweitert auf Hintergrundbilder
  • Versehentliches Update von connect6021 wird jetzt sicher verhindert
  • Timeout beim Magnetartikel-programmieren angepasst
  • kleine Fehlerkorrekturen des USB-Updaters
  • Korrekte Anzeige der Dil-Schalter in der Konfiguration des Keyboard wieder hergestellt
  • Timeout beim Magnetartikel-CVs auf 15 Sekunden hochgesetzt

momentan nur im Betatest: GUI Version 3.8.x (ab August 2014 im Betatest)

  • Weitere Spielewelt-Fahrpulte

Nu ben ik niet zo goed in Duits maar zo te zien werken ze nog aan het verfijnen van de mFX+ cabine mogelijkheden welke beschikbaar komen in v3.8.x welke nu in Beta zou zijn, op het moment van schrijven.

Daarnaast lijkt het er ook op dat er geen nieuwere versie voor de MS2 aanwezig is, dan v2.3 welke in al CS2 v3.6.2 aanwezig was.
Re: CS2 Update 3.7.0(7) online now!
Update uitgevoerd: ging in één keer helemaal goed!
Deze nieuwe manier van updaten (via internet) is erg handig.
Re: CS2 Update 3.7.0(7) online now!
Citaat van: Bernd op woensdag 03 september 2014, 16:47:15
Update uitgevoerd: ging in één keer helemaal goed!
Deze nieuwe manier van updaten (via internet) is erg handig.
Toch iets aparts ...
Ik probeerde de update opnieuw en zag dat item 14 nog zwart was (de andere items zijn grijs, dus succesvol geïnstalleerd). Maar het vreemde is dat item 14 (14: import (V evergreen : 3.7.2014) ) als info meekrijgt: "import von Lokbildern vom USB-Stick".

Wanneer je op start klikt krijg je een foutmelding "dat er geen USB-stick aangesloten is". Klopt.
Hoe los ik dit op? Weet iemand waar deze file te vinden is?
Re: CS2 Update 3.7.0(7) online now!
Ditzelfde heb ik ook. Zelf denk ik dat het een bug is van deze 3.7.0 installatie.

Gelukkig is het voor de functionaliteit om zelf via de GUI van de CS2, eigen afbeeldingen van lok's in te laden. Dit kan al enige tijd via de interne website van de CS2 dus je zal niet veel missen, wanneer je hier niet met smart op zat te wachten.

v3.8.x is momenteel in beta-test volgens de Change-log uit de CS2, dus misschien meer hoop bij de volgende update.

Edit:
De melding dat er geen USB-stick aangesloten zou zijn zie ik alleen verschijnen wanneer ik er voor kies om hem te laten updaten via USB-stick... welke hij vervolgens dus niet kan vinden, omdat er geen USB-stick aangesloten is.

Bij het updaten van item 14, V evergreen, geeft hij na enkele seconden gewoon aan dat hij klaar is en bovenin staat vermeld dat niet elke update geslaagd is. Uiteraard gaat dit om item 14, gezien dit de enige update is dit nog niet geïnstalleerd was.
Re: CS2 Update 3.7.0(7) online now!
Citaat van: Shaggy op donderdag 04 september 2014, 09:56:52
De melding dat er geen USB-stick aangesloten zou zijn zie ik alleen verschijnen wanneer ik er voor kies om hem te laten updaten via USB-stick... welke hij vervolgens dus niet kan vinden, omdat er geen USB-stick aangesloten is.

Bij het updaten van item 14, V evergreen, geeft hij na enkele seconden gewoon aan dat hij klaar is en bovenin staat vermeld dat niet elke update geslaagd is. Uiteraard gaat dit om item 14, gezien dit de enige update is dit nog niet geïnstalleerd was.
Ik update door op NETZ te klikken. Als het een bug is vind ik de kwaliteitscontrole bij Märklin niet echt geweldig: hier loop je direct tegen aan.
Ik wacht wel tot er of een patch voor komt of dat het in 3.8 opgelost wordt.
Re: CS2 Update 3.7.0(7) online now!
Ja, erg netjes is het zeker niet. Dat ben ik volledig met je eens.

Daarnaast betreft het een nieuwe module, dus zelf zou ik het niet zo snel missen. En het is modulair opgebouwd, dus mist het systeem het pakket ook niet snel.

Ik kan je ook vertellen dat de versie best aardig werkt. Gisteren er nog mee een mLD en een mSD bijgewerkt naar v1.17.19.0 Beiden kwamen ze vanaf v1.9.15.0.
Re: CS2 Update 3.7.0(7) online now!
CiteerGisteren er nog mee een mLD en een mSD bijgewerkt naar v1.17.19.0 Beiden kwamen ze vanaf v1.9.15.0.

En, merk je verschil in rijgedrag?
Re: CS2 Update 3.7.0(7) online now!
Ik weet niet of dat aan mij is om dat te beoordelen met de paar meter aan spoor wat we hebben liggen. Het betreft een omgebouwde 3075 (BR 216 025-7) waar nu een 60944 in zit (voorheen een LFCM).

Misschien dat enkele andere forumleden met een wat uitgebreidere baan dit het beste kunnen beoordelen? Wanneer ze in de buurt van Zwolle wonen kunnen we ze samen wel updaten bij m'n lokale dealer. (Dat is de CS2 die ik in ieder geval voor hem altijd update, wanneer er een nieuwe versie uit is en daarmee heb ik ook mijn eigen loc's nu bijgewerkt.) Het bijwerken zelf duurt zo'n 15 à 20 seconden.
Re: CS2 Update 3.7.0(7) online now!
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: CS2 Update 3.7.0(7) online now!
voor de leek: kan je locs updaten?  8o


Simon
Re: CS2 Update 3.7.0(7) online now!
De decoder, die erin zit, kun je updaten.

Groeten,
Ton.
Re: CS2 Update 3.7.0(7) online now!
Hoi

Alleen MSD en MLD. Decoders die standaard in loks zitten kun je (meestal) niet updaten......helaas  :(

Bart
Re: CS2 Update 3.7.0(7) online now!
Citaat van: Bart op vrijdag 05 september 2014, 15:04:11
Alleen MSD en MLD. Decoders die standaard in loks zitten kun je (meestal) niet updaten......helaas  :(
Wanneer ik mijn 37421 (Koploper) op de programmeerrail zet dan krijg ik de kans om te upgraden. Het effect is dat de trein er ineens met een bloedgang vandoor gaat en CS vertelt je dat de update niet geslaagd is ...... . Dat updaten niet lukt, ok..... , maar dat de trein ervandoor gaat is minder  :( . Dat was boem !
Re: CS2 Update 3.7.0(7) online now!
Citaat van: Shaggy op donderdag 04 september 2014, 09:56:52
Ditzelfde heb ik ook. Zelf denk ik dat het een bug is van deze 3.7.0 installatie.

Gelukkig is het voor de functionaliteit om zelf via de GUI van de CS2, eigen afbeeldingen van lok's in te laden. Dit kan al enige tijd via de interne website van de CS2 dus je zal niet veel missen, wanneer je hier niet met smart op zat te wachten.

v3.8.x is momenteel in beta-test volgens de Change-log uit de CS2, dus misschien meer hoop bij de volgende update.

Edit:
De melding dat er geen USB-stick aangesloten zou zijn zie ik alleen verschijnen wanneer ik er voor kies om hem te laten updaten via USB-stick... welke hij vervolgens dus niet kan vinden, omdat er geen USB-stick aangesloten is.

Bij het updaten van item 14, V evergreen, geeft hij na enkele seconden gewoon aan dat hij klaar is en bovenin staat vermeld dat niet elke update geslaagd is. Uiteraard gaat dit om item 14, gezien dit de enige update is dit nog niet geïnstalleerd was.
Sinds de laatste Nieuwsbrief van Märklin snap ik hoe het zit:
Nieuwsbrief: "?   Der Import von Lokbildern wurde wieder ermöglicht. Die Lokbilder müssen sich auf einem USB-Stick (max. 8GB) im Ordner cs2importicons befinden. Wichtig: Dieses Integrieren der Lokbilder wird nur durchgeführt, wenn ein Update über das Netz angestoßen wurde und dabei dieser USB-Stick bei der Central Station eingesteckt ist. Diese zusätzlichen Lokbilder  sind dann aber erst nach einem Neustart der Central Station aktiv. "

Ik zou graag afbeeldingen van locomotieven willen toevoegen maar waar vind ik die?
Als ik een afbeelding van de Märklin website pluk is de file size veels te groot. Wanneer ik deze verklein door de afbeelding met veel minder pixels op te slaan wordt de file size klein genoeg maar dan is de afbeelding op het scherm van CS2 weer te klein: priegelig klein, je ziet amper welke locomotief het is.

Kortom, de vraag is: heeft Märklin ergens de afbeeldingen van al haar locomotieven staan die zo in CS2 te importeren zijn?
Re: CS2 Update 3.7.0(7) online now!
Wanneer je de CS2 via een browser benaderd op zijn IP adres, kom je terecht op de interne pagina van de CS2. Hier vind je onder andere alle lok afbeeldingen. Daar kan je zien hoeveel pixels hoog en breed deze zijn. Wanneer je een afbeelding van bijvoorbeeld van de Märklin site deze afhaalt, verkleind naar de inmiddels bekende afmetingen en opslaat als PNG, kan je deze vervolgens ook meteen via die interne website uploaden maar je CS2. Op deze manier hoef je niet tewerk te gaan met een USB stick.

Ik moet hiervan ook nog een beschrijving hebben staan op internet, maar ik heb momenteel die URL even niet ter beschikking (ik type dit vanaf m'n telefoon). Ik kom hier later wel op terug.
Re: CS2 Update 3.7.0(7) online now!
Ik had eens "rondgekeken" op de CS2 middels de webserver. Na het intypen van het 192.168.xxx.xxx adres in mijn browser kom je interessante info tegen.

Voor het aanpassen van de locomotief-afbeeldingen heb ik het gratis programma GIMP 2 geïnstalleerd.
Kies Afbeelding/Afbeelding schalen ..., stel de afbeeldingsgrootte op beeldpunten in (px) en kies voor 128 als breedte: de hoogte wordt automatisch aangepast.
Na op Schalen te hebben geklikt kies je Bestand/Export As... en kies je PGN als exportformaat. De file die nu gemaakt wordt is bij mij steeds rond de 9 a 11 KB (dus groter dan de limiet van 6 KB).
Daarna naar de webserver van de CS2 en de nieuwe PGN-file uploaden naar de CS2. Ondanks dat de grootte groter is dan 6 KB gaat het zonder problemen.

Het overschrijven van een bestaande icoon werkt ook prima: wel even F5 indrukken om de inhoud van de webpagina te verversen.

Het resultaat bij mij is dat ik nu duidelijke nieuwe locomotiefafbeeldingen heb.

Bedankt voor alle tips: zeer behulpzaam  :thumbup:
Re: CS2 Update 3.7.0(7) online now!
Lid sinds: 2010

A picture says thousand words.

offline
Re: CS2 Update 3.7.0(7) online now!
Citaat van: Bernd op woensdag 24 september 2014, 09:09:33
"De file die nu gemaakt wordt is bij mij steeds rond de 9 a 11 KB (dus groter dan de limiet van 6 KB).
Daarna naar de webserver van de CS2 en de nieuwe PGN-file uploaden naar de CS2. Ondanks dat de grootte groter is dan 6 KB gaat het zonder problemen.

Toen ik de limiet van 6 KB las ging er bij mij een belletje rinkelen want had het volgende ergens gelezen op het M* web. Mvg.

Aktuelles Update für die Central Station 60215

Aufgepasst: Ab jetzt steht das Update auf die Softwareversion 3.7. auf unserem Server zum direkten Download über das Internet auf Ihre Central Station 60213 ? 60215 zur Verfügung. Diese Version bietet gegenüber dem Stand des Vorgängers folgende Änderungen:
?   Zusätzliche Führerstände für den mfx+-Betrieb. Dargestellt werden die Bedienungspulte einer Altbau-Elektrolok (z.B. E93), einer BR 111 oder diverser Schweizer Elektroloks und Triebwagen (z.B. Re 4/4).
?   Der Import von Lokbildern wurde wieder ermöglicht. Die Lokbilder müssen sich auf einem USB-Stick (max. 8GB) im Ordner cs2importicons befinden. Wichtig: Dieses Integrieren der Lokbilder wird nur durchgeführt, wenn ein Update über das Netz angestoßen wurde und dabei dieser USB-Stick bei der Central Station eingesteckt ist. Diese zusätzlichen Lokbilder  sind dann aber erst nach einem Neustart der Central Station aktiv.
?   Im mfx+ - Betrieb kann die Sifa-Taste auf Wunsch jetzt auch deaktiviert werden.
?   Importmöglichkeit von eigenen Hintergrundbildern

Re: CS2 Update 3.7.0(7) online now!
Plaatje van 8gb is wel heel erg groot ;)
Zal wel slaan op de opslagcapaciteit van de usb-stick.

Groeten,
Ton.
Re: CS2 Update 3.7.0(7) online now!
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: CS2 Update 3.7.0(7) online now!
Of de maximum capaciteit aan plaatjes die de CS2 aankan  :help:
Re: CS2 Update 3.7.0(7) online now!
Lid sinds: 2010

A picture says thousand words.

offline
Re: CS2 Update 3.7.0(7) online now!
Citaat van: Yeoman op woensdag 24 september 2014, 22:00:50
Plaatje van 8gb is wel heel erg groot ;)
Zal wel slaan op de opslagcapaciteit van de usb-stick.
Dacht ik ook.
Het is dus een "en" conditie, plaatjes van max. 6 kb, max. pixels van 128x48, op een USB stick van maximum 8 gb. Mvg.
Re: CS2 Update 3.7.0(7) online now!
Dag forumleden,

Ik wil mijn CS2 ook maar eens gaan updaten, heb dit nog nooit gedaan, maar kan goed met computers overweg dus dat lijkt me niet zo'n probleem. Momenteel staat versie 2.0.1. op de CS2 dus tijd om te updaten wordt het wel :)
Kan ik nu gewoon de CS2 aansluiten op het netwerk en gaat het updaten naar de laatste versie automatisch of moet ik eerst de verschillende stadia van alle updates doorlopen?
En hoe zit dat met de GPL versie ? Wordt die ook gewoon meegepakt ?

Dank voor wat advies !

Mvg

Gijs

Re: CS2 Update 3.7.0(7) online now!
Hoi Gijs,

Als je nog nooit een update hebt uitgevoerd, hou dan rekening met veel wachttijd.
Kan dan zeker een paar uur duren.
De laatste update is in principe altijd cumulatief.
M.a.w. de vorige updates zitten er ook in.
Ook de gpl wordt bijgewerkt.

De voorlaatste update moest 2 keer worden uitgevoerd, voordat deze succesvol was.
Stond toen ook vermeld op de website.
Misschien dat dat voor jou dan ook wel geldt als je de update uitvoert.

Succes met de update!

Groeten,
Ton.
Re: CS2 Update 3.7.0(7) online now!
Dank voor de info Tom, we gaan ervoor;)
Ik meld me weer als het gelukt is...
Cross your fingers..

Groet,

Gijs

Re: CS2 Update 3.7.0(7) online now!
Dag allemaal,

De update via internet liep niet echt jofel...ik heb twee routers achterelkaar in mijn netwerk hangen en dat is natuurlijk vragen om moeilijkheden (off topic sorry :)
Uiteindelijk toch nog victory...via de usb-stick methode lukte het om alles naar de juiste versies te krijgen en ben ik met de CS II helemaal bij..
De laatste router is nu wel uit de lucht, maar dat krijg ik (hopelijk) wel weer aan de praat.

Dank voor de hulp en weltrusten,

mvg

Gijs
Re: CS2 Update 3.7.0(7) online now!
Lid sinds: 2012

Iedere dag is, wat je er zelf van maakt.

online
Re: CS2 Update 3.7.0(7) online now!
He Gijs.

:offtopic:

Kun je de laatste router niet in 'Bridged mode' aan je eerste router koppelen, zodat je maar één netwerk-segment (ip-reeks) hebt?
Heb ik zelf uiteindelijk succesvol zo kunnen configureren en werk er zeer stabiel mee. Updates gaan dus ook op die manier.

Of de laatste router gewoon op één van de Switchpoorten aansluiten?

Groeten,

Jan
Re: CS2 Update 3.7.0(7) online now!
Hoi Jan,

Beetje off topic maar wat ik heb gedaan is de DHCP server op de tweede router uitgezet en
de hele zaak loopt als een "ehhh"  t... trein..;) De eerste router deelt nu de IP nummers uit, ook aan
de CS II en ik verwacht eigenlijk dat de volgende update vlekkeloos zal gaan.

Groet,

Gijs
Re: CS2 Update 3.7.0(7) online now!
Ook de update gedaan en ik kan niet echt een verbetering vinden in het stuk wat ik blijkbaar gebruik. Wel is voor mij een oude bekende terug, je kan weer alleen decoders programmeren tussen de 1 en 79. Hoger gaat niet en wordt terug gezet naar 79. Om dus toch boven de 80 te programmeren weer aangewezen op mijn defecte cs1 :thumbdown:

groet René