Hallo mede treinfanaten,
Zoals de meest ondertussen wel weten ga ik met mijn baan niet meer verder d.w.z. ik maak hem niet af i.v.m. de komende verhuizing.
In ons nieuwe huis ga ik opnieuw een baan maken maar dat lezen jullie t.z.t. wel op dit draadje.

@ Arjan: wat betreft de tekeningen van mijn baan die heb ik helaas niet meer, deze zijn met een crash van mijn vorige computer allemaal verdwenen,

dit overkomt mij natuurlijk nooit meer omdat ik tegenwoordig alles opsla in de cloud (one drive). Nooit te oud om te leren hé.

Maar om dit uit te leggen is niet zo moeilijk, ik ben aan het einde van de helix met 1 of 2 stukken rechte rails de helix uit gegaan om vervolgens met een grotere boogwijdte verder te gaan om de helix heen richting station. Om dan op de juiste rail afstand te komen heb ik in de laatste boog de rails naar elkaar toe geschoven (smokkelen) om op de juiste smalle rail afstand te komen.
Dat zelfde pas ik ook toe om het station te verlaten, eerst een grote bocht om hier in te smokkelen naar de bredere rail afstand.
Ik zal komende week nog een laatste filmpje maken van de baan en dan kom ik hier nog even op terug.
@ Martin: Over de bouw van de chalets kan ik kort zijn, ik zaag géén balkjes uit om verbindingen te maken. Ik maak de chalets van karton en dat beplak ik met balsahout, maar kijk even hier,
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=40121.0 , dit is mijn leermeester. Johan heeft bij het maken van zijn chalets uitgebreid uitleg hier over gegeven, met een duidelijke beschrijving en foto's.
Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben en veel succes.

Uiteraard worden volgende vragen altijd met plezier beantwoord.