De tip om draadstangen te gebruiken heb ik overwogen maar ik was al een eind op weg met de houtconstructie dus daar ben ik toch maar mee verder gegaan.
Het was nog een heel gepuzzel om een beetje acceptabele hellingen te krijgen en toch voldoende doorrijhoogte te houden. Die doorrijhoogte is nu overal 8,5 cm en soms iets meer. (De panto's wil ik vastbinden om niet overal pantovangers te hoeven maken.) Ook zoveel mogelijk de mangaten vrijgehouden.
Sommige delen toch weer een half railsje opgeschoven ten behoeve van de scenery. Het kwam gelukkig aardig uit met de rails.
Nu nog alles nameten want het bovenste niveau heeft nog een klein knikje zie ik nu. Boven dit niveau komt achterin station Göschenen.
Boven het schaduwstation gewerkt met een paar latten als een soort tafelconstructie om daar het bovenste deel op te kunnen bouwen. Het schaduwstation is nu mooi overdekt met een vlakke plaat. Ik weet nog niet wat voor kleur dat plafond nu moet krijgen. Iets van een wolkenlucht bij nacht of zo.
De grap met de verschillende niveaus is dat een trein die linksonder begint boven het schaduwstation op het tweede niveau ook van links naar rechts gaat maar op het derde niveau van rechts naar links gaat omdat de keerlus daar de andere kant op draait.
Aanvankelijk was het plan om een heel lange kijksleuf aan de voorzijde te maken als ware het de Gotthard basistunnel. Het schaduwstation vind ik echter wel de moeite waard om dat wat prominenter te tonen. Dus een groter kijkgat is leuker. Maar het idee van die tunnel (op de foto dat grijze stuk) laat me nog niet los. Ik ben er nog niet uit. Misschien heeft iemand suggesties voor de kijkgaten?
En van die hele berg sporen komt er uiteindelijk maar heel weinig in het zicht. Even in MS Paint wat zitten schetsen om een idee te geven.