De eerste opritten zijn gemaakt en daarmee komen ook de eerste uitdagingen in beeld. Boven het schaduwstation loopt een spoor op 20 centimeter hoogte er overheen om aan de linkerkant weer in het zicht te komen. Het idee is om het schaduwstation als een fantasiecombinatie van Biasca met de draaischijf en Bellinzona als modern station wel zichtbaar te maken met kijkgaten.
Dat spoor wat er overheen gaat zit me dus eigenlijk een beetje in de weg. Nu had ik nog spoorbruggen van de M-rails liggen die niet passen op de C-rails. De zijkanten van de brugdelen afgehaald en bevestigd aan een lange plank die nu als brug dienst doet. Daarmee wordt het spoor wat eigenlijk een beetje in de weg zit ineens wel interessant. Het Betriebswerk krijgt daardoor meteen een mooie "industrie-uitstraling".
De brugpijlers ga ik in baksteen uitvoeren denk ik. Door de draaischijf en de ligging van het station is er alleen geen ruimte voor de brugpijlers,in elk geval niet op de juiste positie. De opstelling op foto 1 lijkt me nog redelijk hoewel dit waarschijnlijk in het echt niet zou kunnen. Het spoor anders laten lopen is geen optie want dan moet het hele baanplan weer overhoop en dat ga ik niet meer doen. Iemand betere suggesties voor de brugpijlers?

Het onderste kijkgat is bedoeld voor het paradespoor. Twee sporen komen hier in het zicht als de nieuwe Alptransit-tunnel. Deze sporen zijn lekker lang zodat flinke treinstellen zoals de ICN mooi in beeld komen.

Het bovenste kijkgat wat ik nog moet maken geeft met name een blik op het schaduwstation. Dat ziet er dan ongeveer zoals op de foto hieronder uit als je naar het station rechts kijkt. Het schaduwstation gaat dus een mooi stukje scenery worden (althans dat hoop ik) met lantaarns verlicht. En door het kijkgat kun je dan turen en telkens iets nieuws ontdekken.

En dan wat meer een totaalbeeld van de stand van zaken tot nu toe.

En hier de volle breedte van het paradespoor in beeld.