Goedenavond Modelspoorvrienden,
Wederom dank voor de bijval! Dat doet altijd goed, maar geef mij niet teveel eer want ook ik klungel soms maar wat aan zonder te weten waar ik uit ga komen. Toch gaat het best lekker en ben ik tot zover blij met het resultaat. Ja, en nu maar inlezen, YouTube kijken maar ook mijn eigen verstand blijven gebruiken om het lef te vinden om te gaan beginnen met groen.
Martin: het was gisteren inderdaad heel gezellig om even bij te kletsen en daarna natuurlijk naar de zolder om over écht belangrijke zaken te praten. Ik kom graag in het voorjaar een bak chocolademelk met slagroom halen en om te zien hoe het er in Engental voor staat!
Eerst ben ik nog met kleine klusjes op de baan bezig die gewoon zijn blijven liggen of reparaties uitvoeren omdat er tijdens het bouwen altijd wel iets sneuvelt. Dat kan ik nu lekker rustig doen, het is rotweer (dus eigenlijk mooi modelbouwweer) dus we gaan nergens naar toe.
Ik had het al voorbereid maar ik wilde mijn oude analoge lichtseinen met relais eens een moderne look geven. Op de palen na voor de afstandsborden is alles zelf gemaakt, inclusief de borden die ik zelf heb getekend. Ik heb ze vandaag maar eens voorzien van een nummer, een wit-rood-wit bord, en een indusi railmagneet met bijbehorend schakelkastje. De voorseinen heb ik voorzien van het juiste bord met een zwarte x. Dat ziet er heel anders uit. Natuurlijk mogen de afstandsborden die de afstand naar het hoofdsein aangeven ook niet ontbreken.
Dat ziet er al heel anders uit, ik herken ze haast niet terug.
Uiteraard weer foto's van deze klus, maar speciaal voor Erik eerst een foto uit het BW omdat hij er geen genoeg van kan krijgen!
Ik ga de komende week nog verder klungelen met vergeten (reparatie) klusjes die wel een keer af moeten! Of het allemaal vermeldenswaardig is weet ik nog niet maar ik vermaak me dan in ieder geval prima.