Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Bad Drieberg-Steinbrücke

Gestart door Narwal donderdag 05 december 2013, 14:18:33

Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
Haha, met 2 hectare grond rond ons huis stem ik op groen-rechts :D

Zwitserland fan

Dat is mooi geworden! Nog wel een pittig klusje om de begroening te laten matchen met de achtergrond. Dat gaat vast lukken.

Fantasietjes op de baan

Marcel, dat "kale" landschap heeft toch ook wel wat hoor, en je ziet het niet veel op modelspoorbanen, in het echt weer wel;;;misschien een reflexen waard.... ;)

doe maar een treintje

ijsland is een goed voorbeeld  :P

Märklin fahren-ärger sparen

Nou Marcel, dat was een hele (lekkere) kluif om bij te lezen hier !
Maar als vanouds de moeite zeker weer waard  :thumbup:
En alles weer volgens de jouw zo eigen strak gestructureerde bouwmethode  :P

Toppie !
En grtz van Tony

The meaning of life is to give life meaning!

Goedenavond Modelspoorenthousiasten,

Allen wederom dank voor de morele ondersteuning en de opbouwende kritiek in mijn fröbelhoekje! :P

Oh ja: bij de volgende verkiezingen stem ik uiteraard op Bert van Groen Rechts. (dat mist nog in het politieke spectrum... :offtopic: )

Is in dit deel van mijn baan de "landschapsschil" ook klaar? Nee, helaas nog niet helemaal maar het schiet al wel lekker op. Alle delen liggen weer op de baan. In Friedrichshöhe zijn de trottoirs en de weg ook definitief vastgelijmd en de huizen zijn teruggeplaatst. De baan is nu bijna overal klaar om te begroenen.

Het lijkt op dit moment misschien op IJsland maar daar hebben ze helaas geen spoorwegen. (meer) Toch heeft het wel wat.... >:-D

Eerst moet de rails in het deel Friedrichshöhe nog worden geballast, en daarna kan ik nog een aantal kleine klusjes die ik nog moet doen afmaken. Allemaal kleine dingetjes waar je gewoon eens lekker rustig de tijd voor moet nemen. Dat komt dus binnenkort.

Vervolgens eens écht bedenken hoe ik het begroenen ga aanpakken. Ik heb al eerder aangegeven dat ik daar niet echt ervaring mee heb dus dat wordt een beetje experimenteren en hopelijk krijg ik daar toch nog een beetje gevoel voor. Ook maar eens zien welke materialen ik daarvoor wil gaan gebruiken. Waarschijnlijk ga ik nog wel een keer een proefstukje maken.

Eerst lekker dit jaar afronden met ballasten, opruimen en met ontspannende kleine klusjes!

2023-12-14 (1).jpg

2023-12-14 (2).jpg

2023-12-14 (3).jpg

2023-12-14 (4).jpg

2023-12-14 (5).jpg

Haha Marcel, Je kunt solliciteren als partijvoorzitter van GR, meteen aangenomen ;)

Mooie stappen maak je, met het vergroenen gaat het zeker ook lukken. Proefstukken maken is zeker aan te bevelen, hebben wij veel van bijgeleerd. Afgelopen zaterdag samen met Rutger een workshop Ballast gevolgd bij B te A, leuk en zinvol.

Marcel,

voor Scenery wellicht een paar tips. Hier haal ik mijn inspiratie vandaan:

https://www.youtube.com/@DartsideScenics/videos

https://www.youtube.com/@GWilliamsonModels/videos

https://www.youtube.com/@marklinofsweden/videos

En wellicht een tip om de "learners kits" van woodland scenics eens te proberen? Aan de hand van die kits heb ik mijn eerste diorama gemaakt. 

Wellicht heb je hier iets aan : ) (In ieder geval veel kijkplezier!) 

Swiss rail .. what else?

Marcel,

En als ik er dan nog één (van vele) aan toe mag voegen: www.youtube.com/@luketowan/videos (realistic scenery serie).

Proefstukjes doen het altijd goed, maar bedenk van te voren welk land/streek je vorm wilt geven en zoek dan eens 1:1 foto's voor inspiratie.

En ik heb het al zo vaak gezegd: de werkelijkheid van moeder natuur overtreft ruimschoots onze fantasie. Laat je dus gerust eens gaan :).

Groeten,
Wico

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

Citaat van: Narwal op donderdag 14 december 2023, 20:00:30Ook maar eens zien welke materialen ik daarvoor wil gaan gebruiken.
Dit is een hele belangrijke! De variatie in de natuur is veel groter (zie bijdrage Wico) dan alle fabrikanten bij elkaar kunnen produceren. Dus laat je niet vastpinnen op één bepaald merk. Gebruik ze allemaal door elkaar heen voor het meest realistische resultaat.

Hallo allemaal,

Ha Bert, ik partijvoorzitter van Groen Rechts? Dat is bepaald niet mijn rol, ik ben meer een achtergrond persoon, (die natuurlijk wel op alle gala's, en partijfeestjes mag komen) Trouwens, jij als oprichter en vuller van dit gat in onze nationale politiek, kan die rol vast wel goed aan! >:-D

Bert, Rutger, Wico en Henk: Workshops kunnen best leuk en leerzaam zijn maar ik vind het ook leuk om het zelf uit te vinden. (nou ja zelf, met YT instructies bij de hand natuurlijk...) De linkjes kende ik al wel, maar natuurlijk wel heel erg bedankt, ik heb er nog meer in mijn lijstje staan maar nu wordt het echt tijd om eens echt groene aanvalsplannen te bedenken. Daarnaast inderdaad de materialen uitzoeken die het beste bij mijn idee van landschap passen. Dat wordt wel een puzzeltje....

Gisteren een lekker beursdagje in Zutphen. Ik was mooi op tijd aanwezig, net voor de grote drukte zodat ik kalmpjes de standjes langs kon en nog enigszins rustig kon kijken. Uiteraard ben ik niet met lege handen naar huis gegaan. Ik heb nog drie bruine houten goederenwagons gevonden voor mijn sleep achter de DB-50 die nu lekker op lengte is, twee kleine bruine houten goederenwagons voor achter mijn glasskasten, twee kleine groene personenwagons voor achter mijn T3, een mooie MFX DB-64 stoomloc en als klap op de vuurpijl een RTS 35 KVA Greenkeeper statische begrasser met veel benodigde hulpstukken. Geslaagd dagje dus.

Op de terugweg via Wierden gereden om mijn T3 weer op te halen. De decoder was overleden maar die is vervangen en ze mocht weer mee naar huis.

Vandaag al even bezig geweest met ballasten maar dat moet je niet te lang achter elkaar doen, daar wordt je simpel van. Hopelijk is dat snel klaar en dan zal ik dit hier uiteraard laten weten!

2023-12-17 (1).jpg

2023-12-17 (2).jpg

2023-12-17 (3).jpg

2023-12-17 (4).jpg

2023-12-17 (5).jpg

Mooi stuk speelgoed erbij Marcel :thumbup:

Swiss rail .. what else?

Marcel,

Aha de RTS Greenkeeper in 35kV uitvoering. Bekend koffertje dat hier ook met veel plezier wordt gebruikt :P.

Ook de uitbreiding van het rijdend materieel levert weer mooie plaatjes op :thumbup:.

Groeten,
Wico
Mooie zaken heb je gekocht :thumbup:

BLIJ dat ik analoog RIJ

@citaat @citaat 35kVA 8o Wico?
Denk het niet, ga je niet redden met een 9V batterijtje; daar heb je krachtstroom voor nodig!
35kV dus ;) .

En inderdaad mooie spullen gescoord op de beurs, Marcel :thumbup: !

Swiss rail .. what else?

@citaat

Zo blijkt maar weer dat je niet overal verstand van kunt hebben :?. Maar ook op 35kV werkt de RTS als een tierelier :).

Groeten,
Wico 

Niets laat meer sporen na dan een trein.

Mooie aanwinsten heb je daar gescoord Marcel, ook hier het is dat koffertje een bekende :).

He Marcel, wat ben jij al ver opgeschoten zeg! Fraai. Heb zelf ff op pauze gestaan dus nog niets opgeschoten, maar dat moet gaan veranderen vanaf 1-1-2024.

Groeten, Ruud

Hallo allemaal,

Ja inderdaad, ik heb leuke dingen mee kunnen nemen vanuit Zutphen en ben er ook heel blij mee. Voor de Greenkeeper moet ik nog grassen hebben en daarna wil ik een proefstukje maken om daar eens lekker op te testen hoe het allemaal werkt, of ik slimme technieken kan ontdekken en hopelijk mooie resultaten kan bereiken. Dat zal dus nog wel even duren maar gaat wel gebeuren!

Ruud: eigenlijk bouw ik in een heel regelmatig tempo al zit er wel enig verschil in de winter- of zomerperiode. Maar als je even niet op het forum kijkt kun je worden verrast door behoorlijke vorderingen. Dat is altijd leuk, dan schiet het voor de kijker tenminste ook op!

Mijlpaal bereikt!

Ik vind dat de landschapsschil klaar is. Uiteraard moet er nog veel gebeuren maar aan deze indeling gaat niet veel meer veranderen, hooguit door de details. Natuurlijk zal het er heel anders uitzien als er zand, grassen, struiken en bomen worden gepoot maar dat is de volgende fase van de bouw en daar moet ik dus nog in oefenen.

Uiteraard visueel bewijs van de resultaten van de uitgevoerde werkzaamheden!

1 2023-12-22 (7).jpg

2 2023-12-22 (36).jpg

3 2023-12-22 (6).jpg

4 2023-12-22 (10).jpg

5 2023-12-22 (30).jpg

Deel 2:

A 2023-12-22 (5).jpg

B 2023-12-22 (37).jpg

C 2023-12-22 (19).jpg

D 2023-12-22 (35).jpg

E 2023-12-22 (12).jpg

@citaat Marcel,

wellicht helpt deze tutorial met het gras.

Het is niet helemaal in dezelfde schaal. Maar met fijnere bodembedekking en kortere grasvezels ben je er al!

Kijk er naar uit wat je voor elkaar kan krijgen!
Mooi dat je deze mijlpaal bereikt hebt. Succes met het begrassen.

Als het maar Zwitsers is.

Gefeliciteerd met deze mijlpaal Marcel. :thumbup:
Op naar de volgende mijlpaal. :)

Groet Michel

Fantasietjes op de baan

Nou zo heb je ruimte zat om de RTS te gebruiken. Heb onlangs ook zo eentje bemachtigd: werkt Zaaaalig hoor

Swiss rail .. what else?

Marcel,

Van harte gefeliciteerd met het behalen van deze mijlpaal :thumbup:. Je werkt rustig en secuur en daar is het resultaat dan ook naar, ik zou iets meer geduld van jou kunnen hebben. Ik kijk nu al uit naar de volgende fase waarin het landschap langzaam maar zeker meer kleur en invulling krijgt. Dit is c.q. wordt weer één van de pareltjes op het forum :P.

Groeten,
Wico   

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

Dag Marcel.

Van harte proficiat met het behalen van deze mijlpaal  :thumbup:
Prachtige foto's: deel 1, deel 2 en toen hield het helaas op ... :roll:
Jeuken de handen al voor het vervolg?

Groeten,

Erik.

Eigenlijk klooi ik maar wat an

Ha Marcel, gisteren heb ik bij jou thuis, na een heel gezellig onderling samenzijn, je baan mogen bewonderen en met dat het laatste werkwoord heb ik niet overdreven, want je baan is echt bewonderenswaardig.
Zoals ik je al vertelde, ziet het er erg professioneel uit en zal de baan voor demonstratie uitermate geschikt zijn.
In werkelijkheid is het totaalbeeld fascinerend en dit kun je niet op foto's zichtbaar maken.

Je hebt me ook de tekortkomingen en problemen laten zien en dat deed mij goed, omdat ik me daar dan wel weer goed in herken. :-)
Als ik zie welke vorderingen er toch in een paar jaar zijn bereikt, dan is dat een gevolg van een goede structurele en gedisciplineerde uitvoering. Langzaam en gestaag, maar continue.
Voor de laaste fase, de aankleding van het landschap, geeft je wat onzekerheid, maar jou kennende komt dit goed.
Gewoon doen en de natuur is perfect door de imperfectie. En laat dit laatste nou heel goed in model ui te voeren zijn  :-)
Heel veel succes en maak me blij met het vervolg.
Zodra ik Engental rijdend heb, nodig ik je uit voor een warme kop chocolademelk met slagroom en een blik op mijn baan  ;)

Goedenavond Modelspoorvrienden,

Wederom dank voor de bijval! Dat doet altijd goed, maar geef mij niet teveel eer want ook ik klungel soms maar wat aan zonder te weten waar ik uit ga komen. Toch gaat het best lekker en ben ik tot zover blij met het resultaat. Ja, en nu maar inlezen, YouTube kijken maar ook mijn eigen verstand blijven gebruiken om het lef te vinden om te gaan beginnen met groen.

Martin: het was gisteren inderdaad heel gezellig om even bij te kletsen en daarna  natuurlijk naar de zolder om over écht belangrijke zaken te praten. Ik kom graag in het voorjaar een bak chocolademelk met slagroom halen en om te zien hoe het er in Engental voor staat! :P

Eerst ben ik nog met kleine klusjes op de baan bezig die gewoon zijn blijven liggen of reparaties uitvoeren omdat er tijdens het bouwen altijd wel iets sneuvelt. Dat kan ik nu lekker rustig doen, het is rotweer (dus eigenlijk mooi modelbouwweer) dus we gaan nergens naar toe.

Ik had het al voorbereid maar ik wilde mijn oude analoge lichtseinen met relais eens een moderne look geven. Op de palen na voor de afstandsborden is alles zelf gemaakt, inclusief de borden die ik zelf heb getekend. Ik heb ze vandaag maar eens voorzien van een nummer, een wit-rood-wit  bord, en een indusi railmagneet met bijbehorend schakelkastje. De voorseinen heb ik voorzien van het juiste bord met een zwarte x. Dat ziet er heel anders uit. Natuurlijk mogen de afstandsborden die de afstand naar het hoofdsein aangeven ook niet ontbreken.
Dat ziet er al heel anders uit, ik herken ze haast niet terug.

Uiteraard weer foto's van deze klus, maar speciaal voor Erik eerst een foto uit het BW omdat hij er geen genoeg van kan krijgen!

Ik ga de komende week nog verder klungelen met vergeten (reparatie) klusjes die wel een keer af moeten! Of het allemaal vermeldenswaardig is weet ik nog niet maar ik vermaak me dan in ieder geval prima.

2023-12-23 (1).jpg

2023-12-23 (2).jpg

2023-12-23 (3).jpg

2023-12-23 (4).jpg

2023-12-23 (5).jpg

Marcel, de aangebrachte borden geven de baan meteen meer levendigheid ja langzaam mede door deze details komt je baan tot leven.
Het zijn de details die het hem doen zegt men. :)
En ja ook ik geniet van je foto van je BW. :P

Groet Michel

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

Het gaat in de modelbouw altijd om de details.
En daar ben je nu goed mee bezig.
Ik vond dat ook altijd erg leuk werk en zeker ook de hoekjes die een beetje saai waren aanpakken.
Soms is een dood hoekje al leuker als er een stapeltje hout of steen ligt of langs het spoor een stuk kabel of railstaaf.

Heb ook weer genoten van de vooruitgang.

Hallo iedereen,

Mies: Er komen in de tijd vast nog meer borden. Uiteraard mag jij ook genieten van foto's van het BW!  :thumbup:

Tom: De details zijn inderdaad van het hoogste belang, juist daardoor gaat iets leven. Tot nu toe ging de bouw eigenlijk over hoofdzaken. Vanaf nu hoop ik meer tijd te kunnen steken in gedetaileerdere bijzaken!  :P

Als afsluiting voor dit jaar weer een video overzicht van BDS:

Swiss rail .. what else?

Even een momentje rust pakken en genieten van je video :thumbup:. Dan zie je dat je in een jaar tijd toch best wel lekker bent opgeschoten :P.

Fijne jaarwisseling,
Wico 

Goedemiddag allen,

Belofte maakt schuld!

CiteerNette oplossing voor de overweg heb je gemaakt, Marcel :thumbup:
Nu nog een foto met het eindresultaat ... :roll:

Groeten,

Erik Nieuwenhuis.

Bij het aansluiten van het Bhf Friedrichshöhe zat een foto met één van mijn figuurzaag overwegen. Die was toen nog niet klaar maar dat laat wel goed zien hoe ik dat heb gemaakt: styreenplaatjes tussen de rails met voldoende ruimte voor de wielen zodat het rijdend materiaal er lekker overheen kan. Deze plaatjes bestaan uit meerdere lagen, de eerste laag om op gelijke hoogte te komen als de puntcontacten dan een tussenlaag en als bovenste laag twee stroken waar tussen het stukje figuurzaag, natuurlijk met de tanden naar beneden, tussen klemt en slechts iets hoger ligt zodat de sleper er lekker over schuift en goed contact maakt. Uiteraard even een schuin stukje maken aan beide kanten de figuurzaag en tevens aan beide zijden een aansluitkabeltje zodat het geheel lekker strak blijft zitten. Na het ballasten gaat die nergens meer naar toe!

Het heeft even geduurd maar het schoot mij vanochtend weer te binnen en daarom vanmiddag gelijk even foto's gemaakt van de drie verschillende overgangen maar dan als ze wél klaar zijn en al het tijden goed doen tijdens bedrijf.

Eerst als herinnering de betreffende foto uit post #1732 en daarna de drie eindresultaten.

2023-04-10 (4).jpg

2023-12-28 (1).jpg

2023-12-28 (2).jpg

2023-12-28 (3).jpg

Swiss rail .. what else?

Zo slim, zo simpel, zo mooi en met aandacht voor detail. Een duimpje voor elke oversteek :thumbup: :thumbup: :thumbup:.

Groeten,
Wico

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

Hoi Marcel,
Die overwegjes zien er patent uit, dat mag gezegd. Maar even als pure technieker, waarom gebruik je daarvoor figuurzaagjes? Dat is voor mij altijd een geijkte vraag. Als techneut vind ik dat materiaal er niet zo voor geschikt. Het roest als een gek en een echt goede geleider is het ook niet. Daarom vraag ik mij af waarom je precies dat materiaal hebt gekozen. Kun je dat uitleggen?
Prachtige overwegen Marcel, dat houden we in ons achterhoofd.

Prachtige overwegen Marcel. :thumbup:

Groet Michel

Hallo Henk,

Toen ik aan het nadenken was over het middenleider probleem met overwegen had ik figuurzaagjes naast mij liggen. Ik vind het altijd jammer als er dan een dikkere draad wordt gebruikt om op een overweg te gebruiken, dat ziet er dan vaak lomp uit. Figuurzaagjes zijn dun, veelal donker van kleur en van metaal! Daar ben ik mee aan het puzzelen geweest en werd verrast door het eindresultaat. De zaagjes zitten, ook door de zaagtandjes, strak tussen het polystyreen en al redelijk vast, de hoek (het opritje) is eenvoudig te buigen en solderen gaat ook makkelijk. Na plaatsen kun je, als je twee aansluitingen gebruikt, de overweg strak trekken zodat het ook goed blijft zitten. Ik heb totaal geen last van roest en de locs rijden er soepeltjes zonder stotteren overheen en het zaagje valt haast niet op. Kortom: wat mij betreft geslaagd! :P

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

Bedankt voor de detailopnamen van de overgangen, Marcel!
Alledrie weer nette stukjes werk, zoals alles bij jou :thumbup:

Groeten,

Erik.

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

Mooie oplossing Marcel.
Ik heb zelf een aantal C-rails uit de "verkeerde" periode.
Die, waar je er alleen al naar kijkt, uit elkaar vallen.
Van die rails heb ik de spoorstaven en de middenrail bewaard.
De spoorstaven gebruik ik als scenery en wagonlading.
De middenrail wil ik, net als jouw oplossing met de figuurzaagjes, voor overwegen gaan gebruiken.

Henk

Wiki Redactie

Prachtige baan hoor.

Goedenavond allen,

Ik ben lekker rustig aan het klungelen op mijn baan. Ik heb eindelijk de kabels voor mijn programmeer rail doorgetrokken van mijn CSII naar mijn werktafel, een wissel opgegraven uit mijn pas aangebrachte ballast en weer werkend opnieuw onder de ballast verstopt, een paar kleine reparatietjes gedaan en uiteindelijk vandaag ook nog de knipperlampen bij mijn vierde spoorwegovergang geplaatst. Ik mis nog een DSU om dit via een wisseldecoder automatisch te laten werken maar het doet het al wel als ik de overweg tijdelijk aansluit. Gelukkig maar, het was een k.. klusje onder de baan, alles steeds net buiten bereik, dus in rothoudingen zodat ik het het net steeds niet goed kon zien maar het is gelukkig wél gelukt!

Er zijn nog meer klusjes die ik af wil maken, dus dit wordt pas volgend jaar vervolgd!

2023-12-30 (1).jpg

2023-12-30 (2).jpg 

Eigenlijk klooi ik maar wat an

Mooi gedaan Marcel. Nu op naar 2024. Alvast een fijne jaarwisseling en een goed nieuw modelspoorjaar toegewenst. ;)

Het zijn zeker vaak niet de in het oog springende klusjes Marcel maar wel de nuttigste klusjes.
Zeker een wissel vervangen en bij jouw helemaal met het ballast er om heen is geen makkelijke klus maar de voldoening is groot als alles het weer doet.

Hopelijk hoef je niet meer zo vaak in rare houdingen te zitten / leggen onder de baan in het nieuwe jaar wat je lichaam altijd te goede komt. :)

Prachtige foto's weer van dit stukje baan. :thumbup:

Citaat van: Narwal op zaterdag 30 december 2023, 19:13:35Er zijn nog meer klusjes die ik af wil maken, dus dit wordt pas volgend jaar vervolgd!
Gelukkig is dat overmorgen al dus die update zal er hopelijk snel aankomen na de klusjes. :P

Groet Michel

Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

Lastige plaatsen bij een modelbaan zijn er altijd Marcel, maar gelukkig heb je dat weer voor elkaar en kun je verder met je todo lijstje ( mocht je die al hebben  :) ).

Mvg,

Peter Degeluidsman

Mooi werk marcel.  Volgens mij ben jij de eerste die een Modelbaan maakt van La Palma. Heel het landschap is bedekt met as  :P  :P

Wordt echt sjiek.

Gr Daan

Hallo allemaal,

Ik ben nog steeds, in een heel rustig tempo, lekker bezig met achterstallige klusjes en kleine reparaties. Een hele belangrijke was dat ik vandaag na een aantal  jaar een voorsein 7236, die in een grijs verleden volledig is uitgebrand, eindelijk heb kunnen vervangen door een die het nog wel doet. Ik was daar met tussenposen wel naar op zoek maar kon die steeds niet vinden. Vandaag kwam er eindelijk een binnen die ik via MP had gevonden. Nadat die binnen was natuurlijk meteen andere klusjes laten vallen en gelijk aan het werk met dit sein. Die ziet er uit als nieuw en werkt zoals het hoort. Dus gelijk ingebouwd in zijn fundering en het voorseinbord er daarna ook meteen opgeplakt. Nu ziet de hele opstelling er compleet uit!

Daarnaast ben ik lekker aan mijn werktafel aan het klungelen met het maken van verkeersborden en dergelijke. Is wel een gepriegel en het wordt niet altijd helemaal naar mijn zin maar misschien kijk ik wel te nauw. Ik heb er al een paar op de baan gezet om te zien hoe dat uitvalt. Nou, je moet uitkijken om niet teveel details neer te zetten, maar dit soort kleine zaken voegt wel degelijk iets toe.

Ik heb nog wel een lijstje met "to do" dingetjes dus voorlopig verveel ik me niet!

2024-01-06 (1).jpg

2024-01-06 (2).jpg

2024-01-06 (3).jpg

2024-01-06 (4).jpg

Het is wat gepriegel maar het eindresultaat mag er zeker wezen Marcel. :thumbup:
Dit soort reclame en verkeerborden maken een baan af en maakt het kijken meteen een stuk leuker met deze blikvangers erbij geplaatst.
Zeker de foto met de man die naar het informatiebord kijkt is schitterend en geeft mooi de rust van je baan weer. :thumbup:

Groet Michel

Swiss rail .. what else?

Marcel,

Soms kan je je heerlijk verliezen in die details :). Anderen zien dat vaak niet, maar zelf geeft het veel voldoening als ook de kleine dingen kloppen.

Groeten,
Wico 
Mooi gedaan Marcel!
Hoe heb je ze gemaakt? Uitgeprint, gesneden en opgeplakt?

Wij zien dat u gebruik maakt van een erg verouderde versie van Internet Explorer. Deze versie word door ons niet langer ondersteund, en zal onze website waarschijnlijk niet goed meer tonen.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.

Wij zien dat u nog gebruik maakt van Internet Explorer 11, binnenkort zullen wij stoppen met de ondersteuning van deze browser.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.