hallo allemaal,
voor mij is de grote zomervakantie nu ook begonnen. even rust van school en dan in september eindelijk het examen jaar in. het heeft voor mij een jaar langer geduurt namelijk, ik was afgelopen jaar blijven zitten maar heb na 2 keer 4havo dan toch eindelijk de 5e bereikt.
de vakantie is goed begonnen, dinsdag 17 juli had ik 's ochtends eerst nog 2 herkansingen, toetsen die meetellen voor het examen volgend jaar, daarna was het jaar klaar. 's avonds was ik aanwezig bij de forum stamtafel van noord holland in het hotel de rijper eilanden. erg leuk weer een paar nieuwe forum gezichten te hebben leren kennen, ook weer zeker voor herhaling vatbaar. in het praattopic van stamtafel noord holland heb ik een reeks filmpjes gezet, voor hier heb ik enkele plaatjes van deze geslaagde avond.
captrain raillogix 1619 van frank-103 (wat een pracht loc), en mijn gele ns 1601
frank had ook zijn DBC 1615 zandvoort mee, dat moest natuurlijk als line-up op de foto gezet worden
ook maar even mijn 2 locjes naast elkaar bij de stamtafel geplaat.
en de belangrijkste locomotief ook nog even op de foto, deze schitterende BR 39, want ja, ik en geen stoomlocomotief, dat kan natuurlijk niet. helaas staat mijn 012 buiten dienst anders was die uiteraard mee gegaan
goed, terug naar huis, want ook aan de baan ben ik al wat bezig geweest. met die hitte heb ik nog niet heel veel gedaan. maar genoeg voor een paar foto's en een vraagje. de werktreinen zijn in ieder geval weer volop te vinden op de baan.
de 1601 rijd een trein platte wagens met hoogspannings draden weg. dit jaar gaat spoor 2 in het hoofdstation aangepakt worden.
de hoogspanningsdraden, daarachter hangt de kraantrein. die wordt ook weer volop gebruikt
en ook de railpro 6504 staat er weer helemaal klaar voor.
het spoor 2 perron, deze ligt al een tijdje klaar, maar er moesten nog 2 hoekjes uitgezaagt worden zodat deze om de wissels paste. met dit warme weer koste dat wel wat liters zweet, maar het past, het moet alleen nog een beetje bijgewerkt worden. de BR44 is nogal breed maar die moet ook overal langs kunnen.
we gaan eventjes wat treinen passen
BR81 met museumtrein, net wat langer, maar goedgekeurt. overigens is dit perron niet voor opstap bedoelt, aan de andere kant ligt een klein museum perron met een waterkraan en wat oudere tegels. ook dit perron gaat nog onder handen genomen worden.
De TEE trein, past er mooi langs, reizigers kunnen via alle deuren uitstappen. V200 ervoor, steekt uit, maar de machinist kan er via de achterste cabine uit als het nodig is en staat dan op het perron.
ook maar eventjes mijn langste wagens en met de deuren helemaal op de kop. deze stam past netaan helemaal langs het nieuwe spoor 2 perron en ik ben dus tevreden. loc mag iets uitsteken. heb dat weleens in het echt gezien, zolang de reizigers maar kunnen uitstappen.
omdat het spoor 2 perron nog wat bijgewerkt moet worden, maar ik daar nu geen zin in heb omdat ik merkte dat het zagen al heel wat zweet koste, ben ik maar verder gegaan een hoekje wat op te knappen. ik verwacht wel deze vakantie het spoor 2 perron ook zijn vaste plek te kunnen geven, alleen duurt het wat langer.
een poosje geleden heb ik het hoekje links boven zo goed als afgewerkt, nu maar verder gegaan met het hoekje rechts boven. hier ben ik bezig met grasjes
nog een stukje hek als ingang van het vakantiepark. het volgende hoekje wat aan de beurt is. het vakantie park is netjes gemaaid, daarbuiten is het aardig verwildert. binnenkort maar weer wat bloemen in elkaar zetten en plaatsen.
grindpad naar de oude goederenloods, waar deze trailer nog staat. trailer moet nog aangepakt worden, moet een beetje verlaten en vergaan zijn rond de loods met een vergeten trailer.
de kerk links heeft net een opknapbeurt gehad, rechts worden er nieuwe huizen gebouwt. alleen de oude goederenloods zijn geen plannen mee in het nieuwe gemeente plan.
hekken om de bouwput, en nog een plekje rechts na de kerk. ik zat nog een beetje te kijken of ik daar nog iets leuks mee kan doen. misschien iets van een paar begraafplaatsen ernaast en nog een stukje heg erbij. maar er staan ook heel dichtbij huizen in aanbouw, dus ja, ideeën en tips zijn welkom.
werktreinen spotten in de nacht, links railpro 6504 met de kraantrein, rechts de 2404 met wat rongenwagens met wat af te voeren spoor materieel.
lading rongenwagens 2404, oud railmaterieel. wordt afgevoert
overzicht werk terrein
ook maar eens de rand onder de brug aan de sloot opgevult en deze buis erin gemonteerd. scheelt al heel wat, misschien hier en daar nog een plukje gras plaatsen??
en ja, dat kleine plekje gras tussen de bouwplaats en de sloot. ik heb geen idee wat ik daarmee moet. er staat een momenteel een huis maar ik vind hem daar echt niet leuk staan. maar ik heb verder ook even geen idee wat ik met dit hoekje kan. iemand die misschien leuk, passend idee heeft voor dit kleine stukje?
zo ziet het er nu uit, maar nee, dat moet duidelijk aangepast worden. voor dat huisje vind ik wel een andere plek. maar dan blijft dat hoekje dus 'leeg' iemand een leuk idee om dat op te vullen?
dit was hem voor nu. over enkele dagen zal ik wel weer een reeks foto's hebben en die worden hier dan natuurlijk ook geplaatst.