Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

onderhoud wagons

Gestart door Alex woensdag 21 augustus 2013, 20:59:13

onderhoud wagons
Alex
gast

onderhoud wagons
Hallo allemaal, heb een vraag..ik wil mijn wagons gaan schoonmaken. Wat is hier het beste middel voor??
Heb ze nu in een vitrine staan maar ben als de dood dat het verkleurd

mvg
Re: onderhoud wagons
Forum Moderator

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

Waarom moet je ze dan schoon maken?
Ze staan toch stofdicht in een vitrine?
nobody
gast

Citaat van: Alex op woensdag 21 augustus 2013, 20:59:13
ben als de dood dat het verkleurd
Als 't materieel niet aan UV straling is blootgesteld, verkleurt 't niet...

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

Afstoffen doe ik met een scheerborstel. Of zit er meer op, als alleen stof? Dan kun je de kunststof delen ook wel met een lauw sopje doen denk ik.

Roy

Zit een klein beetje stof op, maar bij sommige 2e handwagons zit gele waas op, niet erg van een afstand moeilijk te zien. Maar van dicht bij vind ik het storend

Light My Train

Dat is dus verkleuring door uv-licht

Wij zien dat u gebruik maakt van een erg verouderde versie van Internet Explorer. Deze versie word door ons niet langer ondersteund, en zal onze website waarschijnlijk niet goed meer tonen.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.

Wij zien dat u nog gebruik maakt van Internet Explorer 11, binnenkort zullen wij stoppen met de ondersteuning van deze browser.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.