Hoihoi,
Hier weer een update van van alles en nog wat
Ik had al laten zien dat ik al mijn spullen (excl mn werkbank) heb verplaatst naar de treinenkamer. Nu heb ik afgelopen dinsdag het eerste rondje maar eens gelegd.
(zo zie je maar, dat ovaaltje van M* komt telkens terug, haha) Met MSI totaal geen probleem. Nu zeg ik dat niet zomaar, want met CSII, waar ik een paar maanden terug nog mee heb gereden,
deden 2 loks en de kraan het niet

. Grote paniek. Ik alle adressen geprobeerd en nog veel meer. Wat bleek nu (na 2h prutsen), dat met het updaten van de CSII, in de instellingen
het standaard decoderformaat op 'mfx' is geplaatst, in plaats van de 'auto'. Dit is kennelijk een foutje in de update, om dit niet terug te plaatsen in de originele toestand. Eind goed, al goed,
dus alles rijdt nu.
En dan komen we bij het volgende. Lang geleden heb ik het al laten vallen, maar bij mn beide startset loks (feuerwehr br212 en br86) vertonen iets vreemds:
Bij het rijden in rangeertempo (slakje of direct reageren zeg maar

), hikken de beide loks voortdurend. Maar alleen bij de CSII. Iemand een ideetje?
Dan nog een korte update over de portaalkraan. Gisteravond heb ik het touwwerk gedaan. Omdat ik niet wist waar ik de kraan voor ga gebruiken, heb ik gekozen om zowel de haak als de grijper te plaatsen.
Tja, ik wil altijd alles voorbeeldgetrouw, maar dit wil ik gewoon

. Zie de foto's. Als laatste foto zien jullie wat boutjes en moertjes, die zijn het begin van de hijsinstallatie, interieur. Maar dat volgt nog.
Groetjes!