Hallo Fred,
Ik heb je bomen bekeken en zien er goed uit. Wellicht is het raadzaam om de bomen te spuiten in kleur.
Ik werk ook met zeeschuim en ga als volgt te werk:
Met een pincet haal ik de losse vliesjes eruit, hierdoor blijven de echte takjes over
Als de stam krom is, pak ik de hete soldeerbout en hou deze even op de stam en buig met beleid de boom recht, doe dit op verschillende plekken. Niet te lang op één plek want anders verbrandt je hele stam.
Hierna pak ik de airbrush en spuit de bomen in de gewenste kleur (grijs-groen bruin etc). Nadat ze goed gedroogd zijn spuit ik ze in met spuitlijm (neem wel goede spuitlijm!) en doe ik wat poeder in een theezeefje en schut wat heen en weer waardoor de poeder gelijkmatig over de boom gaat. Je zal zien dat dit een mooi effect geeft. Even laten aandrogen en weer lichtjes inspuiten en dan weer met het zeefje poederen. Niet teveel want dan wordt het niet mooi. Ik gebruik veel spullen van woodland, Heki en sceneryshop de blaadjes van het merk Polak. Ik gebruik vele diverse kleuren en mix ook veel.
Door veel te expermiteren ontdek je wat het mooiste effect geeft. Je kan altijd even kijken bij mijn draadje. Ik heb diverse bomen (zeemos en zelf gemaakte dennenbomen, hoogstammen, zelfs bomen gemaakt van koperdraad).
Als je meer wilt weten over bomen wil ik je best wat foto's naar je mailen, doe dit per PB.
Hopelijk heb ik je hier wat wegwijs kunnen maken over het gebruik van zeemos. Veel succes met de bomen en ik zie graag de resultaten.
Groeten Ronald