Zo (helaas) weer terug thuis, gisteravond weer veilig thuis gekomen met het gezin en de honden
We hebben een mooie week gehad waarvan ik al verschillende beelden heb laten zien
er komen er nog meer maar vandaag even niet verwacht ik.
Ik had in een ander draadje gevraagd om adressen van modeltrein winkels maar helaas zijn we daar niet in de buurt geweest, dus ook geen spoorse aankopen gedaan in Zwitserland.
Op de terug weg had mijn vrouw het plan opgevat om via Colmar te rijden omdat dat een leuk oud centrum heeft en ja wat de vrouw wil gebeurd(mits het redelijk is)
En laat na langzoeken op het internet er een adres naar voren komen, in het oude centrum van Colmar (wat haar doel was), dat er een leuk oud modeltrein winkeltje is in die straat.
Op het internet de winkel alvast bezocht en gekeken wat ze in de collectie hadden en daar kwam een heel mooie roco set naar voren.
Toen ik daar kwam was het heel toevallig een van de eerste winkels in de straat, maar het leek gesloten erg donker maar toch de deur stond open en achter een verhoging zat een man dus eerst even rondkijken maar logica zat er naar mijn mening niet in en kon deze set dan ook niet vinden.
Aangezien mijn frans net zo goed is als mijn russich en Vietnamees heb ik maar een afbeelding laten zien en toen kwam er beweging in hij ging naar een magazijn en kwam later met de doos naar binnen.
in mijn slechte frans marklin AC Digital kwam er uit qui qui dus even rondkijken kwam ik nog een T1 mey trein baan erin tegen die ook meeging en in de etalage stond een trein met 2cv 's erop waarvan er ook een mee mocht.
op een standaard hingen een paar mooiw oude lok lantaarns voor een schappelijkke prijs dus die ook mee.
Toen afrekenen met de eerst bank kaart die werd niet geaccepteerd een tweede ook niet maar gelukkig de credit kaart wel dus alles in de zak en verder het dorp in
en dan hier een paar foto's
als eerste de zak:

ten tweede de aankopen

de T1

en de 2CV

het zakje met lampen met LED
en zo'n lampje ziet er zo uit vn dichtbij
en dan het belangrijkste in de doos

en dan zonder de buiten kant
en dan de inhoud
en toen mocht ik niet meer foto's toevoegen en dat zie je dan in deel 2
GR Ed