Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

BR81

Gestart door Frako maandag 17 december 2012, 16:52:11

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
BR81
Frako
gast

BR81
Beste deskundigen  ;)

Ik heb een tijd terug een BR81 gekocht (uit startset 29539) gloednieuw dus.

Bij middelmatige snelheid schokt ie nogal, bij hele lage of hoge snelheden is het wat minder.

Alles heb ik nagekeken en hij zit goed in de olie, niet teveel natuurlijk.

Weet iemand hoe dit kan, of is dit herkenbaar?

Ik heb nog garantie, maar als het zelf simpel op te lossen is prima, anders wordt het een garantieklus.

Met andere loks heb ik geen last, dus de rails zijn schoon.
Re: BR81
C-Brian
gast

Re: BR81
Ik denk dat het contact met de sleper niet goed is. Dat contact kun je verbeteren, klik hier voor het wiki-artikel over het verbeteren van het slepercontact
Re: BR81
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re: BR81
brian,

extra massa bij deze loc is onzin. het betreft immers een loc zonder draaistellen, en dus is het hele chassis incl wielen 1 en al massa.

En de slepertip kan wel, maar lijkt me sterk, dat dat de oplossing is. daarnaast zou ik het niet toepassen op een loc, waar nog garantie op zit.

Is de sleper zelf nog netjes? Niet krom over de lengte bijvoorbeeld?

Roy
Re: BR81
C-Brian
gast

Re: BR81
Is aangepast.
Re: BR81
Frako
gast

Re: BR81
Bedankt voor de snelle reacties, ik heb zelf al aan de sleper gedacht, die doorverbinding zag ik al 's voorbij komen.

Maar inderdaad, zolang er garantie op staat ga ik geen dingen verbouwen, ik zal 't is met een andere sleper proberen en desnoods daar dan een doorverbinding op bakken.
Re: BR81
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: BR81
Hoi, zou zomaar een massaprobleem kunnen zijn.

Dit is toch de BR81 met nieuwe aandrijving en goedkope Chinamotor ?
Kijk eens of de assen niet teveel in de olie rondraaien.

Test anders eens met een metalen wagentje erachter, desnoods met een extra draadje naar massa,
dan zie je meteen of het helpt.
Re: BR81
Frako
gast

Re: BR81
Ik ga het proberen met een ander slepertje.

Slepertjes maak ik geregeld schoon met wat contactspray en een wattenstaafje, komt vaak veel zooi vanaf :O
Re: BR81
Frako
gast

Re: BR81
CiteerDit is toch de BR81 met nieuwe aandrijving en goedkope Chinamotor ? Kijk eens of de assen niet teveel in de olie rondraaien.

Ondanks dat "racebaan" motortje rijdt ie verder best goed en de kids vinden 'm ook gaaf ;),  kan ik die olie bij de assen eventueel met wasbenzine verwijderen?
Re: BR81
Lid sinds: 2006

Duits rijder

offline
Re: BR81
Dat weet ik helaas niet, maar zolang er garantie op zit zal ik contact en terug gaan naar de winkel waar deze loc vandaan komt!
Dit lijkt me typisch een garantiegeval

Succes

Groetjes marklingek
Re: BR81
Mr. Marklin
gast

Re: BR81
Frans,

Ook ik heb een BR81 uit een startset, echter totaal geen problemen.
Ik zou dus inderdaad teruggaan naar de winkelier.

Mvg
Arie
Re: BR81
Frako
gast

Re: BR81
IK ga er ook mee terug,  ik heb alles nagekeken, sleper schoon gemaakt e.d. Het werd iets beter maar met lage snelheden rijdt ie nog schokkerig.
Re: BR81
joop
gast

Re: BR81
hallo Frans

wat ik effe niet begrijp is ,eerst met lage snelheid en hoge snelheid oke , en in het midden problemen.
nu is het alleen met lage snelheid  , wat is het nu .
is het verandert na schoonmaken en dergelijke.
ook met andere sleper nog dat probleem ?
anders inderdaad geval van garantie.
Re: BR81
Frako
gast

Re: BR81
Joop,

Voornamelijk met lage snelheid eigenlijk, ik heb er een metalen wagen achter gehad met van daar uit een draadje naar de massa van de lok, hielp ook niet.