Ombouw zeer eenvoudig.
Slechts twee zaken nodig:
-een sleper (een korte fluistersleper van Roco past perfect - andere even bijstellen)
-een decoder met 21 pin (om de wisselstroom van de rail naar de dc van de motor te kunnen omzetten)
-kort stukje decoderdraad
Handelingen:
-verbind alle stroomdraadjes van de wielen naar 1 contactpunt op de pcbplaat
(Eenvoudigste wijze: alle rode draadjes van de wielen lossolderen op de pcbplaat en op dezelfde pcbplaat bij de zwarte draadjes lassen. Hierdoor blijft de stroom van alle wielen aan beide rijtuigzijden beschikbaar. Het is eenvoudiger om de draaduiteinden van de pcbplaatnlos te solderen in plaats van de draadjes van de wielen te verwijderen.)
-op de plaats waar je de rode draadjes of draadje op de pcbplaat hebt verwijderd soldeer je een nieuw draadje dat je met de sleper verbindt.
-bevestig de sleper
-plaats de decoder geschikt voor multiprotocol of wisselstroom en voorzien van een 21 pins aansluiting (functiedecoder). Het best is een esu functiedecoder geschikt, want ls models gebruikt die ook in zijn ac-versies.
Klaar is kees.
Tips
* oppassen bij het verwijderen van de kap om geen kleine beschadigingen te veroorzaken, zoals bijvoorbeeld opstaptreden, .... Niets forceren bij het openen is de boodschap.
* steek het draadje van de sleper van boven naar beneden door de opening. Las dit eerst aan de sleper. Bevestig de sleper in de voorziene ruimte (de kleine roco fluister van 42mm past perfect dus.) als de sleper vast zit, dan kan je de geschikte lengte van dit draadje bepalen. Las het andere uiteinde dan op de pcbplaat waar vroeger de rode draadjes zaten. Gebruik wel dunne decoderdraad (0,04 of 0,05). Normale modelspoorkabeltjes zijn voor dit model even te dik. Je kan natuurlijk een van de rode draden volledig recupereren en hiervoor gebruiken.