Gisteren ben ik met Mark een lange dag op stap geweest over het spoor. Hieronder een uitgebreid verslag van de dag! (sommige foto's zijn wat doffer dan anderen, dat komt door het verschil van uploaden bij Mijnalbum en Flickr)
Om half 8 ging voor mij de wekker. Na 3 kwartier was het tijd om te gaan. Mijn moeder bracht me naar station Baarn, waar niet veel later een sprinter naar Amersfoort zou arriveren waar Mark achterin zou zitten. Na een aantal minuten te hebben gewacht arriveert de trein. Na te zijn ingestapt en langs een aantal mensen die hun roes aan het uitslapen waren Mark gevonden. De dag kan beginnen

. Na een korte rit door de Eempolder en het goederenemplacement van Amersfoort komen we aan. Tijdens de aankomst viel mijn oog al op de eerste bijzondere trein van de dag: een Volkerrail V100 met een korte werktrein. Ondanks dat hij precies voor een portaal staat even gefotografeerd:

Nu we toch op het achterste perron waren deze ook maar op de plaat gezet:

Toen gingen we op zoek naar de intercity naar Groningen. Eenmaal gevonden uiteraard ingestapt. Helaas bleek er iemand aan de noodrem te hebben getrokken waardoor we enkele minuten vertraging opliepen. Na een redelijk lange reis dan eindelijk in Groningen aangekomen. Eerst moest er wat voedsel worden gehaald natuurlijk. Daarna alles grondig op de foto gezet. Hieronder een aantal van die foto's:

Nadat dit was gedaan stapten we in een Spurt. Deze bracht ons naar Leeuwarden. De eerste keer dat ik daar ben (net zoals in Groningen), dus ook daar wat foto's gemaakt:

Sfeerplaatje:

De onderstaande trein zal onze volgende trein zijn:

Nadat we waren ingestapt was het wachten op de machinist. Deze was namelijk iets te laat en kwam aanhollen. Waar we heen gaan? Dronrijp! Een klein stationnetje met niks. Juist daarom, om wat sfeerfoto's te maken. Net nadat we zijn uitgestapt begint het hard te regenen. Gelukkig kunnen schuilen tijdens het wachten op de twee treinen. Hier twee foto's van de aankomende trein richting de haven:

Ook de trein die wij weer terug namen op de foto gezet:

Na het maken van deze foto weer snel het perron opgerend en de trein terug genomen. Eenmaal in Leeuwarden aangekomen even een hamburger gegeten, en toen snel de intercity ingestapt om het tweede deel van de dag te laten beginnen: de achterhoek. Na weer veel lol in de trein kwamen we aan in Zwolle. Daar stond een glimmende gereviseerde Buffel te wachten om te vertrekken naar Almelo. Wat later na naar de mooie omgeving te hebben gekeken kwamen we dan aan. Daar werden we verrast door diverse dingen: Ten eerste zag ik een complete legertrein staan, dus hier snel naartoe gegaan en foto's gemaakt:

Daarna zagen we een Plan V, waarvan ik eerlijk gezegd niet wist dat ze hier reden. Daar waren we erg blij mee, want Mark en ik vinden het beide toch wel het mooiste materieel wat er nu nog rijdt. Door dit kreeg de dag een behoorlijke Plan V wending. Als eerste deze geplaat, die leeg werd weggereden:

De machinist van dit treinstel wilde overigens duidelijk niet op de foto, aangezien hij z'n zonnescherm naar beneden deed toen we een foto maakten, en 'm weer omhoog deed toen we weg gingen

. Iets later de sprinter (plan V) naar Apeldoorn genomen. Daar werd dit treinstel ook gefotografeerd, en deze machinist was een stuk enthousiaster: hij claxoneerde namelijk nog naar ons

(staat nog op film).

Ook even naar het einde van het perron gelopen om wat Locon locs te platen:

Vanuit Apeldoorn naar Zutphen gereisd. Inmiddels was het al 17:00 uur geweest en begon de zon onder te gaan. Dat was te merken:

VIRM in het tegenlicht:

Deze VIRM namen we ook naar Arnhem. We dachten daar wat te kunnen eten als avondeten, maar dat viel vies tegen. Geen eettent te bekenen op het station. En dus maar naar Nijmegen gegaan, waar dat wel kon. Overigens eerst nog maar wat gefotografeerd

:

Op dit station hebben we ook nog goederen gezien, en Plan V, maar dit heb ik op film staan. Als er interesse in is wil ik eventueel wel een filmpje monteren. Vanuit Nijmegen de intercity naar Utrecht genomen. Daar namen we afscheid en zijn beide naar huis gegaan. Het was een top dag

.
Groet, Myron