Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Grootspoorfoto's van Myron. 26/09/16

Gestart door Myron vrijdag 03 augustus 2012, 19:44:19

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Een dagje Soestduinen met Koen! Oa vuiltrein en meer
Net wederom even in de omgeving van Soestduinen gekeken. Vooral om wat fotoplekjes te zoeken. Dichtbij Amersfoort deze foto gemaakt:


Iets terug ligt een terrein waar ook nog een hoop 6400's staan. Dit is geloof ik een militair laadterrein met wat sporen. Nu zag ik de sleep autowagons van de PON trein. Dus eventjes een klein weggetje ingefietst:

Daar is best een leuke foto van te maken wanneer de loc stopt voor het stootjuk. Eens onderzoeken wanneer die PON-trein hier steeds komt... :P
Voormalig station Soestduinen ook maar even geplaat:


En als laatste op de Soesterlijn:

NSR SGMm 2981 te Dld by MyronvRuijven, on Flickrlickr

Groet, Myron
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Nog een kleine ronde in Soestduinen 19/01/14
Mooie serie, Myron! PON drgl is (mits ie nog actueel is..?) hier te vinden: http://www.rolandrail.net/drgl/2013a_dbs_au.pdf
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Nog een kleine ronde in Soestduinen 19/01/14
Mooie plaatjes weer :thumbup:. Bedankt voor het maken en plaatsen :thumbup:.

Citaat van: Myron op zondag 19 januari 2014, 14:21:45
Iets terug ligt een terrein waar ook nog een hoop 6400's staan. Dit is geloof ik een militair laadterrein met wat sporen.
Als ik me niet vergis is dat terrein "De Vlasakkers", inderdaad militair terrein. Daar staan naar mijn weten al jarenlang overtollige 6400'en opgeslagen.
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Nog een kleine ronde in Soestduinen 19/01/14
Citaat van: Gerard op zondag 19 januari 2014, 14:33:17
Daar staan naar mijn weten al jarenlang overtollige 6400'en opgeslagen.

En die staan inderdaad nog altijd op Amfv. Hier vind je nog een discussie over deze locs op de vlasakkers (al gaat het meer over de 6400-en in het algemeen...)

Grtz,
Bas.
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Nog een kleine ronde in Soestduinen 19/01/14
@MarklinKoen: Bedankt voor die dienstregeling! Ga ik maar een keer proberen. Btw, over anderhalve week ga ik op dinsdag een nieuwe poging doen voor de Dolime ;).

@Gerard: Ja, dat dacht ik al. Van de 6400'en wist ik wel al. Heb nog een poging gedaan om er één fatsoenlijk te fotograferen, maar dat is niet echt te doen door de rij bomen helaas. Dankje!

@treinfan070: Jep, en dan heb je de nog veel langere rij in Amersfoort bij het goederenemplacement.

Groet, Myron
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Nog een kleine ronde in Soestduinen 19/01/14
Hele mooie foto's Myron  :thumbup:
Ik wist helemaal niet dat station Soesterduinen heeft bestaan  :oops:
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Nog een kleine ronde in Soestduinen 19/01/14
Myron voor de dienstregeling van de PON trein even op Rolandrail kijken bij DBS Auto (onderdelen).
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Nog een kleine ronde in Soestduinen 19/01/14
Myron,

De autotransportwagens die op de Vlasakkers staan hoeven niet per definitie van de Pontrein te zijn. In het weekeinde staan er op het terrein van Pon in Leusden altijd een aantal wagens te wachten tot maandagochtend. Deze zijn "vrij" toegankelijk.

Groet,
Martijn
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Nog een kleine ronde in Soestduinen 19/01/14
@ykram: Dankje. Soestduinen is dacht ik in 1998 uit dienst gegaan omdat er te weinig mensen gebruik maakten van het station.

@Alves: Jep, de link heeft Koen al geplaatst :thumbup:. Daar staat 'ie gewoon onder de naam ''PON trein''.

@smokedriver74: Hmm oké, dus eigenlijk horen deze wagons normaal in Leusden te staan?

Groet, Myron
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Nog een kleine ronde in Soestduinen 19/01/14
Myron,

Of de wagens die afgelopen weekeinde op de Vlasakkers stonden, normaal in Leusden staan weet ik niet. Deze hoeven namelijk niet van de Pontrein te zijn.

Voorbeeld van Leusden afgelopen zondag.

Groet,
Martijn
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Nog een kleine ronde in Soestduinen 19/01/14
Hmm oké. Maar waar het mij vooral om gaat is wanneer die wagons daar worden neergezet, aangezien ik de locomotief die daar dan wordt losgekoppeld wordt wil fotograferen. Ik ga zaterdag in ieder geval eens kijken.


Groet, Myron
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Nog een kleine ronde in Soestduinen 19/01/14
Myron,

Waar worden neergezet? Ik denk dat de Vlasakkers toeval is. Leusden staan ze dagelijks. De wagens die daar op vrijdag gebracht worden , worden op maandag weer opgehaald. Of op de Vlasakkers de loc ook tot het stootblok komt weet ik niet zo zeker, op het terrein zelf zijn er rangeer mogelijkheden zat.

Groet,
Martijn
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Nog een kleine ronde in Soestduinen 19/01/14
P.s.

Weet je toevallig het merk auto wat op de wagens staat?
Dat zou een hoop kunnen verklaren.

Groet,
Martijn
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Nog een kleine ronde in Soestduinen 19/01/14
Nog één voorbeeld van Pon in Leusden zoals het er afgelopen zondag bij stond.

Groet,
Martijn
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Nog een kleine ronde in Soestduinen 19/01/14
Ah oké. Nee inderdaad, maar wanneer die sleep wagons is neergezet, rijdt de loc daarna naar het het einde van het spoor, waar een omloopwissel zit. (Ter verduidelijking op Google Maps: klik. Ik stond dus bij de Hezerspoor Oostzijde straat toen ik de foto maakte). Er was namelijk geen loc te bekennen, dus die is weggereden. Althans, daar ga ik van uit.  Mijn idee was om de loc dan tijdens het omlopen op de foto te zetten, maar dit is dus niet te doen als dit niet vast is.

Als ik het me goed herinner dan waren het Audi's.

Groet, Myron
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Nog een kleine ronde in Soestduinen 19/01/14
Myron,

Als het Audi,s waren zou het id de Pontrein kunnen zijn . De trein was dan vrijdag verlaat en kon niet meer worden gelost in Leusden en word dan hier gestald als er in Amersfoort geen plaats meer is. Het komt namelijk soms voor dat er in het weekeinde op het emplacement van Amersfoort een autotrein staat. Maar dit is incidenteel.

Hopelijk heb je hier wat aan.

Groet,
Martijn
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Nog een kleine ronde in Soestduinen 19/01/14
Oké, dank voor je info :thumbup:.

Groet, Myron
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Nog een kleine ronde in Soestduinen 19/01/14
Wederom heb ik weer wat om te laten zien, maar deze keer een filmpje. Het zijn filmpjes vanaf 2012, tot vandaag. Bijvoorbeeld de opname van de Dolimetrein die ertussen staat heb ik vandaag gemaakt. Hierbij het filmpje (in HD):



Groet, Myron
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Filmpje van diverse treinen! 21/01/14
Leuke film over 2 jaar treinen in en door Nederland :thumbup:.
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Filmpje van divers materieel! 21/01/14
Mooi filmpje Myron.
Nog bedankt voor het plaatsen.

Tony
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Filmpje van divers materieel! 21/01/14
Allebei bedankt :thumbup:.

Groet, Myron
Re: Grootspoorfoto's van Myron. DDZ over het Soesterlijntje!
Vandaag fietste ik langs station Soest, waar ik tot mijn verbazing DDZ zag staan! Dit bleek nu te rijden vanwege werkzaamheden op Utrecht Centraal. Hier te Soest-Zuid:


En uiteraard ook geplaat te Soestdijk waar nog iemand met een camera was:


Mensen van ProRail waren er ook, geen idee wat ze gingen doen:


En als laatste 2 gekoppelde SLT's in het bos:


Groet, Myron
Re: Grootspoorfoto's van Myron. DDZ over het Soesterlijntje! 26/01/14
Je had dus geluk met die DDZ :thumbup:.
Re: Grootspoorfoto's van Myron. DDZ over het Soesterlijntje! 26/01/14
Dat ik het zag is inderdaad mooi, gisteren bleken ze hier ook al te rijden.

Groet, Myron
Re: Grootspoorfoto's van Myron. DDZ over het Soesterlijntje! 26/01/14
Hoi Myron

Leuke platen weer,wederom bedankt voor het plaatsen. :thumbup:

Tony
Re: Grootspoorfoto's van Myron. DDZ over het Soesterlijntje! 26/01/14
Nog bedankt Tony :thumbup:.

Groet, Myron
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Dag door NL: Groningen, Almelo, Apeldoorn etc!
Gisteren ben ik met Mark een lange dag op stap geweest over het spoor. Hieronder een uitgebreid verslag van de dag! (sommige foto's zijn wat doffer dan anderen, dat komt door het verschil van uploaden bij Mijnalbum en Flickr)
Om half 8 ging voor mij de wekker. Na 3 kwartier was het tijd om te gaan. Mijn moeder bracht me naar station Baarn, waar niet veel later een sprinter naar Amersfoort zou arriveren waar Mark achterin zou zitten. Na een aantal minuten te hebben gewacht arriveert de trein. Na te zijn ingestapt en langs een aantal mensen die hun roes aan het uitslapen waren Mark gevonden. De dag kan beginnen :thumbup:. Na een korte rit door de Eempolder en het goederenemplacement van Amersfoort komen we aan. Tijdens de aankomst viel mijn oog al op de eerste bijzondere trein van de dag: een Volkerrail V100 met een korte werktrein. Ondanks dat hij precies voor een portaal staat even gefotografeerd:


Nu we toch op het achterste perron waren deze ook maar op de plaat gezet:


Toen gingen we op zoek naar de intercity naar Groningen. Eenmaal gevonden uiteraard ingestapt. Helaas bleek er iemand aan de noodrem te hebben getrokken waardoor we enkele minuten vertraging opliepen. Na een redelijk lange reis dan eindelijk in Groningen aangekomen. Eerst moest er wat voedsel worden gehaald natuurlijk. Daarna alles grondig op de foto gezet. Hieronder een aantal van die foto's:








Nadat dit was gedaan stapten we in een Spurt. Deze bracht ons naar Leeuwarden. De eerste keer dat ik daar ben (net zoals in Groningen), dus ook daar wat foto's gemaakt:


Sfeerplaatje:


De onderstaande trein zal onze volgende trein zijn:

Nadat we waren ingestapt was het wachten op de machinist. Deze was namelijk iets te laat en kwam aanhollen. Waar we heen gaan? Dronrijp! Een klein stationnetje met niks. Juist daarom, om wat sfeerfoto's te maken. Net nadat we zijn uitgestapt begint het hard te regenen. Gelukkig kunnen schuilen tijdens het wachten op de twee treinen. Hier twee foto's van de aankomende trein richting de haven:





Ook de trein die wij weer terug namen op de foto gezet:

Na het maken van deze foto weer snel het perron opgerend en de trein terug genomen. Eenmaal in Leeuwarden aangekomen even een hamburger gegeten, en toen snel de intercity ingestapt om het tweede deel van de dag te laten beginnen: de achterhoek. Na weer veel lol in de trein kwamen we aan in Zwolle. Daar stond een glimmende gereviseerde Buffel te wachten om te vertrekken naar Almelo. Wat later na naar de mooie omgeving te hebben gekeken kwamen we dan aan. Daar werden we verrast door diverse dingen: Ten eerste zag ik een complete legertrein staan, dus hier snel naartoe gegaan en foto's gemaakt:

Daarna zagen we een Plan V, waarvan ik eerlijk gezegd niet wist dat ze hier reden. Daar waren we erg blij mee, want Mark en ik vinden het beide toch wel het mooiste materieel wat er nu nog rijdt. Door dit kreeg de dag een behoorlijke Plan V wending. Als eerste deze geplaat, die leeg werd weggereden:

De machinist van dit treinstel wilde overigens duidelijk niet op de foto, aangezien hij z'n zonnescherm naar beneden deed toen we een foto maakten, en 'm weer omhoog deed toen we weg gingen :P. Iets later de sprinter (plan V) naar Apeldoorn genomen. Daar werd dit treinstel ook gefotografeerd, en deze machinist was een stuk enthousiaster: hij claxoneerde namelijk nog naar ons :P (staat nog op film).


Ook even naar het einde van het perron gelopen om wat Locon locs te platen:

Vanuit Apeldoorn naar Zutphen gereisd. Inmiddels was het al 17:00 uur geweest en begon de zon onder te gaan. Dat was te merken:


VIRM in het tegenlicht:

Deze VIRM namen we ook naar Arnhem. We dachten daar wat te kunnen eten als avondeten, maar dat viel vies tegen. Geen eettent te bekenen op het station. En dus maar naar Nijmegen gegaan, waar dat wel kon. Overigens eerst nog maar wat gefotografeerd O:-D:

Op dit station hebben we ook nog goederen gezien, en Plan V, maar dit heb ik op film staan. Als er interesse in is wil ik eventueel wel een filmpje monteren. Vanuit Nijmegen de intercity naar Utrecht genomen. Daar namen we afscheid en zijn beide naar huis gegaan. Het was een top dag :thumbup:.

Groet, Myron

Re: Grootspoorfoto's van Myron. Dag door NL! Groningen, Almelo, Apeldoorn en meer!
Bedankt voor het leuke verslag en de fraaie opnamen :important: :thumbup:
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Dag door NL! Legertrein, Plan V en meer! 17/02/14
Erg leuk verslag Myron!

Wil je er wel op wijzen dat Almelo niet in de Achterhoek ligt, in tegenstelling tot wat vele van jullie westerlingen denken.  :D
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Dag door NL! Legertrein, Plan V en meer! 17/02/14
Hoi Myron

Prachtige foto s en een leuke reportage weer. :thumbup: :thumbup:

Tony
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Dag door NL! Legertrein, Plan V en meer! 17/02/14
Nee Wesley maar dat schreef ik ook niet :P. We zouden eerst naar de achterhoek gaan, maar toen kreeg de dag een Plan V wending waardoor we daar niet naartoe zijn gegaan. Dankje.

@Wim & Tony: Bedankt :thumbup:. En graag gedaan.

Groet,  Myron
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Dag door NL! Legertrein, Plan V en meer! 17/02/14
Leuke plaatjes. De achterhoek moet ik ook nog eens een keer doen.

Grtz,
Bas.
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Dag door NL! Legertrein, Plan V en meer! 17/02/14
Bedankt voor het maken en plaatsen van de reportage. De film zie ik wel een keer, al dan niet via dit kanaal :wink:.
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Dag door NL! Legertrein, Plan V en meer! 17/02/14
Mooie foto's, Myron !  :thumbup:
Groeten,
Rienk
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Dag door NL! Legertrein, Plan V en meer! 17/02/14
Leuk verslag en plaatjes Myron!

Groeten, Lesley
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Dag door NL! Legertrein, Plan V en meer! 17/02/14
Leeuwarden? 8o Fries grondgebied? 8o In de buurt van mijn grafdorp? 8o Hoe durft u. En dan niks melden!

In ieder geval, leuke plaatjes en een flinke toer, altijd leuk! :)

Groetjes, Daniël
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Dag door NL! Legertrein, Plan V en meer! 17/02/14
Leuke foto s Myron!


Als ik wist dat je naar groningen ging was ik ook wel gekomen om mee te gaan spotten :D
Wat je dan een geluk met die leger trein, die kom je ook niet elke dag tegen

Mvg Danny
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Dag door NL! Legertrein, Plan V en meer! 17/02/14
Foei! Gewoon door mijn woonplaats heen rijden. :mrgreen:

Mooie foto's!
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Dag door NL! Legertrein, Plan V en meer! 17/02/14
Leuke foto's Myron,

Ik was vandaag ook bezig in Leeuwarden..........in en om het onderstation, misschien heb je wat gezien.

Edit; Wat dom, ik heb het niet goed gelezen, jij was gister onderweg en ik was vandaag in Leeuwarden, dus nee, je kan niets gezien hebben :?

Gr
Frans
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Dag door NL! Legertrein, Plan V en meer! 17/02/14
Erg mooie foto's Myron! Was echt een hele geslaagde dag, met erg mooi materieel en erg veel humor  :thumbup:
Gaan we zeker over doen! Maar dan weer een hele andere kant van het land bekijken.

Re: Grootspoorfoto's van Myron. Dag door NL! Legertrein, Plan V en meer! 17/02/14
Wat n mooie foto's weer! En idd, 't noorden is kaal, kom de volgende keer maar mooi naar t zonninge zuiden ;)
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Dag door NL! Legertrein, Plan V en meer! 17/02/14
@treinfan070: Dankje :thumbup:.

@Gerard: Graag gedaan. Jep, ik zit nog even te twijfelen of ik er een zal maken.

@rienk97: Danku!

@lesley001: Dankje!

@NS-Daniel: Haha, grafdorp :-). Zo is het er wel te noemen ja O:-D. Maar inderdaad, helemaal vergeten te doen! Al hadden we dan ook niet heel veel tijd gehad gok ik. Merci!

@oetbeem: Inderdaad! Die legertrein was een leuke verassing. Thnx.

@Wijbe: Excuses :D. Bedankt!

@Frako: Ah oké. Nee inderdaad, klinkt in ieder geval interessant :).

@ykram: Absoluut waar! Kon echt niet beter, kijk er ook nog steeds met veel plezier op terug. Inderdaad, volgende ronde met o.a. Roosendaal ;).

@julian: Bedankt. Inderdaad, was wel opvallend dat het in het noorden erg slecht weer was in vergelijking met het zuiden.

Groet, Myron
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Dag door NL! Legertrein, Plan V en meer! 17/02/14
Leuke serie Myron! Die Volkerrail in Amersfoort, was net uit Groningen weergekeerd, die ging door naar Arnhem-Berg als ik het goed had. Die militaire trein in Almelo was zover ik weet afkomstig uit 't Harde alwaar deze op vrijdag geladen is. (heb er geen foto van gemaakt.... men was bezig met het aanrijden van voertuigen)

grt, JW
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Dag door NL! Legertrein, Plan V en meer! 17/02/14
Leuke foto's, doen me denken aan mijn eigen reisjes van pakweg 15 jaar geleden ;)
Alles fotograferen wat je tegenkomt (als het fatsoenlijk te platen is), het is weg voor je het weet :P
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Dag door NL! Legertrein, Plan V en meer! 17/02/14
Helemaal waar Tim! ook al is de foto nog zo slecht, als het de enige is, dan heb je het toch weten te bewaren. En daar zijn we nu me al die zwart-witten van vroeger heel blij mee!

grt, JW (doet dat dus ook :D )
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Dag door NL! Legertrein, Plan V en meer! 17/02/14
@Armsein: Kijk dat is leuke info om te weten :thumbup:. Bedankt.

@timtrein: Bedankt.

Groet, Myron
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Dag door NL! Legertrein, Plan V en meer! 17/02/14
Bij deze nog een filmpje met o.a Plan V, en nog wat beeldmaterieel vanuit de Eempolder op het Stichtse lijntje:


Groet, Myron
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Filmpje met o.a. Plan V en Stichtse lijn! 18/02/14
Bedankt voor het maken en plaatsen van het filmpje van de Plan V's (en die andere treinen).
Re: Grootspoorfoto's van Myron. Filmpje met o.a. Plan V en Stichtse lijn! 18/02/14
Graag gedaan :thumbup:.

Re: Grootspoorfoto's van Myron. Filmpje met o.a. Plan V en Stichtse lijn! 18/02/14
Mooi Filmpje Myron en leuk materieel in beeld gebracht. :thumbup:
Groeten,
Rienk