Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

App voor de Ecos - Android

Gestart door Wijbe zondag 22 juli 2012, 22:27:40

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: App voor de Ecos - Android
Lid sinds: 2008

offline
Re: App voor de Ecos - Android
Ik heb de app ecos controller geinstalleerd op mijn phone maar hoe kan ik nu verbinding met de ecos krijgen
Moet ik ergens een i.p. adres ingeven of zo

Alvast bedankt,
Sjaak
Re: App voor de Ecos - Android
Heb zelf geen Ecos, maar Johan kan je daar wel mee helpen denk ik
Re: App voor de Ecos - Android
Blausee-Mitholz
gast

Re: App voor de Ecos - Android
Via wifi kun je met de foon de ECoS besturen. Kijk je in de ECoS welk IP adres de router de ECoS heeft gekregen en die zet je ook in de foon. Dat doe je bij de setting > IP

ID begint vanaf 1001

Mvg, Johan
Re: App voor de Ecos - Android
Lid sinds: 2008

offline
Re: App voor de Ecos - Android
Johan bedankt voor de info het werkt
toch nog een vraag
Het train ID staat op 1000 en dat is bij mij het lok adress 53
Is er een lijst waarop het train ID en lok adres te zien is Bij voorbeeld lok adres 60 is train ID 100..... 

Alvast bedankt

Sjaak
Re: App voor de Ecos - Android
Blausee-Mitholz
gast

Re: App voor de Ecos - Android
Hoi Sjaak,

Zover zijn ze nog niet. Ik heb gewoon alle ID's uitgelezen (1001, 1002, 1003 .... enz) en daar een lijstje op papier van gemaakt.
Ik gebruik de foon alleen als ergens een probleem is op de baan zodat ik met de neus er bovenop kan zitten en de lok bedienen.
Voor normaal rijden gebruik ik de foon (nog) niet, daar moeten ze de app nog voor verbeteren lees gebruikersvriendelijker maken

Succes  :thumbup:

Mvg, Johan
Re: App voor de Ecos - Android
Blausee-Mitholz
gast

Re: App voor de Ecos - Android
Ik kreeg laatst via de app een up-date binnen. Meteen maar geinstalleerd.
Id's staan nu in beeld, je kunt ze nog niet aanklikken maar je foon leest ze wel uit wat er in je ecos aanwezig is.
Een kleine verbetering dus   :thumbup:

Mvg, Johan
Re: App voor de Ecos - Android
compromis100
gast

Re: App voor de Ecos - Android
Werkt het ook als je ecos is verbonden met de computer en je pc met de router??
Alvast bedankt

Mvg  ronald
Re: App voor de Ecos - Android
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: App voor de Ecos - Android
Nee. Dan heb je 2 netwerken. Netwerk 1 - Router. Netwerk 2 - PC/Ecos. Alles wat in 1 netwerk hangt kun je 'besturen'.

Mogelijk zijn er nog wel speciale trucjes dat het wel mogelijk is. Maar wat heb ik geen idee over.
Re: App voor de Ecos - Android
compromis100
gast

Re: App voor de Ecos - Android
Citaat van: Wijbe op vrijdag 11 januari 2013, 10:13:00
Nee. Dan heb je 2 netwerken. Netwerk 1 - Router. Netwerk 2 - PC/Ecos. Alles wat in 1 netwerk hangt kun je 'besturen'.

Mogelijk zijn er nog wel speciale trucjes dat het wel mogelijk is. Maar wat heb ik geen idee over.
Dankje wilden ik even weten :P

Mvg ronald
Re: App voor de Ecos - Android
compromis100
gast

Re: App voor de Ecos - Android
Wat is de port van de ecos controller app

Mvg ronald
Re: App voor de Ecos - Android
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: App voor de Ecos - Android
Eindelijk de Ecos eens gekoppeld aan de router in Huis. Zat met een crosscable aan de pc. De pc met wifi aan het internet. Kabeltje getrokken, switch ertussen en eindelijk is de Ecos ook te besturen met de telefoon.

1 ding van de app valt me nog zwaar tegen. De keuze van loc's doormiddel van de ID-Nummers. Elke keer als een mfx loc weer eens opnieuw laad, veranderen die nummers nog wel eens. Tevens zit er geen logische volgorde in de ID-nummers. Een erg goeie verbetering voor de app zou zijn dat je keuze had uit de loclijst.
Re: App voor de Ecos - Android
Allen,
ik heb wat advies nodig over deze app.
Ik heb hem gedownload uit de Google Play Store ( de android versie dus), maar ik krijg hem maar niet aan de praat.

Aansluiting: Ecos met kabel aan router, router staat in verbinding met Wifi via kabel.
Ik log in op Wifi netwerk thuis en dat lukt. Via de vaste PC kan ik in de ecos komen, dus er is verbinding met ons thuis net.

IP adres van de ECOS voer ik in op mijn telefoon, port blijft hetzelfde. Bij "state" krijg ik een error melding: Failed tot connect tot IP adres, port 15471.

Ikzelf dacht dat de ECOS rechtstreeks aangesloten moet worden aan de Wifi en niet via een tussenstation (router).
Of moet ik de ECOS eerst voorzien van een update?

Grtz Mark
Re: App voor de Ecos - Android
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: App voor de Ecos - Android
Hoi Mark,

Staan alle instellingen goed in je telefoon, bijvb de poort instelling? Als je via een pc, die draadloos is verbonden met de 'wifi' op de ecos website kan komen zou het moeten werken.

Overgins raad ik je aan om ten alle tijden je Ecos up te date te houden. Een oudere generatie is hier vaak 'tegen' omdat: Als een oude versie goed werkt, waarom dan updaten. Dan is het mogelijk dat dingen niet meer goed werken.

Echter worden bij een update vaak bugs gefixt, en nieuwe optie's toegevoegd. Echter onstaan hierdoor ook weer nieuwe bugs. Maar met meer optie's en bugs die worden gefixt ga ik meestal voor de nieuwste update. Kijk altijd wel even na de berichten als er een update volgt, zodat je niet voor grote verassingen komt te staan.
Re: App voor de Ecos - Android
Citaat van: Wijbe op vrijdag 11 januari 2013, 10:13:00
Nee. Dan heb je 2 netwerken. Netwerk 1 - Router. Netwerk 2 - PC/Ecos. Alles wat in 1 netwerk hangt kun je 'besturen'.

Mogelijk zijn er nog wel speciale trucjes dat het wel mogelijk is. Maar wat heb ik geen idee over.

En na heel wat uitzoeken: Ja, het kan wel. Ik heb de app nu werkend, met een 'trucje' op de laptop. Ik heb het als volgt ingesteld:
1. Ga naar de instellingen van je router en voeg bij de 'client list' een nieuwe regel toe met een ip-adres (ip-adres begint meestal met 192.168.1.xx, maar kan per router verschillen, bedenk de laatste twee cijfers van het ip-adres zelf) en het mac-adres van je Ecos (te vinden onder instellingen 1, tab 'IP').
2. Sluit de Ecos aan op je laptop met een gewone UTP-kabel. (of het ook met cross-over kan, weet ik niet). Ga vervolgens naar het configuratiescherm en dan naar netwerkcentrum. In de linker kolom naar 'adapterinstellingen' en selecteer de LAN -adapter en de draadloze netwerk adapter tegelijk. Nu rechtermuisknop op één van de twee adapters, vervolgens op 'verbindingsbrug instellen. Windows koppelt nu softwarematig de twee netwerkadapters aan elkaar.
3. Stel nu in de Ecos het eerder bij de router opgegeven ip-adres in onder de tab 'IP'. Vul de standaard gateway in (deze is te vinden onder 'Netwerkcentrum' -- 'adapterinstellingen' -- rechtermuisknop op 'Mac-verbindingsbrug' -- 'eigenschappen' --'details').
4. Vul nu het ip-adres van je Ecos in de app in en het werkt!

Hoop dat het jullie ook lukt en dat het een router of switch kopen bespaart!

Groeten,

Rauke
Re: App voor de Ecos - Android
Lid sinds: 2013

Verwacht niks, dan valt het ook niet tegen.

offline
Re: App voor de Ecos - Android
Zo leer jij ook nog eens wat Wijbe. ;)

Raukepedia, voor al uw verbindingen.  :D :D :D

En nee, ik blijf gewoon een ouderwetse oude vent. :P

Rob