Het was dacht ik 2019 voor mij de laatste keer dat ik naar de Broodfabriek was geweest.
Zaterdag 14 januari 2023 met een klein groepje van 6 op naar Rijswijk.
We stonden rond 09:30 uur in de parkeergarage waar het al erg vol stond.
Door de regen naar de overkant en waren we wel snel binnen, toch altijd beter om vooraf de tickets te bestellen.
De tent was al open en men wilde eerst naar de handel.
Nou ja, ik hobbel wel mee. Had niets eigenlijk nodig maar bij DTS (Martin Domburg) toch even gevraagd of de update van de DR5000 naar de YaMoRC YD9401 Netwerk upgrade.
Moet wel lukken zo te horen.
Het was overal zo druk dat het bekijken van de kleine baantjes niet te doen was.
Er was voor iedereen wel wat te zien, de Lucky Luc baan met de man die sneller schiet dan zijn eigen schaduw tot aan zelf gebouwde Lego treinen die netjes hun rondjes rijden. Maar ook leuke baantjes die er prima uitzien en zo maakt het een bezoek voor een ieder wat wils.
Ik hou daar wel van. Ik denk altijd maar dat de bouwer of bouwers er veel plezier een hebben beleefd en daar gaat het om in elke hobby.
Het broodje kroket deze keer maar over geslagen en me te goed gedaan aan een saucijzenbroodje die waren uiteindelijk ook wel te hachelen. Aan het eind van de hal was een cateringhoekje waar het niet zo druk was. Daar staande genoten van het uiteengevallen bladerdeeg met iets wat op een saucijsje leek.
Verder me verbaast bij de Delftse Modeclub. Die stonden er met een grote N-spoor baan. De lange treinen zagen er goed uit. Een speciale koppeling zorgde er voor dat er heel erg kort gekoppeld kon worden. Iets wat ze zelf hadden ontwikkeld met magneetjes in de koppeling. Verbaast zag ik dat het hele lint daar de R3 bochten ging zonder dat de buffers elkaar raakte. En dat dan in N spoor.
Hier een hele kleine impressie van waar ik bij kon komen zonder omver geduwd te worden. Gelukkig bleef iedereen verder kalm, schoppen en slaan was er niet bij maar zo te horen scheelde het soms niet veel. Dat was wel jammer maar ja, goed voor de business.