Wauw, wat een leuke reacties!
Citaat van: Robert op donderdag 02 januari 2020, 23:02:45
Leuk ontwerp!
Bedankt!
Citaat van: Hanzi op donderdag 02 januari 2020, 23:14:08
Plaats voor scenery is hier toch nog wel? Zeker als je de hoek links onderin overdekt met een berg/heuvel.
Bedankt voor de tip, maar ik rij vooral NL, dus een berg is niet zo passend

En aan de linkerkant zit nog een een vensterbank ongeveer 30 a 40 cm boven de baan.
Citaat van: Degeluidsman op vrijdag 03 januari 2020, 07:01:22
Dat ziet er toch leuk uit Koen, en volgens mij voldoende ruimte voor scenery.
Het rijden op C rails zal vast beter gaan, het is echter wel verstandig om op meerdere plaatsen baanspanning aan te brengen.
Bedankt, inderdaad komt er op veel plaatsen baanspanning, dat heb ik bij de m-rail nu ook al.
Citaat van: speeltmettreintjes op vrijdag 03 januari 2020, 07:31:45
Niets mis mee om veel rails te leggen, vind ik, het is gewoon een keuze. Als je niet veel ruimte hebt en toch flink wat rijmogelijkheden wilt, kan het niet anders. En dit leuke ontwerp biedt heel veel rijmogelijkheden.
Wat me wel opviel, was het grote aantal passtukjes. Als je die al hebt, maakt het niet meer uit, anders kan het wat efficiënter. Door wat te spelen met de beschikbare bochten in C-rail heb ik de meeste passtukjes weg kunnen werken (inclusief die vreemde slinger met twee passtukjes '24155'). Ik weet alleen niet zeker of het nog past binnen de beschikbare ruimte: als ik het goed heb opgemeten, past jouw ontwerp in 256 x 254 cm, deze versie in 257 x 253 cm.
Iets heel anders: heb je overwogen K-rails te gebruiken voor de brug? Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar het lijkt me gemakkelijker om mee te werken als je een uitneembaar baandeel wilt maken.
Bedankt, en heel gaaf dat je zo snel een alternatief ontwerp maakt!
Ik heb heb de baan in een Autocad-kloon getekend. Vooral eerst de kritische zaken en daarna de rechte stukken ertussenin gepast. Daar had ik inderdaad best wel veel passtukjes voor nodig. Ik heb al wel een voorraadje c-rail, maar geen passtukjes. Ik ga jouw ontwerp goed nameten om te zien of het past. De kamer is niet zo groot dus mogelijk loop ik tegen grenzen aan. Ik ben heel benieuwd.
Ik heb een klein beetje k-rail wat ik gebruik voor de containerterminal. En ik heb nog wel een stapeltje lange flexibele k-rail. Ik zat nog te denken om dat links boven te gebruiken. Daar komt een station.
En eventueel voor de brug. Vooral vanwege de lengte. Of zie jij andere voordelen van k-rail?
Citaat van: Basroc-1961 op vrijdag 03 januari 2020, 07:45:01
Is het een overweging om de keerlus weg te halen? Er ontstaat dan meer ruimte om te kunnen rangeren en 1 keerlus zorgt ervoor, dat uiteindelijk alles dezelfde richting opgaat.
Citaat van: nobody op vrijdag 03 januari 2020, 07:51:46
Daarom bevat het plan twee keerlussen. 
Citaat van: Hanzi op vrijdag 03 januari 2020, 08:03:16
Klopt. Het baanplannetje zit op zich goed in elkaar, en als je de kruiswissels recht laat staan blijft het treinverkeer netjes rechts (of natuurlijk links) rijden.
Dank, inderdaad twee keerlussen. Vind ik zelf ook wel leuk gelukt

Citaat van: Jelmer op vrijdag 03 januari 2020, 10:38:20
Ik zou zelf nog een overloop wissel maken aan de onderkant. Nu moet je als je vertrekt van de containerterminal en je wilt buitenste spoor rijden eerst de halve baan links rijden voordat je naar het buitenspoor kunt.
Neem aan dat je nederlands rechts rijdt gezien je 6400 avatar...
P.S. dit is niet het topic, maar gebruik regelmatig je dipswitch settings pagina om met name mijn wisseldecoders settings uit te vogelen. Erg handig!
Citaat van: speeltmettreintjes op vrijdag 03 januari 2020, 12:11:44

Goed idee, zo'n extra overloop, dat voegt inderdaad wat toe.
Ik kreeg bovendien nog een idee voor een iets andere wisselstraat rechtsachter, met als voordeel 4 cm extra voor de opstelsporen van de containerterminal.
Het resultaat staat hieronder.
Inderdaad goed idee. Kost alleen wel weer een "dure" kruiswissel. Maar neem ik mee, moet wel even kijken hoe het kostenplaatje eruit komt te zien

@Jelmer: inderdaad NL. Maar in m'n avatar staat ACTS G1206, lijkt er heel erg op

en leuk dat je m'n dipswitch pagina gebruikt. Daar istie voor

Voor de duidelijkheid: bij de containerterminal gaat 1 spoor over de terminal heen, en eentje stopt ervoor, om RoLa en andere auto wagons te lossen. Dat heb ik nu met m'n m-rail ook al gemaakt, ik zal vanavond of morgen een foto maken.
Koen