Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Wisselaandrijvingen 74490

Gestart door Hans 2.0 TDI dinsdag 28 februari 2012, 21:05:11

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Wisselaandrijvingen 74490
Lid sinds: 2011

C-railer

offline
Wisselaandrijvingen 74490
Beste,

Er is al veel geschreven over de kwaliteit van de M* wisselaandrijving 74490. Ik heb/had ook 3 defecte exemplaren dus vanavond de aandrijvingen opengemaakt met het idee de eind afschakelingen te verwijderen (dit zou vaak het probleem zijn). Echter, bij 2 stuks bleek het schuifmechanisme niet goed te werken (3 onderdelen die in elkaar haken). De onderdelen weer in juiste volgorde monteren en ze doen het weer.

Overigens is het demonteren van de eind af schakelingen bij aandrijving nr 3 is mislukt  :?. Niet alleen de afschakeling kwam los maar ook een deel van de printplaat. Dus deze ligt nu in de vuilnisbak....

Wil de kwaliteit van de aandrijvingen niet goed praten maar bij een defect exemplaar loont het de moeite om even naar het schuifmechanisme te kijken.

Misschien is bovenstaande ''oud nieuws'' maar wou het toch even melden.

Gr, Hans
Re:Wisselaandrijvingen 74490
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re:Wisselaandrijvingen 74490
kon je de print niet repareren door een stuk verder de geleiding bloot te maken en daar een draad op te solderen.
Zo moeilijk zijn die dingen ook weer niet.

Groetjes Dennis
Re:Wisselaandrijvingen 74490
Lid sinds: 2009

offline
Re:Wisselaandrijvingen 74490
Ja ik wordt af en toe ook gek van die dingen. 1 keer in de paar maanden haal ik ze van de wissel blaas ze goed schoon beetje grafiet op het anker en een beetje silicone olie op het plastikke dingetje wat de wissel ingaat ... en dan doen ze het weer.  Wat trouwens ook heel precies luistert is dat de motor strak tegen de wissel aan moet komen dus nergens mag worden geblokkeerd, dat bolletje op dat plastikke dingetje grijpt in de wissel in een soort van 'oorkruiper' tangetje als tie daar niet goed inzit blijft het steken, hangen. rob