Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

De keerzijde van IJsengel's pruts- en knutselparadijs - de sloopkogel...

Gestart door IJsengel zaterdag 18 februari 2012, 15:45:09

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: IJsengels Pruts- en Knutselsparadijs - Beetje uit de tuin, beetje van mezelf
Lijkt er wel op, maar is het niet. Of het is een wilde (onkruid) variant van de hydrangea (hortensia), wie het weet, mag het zeggen.
Re: IJsengels Pruts- en Knutselsparadijs - Beetje uit de tuin, beetje van mezelf
3 bomen geplant op de linkeroever van de rivier.


Best aardig, maar het begint meer op een tropisch regenwoud te lijken dan een plekje in Zuid-Duitsland.
Ben er nog niet uit of ik dit wel wil....
Re: IJsengels Pruts- en Knutselsparadijs - Beetje uit de tuin, beetje van mezelf
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: IJsengels Pruts- en Knutselsparadijs - Beetje uit de tuin, beetje van mezelf
Het zou ook de Fiscus Financius kunnen zijn.
Re: IJsengels Pruts- en Knutselsparadijs - Maandagochtend fillumpje
Hola

Deze kleine Fleischmann spruit laat zien dat je vandaag de dag echt geen origineel 3-rail wisselstroom model van Marklin hoeft te hebben om vlekkeloos rijgedrag, een belachelijke hoeveelheid trekkracht en een hoop plezier te kunnen beleven.



Hasta la Pasta
Fred

Edit: en wederom zijn de laatste 20-25 seconden van het geüploade fillumpje verdwenen. geen idee hoe dat kan. Iemand een idee?
Re: IJsengels Pruts- en Knutselsparadijs - maandagochtend fillumpje
Fred

Dat is weer een mooi filmpje van die Dame  :thumbup:

Gr Alex 0850
Re: IJsengels Pruts- en Knutselsparadijs - maandagochtend fillumpje
Hallo Fred,

Het is echt een mooi plaatje op een mooi filmpje.  :P

Een vraagje: hoe doe jij het met de koppelingen? Die rijtuigen hebben M-kortkoppelingen. Of zijn bij deze fraaie loc de koppelingen te wisselen? Ik heb ook wat Fleischmann wagons, voorzien van F-kortkoppelingen. Maar ik moet altijd aan één wagon aan één zijde een beugelkoppeling hangen om ze aan M-loc's met M-kortkoppelingen te koppelen. Bij een enkele loc kan ik de M-kortkoppeling vervangen door een F-kortkoppeling, maar meestal is het een (klein) probleem om onderling te koppelen.

groeten,
Roel
Re: IJsengels Pruts- en Knutselsparadijs - maandagochtend fillumpje


Joeptjoep wil blijkbaar elke keer zelf bepalen hoelang een fillumpje van mij duren mag.
Nog een keer geupload et voila! Nu in z'n geheel! De aanhouder wint!
F
Re: IJsengels Pruts- en Knutselsparadijs - maandagochtend fillumpje
Fred, leuke video :important:
Zeker een fantastisch lokje van Fleischmann, deze P6.
Zoals je weet heb ik haar óók. Althans een zusje. ;)
Zie ===> klik
en ===>  klak
Re: IJsengels Pruts- en Knutselsparadijs - maandagochtend fillumpje
Hola Roel,

Al mijn rollend materiaal is voorzien van Fleischmann kortkoppelingen om: a) bedrijfszekerheid, b) esthetisch, dwz mooier om te zien en  c) het rollend materiaal is makkelijk van de baan te halen; je tilt de wagen op en de koppeling laat los. De Roco rijtuigen in onderhavig fillumpje hebben ook gewoon Fleischmann kortkoppelingen. 1 wagen heeft echter bewust een Marklin beugelkoppeling. Waarom? Omdat een van mijn locomotiefjes, de Roco P4.2 die deze wagens ook trekt, een standaard beugelkoppeling heeft die ik (nog) niet heb kunnen vervangen door een Fleischmann exemplaar.

Hasta la Pasta
Fred
Re: IJsengels Pruts- en Knutselsparadijs - knoeien met perspectief
Hola koekenbakkers,

De oplettende lezertjes hebben wellicht nog onthouden dat het tafelblad niveau 0 van mijn baan een hoogte heeft van 120 cm. Ideaal om aan te werken en naar nu blijkt ook erg geschikt om eens lekker experimenteel te knoeien met het perspectief. Ik had mezelf een ouderwetse werkplaats kruk gekocht die ik op elke gewenste hoogte kan instellen. Toen ik de kruk eens op standje veel te laag instelde, openbaarde zich een totaal nieuw schouwspel. Een onbekende en wondere wereld die ik jullie toch graag laat zien. Wat de verandering van perspectief al niet teweeg kan brengen. Wat mij betreft zitten er een paar zeer verrassende plaatjes tussen.























H la P
Fred



Re: IJsengels Pruts- en Knutselsparadijs - knoeien met perspectief
 @citaat Mooi fred :important:
De laatste foto lijkt wel een werk van een Hollandsche Meester.
Re: IJsengels Pruts- en Knutselsparadijs - knoeien met perspectief
 :thumbup:
Re: IJsengels Pruts- en Knutselsparadijs - knoeien met perspectief
-Fred:
Zo een kikvorsperspektief geeft altijd een andere kijk op de zaak,  :thumbup:
Re: IJsengels Pruts- en Knutselsparadijs - knoeien met perspectief
Heel mooi Fred,
je wordt als het ware in het schouwspel gezogen, schitterend!!!
Re: IJsengels Pruts- en Knutselsparadijs - knoeien met perspectief
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: IJsengels Pruts- en Knutselsparadijs - knoeien met perspectief
En zo blijf je altijd weer dingen ontdekken van je baan, daarom ben je er ook nooit mee klaar. :thumbup:
Re: IJsengels Pruts- en Knutselsparadijs - knoeien met perspectief
Oh ja, door het gebruik van de camera in allerlei verschillende hoeken en standen, lijkt het net of de baan zoveel meer te bieden heeft. Een aantal van de plaatjes is simpelweg niet eens zichtbaar met het blote oog. Lang leve de aaifoon! :P

Dank voor de leuke reacties, heren!

Fred
Re: IJsengels Pruts- en Knutselsparadijs - knoeien met perspectief
En <hoplakee!> nog een paar:











H la P
Fred

Re: IJsengels Pruts- en Knutselsparadijs - knoeien met perspectief
-Fred:
De watervalfoto vindt ik bijzonder mooi,  :thumbup:
Re: IJsengels Pruts- en Knutselsparadijs - knoeien met perspectief
Fred

Mooie foto's van je baan lijkt net echt  :P  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: IJsengels Pruts- en Knutselsparadijs - knoeien met perspectief
Dank dames, heren ook!
Fijn dat het jullie bekoort.
:thumbup:
Re: IJsengels Pruts- en Knutselsparadijs - Goederen per spoor
Hopla Kee!

Re: IJsengels Pruts- en Knutselsparadijs - Goederen per spoor
 :thumbup:

En probleemloos?
Re: IJsengels Pruts- en Knutselsparadijs - Goederen per spoor
Bijna, William.
Ze blijft op twee plekken op de baan staan.
Natuurlijk zijn dat plekken waar geen enkele andere loc blijft staan, doch driewerf hoera, want ik kan er dit maal wel makkelijk bij! Zit het ook eens mee, hè?

Fred
Re: IJsengels Pruts- en Knutselsparadijs - Goederen per spoor
Precies! Always look on the bright side of life  :D
Re: IJsengels Pruts- en Knutselsparadijs - Goederen per spoor
Geweldig filmpje Fred, camerawerk, muziek, gewoon briljant!  :thumbup:
Re: IJsengels Pruts- en Knutselsparadijs - Goederen per spoor
Thanks, Frank!
Ik pruts ook maar wat, hoor!
Re: IJsengels Pruts- en Knutselsparadijs - Wielsssslip...
Over prutsen gesproken:



Deze schone S9 van Brawa heeft weer met hele andere problemen te kampen dan de rest van haar merkgenootjes. Ze blijft bij de minste oneffenheid in het tracé subiet staan met wild doormalende drijfwielen. Hetzelfde geldt overigens voor de S2/6. Beide hebben met slechts twee aangedreven assen te weinig grip om ook maar het kleinste knikje op mijn baan te kunnen bedwingen. In die zin is Brawa wel trouw aan de werkelijkheid gebleven, want ook de grote voorbeelden waren berucht om hun wielslip.

Hasta la Pasta
Fred
Re: IJsengels Pruts- en Knutselsparadijs - Wielsssslip
Hola koekenbakkers,
Kijk, dat de belangstelling voor hetgeen ik hier plaats al enige tijd tanende is, was mij ook al pijnlijk duidelijk. Maar nu er helemaal geen reacties meer volgen, moet ik daar de nodige gevolgtrekkingen aan verbinden. Natuurlijk bleek er minder vermeldenswaardigs te plaatsen sinds de afronding van het bouwproces en leek het erop dat ik met mijn beeldige bijdragen de levensduur van dit draadje kunstmatig aan het verlengen was. Doch tot hier en niet verder.
Uit de youtube statestieken blijkt tevens dat de laatste filmpjes respectivelijk 12 en 6 maal bekeken zijn. Dacht toch echt dat ik u er een plezier mee deed. Helaas, ik zit er falikant naast. Is dat erg? Nou nee, maar ik ga me in de toekomst de moeite besparen, want wanneer ik ervaar dat ik voor de kat z'n viool een en ander voor u in elkaar aan het prutsen ben, gaat de stekker er uit. Makkelijk zat.
Zo, u kunt allen de groenten krijgen, ik neem een borrel.

H la P
Fred

Draadje mag dicht. Er is hier niets meer te melden.
Eventueel toekomstige filmpjes plaats ik in het daarvoor bestemde topic.

Re: IJsengels Pruts- en Knutselsparadijs - Wielsssslip
Nou nou Fred, serieus waar? Iets met een bed en een verkeerd been wellicht?

Jaren genieten we reeds van je belevenissen in modelbouwland, en velen van ons willen ze voor geen goud missen! Om dan in deze tijden van vakantieperikelen meteen de stekker eruit te trekken na het uitblijven van een reactie binnen 24 uur, is dat niet ietwat overtrokken?

Uiteraard mag je die beslissing zelf nemen. Sprekende voor mijzelf, zou ik het ontzettend jammer vinden.

Wat betreft je laatste filmpje: het is altijd mooi om een Preussiche dame door het landschap te zien glijden, zowel met als zonder slip  :?...

Hopelijk tot wederziens!

Met vriendelijke groet,
William
Re: IJsengels Pruts- en Knutselsparadijs - Wielsssslip
-Fred:
Misschien had je iets te hoge verwachtingen?
Ik zelf heb geen verwachtingenals ik iets plaats op het forum, en als er dan reacties zijn valt het alleen maar mee.
Dus slaap er nog een nachtje over en willicht zie je er morgen anders tegen aan.

Groeten uit Nergensland
Re: IJsengels Pruts- en Knutselsparadijs - Wielsssslip
Dat zou ik spijtig vinden Fred.
Jouw baan is echt een inspiratie voor mij.
Re: IJsengels Pruts- en Knutselsparadijs - Wielsssslip
Modelbouwen doe je (vind ik) voor jezelf en niet om applaus op te halen. Iets delen is leuk maar als het meer van hetzelfde wordt haken de kijkertjes af. Wat dan werkt is een rustpauze inbouwen en in de tussentijd lekker bezig blijven. ;)

Gr, Ben.

Re: IJsengels Pruts- en Knutselsparadijs - Wielsssslip
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: IJsengels Pruts- en Knutselsparadijs - Wielsssslip
Fred, er zijn vast ook vele stille aanbidders, mensen die op het forum niets of nauwelijks iets plaatsen maar wel meelezen, dus ook voor hen zou het fijn zijn als je toch nog veder gaat et het draadje. Er valt straks nog genoeg te doen,onderhoud, vervangen van de dingen die je later anders had willen doen enz. enz. Een baan is nooit klaar.
Stel je fans niet teleur want er zijn altijd mensen die inspiratie opdoen (ikke ook)
Re: IJsengels Pruts- en Knutselsparadijs - Wielsssslip
Héé "opper koekenbakker"!
Wat is dat nou? 8o
Met een prachtige Brawa dame de bocht uitgevlogen en daarna met slippende wieltjes in een boom blijven hangen? :-(

Al heb ik momenteel weinig tijd (i.v.m. bouw nieuwe woning, renovatie paardenbedrijf en verkoop treinspullen hiervoor) toch lees ik altijd met veel plezier jouw plesante stoeipartijen met locs en baan.
De filmpjes en mijn commentaar hierop laat ik dus ook (tijdelijk) even geparkeerd staan en zal dit later zeker weer inhalen.
Dus Fred, doe mij en vele anderen een plezier, ga door met jouw bijzondere bijdrage op ons gezellige forum.
Het is nu misschien wel even komkommertijd maar dat zal later weer ruimschoots ingehaald worden.

En zo niet?
Dan even goede forumvrienden en, zoals vaker op ons forum vermeld, tot in de pruimentijd.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan. 
Re: IJsengels Pruts- en Knutselsparadijs - Wielsssslip
Citaat van: iTom op donderdag 03 augustus 2017, 11:31:47
Fred, er zijn vast ook vele stille aanbidders, mensen die op het forum niets of nauwelijks iets plaatsen maar wel meelezen, ...

Yep  :D
Re: IJsengels Pruts- en Knutselsparadijs - Wielsssslip
+1 yepper meer.
Re: IJsengels Pruts- en Knutselsparadijs - Wielsssslip
Fred, 'k heb (bijna) ál je berichten gezien.
Re: IJsengels Pruts- en Knutselsparadijs - Wielsssslip
Hola koekebakker, het is de vakantieperiode, er is Europees voetbal op de buis, er is ter afwisseling ook damesvoetbal te zien, en het is zelfs zo nu en dan aangenaam om buiten te zitten, het is dus mager met reacties. Op jouw topic en op ieder ander topic. Maak je dus niet te druk en bewaar je filmpjes tot september, dan zal het aantal reacties vast weer toenemen!

Vriendelijke groet
Frank
Re: IJsengels Pruts- en Knutselsparadijs - Wielsssslip
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: IJsengels Pruts- en Knutselsparadijs - Wielsssslip
Je slaat de spijker op zijn kop Frank.
In de zomer is het nu eenmaal rustiger met de treinen hobby dan in de winter. Dat is al jaren zo.
Er zijn maar een handje vol mensen dagelijks met de hobby bezig.

Gewoon ff gas terug en dan er weer vol tegenaan Fred


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: IJsengels Pruts- en Knutselsparadijs - Wielsssslip
Hallo opperkoekenbakker,

Sorry hoor. Ik heb gisteren je filmpje bekeken maar geen reactie achtergelaten. Niet omdat ik het niet waardeer - dat moge blijken uit mijn eerdere reacties op jouw bijdragen en filmpjes - maar omdat er niet iets speciaals opviel. Dan wil ik zo'n filmpje nog wel een dag later opnieuw bekijken, meestal met een andere heldere blik. En ja, je moet ook wel even de tijd hebben.

Groeten,
Roel
Re: IJsengels Pruts- en Knutselsparadijs - Wielsssslip
Lijkt erop dat we 'm een beetje overvallen hebben  :D...
Re: IJsengels Pruts- en Knutselsparadijs - Wielsssslip
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: IJsengels Pruts- en Knutselsparadijs - Wielsssslip
Beste IJsengel, laat het los, laat het gaan


......... en maar klagen dat wij niet genoeg reageren, mooie koekebakker, nou hasta la pasta niet zo snel huilie huilie doen hoor, we houden best wel van je draadje.
Re: IJsengels Pruts- en Knutselsparadijs - Wielsssslip
Hoi Tom,

Wat een supernummer en dito film is dat toch... Heerlijk...

Groeten,
William
Re: IJsengels Pruts- en Knutselsparadijs - Wielsssslip
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: IJsengels Pruts- en Knutselsparadijs - Wielsssslip
Re: IJsengels Pruts- en Knutselsparadijs - Wielsssslip
Ik zeg maar zo elke persoon die kijkt is er eentje ;) en  zeg nou zelf echt van dichtbij bekijken is leuker dan naar een filmpje te kijken :D
Maar ben er ondertussen ook achter dat de treintje goed lopen op een vlakke baan maar op het moment dat er hellingen komen begint je trail en error periode ben zelf meer als 2 weken bezig geweest om het begin/einde van een spiraal goed te krijgen zodat ook elke model wat ik heb er goed door heen wil komen dus zonder te ontsporen en alles rijd(behalve een Trix TEERAM in duwende richting)goed op en neer de spiraal.
Maar hoe staat het nu met je schaduwstation?
Re: IJsengels Pruts- en Knutselsparadijs - Wielsssslip
Hè koekebakker ... wel blijven posten !
Re: IJsengels Pruts- en Knutselsparadijs - Wielsssslip
Lid sinds: 2007

Try not. Do or do not. There is no try.

offline
Re: IJsengels Pruts- en Knutselsparadijs - Wielsssslip
Fred,

Ik kijk bijna altijd in je draadje dus ik zou het jammer vinden als niets meer zou posten.....

:-( :-( :-(
Re: IJsengels Pruts- en Knutselsparadijs - Wielsssslip
Mag hopen dat Fred in een van wifi-verstoken oort zit, want het is wel erg stil...
Re: IJsengels Pruts- en Knutselsparadijs - Wielsssslip
Fred laat ons lekker zijn draadje vullen en na een welverdiende zomerstop is deze pastaflatser zo weer terug.

Enjoy koekenbakker en tot laterzz...
Re: IJsengels Pruts- en Knutselsparadijs - Wielsssslip
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: IJsengels Pruts- en Knutselsparadijs - Wielsssslip
Ik vind (bijna) alles goed als hij straks naar de Gastendag in Den Bosch komt en koeken meebrengt......

Groet, Anne W (een altijd "kijker")