Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Baanplan (zonder plan) Achtergrond gebouwen

Gestart door Dirk-Jan maandag 16 januari 2012, 19:09:46

0 leden en 4 gasten bekijken dit board.
Re: Baanplan (zonder plan) ?Middeleeuws festival is begonnen"
 @citaat
Nee, dit zijn broeders van de VP (vieze pij)
Hun pijen zijn vies en vlekkerig, maar omdat die van plastic zijn stinken ze niet. :o)

Dirk-Jan
Re: Baanplan (zonder plan) ?Middeleeuws festival is begonnen"
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Baanplan (zonder plan) ?Middeleeuws festival is begonnen"
Top-foto's van een Top-sfeertje Dirk-Jan!!! :thumbup:
Re: Baanplan (zonder plan) ?Middeleeuws festival is begonnen"
Heel mooi gedaan. Iets bijzonders om naar te kijken op je baan.
Re: Baanplan (zonder plan) ?Middeleeuws festival is begonnen"
Erg mooi! Het klopt helemaal. Superleuk om naar te kijken.
Re: Baanplan (zonder plan) ?Middeleeuws festival is begonnen"
Heel sfeervol. Leuk en knap gedaan!
Re: Baanplan (zonder plan) ?Middeleeuws festival is begonnen"
Hartstikke mooi gedaan Dirk-Jan.
En al die details, een kok die kippen wil slachten en de broeders van de VP die aan de zuip gaan.
Re: Baanplan (zonder plan) ?Middeleeuws festival is begonnen"
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Baanplan (zonder plan) ?Middeleeuws festival is begonnen"
Zeer geslaagd Dirk-Jan  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Baanplan (zonder plan) ?Middeleeuws festival is begonnen"
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: Baanplan (zonder plan) ?Middeleeuws festival is begonnen"
Geweldig Dirk, je hebt toch duidelijk meer fantasie als wij allemaal bij elkaar  :D ;)
Re: Baanplan (zonder plan) ?Bouw nieuwe oude garage?
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Baanplan (zonder plan) ?Bouw nieuwe oude garage?
Citaat van: Dirk-Jan op zaterdag 15 augustus 2015, 15:04:46
Ernest is ook een liefhebber van wat de natuur heeft voortgebracht,
Soms is 1+1=3, dan geldt als ik jouw Ernest vergelijk met Ta-trainman's fietsende schepsel (op MagnoRail).
Daar zou op z'n Vlaams ook wat meer natuurhumor in passen ...
Re: Baanplan (zonder plan) Märklin in Museum van de 20e Eeuw
 :) Gisteren een bezoek gebracht aan het Museum van de 20e eeuw in Hoorn.
Er is daar ook een deel ingericht met een verzameling Märklin speelgoed 1900-1940  zie hier
Erg mooie en leuke verzameling, een stuk ouder dan Old Skool. :)
De rest van het museum is ook de moeite waard, heel veel herkenbare spullen uit mijn (vroege) jeugd 8)
Een paar uurtjes zoet geweest met alles te bekijken, als je er eens in de buurt bent is het een aanrader. (Märklin verzameling te zien tot 15 September 2019)
Hieronder een impressie voor de liefhebber van al het Märklin speelgoed, natuurlijk veel treinen.

Dirk-Jan
Re: Baanplan (zonder plan) Märklin in Museum van de 20e Eeuw
 :)
Re: Baanplan (zonder plan) ?Märklin in Museum van de 20e Eeuw"
 :)
Re: Baanplan (zonder plan) Märklin in Museum van de 20e Eeuw
 :)
Re: Baanplan (zonder plan) ?Märklin in Museum van de 20e Eeuw"
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Baanplan (zonder plan) ?Märklin in Museum van de 20e Eeuw"
Leuk Dirk-Jan :thumbup:; ik kreeg onlangs van een collega ook al de tip voor dit museum. Wellicht toch maar eens een dagje afreizen naar het mooie Hoorn en misschien gelijk rondje Enkhuizen-Hoorn-Medemblik meepikken of zo.   
Re: Baanplan (zonder plan) ?Märklin in Museum van de 20e Eeuw"
 @citaat Als je dan toch in Medemblik bent, kan ik je het stoommachine museum van harte aanbevelen ===> klik
Re: Baanplan (zonder plan) ?Märklin in Museum van de 20e Eeuw"
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Baanplan (zonder plan) ?Märklin in Museum van de 20e Eeuw"
Nou Dirk-Jan,

Je hebt je vakantiegeld weer goed besteed !
Zelfs oude Fliegender Hamburgers te zien daar  :thumbup:
Weliswaar van blik, maar toch.
Die 20e eeuw was zo gek nog niet (op wat geruzie na)  :o)

Grtz en thnx voor de plaatjes,

Tony
Re: Baanplan (zonder plan) ?Märklin in Museum van de 20e Eeuw"
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Baanplan (zonder plan) ?Märklin in Museum van de 20e Eeuw"
Leuk idee, we moeten nog wat musea bezoeken anders was of wordt het een dure museumjaarkaart.
Deze staat op het lijstje.
Re: Baanplan (zonder plan) ?Märklin in Museum van de 20e Eeuw"
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Baanplan (zonder plan) ?Märklin in Museum van de 20e Eeuw"
dank voor de tip, Wim! oei, ga ik niet redden in één dag; weekendje dan maar :D
Re: Baanplan (zonder plan) ?Märklin in Museum van de 20e Eeuw"
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Baanplan (zonder plan) ?Märklin in Museum van de 20e Eeuw"
Mooie fotoreportage Dirk-Jan.  :thumbup:

De stamtafel Noord-Holland organiseert op 1 september a.s. een excursie naar het museum waarbij we een exclusieve rondleiding van de eigenaar krijgen.
Er zijn nog een paar plaatsen vrij en de inschrijving staat open voor andere forumleden..
KLIK: hier voor informatie en aanmelding.

Re: Baanplan (zonder plan) ?Märklin in Museum van de 20e Eeuw"
Mooie reportage Dirk-Jan. :) :thumbup:
Ik zal eens kijken of ik tijd kan vinden om daar eens heen te gaan.

Groet Michel
Re: Baanplan (zonder plan) ?Märklin in Museum van de 20e Eeuw"
Citaat van: Hanzi op donderdag 01 augustus 2019, 15:40:46
dank voor de tip, Wim! oei, ga ik niet redden in één dag; weekendje dan maar :D
:) Ook een goed idee, Hoorn is absoluut de moeite waard om een nachtje te blijven, het is een leuk stadje. B)

Dirk-Jan
Re: Baanplan (zonder plan) ?Märklin in Museum van de 20e Eeuw"
Leuke tip Dirk-Jan en mooie foto's.
Re: Baanplan (zonder plan) ?Märklin in Museum van de 20e Eeuw"
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Baanplan (zonder plan) ?Märklin in Museum van de 20e Eeuw"
Hi allemaal,

Wij zijn er afgelopen dinsdag geweest, met bijna 50% goedkopere kaartjes via de site.
Hartstikke leuk om alles te zien.
Ook de rest van het museum is leuk en interessant zeker de hele oude radio's en TV's die daar staan (zeer bekend voor mij allemaal van het begin van mijn loopbaan  :))
Verder prachtig weer lekker gewandeld en heerlijk geluncht.   ;)

groet
Harald

p.s. voor de inwendige mensch wordt er in Hoorn ook goed gezorgd.
Re: Baanplan (zonder plan) Huiderdag in Heerhugowaard
 :) Vandaag heeft Ernst Huider weer een Huiderdag op poten gezet.
En aangezien ik daar vlak bij woon natuurlijk even wezen kijken.
Op de eerste verdieping van zijn winkeltje bouwt hij aan zijn eigen baantje :D (35 meter lengte) en er waren vandaag ook een 5 tal club banen/baantjes te bezichtigen.
Ik heb een paar sfeerplaatjes gemaakt en ook een filmpje van een stukje baan met een varend bootje.
Aandrijving via het Faller Car System en onder het bootje zitten hele kleine wieltjes, maar dat valt echt niet op. 8)
De waarschuwingsbomen sluiten en de brug gaat ook nog open voordat het bootje er is, erg leuk gemaakt. :thumbup:
En een erg leuk gemaakt baantje met een Oost Duits thema met veel leuke details, zie onderstaande foto's.



Re: Baanplan (zonder plan) Huiderdag in Heerhugowaard
 8)
Re: Baanplan (zonder plan) ?Huiderdag in Heerhugowaard"
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Baanplan (zonder plan) ?Huiderdag in Heerhugowaard"
Hele mooie plaatjes, en filmpje dank voor het delen  :thumbup:
Re: Baanplan (zonder plan) ?Huiderdag in Heerhugowaard"
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Baanplan (zonder plan) ?Huiderdag in Heerhugowaard"
Dirk-Jan,

Bedankt voor het plaatsen van dit leuke maar helaas te korte filmpje en de mooie foto's.  :) :thumbup:

Groet Michel
Re: Baanplan (zonder plan) ?Huiderdag in Heerhugowaard"
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Baanplan (zonder plan) ?Huiderdag in Heerhugowaard"
Fijn verslag, Dirk-Jan  :thumbup:

Daar was genoeg te zien en ben je meteen weer mooi even op de frisse lucht geweest  O:-D
Die meneer Huider heeft wel nog flink wat werk aan zijn baantje, misschien kun je hem eens helpen met wat scenery. Ziet er nogal kaal uit zo.

Ik heb zo het vermoeden, dat er bij jou straks ook bootjes gaan varen. Ik kijk er naar uit  :P

Grtz Tony
Re: Baanplan (zonder plan) ?Huiderdag in Heerhugowaard"
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Baanplan (zonder plan) ?Huiderdag in Heerhugowaard"
Bedankt voor je leuke verslag Dirk-Jan  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Baanplan (zonder plan) ?Huiderdag in Heerhugowaard"
Citaat van: Tony op zaterdag 12 oktober 2019, 21:23:26
Ik heb zo het vermoeden, dat er bij jou straks ook bootjes gaan varen. Ik kijk er naar uit  :P
Nee, dat gaat niet gebeuren, niet op de modelbaan. :roll:
:o) Met die overvloedige regen van de laatste tijd overweeg ik wel de aanschaf van een bootje, dan ben ik klaar voor de zondvloed. O:-D

Dirk-Jan
Re: Baanplan (zonder plan) ?Huiderdag in Heerhugowaard"
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Baanplan (zonder plan) ?Huiderdag in Heerhugowaard"
Dag Dirk-Jan.

Leuke fotoreportage heb je gemaakt, da's Heer-Huider-Waard  :thumbup: :lol:
Het verbaast mij dat hij spaanplaat als ondergrond voor z'n baantje gebruikt :roll:
Die Oost-Duitse Module-Boys heb ik bij een open dag van THCA ook al eens
mogen aanschouwen: mooi gemaakt, maar wel krampachtig zoveel mogelijk
aan scene's en details op het nuttige oppervlak per module ...
Het bootje zou om realistischer over te komen, nog wel wat langzamer mogen :wink:

Groeten,

Erik.
Re: Baanplan (zonder plan) ?Huiderdag in Heerhugowaard"
Lid sinds: 2010

MärklinCS2 + Windigipet: DB Ep3 diesel + stoom

offline
Re: Baanplan (zonder plan) ?Huiderdag in Heerhugowaard"
Ik was toevallig het weekend van de Huiderdag in Nederland en ben uiteraard even langs geweest. Leuk evenement. Uiteraard ook nog iets van mijn gading in de winkel gevonden.

Groeten
Robert
Re: Baanplan (zonder plan) Otto en Hüne erg ontevreden, maar dat gaat veranderen.
8o Herr WOSA inspector Otto Federfuchser en zijn halfmalle broer Hüne Federfuchser zijn heel erg ontevreden over de voortgang op de baan, er gebeurd niet veel. :roll:
Om ze tegemoet te komen krijgen ze hun eigen huis op het gedeelte met het Faller AMS baantje. O:-D
En dat nieuwe huis voor ze is heel bijzonder, de bouwdoos is uit de zestiger jaren van de vorige eeuw en de onderdelen zitten nog in het dicht gesealde plastic, dus 100% Old-Skool. :)
Vorig jaar gekregen van een vriend, die had het nog liggen van vroeguh. :O
Morgen zal ik de verpakking openmaken en Otto en Hüne de lucht uit het zakje op laten snuiven, her en der wat lijm opsmeren het in elkaar bouwen volgens de toen geldende voorschriften. 8)
Dat zal ze een stuk milder stemmen en krijg ik eindelijk een zootje WOSA punten. :)
Die twee druiloortjes vinden heel veel van de spoorbaan niet WOSA punten waardig, hopelijk maak ik het hiermee een beetje goed. O:-D
Foto 4 zijn wat aankopen van de laatste tijd, Magazin wagon 2019, Coca Cola wagon, Busch Landrover Camel Trophy, Artitec Ford T en een Faller AMS Volkswagenbus.
Foto 5 is een heruitgave van het tankstationnetje B-217 en modern grof old skool strooisel.

Dirk-Jan
Re: Baanplan (zonder plan) Otto en Hüne erg ontevreden, maar dat gaat veranderen.
Vandaag ook in Houten geweest, verstandig of niet, ik was er en ben goed geslaagd.
Hopelijk niks opgelopen 8o, ik voel nog niks, alleen leegte in mijn portemonnee. :-)
:) Een aantal mooie Old Skool aankopen kunnen doen en bandjes voor de AMS autootjes.
Die rijden nog op winterbanden, kunnen er nu wel af. :o) :D
Van al dit moois gaan  Otto en Hüne nog blijer worden.
Ook een Santa Fe lok gekocht, die word overgespoten in de Northlander kleuren, voor bij de 4 delige RAm (TEE) Northlander die ik een paar jaar terug gemaakt heb.

Dirk-Jan
Re: Baanplan (zonder plan) Otto en Hüne erg ontevreden, maar dat gaat veranderen.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Otto en Hüne erg ontevreden, maar dat gaat veranderen.
Hoi Dirk-Jan,

Dat benzine station is top  :thumbup:

Dat je niet veel aan de baan doet op dit moment is toch niet erg, de boog kan niet altijd gespannen staan.

Veel plezier met je aanwinsten.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Baanplan (zonder plan) Otto en Hüne erg ontevreden, maar dat gaat veranderen.
 @citaat
Ja, ik heb nu opeens twee old skool tankstations,
die heruitgave Faller B217 heb ik vorige week gekocht, niet wetende dat ik vandaag tegen zo'n mooie echte old skool zou aanlopen. :)
Nou ja, ze gaan alle twee geplaatst worden, in die tijd waren de auto's niet zo zuinig, moesten vaak tanken. :o) :D

Dirk-Jan
Re: Baanplan (zonder plan) Otto en Hüne erg ontevreden, maar dat gaat veranderen.
Fantastische oldskoolspullen gescoord DJ 👍👍👍
Vooral dat grote sixties gebouw! Maar ook de tankstations en de paddestoelkiosk (die op geen enkele treinbaan mag ontbreken) zijn geweldig!
Je hebt het geloof vandaag weer gevoed en ik hoop op leuke updates ;).
Re: Baanplan (zonder plan) Otto en Hüne erg ontevreden, maar dat gaat veranderen.
Laat je een poos niks van je horen lezen, zien ik opeens een update om u tegen te zeggen, Dirk-Jan  :thumbup:
Ik heb Herbert er snel bij gehaald en die kwam -grof geteld- al op zo'n 8000 WOSA-punten en dan moest hij sommige zaken ( zoals die AMS-VW en het Shell-tankstation ) nog opzoeken  :P
Die zak onderdelen met jaren '60-lucht in een vuilniszak openen, Otto en Hüne de lucht op laten snuiven en uit laten blazen, daarna alles snel eruit halen en de zak goed sluiten.
Die lucht kun je zo nog een paar keer - in je voordeel - gebruiken. Levert nog meer punten op !

Dat SantaFeNorthlanderproject is iets om naar uit te kijken ! Net als de zomer  O:-D

Grtz Tony (+Herbert)

Re: Baanplan (zonder plan) Otto en Hüne erg ontevreden, maar dat gaat veranderen.
En een aantal van die Faller-relieken zijn uiteraard ook in Altenstein terug te vinden :D!
Re: Baanplan (zonder plan) Otto en Hüne erg ontevreden, maar dat gaat veranderen.
@citaat
Yep, tis erg leuk spul, die Faller relieken. :)
Er zijn nog aardig wat varianten van het pompstation gemaakt door Faller.
Heeft jouw exemplaar een motortje om het Opel symbool te laten draaien?
Vandaag had ik er ook nog eentje in handen met motortje en al, maar te erg afgeleefd om er nog wat moois van te kunnen maken.
Echt mooie exemplaren staan voor E150,- te koop, das mij te gek voor wat oud plastic. 8o :-)
Mijn motorloze exemplaar was E27,50 en zat keurig ingepakt in helder plastic, dat vond ik een schappelijk prijsje. :roll:

Dirk-Jan
Re: Baanplan (zonder plan) Otto en Hüne erg ontevreden, maar dat gaat veranderen.
Prachtige old skool aanwinsten Dirk-Jan.
Vooral het tankstation is zeer fraai. :P

Groet Michel
Re: Baanplan (zonder plan) Otto en Hüne erg ontevreden, maar dat gaat veranderen.
 :) Ook nog wel leuk om te laten zien is het doosje waar de old skool hekjes in zaten, totale aankoopsom 2 euro.
Het is een origineel doosje van de B-215 uitvoering.
Ik denk dat alleen al de waarde van het doosje de aankoopprijs ver overstijgt, ik zal het in het verkoophoekje plaatsen. :o) (maar niet heus :P)

Dirk-Jan
Re: Baanplan (zonder plan) Otto en Hüne erg ontevreden, maar dat gaat veranderen.
Natuurlijk is mijn versie met motortje, Dirk-Jan :P.
Alleen niet helemaal (helemaal niet) bedrijfszeker; t blijft een wat fragiele constructie die meer stond te brommen en resoneren dan dat hij draaide. Ik weet eigenlijk geeneens of hij momenteel aangesloten is :?...
Re: Baanplan (zonder plan) Otto en Hüne erg ontevreden, maar dat gaat veranderen.
Dirk-Jan,

Ik ben blij om weer eens een uitgebreide update van je te mogen lezen. Het was ten slotte al een hele tijd stil :O. Hoewel ik zelf meer van het moderne spul ben, heeft het WOSA materiaal absoluut zijn charme. Het brengt me weer terug naar mijn jeugd en de treinbaan van mijn vader (hoewel wij niet zo'n prachtig tankstation hadden). Mooie herinneringen dus :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: Baanplan (zonder plan) Otto en Hüne erg ontevreden, maar dat gaat veranderen.
Die vierkante Shellpaal heb ik trouwens nog nooit gezien; uniek! (iig voor mij).
Re: Baanplan (zonder plan) Otto en Hüne hebben hun huis.
 :) Bouwklus is klaar, Otto en Hünhe zijn onder de pannen.
De bouw begon met het indienen van een ontheffing voor de te gebruiken lijm en een afbreekmesje, die zijn niet Old-Skool. :roll:
Ter compensatie heb ik de foto's genomen met een Agfa Clack, Otto was tevreden met het gebodene. O:-D
:o) Het :idea: idee van Tony om het onderdelen zakje te openen in een vuilniszak om de Old-Skool lucht te bewaren is wel gelukt,
de foto daarvan niet, geen flitslampjes meer. (alleen een groen controle lampje)
Daarom ook nog maar zonder vuilniszak een plaatje ervan geschoten. 8)
Het bouwen was niet zo heel moeilijk en een leuk klusje, meteen de voortuin maar voorzien van wat aankleding, wel zo gezellig voor de druiloortjes.
De woning natuurlijk meteen op zijn plek gezet, dan kunnen Otto en Hünne vannacht vast lekker maffen. ZZZZZZZZZZZ
:) Ook nog even dank aan Batman voor het nemen van de luchtfoto, hij vloog langs in de Batcopter om te kijken wat er allemaal gebeurde.

Dirk-Jan
Re: Baanplan (zonder plan) Otto en Hüne hebben hun huis.
 8)
Re: Baanplan (zonder plan) Otto en Hüne hebben hun huis.
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Otto en Hüne hebben hun huis.
Leuk Dirk-Jan al die "oldscool" items. Ik herken veel spullen van de baan van mijn ouweheer  ;).

vr gr Arie
Re: Baanplan (zonder plan) Otto en Hüne hebben hun huis.
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Otto en Hüne hebben hun huis.
Foto 2  :idea: briljant  :-)

De beide heren hebben een mooie passende woning gekregen, WOSA punten....!!
Re: Baanplan (zonder plan) Otto en Hüne hebben hun huis.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Otto en Hüne hebben hun huis.
8o Otto mag wel uitkijken met die aanstormende T1-bus!
Leuke oldskool drie-onder-één-kap waar ze nu wonen :D.