Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

TRAX: Buggs opgelost

Gestart door Fedor donderdag 05 januari 2012, 13:55:57

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.002! Flexrails & Draaischijven
Hoi Lukas,

Het wordt nog mooier: je kunt verschillende sets met instellingen maken en daartussen wisselen. Je kunt de labels aan en uitzetten, de outline van de rails aan en uitzenden enzovoorts. Het mechanisme werkt al en wordt gebruikt bij het maken van snapshots bij het saven.

Re:TRAX: TESTVERSIE 0.002! Flexrails & Draaischijven
Citaat van: Fedor op donderdag 26 januari 2012, 16:59:23
Hoi Lukas,

Het wordt nog mooier: je kunt verschillende sets met instellingen maken en daartussen wisselen. Je kunt de labels aan en uitzetten, de outline van de rails aan en uitzenden enzovoorts. Het mechanisme werkt al en wordt gebruikt bij het maken van snapshots bij het saven.



Nice!
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.002! Flexrails & Draaischijven
Ik heb nog een paar verbeteringen doorgevoerd:

Versie 0.003

  • De prullenbak is nu toegankelijk zodat je weggegooide ontwerpen terug kunt halen.
  • Flexrails kan nu worden geselecteerd
  • Invoegen tussen twee stukken rails: pijltje geeft richting aan. Klik nogmaals op het pijltje om deze om te draaien. Richting bochten klopt nu met richtingknop railsmenu.
  • Rotaties van flexrails gaat nu goed (bij aankoppelen, invoegen etc)
  • Support-knop in het applicatiemenu van de editor. (geel bord met uitroepteken)
  • Repostingfouten opgelost: Als je na een actie (bijvoorbeeld het kopieren of wissen van een project) de pagina refresht of anderzins herlaad krijg je nu geen browserwaarschuwingen meer en ook geen server fouten omdat de actie al is uitgevoerd. (vooralsnog alleen in projecten)

Een aantal van de testers vroeg me waar ik de tijd vandaan haal: ik neem soms een dagje vrij om aan TRAX te werken. Verder zijn de kids vaak vroeg wakker en zitten we gezellig met zijn drieen ?s ochtends om half zes aan tafel te tekenen en te programmeren - ik heb zojuist ook nog een giraffe getekend, dat is gewoon een paard met een lange nek volgens mijn dochter. Verder bereid ik veel wijzigingen voor in de tram tijdens het woonwerkverkeer en meer van dat soort dode momenten. Dan kun je in schaarse tijd veel doen.

Ik heb trouwens de problemen met het inloggen nu kunnen herhalen in internet explorer - ik moet het even onderzoeken maar daar ga ik aan werken.
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.002! Flexrails & Draaischijven
Fedor,

De beste verbetering die je voor mij kunt doen : zorgen dat we kunnen (her)aanmelden. Er is iets grondig mis met je aanmeldprocedure.

Guy
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.002! Flexrails & Draaischijven
Lid sinds: 2007

Met vriendelijke groet, Winus

offline
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.002! Flexrails & Draaischijven
Hetzelfde geldt voor mij. Lukt me niet om aan te melden.
Ik kreeg geen bevestigingsmail en toen ik het opnieuw probeerde was de naam al in gebruik.
Volgens mij wordt de gebruikersnaam al geblokkeerd als de aanmelding fout gaat door een foute captcha check.
Ik heb twee namen geprobeerd en ik krijg nu bij beide de melding dat die al in gebruik is.
Jammer.

Winus
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.002! Flexrails & Draaischijven
Beste Winus en Guy. Ik begrijp dat het vervelend is dat jullie niet kunnen inloggen en ik wil zeker tot de bodem uitzoeken wat daar misgaat en dat verbeteren.

Aangezien van de kleine 60 aanmeldpogingen er tot nu toe vijftig wel zijn geslaagd moeten we het denk ik zoeken in lokale omstandigheden. Zoals ik al schreef kon ik het probleem vanochtend wel herhalen dus we zijn al wat dichterbij de oplossing.

Mijn vraag aan jullie:
- Welke browser+versie gebruiken jullie? Accepteert jullie browser cookies? Via welke URL ga je naar TRAX? (.com of .nl).

Probeer je nogmaals aan te melden. Als dat mislukt, ga dan vervolgens naar deze URL:
http://traxeditor.com/?mod=login&action=makeCall

Stuur me het bericht, hopelijk heb ik dan voldoende informatie om het uit te vogelen. Dank alvast.

De naam wordt overigens niet geblokkeerd bij een foute captcha-check. De naam wordt pas opgeslagen als die is gecontroleerd.
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.002! Flexrails & Draaischijven
ok Fedor, vannamddag doe ik een nieuw poging.
Ik kan je wel meegeven dat de browser IE9 is.

Guy
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.002! Flexrails & Draaischijven
heren - dank voor jullie feedback via het supportformulier - ik denk dat ik weet waar het fout gaat. Mogelijk los ik dat vanavond nog op, maar anders morgen.

@Lukas: ik was nog niet teruggekomen op jouw suggestie over de extra BB-code om een TRAX-viewer in te voegen. Ik heb inmiddels uitgezocht hoe dit forum werkt en de beheerders gemailed met de vraag of zij open staan voor zo'n extra TAG. Het is vrij eenvoudig te realiseren als ik het allemaal zo lees. Ik moet zelf natuurlijk nog een viewer bouwen, maar dat zal het probleem niet zijn...

Re:TRAX: TESTVERSIE 0.002! Flexrails & Draaischijven
Citaat van: Fedor op vrijdag 27 januari 2012, 16:18:23
@Lukas: ik was nog niet teruggekomen op jouw suggestie over de extra BB-code om een TRAX-viewer in te voegen. Ik heb inmiddels uitgezocht hoe dit forum werkt en de beheerders gemailed met de vraag of zij open staan voor zo'n extra TAG. Het is vrij eenvoudig te realiseren als ik het allemaal zo lees. Ik moet zelf natuurlijk nog een viewer bouwen, maar dat zal het probleem niet zijn...

Misschien handig om wat extra dingen te hebben zoals het ontwerp op je eigen account opslaan, etc..
Ook lijkt mij dat de gebruiker moet goedkeuren dat het ontwerp wordt gedeeld en wordt opgeslagen (meerdere mogelijkheden dus).

Met vriendelijke groet,
Lukas Goes
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.002! Flexrails & Draaischijven
1) Ik heb een "mooie" brug gemaakt, alleen overlappen de railzen wat raar (sorry voor de huge screenshot)


2) De volgorde van de rails in het railsmenu is 'onhandig' (smaken verschillen) Nu is het op nummer, maar daarom staat nu de 3-weg wissel boven aan, en de meer reguliere rechte en kromme wat veder op.
Misschien een idee om railzen te groeperen (per straal, functie?)


3) Ook zou het fijn zijn als je de lijst langer kan maken (dus het railsmenu groter)

4) Snel een berg rails toevoegen is ook lastig. bv 10 rechten ergens aan vast. Als je te snel achter elkaar dubbelklikt (au RSI) dan komt er niks meer bij (Chrome hier).

5) Het rode lijntje mist aan de rechterkant bij de geselecteerde rail in het railmenu.

6) En een aantal plekken zou een handje beter staan dan de standaard 'select text'-beam/of pijltje, bv in het railmenu. Of bij een 'hover' over een connectie-rondje.

7) Het rode kruisje staat te dicht naar de bovenkant in het railmenu

8) Als je een rail kiest in het railmenu verspringt de nieuw gekozen rail een klein beetje.

9) Het is in de onderstaande situatie is het onmogelijk de middelste rail te selecteren


10) Je HTML code valideert niet (alle tags in hoofdletters, dat is zo 1996 :-) ) Je bent bij een berg attributes de quotes vergeten.

11) Je zou alle losse kleine plaatjes in 1 img kunnen stoppen en laden/weergeven mbv img-css-sprites (is iets sneller met downloaden)

12) Het nieuwe startpunt menu komt onder de rail-connectiestippen:


13) In een leeg project: dubbelklikken voor een nieuw startpunt selecteert de tekst-kop van het railsmenu (waarschijnlijk mist er ergens een 'prevent event bubble' oid)

14) De 'debug timer' komt in het 'snapshot'


Zo eerst even voldoende :) Ik ga later wel weer een keertje wat testen :)
Verder natuurlijk: Goed bezig!
Sta je open voor (af en toe) hulp?

Re:TRAX: TESTVERSIE 0.002! Flexrails & Draaischijven
@Lukas: dank voor de lijst. Ik ga even kijken wat ik ermee kan. Die HTML-tags is me bekend maar ik ben nogal gehecht aan die hoofdletters voor de leesbaarheid. Maar goed, ik moet er wel een keer wat mee. Google klaagt er ook over...

Die brug is wel verklaarbaar: ik moet nog een sortering op hoogte inbouwen.


Re:TRAX: TESTVERSIE 0.002! Flexrails & Draaischijven
Ik ben veel dingen, maar geen Lukas :P
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.002! Flexrails & Draaischijven
Citaat van: Fedor op vrijdag 27 januari 2012, 18:16:22
@Lukas: dank voor de lijst. Ik ga even kijken wat ik ermee kan. Die HTML-tags is me bekend maar ik ben nogal gehecht aan die hoofdletters voor de leesbaarheid. Maar goed, ik moet er wel een keer wat mee. Google klaagt er ook over...

Die brug is wel verklaarbaar: ik moet nog een sortering op hoogte inbouwen.




Tja...
Ik heb toch echt niet die reactie geschreven... ;)
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.002! Flexrails & Draaischijven
Lid sinds: 2011

if we don't try we will never know

offline
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.002! Flexrails & Draaischijven
Dag Fedor,

Onbegrijpelijk dat ik dat Captcha veld over het hoofd heb gezien. Maar je kent mijn geboortejaar dus laten wij het daar maar op houden.
Het viel mij wel op dat ik mij niet kon aanmelden op de versie traxeditor.nl maar wel op traxeditor.com. Na aanmelden op de nl versie kreeg ik steeds het scherm met TRAX: Ontwerp je eigen enz. i.p.v. het scherm met de Captcha code. Maar goed, ik ben aangemeld.

groet en bedankt,
Wim
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.002! Flexrails & Draaischijven
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.002! Flexrails & Draaischijven
Citaat van: WimFPU op vrijdag 27 januari 2012, 20:15:36
Dag Fedor,

Onbegrijpelijk dat ik dat Captcha veld over het hoofd heb gezien. Maar je kent mijn geboortejaar dus laten wij het daar maar op houden.
Het viel mij wel op dat ik mij niet kon aanmelden op de versie traxeditor.nl maar wel op traxeditor.com. Na aanmelden op de nl versie kreeg ik steeds het scherm met TRAX: Ontwerp je eigen enz. i.p.v. het scherm met de Captcha code. Maar goed, ik ben aangemeld.

groet en bedankt,
Wim

komt volgens mij omdat dit zijn echte website wordt.
.nl was tijdelijk
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.002! Flexrails & Draaischijven
Ben eindelijk in kunnen loggen. En nu ?
Heb geklikt op project, dan op design track, dan krijg ik een menuutje met oa een rail teken in. En dan ? Waar moet ik op klikken om rails te selecteren en uit te leggen ?

Guy
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.002! Flexrails & Draaischijven
Citaat van: guyremgabdel op vrijdag 27 januari 2012, 23:36:47
Ben eindelijk in kunnen loggen. En nu ?
Heb geklikt op project, dan op design track, dan krijg ik een menuutje met oa een rail teken in. En dan ? Waar moet ik op klikken om rails te selecteren en uit te leggen ?

Guy

Probeer op wat knoppen te klikken zou ik zeggen.
Er kan weinig verkeerd gaan... ;)
Veel succes!

Met vriendelijke groet,
Lukas Goes
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.002! Flexrails & Draaischijven
Lukas,

Als ik klik op de rail of op legenda gebeurt er niks (onderaan links staat enkel fout op de pagina) Trouwens bij de meeste iconen is dit het geval.
Krijgen jullie iets te zien ?

Guy
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.002! Flexrails & Draaischijven
Citaat van: guyremgabdel op zaterdag 28 januari 2012, 00:13:39
Lukas,

Als ik klik op de rail of op legenda gebeurt er niks (onderaan links staat enkel fout op de pagina) Trouwens bij de meeste iconen is dit het geval.
Krijgen jullie iets te zien ?

Guy

Oh, dat is wel raar.
Bij mij werkt het wel gewoon goed.
Ik zou het even melden via de site, dan krijgt hij ook de nodige informatie mee.

Met vriendelijke groet,
Lukas Goes
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.002! Flexrails & Draaischijven
Gedaan Lukas.

Guy
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.002! Flexrails & Draaischijven
Aan meerdere melders:

Bij nieuwe projecten moet je aangeven welke railprogramma's je wil gebruiken. Dat doe je door de volgende stappen te doorlopen voor elk programma dat je wil gebruiken:

1. selecteer het railprogramma dat je wil toevoegen aan je project
2. druk op het plusje om het toe te voegen

Ik heb inmiddels een check ingebouwd in het formulier. Verder zijn er nog wat kleine wijzigingen en heb ik de handleiding bijgewerkt waarvan de volgende wellicht handig is om te weten:

Je kunt nu twee railstukken loskoppelen door op de rail-las te dubbelklikken.

Nog een laatste ding: ik kreeg afgelopen dagen verschillende vragen van mensen die met Internet Explorer 8 werken. Microsoft was vrij laat met het inbouwen van HTML5 in hun browser. IE8 kan daarom niet worden gebruikt voor TRAX - dat is iets dat ik helaas niet kan oplossen. Mensen met Windows XP of een oudere windowsversie kunnen Chrome of Firefox gebruiken.
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.002! Flexrails & Draaischijven
Hoi,
Hetzelfde geldt voor mij. Lukt me niet om aan te melden.
Ik kreeg geen bevestigingsmail en toen ik het opnieuw probeerde was de naam al in gebruik
of is het nog niet voor iedereen??
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.002! Flexrails & Draaischijven
Hoi Ivan,

Kun je aangeven met wel email adres en welke inlognaam je hebt geregistreerd?

vr gr
Fedor van Eldijk
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.002! Flexrails & Draaischijven
Inlog naam ivan email ivan.telen [at] skynet.be

Edit Gerard: mailadres aangepast
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.002! Flexrails & Draaischijven
Lid sinds: 2010

A picture says thousand words.

offline
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.002! Flexrails & Draaischijven
Fedor je hebt een PB.
Mvg. Jean
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.05 Copy & Paste
versie 0.05
We verschuiven weer de komma! Ik heb copy-paste ingebouwd; dat lijkt weinig maar dat was wel een belangrijke stap in de ontwikkeling van de editor.

+Copy/Paste is ingebouwd en werkt zowel met de iconen in de menubalk als met de bekende toetscombinatie CTRL-C en CTRL-V - knippen werkt ook, met CTRL-V
+Roteren van baansecties: zie het properties-menu.
+Bruggen en tunnels.
+Projecten delen: maak je project zichtbaar voor iedereen. Bekijk projecten van anderen, geef commentaar en complimenten. Indien toegestaan kun je projecten kopiëren om er zelf aan verder te werken.
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.05 - Copy, Paste, draaien en samen delen!
Citaat van: Fedor op maandag 30 januari 2012, 12:12:26
versie 0.05
knippen werkt ook, met CTRL-V
Ik neem aan dat je hierbij CTRL-X bedoelt. :)

Ik ga het zo eens proberen.

Groet,
Ronald
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.05 - Copy, Paste, draaien en samen delen!
Heb nomaals geprobeerd ook voor aanmelden krijg niets te zien (zal wel weer aan mij ligge) :-(
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.05 - Copy, Paste, draaien en samen delen!
Bij mij werkt het, op enkele hikjes na (die ik via het support deel van het programma heb ingediend).

Nu nog 3D weergave :D

Groet,
Ronald
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.05 - Copy, Paste, draaien en samen delen!
En ondersteunend door android en apple
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.05 - Copy, Paste, draaien en samen delen!
Citaat van: daantje2007 op dinsdag 31 januari 2012, 08:26:59
En ondersteunend door android en apple
Heb nu eens een beetje geduld... Fedor zal het vanzelf wel aankondigen als het klaar is.
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.05 - Copy, Paste, draaien en samen delen!
Was maar een vraagje hoor, sorry het spijt me O:-D O:-D O:-D
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.05 - Copy, Paste, draaien en samen delen!
Twee ideetjes & een vraag:

Idee 1: De viewer (die ik nog moet bouwen) kan natuurlijk ook op je eigen website worden geplaatst zodat je daar je bezoekers een interactieve presentatie van je baanontwerp kan tonen.

Idee 2: Twitter en Facebook buttons bij de projecten zodat mensen je baan kunnen doortweeten als ze het bijzonder vinden. Wie gebruikt hier overigens Twitter en/of facebook? Is Hyves voor jullie een ding?

Vraag: ik heb voor het weekeinde de forumbeheerders gemailed met de vraag of ze het leuk vinden om een extra BB-code te maken waarmee we de TRAX-viewer kunnen invoegen in berichten. Ik heb nog geen antwoord gekregen. Weet iemand wie ik het beste kan benaderen en via welke weg?
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.05 - Copy, Paste, draaien en samen delen!
Sascha of Willie (Wakkie)
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.05 - Copy, Paste, draaien en samen delen!
Hoi Fedor,

Ik zit wel op Facebook, maar ik kijk ongeveer 1 keer per maand op mijn facebook account. Dus nee, daar heb ikzelf geen belangstelling voor.
Twitter en Hyves, komen ook niet in mijn woordenboek voor.

Jammer overigens dat de delete knop niet meer werkt als een railstuk een roodpuntje heeft. Nu moet je elk railstuk aanklikken om te verwijderen.'
Ik snap dat de flexrail editor nog verder ontwikkeld moet worden. Zie het vanzelf wel verschijnen.

Overigens kan ik nu de normale engelse wissel niet meer targetten om hem te verwijderen bijvoorbeeld. Dit is echt een hele vervelende.
Alle andere railstukken kan ik wel aanklikken maar de engelse wissel 2260 dus niet meer.

Groetjes Peter.
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.05 - Copy, Paste, draaien en samen delen!
Het idee om een viewer te maken is heel leuk voor de websites...

groeten Dylan
STORING HOST TRAX
Fedor
gast

STORING HOST TRAX
Op dit moment is er een storing bij de host van mijn webserver. TRAX is momenteel niet bereikbaar. Excuses voor het ongemak.
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.05 - Copy, Paste, draaien en samen delen!
Aanklagen die gasten... :D

Groet,
Ronald
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.05 - Copy, Paste, draaien en samen delen!
Hij doet het alweer - binnen een half uur na melding was het opgelost... netjes toch?
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.05 - Copy, Paste, draaien en samen delen!
OK, dan maar niet aanklagen. ;)

Groet,
Ronald
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.05 - Copy, Paste, draaien en samen delen!
Wat een geweldig initiatief!

Ik heb inderdaad gemerkt dat de site even uit de lucht was.
Maar inmiddels heb ik me aan kunnen melden.
Dankzij de onmogelijke captcha's heb ik het aanmeldingsscherm uitvoerig, dwz 6 keer, kunnen testen.
De mail kwam gelijk binnen, en niet in de spam-box. Dat mag ook wel eens vermeld worden.
En een rondje rails kunnen maken.
Met Windows XP en Firefox, vanuit Spanje, of is dat niet van belang voor de tijd.
Wil je het programma tzt trouwens vertalen, dan help ik je graag met de Catelaanse en Spaanse versies.

Zou je wat knopjes kunnen maken zodat je in het railsmenu direkt bij alle rechte rails bent, danwel alle bochten, of alle wissels, etc?
Verder nog geen commentaar of aanbevelingen, daarvoor moet ik er eerst wat meer mee spelen.

Mvg,
Paul.

Re:TRAX: TESTVERSIE 0.05 - Copy, Paste, draaien en samen delen!
Citaat van: Fedor op dinsdag 31 januari 2012, 15:36:40
Idee 2: Twitter en Facebook buttons bij de projecten zodat mensen je baan kunnen doortweeten als ze het bijzonder vinden. Wie gebruikt hier overigens Twitter en/of facebook? Is Hyves voor jullie een ding?

Dan ga ik toch nog even reageren.
Twitter gebruik ik zeer intensief en Facebook gebruik ik ook wel.
Hyves noem ik zelf vergane glorie.
Google+ zou je nog wel kunnen toevoegen.

Met vriendelijke groet,
Lukas Goes
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.05 - Copy, Paste, draaien en samen delen!
Citaat van: Fedor op dinsdag 31 januari 2012, 15:36:40
Idee 2: Twitter en Facebook buttons bij de projecten zodat mensen je baan kunnen doortweeten als ze het bijzonder vinden. Wie gebruikt hier overigens Twitter en/of facebook? Is Hyves voor jullie een ding?

Hyves is zeer oud geworden. Facebook en zeker Twitter gebruik ik elke dag.
Twitter button: https://twitter.com/about/resources/buttons#tweet
Facebook button: http://developers.facebook.com/docs/reference/plugins/like/

Overigens, ik heb zelf net mijn baan erin getekend:


Groeten,
Bas.
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.05 - Copy, Paste, draaien en samen delen!
En hier op mn iPod Touch met Opera MINI for iOS:
TESTVERSIE 0.6
Fedor
gast

TESTVERSIE 0.6
Weer een nieuwe versie - naast een paar nieuwe dingen en de restyling van de website, heb ik ook wat reparaties uitgevoerd van onhandige foutjes die er nog in zaten. Ik heb de komma weer een plaatsje opgeschoven en wil nu toewerken naar versie 1.0. Als versie 1.0 er is ga ik TRAX verder verspreiden - ik schrijf de website dan in bij Google zodat ie gevonden kan worden en zal op andere Nederlandse modelspoorfora een berichtje plaatsen.


Maar eerst: wat is er verbeterd

  • De viewer is beschikbaar, presenteer je ontwerp op je eigen website. De benodigde code wordt automatisch voor je gegenereerd.
  • Opgelost: Deleteprobleem
  • Opgelost: Openen baanplannen in IE (eerste keer niets, na refresh wel.)
  • De website heeft meer vorm gekregen
  • Twitter-, Facebook- en Google+buttons
  • De capthcha is een stuk vereenvoudigd (laste letters en moeilijke fonts zijn vervangen)
  • Browsers die onvoldoende ondersteuning voor HTML5 hebben, geven nu een melding bij het openen van de editor.
  • De debugtimer komt niet meer in het snapshot
  • Kruizingen en kruiswissels zijn weer te selecteren

Wat moet er nog gebeuren voor versie 1.0?
Uiteraard hoor ik graag jullie ideeën over wat er in 1.0 in moet zitten. Zelf vind ik vooral dat de basisfuncties goed moeten werken - zowel op de website als in de editor maar uiteraard kunnen een paar 'luxe'-opties er zeker wel in. Ik post op het forum in een ander topic een 'poll' om de meningen over TRAX te peilen. Ik hoop uiteraard daar jullie reacties aan te treffen.

Viewer
Zoals gezegd is de viewer nu beschikbaar. Als je een project bekijkt zie je dat er niet langer een snapshot wordt getoond maar dat je het baanplan in de viewer te zien krijgt. Verderop op die pagina staat een link waarmee je de code kunt genereren om de viewer ook op jouw website te gebruiken. Ik weet niet in hoeverre ik je bij de laatste stappen kunt helpen maar twee weten er meer dan één dus laat het me weten als ik ergens bij kan helpen.

Het staat er op de site ook onder maar voor de volledigheid: het kan zijn dat de viewer in de toekomst een kleine reclame banner mee krijgt. Ik garandeer echter dat er geen popups op je site komen en ook andere irritantere reclamevormen zullen niet via de viewer je site worden opgeslingerd.
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.6 - Zet je ontwerp met de viewer op je website!
Leuke nieuwe functies, ik ga nu mijn plan omzetten naar Trax en updaten :)
Wel jammer dat er dan banners gaan komen in de viewer. Maar je moet nu eenmaal geld gaan uithalen voor de website in de lucht te houden...

Maar ik zie dat de module functies nog niet beschikbaar is, ik zal dan maar eventjes wachten.

groeten Dylan
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.6 - Zet je ontwerp met de viewer op je website!
TIP: Verander de tekst die onder ieder bericht komt te staan, hierin staat namelijk traxeditor.nl, maar hier kan je niet op klikken, maak hier een klikbare link van, dit valt meer op en is makkelijker op te zoeken, gewoon een klik en je bent er.

PS, ben nu ff aant testen op mijn mobiel,
HTC Wildfire S, met android.
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.6 - Zet je ontwerp met de viewer op je website!
Hoi Fedor,

Mijn complimenten voor dit programma. :thumbup:
Ik ben bezig mijn baanplan te maken in Märklin C-rail en volgens mij mis ik de 24094 in het railsmenu.

Gr.
René
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.6 - Zet je ontwerp met de viewer op je website!
Citaat van: daantje2007 op vrijdag 03 februari 2012, 18:20:34
TIP: Verander de tekst die onder ieder bericht komt te staan, hierin staat namelijk traxeditor.nl, maar hier kan je niet op klikken, maak hier een klikbare link van, dit valt meer op en is makkelijker op te zoeken, gewoon een klik en je bent er.

PS, ben nu ff aant testen op mijn mobiel,
HTC Wildfire S, met android.

Helaas niet gelukt, kon geen rails toevoegen door dubbel te klikken.

Hier mijn punten van verbetering naar jou. (Ik weet het mischien vindend sommige mij zeuren)

1) Rijdende treinen,
2) 3D view, Lijkt mij zo mooi (ben benieuwd hoe je dat online toe wil gaan passen)
3) Te gebruiken met android/apple en andere mobiele telefoons.
4) Mischien mogelijk om in het menu van de 3rail website tussen bv. website en foto-album een knopje TRAX.
5) mischien mogelijk het menu bovenaan de pagina wat meer op te laten vallen.

Gr, Daniël, (die vind dat je zo door mag gaan)
Re:TRAX: TESTVERSIE 0.6 - Zet je ontwerp met de viewer op je website!
Citaat van: daantje2007 op vrijdag 03 februari 2012, 19:07:09
3) Te gebruiken met android/apple en andere mobiele telefoons.

Hij heeft toch ook gezegd dat hij er voor geschikt wordt. Geduld is een schone zaak....

Gr, Bas