Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

kolenmijnindustrie (Theo).

Gestart door th maandag 12 september 2011, 18:42:12

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hallo allemaal,

druk bezig met schaduwstation voor te bereiden voor koploper, een megawerk maar leuk om te doen.
Maak foto's van ieder vordering die later ga weergeven hier dus even geduld nog maar komt goed er wordt aan gewerkt :P O:-D
Morgen krijg een 2e hands monitor binnen die kan gebruiken op een oude pc voor koploper en kan het experimenteren beginnen waar heel benieuwd naar zal zijn hoe het voor elkaar ga krijgen maar ben vol goede moed en gaat goed komen alles op zijn tijd want een foutje is zo gemaakt om alles in duigen te laten vallen.
Ben nu eenmaal pietje precies maar loont de moeite allemaal achteraf en dan óók kan het wel eens mis gaan maar zijn wij mens voor.
Een hele vragenlijst voor morgen om bij HIP fanclubdag dus werk aan de winkel om verder te gaan met de opbouw.
met vriendelijke groet,
Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hallo allemaal,

van de week er even flink tegenaan hier want heeft lang genoeg geduurd dit ook vanwege nog niet genoeg informatie had wat koploper en alles wat ermee te maken heeft maar het is nu zover.
Realiseer mij nu ook wat allemaal verkeerd heb aangepakt maar daar leer je van en maakt mij niet uit en ga vrolijk weer verder het kriebelt van alle kanten hier. :P
Wordt vervolgd.
Met vriendelijke groet,
Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
nog even dit is dat er morgen wat foto's komen tot dan. >:-D
Groet,
Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Koos dank je.

Goedenavond allemaal,

vanavond alle wissels voorzien van bedrading met 1mm dik draad voor goed contact wisselaandrijving en baan wat je kan zien op een van de foto's.
Het is een leuke bezigheid maar wel opletten geblazen.
Morgen draad aanbrengen voor terugmelding en lengte per blok bepalen dus weer genoeg werk. :P :lol:
Even op de foto klikken voor vergroting
Met vr groet,
Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
De rails laat deze zoveel mogelijk aan elkaar zitten wat gemakkelijker is om alles door te slijpen en weer terug te leggen na het eerst aanbrengen van het dempend materiaal.
Heb al een keertje aangegeven de wisselaandrijving van M flink te testen wat ook gedaan heb maar niets aan de hand en blijft het goed doen dit met bedrading van 1mm zo dicht mogelijk bij de wisselaandrijving geplaatst B+0 aansluiting met een werkspanning van 19V zodat de wissel snel kan omgaan.

Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Ed en Peter dank je.

Goedenavond allemaal,

weet iemand waar je deze tang kan kopen om rails te knippen?
Alvast hartelijk dank.
Met vr groet,
Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Theo,

Je zoekt een tang van knipex de 78 61 125. Oa bij Conrad te koop.

Mvg Robin

edit artikel nr en link toegevoegd
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Robin dank je wel en zal eens kijken. :thumbup:
Met vr groet,
Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hij is verkrijgbaar Robin en ga deze meteen bestellen Thanks.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Nog iets van 5 cent uitzoeken en het wordt gratis verzonden.

Je hebt ze goedkoper. Maar die zijn zo bot.
Veel plezier er mee. Mijn tang gaat al 8 jaar mee.

Robin
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Dank je Robin :)
Nog iets van 5 cent uitzoeken en het wordt gratis verzonden. >:-D

Heb er gelijk krimpkousen bij besteld voor rails te isoleren.(massadetectie)
Met vr groet,
Theo.

Beste allemaal,
morgen nog 3 baanvakken vóóraan bedrading aanbrengen en is dit gedeelten voor zover even klaar en ga dan aan de andere blokken beginnen.
Het valt niet tegen en is bijzonder leuk om te doen :lol: en hopelijk a.s zaterdag alles zover klaar heb en de isolatie erop kan maar zie het wel.
Maak er nog wel foto's van dit alles.
Dit even voor nu deze kleine verslag.
Met vriendelijke groet,
Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Ed, Peter dank je.

Heb de wissels ook geknipt maar blijft piepen is dit vanwege de wisseltongen of anders?
Dien deze wissels geheel te isoleren aan alle massapunten waar de andere rails aan de wissel gekoppeld worden?
Graag even een antwoordt hierop alvast mijn vriendelijke dank.
Groet,
Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
De wissels dienen niet geknipt te worden, alleen per rail uitgang dien je een islolater te plaatsen aan de kant van je terugmeld railstaaf.


Mvg,

Peter Degeluidsman.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Oké dank je Peter dan soldeer de verbindingen weer door in de wissels.
met vr groet,
Theo. :thumbup:
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Mocht je wissels als melder in willen zetten. Het is mogelijk.
Je moet nog iets meer doorknippen.
In mijn topic staat wel wat je precies moet doen.
Waar het verstopt staat vind je in de inhoudsopgave.

Robin
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hoi Robin,

heb even gekeken naar je inhoudsopgave en even doorgelezen van de wissels maar is bij mij niet nodig daar genoeg ruimte heb.
De wissels zijn middels weer hersteld met overbruggen van draadjes maar wil je toch bedanken voor de goede tip. :-)
Fout die hiermee maakte is in mijn hoofd had zitten van dat alle rails geknipt dienden te worden dus ook de wissels wat ook rails zijn maar ja niet echt dus het is hoe je het oppakt. 8o 8) >:-D
THEO WAKKER WORDEN. :lol: :roll: >:-D
Ach het overkomt je geen 2e keer meer dat zit er nu wel ingebakken, van schade en schande wordt men wijs.
Met vriendelijke groet,
Theo.


Hallo allemaal,

dit weekend nog alle rails geknipt en wissels zojuist weer hersteld.
Verder bijna alle bedrading gesoldeerd op een paar na nog maar niet meer van het plaatsen van de isolatie daar F1 dit weekend op de buis was. :D
Knippen met de nieuwe tang en een vergrootglas bril ging erg vlot en gemakkelijk waarvan even een paar foto's.
De rest komt nog van de week.
Groet,
Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Goed bezig Theo  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Meet je ook alle railzen nog even door of ze echt goed gescheiden zijn, anders moet misschien de boel weer los en dat wil je niet haha.


Mvg,

Peter Degeluidsman.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Dank je Peter, :thumbup:

de rails zijn doorgemeten en 3x nagekeken op elke fout die maar kan vinden je kan niet zorgvuldig genoeg zijn hiermee daar een fout snel gemaakt is.
Zoals is uitgelegd bij koploper alles goed nummeren en uittekenen op papier en dan pas invoeren.
Schematisch overzicht op papier is van belang om alles goed te laten verlopen en geen fouten te maken dit ook achteraf als er storingen optreden op de baan.
Het gaat goed komen allemaal en er is tijd mee gemoeid en haastige spoed is zelden goed maar heb de tijd.
Als iets wil weten trek wel aan de bel en ga niet naast mijn schoenen lopen, nee ben enorm blij dat mensen je kunnen helpen op deze forum en waardeer het echt maar andersom ook hoor en doe het graag. :lol: :mrgreen:
Met vriendelijke groet,
Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Thanks voor de waardering.


Dag allemaal,

vandaag pas weer wat kunnen doen aan de baan daar lekkage had met de inbouwreservoir van de toilet een ware ravage. :mad:maar middels weer gerepareerd. >:-D
Vandaag redelijk goed opgeschoten en kan morgen de bedrading doorvoeren onder de tafel dus veel gaten boren.
Daarbij nog even de blokken verder indelen betreft de 5 banen afhankelijk van de lengte treinstellen.
Als het allemaal lukt staan morgen groot deels alle treinstellen op het spoor.
De gehele blokindeling van de 5 sporen is voor tweerichtingsverkeer dus 3 secties voor volledige detectie per blok.
Dit gedaan daar nog mogelijk wil maken in het schaduwstation een keerlus te maken maar is nog even uitzoeken hoe het wil.
Wordt vervolgd.
Met vriendelijke groet,
Theo.

Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Dank je Peter.

Hallo allemaal,

goed opgeschoten vandaag alle kabels zijn doorgevoerd onder de tafel >:-D
De treinstellen staan even op de baan i.v.m de blokindelingen die misschien nog wat aanpas hier en daar.
Even wat foto's. (hierop klikken voor vergroting)
Wordt vervolgd.
Met vr groet,
Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
HAllo Theo,

dat begint ergens op te lijken
dat ziet er heel netjes uit maar je hebt gelijk een redelijke spagettti aan draden erbij


veel succes met aansluiten

Gr Ed
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
En nog een paar met opgestelde treinen. >:-D
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
 :P
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Tuurlijk 2 BigBoys waarom niet  >:-D

Je bent lekker bezig Theo, hou de vaart erin.


Mvg,

Peter Degeluidsman.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Dag Ed,

dank je en inderdaad een spaghetti mix aan draden en is wel uit te komen door nummeren van deze.
Vindt dit erg leuk om te doen en je ontdekt steeds meer hoe alles in elkaar steekt en werkt als je erover door gaat denken.
Voordeel van koploper cursus te volgen gaat er een hele wereld voor je open en gaat het een stuk gemakkelijker.
Nu van de week eerst maar eens die bende onder de tafel weg om erbij te kunnen om de boel aan elkaar te knopen. 8) :mrgreen: :lol:
Ed er komen nog wel foto's van de bedrading etc.
Met vr groet,
Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hoi Theo,

het gaat goed zie ik wel.
Ziet er al top uit.

Rijdt je de treinen er achteruit in?

Groeten Sander
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Zekers Peter zijn de 2 mooiste paradepaardjes van m'n verzameling, gewoon sterke joekels zijn het >:-D
Ga zeker de vaart erin houden want wil gaan rijden met die hap het jeukt van alle kanten :D >:-D :lol:
Met vr groet,
Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hallo Sander,

Thanks.

De treinen gaan er niet achteruit in er komt nog een voorlopige aansluiting die van de 2 bochten rechts op de baan maak om rond te kunnen rijden.
Deze 2 bochten R2 R3 wordt later een spiraal naar boven dus er komt nog een verdieping op.
De treinen staan nu even zo opgesteld maar wil er ook een paar andersom gaan zetten om te kunnen experimenteren met koploper later.
Met vr groet,
Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hallo allemaal,

tja je probeert er de vaart erin te houden maar komt de zaak weer om de hoek kijken waar werk en is er weer geen tijd voor dit  :-(
Ben even blij met elk weekend die er is om even op adem te komen en even met vrouw lief en kinderen leuke dingen te kunnen doen is wel het meest belangrijke voor dit moment voor mij :)
Hopelijk binnenkort weer verder aan de wederopbouw :-)

Groet,
Theo. 
 
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hey Theo

Je bent weer goed bezig met de baan
Jammer dat je weer opnieuw moest beginnen maar ik weet zeker dat er iets super moois voor weer komt
Succes met de verdere opbouw Theo!

Met vriendelijke groet

Danny
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Dag Danny,

dank je en gaat allemaal goed komen hoor en je leert steeds weer bij van de gemaakte fouten maar dat is hobby >:-D :)
Veel succes met je studie als je nog bezig bent.
Met vriendelijke groet,
Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hallo allemaal,

even weer een tijdje geleden maar heb toch weer een paar leuke foto's van het gedeelte wat heb ingekocht tussendoor. >:-D
Nog even een tijdje druk op het werk en kunnen daarna 4 wkn de boom in :-* >:-D en heb tijd voor mijn modelbaan  :lol:
Heb een paar USA kolenkarren, 2x een caboose, straatverlichting als bouwpakket  en wat lading voor de wagons.
De andere bestelling komt a.s maandag binnen waar dan ook foto's van plaats die zelf wel bijzonder vindt en waar erg blij mee ben maar zien jullie nog wel dus even afwachten nog :mrgreen: :
En dan hier even de foto's wat nu heb.
Wordt vervolgd.
met vriendelijke groet,
Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
 :P
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Mooie wagons Theo  :)
Veel plezier ermee.


Mvg,

Peter Degeluidsman.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Citaat van: th op woensdag 16 juli 2014, 22:47:34
.................... en kunnen daarna 4 wkn de boom in :-* >:-D en heb tijd voor mijn modelbaan  :lol:

Dat klinkt wel heel bekend.Ik ben alweer op de helft.  :-(

Robin
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
HAllo THeo ,

dat ziet er eer eens leuk uit die nieuwe aanwinsten

ik ben benieuwd hoe het verder gaat daar

Gr Ed
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Thanks :)

Peter dank je en heb de andere vandaag binnen gekregen i.p.v a.s maandag dus weer vele foto's.
mvrgr
Theo.

Ik ben alweer op de helft....
Dat gaat snel allemaal voor je het weet is het weer voorbij maar geniet nog maar even Robin  >:-D :thumbup:
Mvrgr
Theo.

Hoi Ed,
thanks en hoe het verder gaat is die bos met kabels aansluiten onder de tafel en werken met koploper.
Mvrgr
Theo.

Even weer foto's van de volgende nieuwe aanwinsten 3 wagons van 500 years Amerika + 7 verschillende vrachtwagencombinaties  die bij deze bij horen.
Zowel op de wagons als vrachtwagens zijn aan weerszijde verschillende opdrukken dus veel foto's.
Vindt deze erg mooi allemaal en vindt het wel wat hebben, maar kijk deze zelf maar eens.
Veel kijkplezier :P (even klikken op de foto voor vergroting)
Met vriendelijke groet,
Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
 >:-D
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
 :P
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
 >:-D
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
 Deze laatste afbeelding 14 hoort bij nr 15
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Theo,

at een gave set dat ziet er geweldig uit
hier zal je veel (kijk) plezier aan beleven

gr Ed
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hoi Ed,

dank je wel en het fleurt straks de modelbaan wel op met al deze beschilderingen op de wagons en vrachtwagens waar nog lange platte bakwagens voor ga zoeken van het laatst genoemde. :mrgreen:
Ook ben alweer bezig met andere Amerikaase tanks en boxcars  bij te kopen maar komen weer foto's van als deze in bezit kan krijgen.
Met vriendelijke groet,
Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2011

Geen reactie is ook een reactie

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hoi Theo

Mooie verzameling, ik vind dat Amerikaanse ook geweldig. Zelf heb ik 2 sets van de 500 years boxcars zo zie je alle afbeeldingen in een stam.

Mvg
Koos
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hoi Koos,

dank je en ben blij dat je het Amerikaans materiaal ook mooi vindt daar het bij de meeste hier het minder vinden maar weten niet wat deze missen >:-D maar maakt mij niet uit doe waar zin in heb en wat mooi vindt :lol: :mrgreen: :P en voor de rest ze doen maar hoor.
Met vriendelijke groet,

Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hallo allemaal,

allemaal niets hier hé maar gaat veranderen hoor en ga je van de week wel zien stelletje meuten :lol: :mrgreen: heb een moeilijke perioden achter de rug maar ben er nog hoor dit ook wat er laatst gebeurd is met het vliegongeval waar een vriend op het werk bij betrokken was gaat niet in je koude kleren zitten.
Ben middels keihard geworden en ga verder met mijn leven ook al heb heel veel begrip voor het wat er gebeurd is en deel dat ook echt.
Heb in de afgrond gestaan maar heb gevochten voor het leven en het gaat mij goed uiteindelijk en waardeer één ieder in het leven en maak ervan wat je toekomt het leven is al zo kort,ECHTE VRIENDEN zijn oh zo belangrijk maar vindt deze maar eens. :-(
Dit zo maar even een boodschap aan één ieder hoor en sta er maar eens bij stil?
Groet,

Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hey Theo,

Begrijpelijk dat je even van je stuk bent als er iemand in dat vliegtuig zat die je goed kende, dat gaat niet in je koude kleren zitten.
Het leven is vallen en opstaan dat geld voor iedereen, Soms zit het mee, vaak zit het tegen.

Kop op, hier op het forum zitten een hoop mensen die je ook met raad en daad bij staan.


Mvg,

Peter Degeluidsman.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hoi Peter,

dank voor je reactie en weet dat er mensen hier zijn die je graag willen helpen het is zo weer eens even een reactie van mij om een uitlaatklep te gebruiken en lucht dan weer op later.
Maar goed heb de draad weer opgepakt en ben bezig met de modelbaan en heb er zin in het geeft afleiding het doet mij goed.
Sorry beste leden/ gasten dat misschien wat negatief overkwam maar de bedoelingen zijn alleen maar goed bedoeld en laat weer verder gaan met deze mooie hobby :P :lol: :thumbup:
Groet,
Theo.
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Beste allemaal,

morgen even wat foto's van het nieuw rollend materiaal die heb binnengekregen van USA en verdere ontwikkelingen van de baan, tot dan.
Met vriendelijke groet,
Theo. >:-D
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: kolenmijnindustrie (Theo).
Hallo Theo,

ik zit al klaar, het is per slot eenm dag later en ik kan niet wachten   >:-D >:-D >:-D


tot later  Ed