Nieuws:

Er zijn 300 wagons verkocht!! Laat de actie doorgaan en bestel in de Stichting 3rail Shop nu onze 20 jaar Stichting 3rail wagon! Lees de aankondiging en praat mee!!

Baanontwerp Ludwigsthal

Gestart door Danny Vanthomme zondag 20 maart 2011, 11:21:15

Baanontwerp Ludwigsthal
Danny Vanthomme
gast

Baanontwerp Ludwigsthal
Hallo iedereen,

Vorige week heb ik Windows 7 geïnstalleerd op m'n Mac.
Daar ik acht jaar geleden Wintrack 6.0.4 aangekocht had, maar door gebrek aan tijd er nooit toe gekomen ben om die uit te proberen, was de vraag of Wintrack ging werken op Windows 7!?
En ja hoor ... het werkt perfect. Om het wat in de vingers te krijgen heb ik een baanontwerp "Ludwigsthal" uit het boek van Klaus Eckert getekend (zie hieronder het resultaat).
De afmetingen van de tafel heb ik aangepast 360x300x330 cm (oorspronkelijk 325x260x295 cm), om zo meer plaats te hebben in het midden (80 cm in plaats van 40 cm), wat voor mij niet eenvoudig was maar Wintrack heeft mij daar goed bij geholpen.
Wat ik mij toch afvraag of de functie "Railuiteinden verbinden" te vertrouwen is!?
Het is de bedoeling, na eerst wat kleine banen uitgeprobeerd en getest te hebben,  in de toekomst die na te bouwen. Nog eerst wat lectuur doornemen over seinen, baanontwerpen, ... en dan gaan we erin vliegen.
Jullie horen alvast nog van mij.

Vriendelijke groeten,
Danny.
Re:Baanontwerp Ludwigsthal

Ludmilla.

Hoi Danny

Leuk plan,  :)
Wel zou ik het "kleine" stationnetje lager leggen dan de hoofdspoor er achter.
En je sporen onder je "Hoofd" station zou ik er niet zo veel leggen, ik denk dat de onderste 2 leuker is.

Groeten,
Martijn
Ziet er leuk uit

Waarvoor is die wisselstraat links.bovenin?

Het spoor loopt dood.

Mvgr.

Leon

Wij zien dat u gebruik maakt van een erg verouderde versie van Internet Explorer. Deze versie word door ons niet langer ondersteund, en zal onze website waarschijnlijk niet goed meer tonen.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.

Wij zien dat u nog gebruik maakt van Internet Explorer 11, binnenkort zullen wij stoppen met de ondersteuning van deze browser.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.