Wie weet waar ik het beste heen kan gaan om een kleine hoeveelheid lood te kopen voor de verzwaring van (te) lichte modellen?
Eigenlijk zoek ik een een dun plakje wat ik kan snijden, buigen etc.
ga naar het bouw bedrijf en fraag om lood dat ze weg gooien
@ Martijn,Bij de Praxis is dit lood relatief goedkoop, deze kleine, rechts, (15 x 150 cm) variant:
Ondertussen ben ik bij de bouwmarkt geweest waar ze inderdaad "blad"lood op rol hebben. Helaas is de kleinste verpakking 15cm bij 1,5 meter (!), met een gewicht van 7,5 kilo en ook nog eens een flinke prijs. Die viel dus af.
uhm, de meeste balanceerloodjes zijn zelfklevend.
Het woord zegt het eigenlijk al, maar de loodgieter heeft bijna altijd wel een restje (blad) lood liggen.Dit lood wordt ook veel in de bouw gebruikt en is dus ook te vinden bij 2e hands bouwmaterialen.
Als een complete rol bladlood te veel voor jou is,kun je wellicht bij een oud-ijzerboer, dakdekkerof loodgieter vragen om een stukje bladlood vanhet formaat wat jou wel past?
Wel hebben ze me doorverwezen naar een lood(!)gieter/dakdekker/CV-monteur aan de overzijde van de straat. Diens eerste reactie toen ik om bladlood vroeg was "dat gebruiken wij niet", maar toen schoot het hem te binnen dat hij nog een stuk oud daklood had liggen. Daar heeft-ie een stuk van afgescheurd en dat kreeg ik gratis mee