Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

prijsbeleid

Gestart door 10103 zondag 06 februari 2011, 13:08:32

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:prijsbeleid
Günther
gast

Re:prijsbeleid
Dus gaan de handelaren op naar duitsland om hun waar te kopen. :mrgreen: :mrgreen:
Re:prijsbeleid
BMW-Fan
gast

Re:prijsbeleid
Citaat van: Günther op dinsdag 08 februari 2011, 17:25:19
Dus gaan de handelaren op naar duitsland om hun waar te kopen. :mrgreen: :mrgreen:

Waaruit leid jij dit af?
Re:prijsbeleid
Günther
gast

Re:prijsbeleid
BMW-fan,

Ik weet uit ervaring dat er handelaren zijn die dit doen.
Vraag niet om namen want die noem ik toch niet.

vr.gr. Günther.
Re:prijsbeleid
peterpan
gast

Re:prijsbeleid
Citaat van: BMW-Fan op dinsdag 08 februari 2011, 17:36:21
Citaat van: Günther op dinsdag 08 februari 2011, 17:25:19
Dus gaan de handelaren op naar duitsland om hun waar te kopen. :mrgreen: :mrgreen:

Waaruit leid jij dit af?

Kijk naar zijn naam, is echt niet nederlands... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Re:prijsbeleid
Lid sinds: 2021

offline
Re:prijsbeleid
Citaat van: BMW-Fan op dinsdag 08 februari 2011, 17:08:05
Advies prijs is er niet voor niks. Daar moet je niet  boven zitten maar het liefst eronder. En de duitsers die op de nl beurzen staan hebben het makkelijker. Zij hoeven in Duitsland zich niet scheel  betalen aan belastingen op hun brood en broodbeleg en mes en vork ect.

Gr Eddie

Hoi Eddy, het btw tarief in Duitsland is even hoog als in Nederland  ;)

Groeten,
Gijs
Re:prijsbeleid
BMW-Fan
gast

Re:prijsbeleid
Citaat van: Gijs op dinsdag 08 februari 2011, 18:52:00
Citaat van: BMW-Fan op dinsdag 08 februari 2011, 17:08:05
Advies prijs is er niet voor niks. Daar moet je niet  boven zitten maar het liefst eronder. En de duitsers die op de nl beurzen staan hebben het makkelijker. Zij hoeven in Duitsland zich niet scheel  betalen aan belastingen op hun brood en broodbeleg en mes en vork ect.

Gr Eddie

Hoi Eddy, het btw tarief in Duitsland is even hoog als in Nederland  ;)

Groeten,
Gijs

Maar de BPM niet en nog veel andere zaken, de duitser krijgt meer voor minder. De duitse handelaren leven daar veel gunstiger dan hiero. Dus kunnen zij met minder winst ook leven.

Gr Eddie
Re:prijsbeleid
Günther
gast

Re:prijsbeleid
Citaat van: peterpan op dinsdag 08 februari 2011, 18:49:41
Citaat van: BMW-Fan op dinsdag 08 februari 2011, 17:36:21
Citaat van: Günther op dinsdag 08 februari 2011, 17:25:19
Dus gaan de handelaren op naar duitsland om hun waar te kopen. :mrgreen: :mrgreen:

Waaruit leid jij dit af?

Kijk naar zijn naam, is echt niet nederlands... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Dan ben jij zeker een sprookje
Re:prijsbeleid
Spoorman
gast

Re:prijsbeleid
 :mrgreen: :mrgreen:
Re:prijsbeleid
Lid sinds: 2008

offline
Re:prijsbeleid
Zouden al die handelaren in Houten netjes BTW afdragen? Schrijven ze altijd netjes een aankoopbon uit?
Re:prijsbeleid
Lid sinds: 2023

offline
Re:prijsbeleid
Citaat van: mDDM op dinsdag 08 februari 2011, 20:28:19
Zouden al die handelaren in Houten netjes BTW afdragen? Schrijven ze altijd netjes een aankoopbon uit?

Ik wil toch graag wel een aankoopbon.In hoeverre je terug kan als er iets aan een product scheelt en je wil er mee terug is dat toch wel een belangrijk stukje papier.Als je gaat zonder dan denk ik dat de uitkomst wel duidelijk gaat zijn.

Het kan best zijn dat Marklin op allerlei manieren probeert zichtbaar te blijven en de prijzen kunstmatig hoog te houden.Ik zou graag weten wat de verkooppunten daar nog tussen houden.Je begint niet als Marklin dealer om er armer van te worden.Wel is het logisch dat in Duitsland bepaalde zaken goedkoper is zeker als de producent zich in dat land bevindt.Dat een duitser goedkoper uit is in zijn levensonderhoud waag ik wel te betwijfelen.Er zijn daar nog wat andere zaken waar ze voor moeten betalen waar wij blij mee mogen zijn dat onze regering dat nog niet uitgevonden heeft.

Harald & Alex
Re:prijsbeleid
Günther
gast

Re:prijsbeleid
Als je een goede relatie hebt met je handelaar (ik kom al jaren bij mijn handelaar) speelt een probleem van een bonnetje niet.
Dan krijg je gewoon de normale service. :D
Re:prijsbeleid
Lid sinds: 2023

offline
Re:prijsbeleid
Citaat van: Günther op dinsdag 08 februari 2011, 21:05:27
Als je een goede relatie hebt met je handelaar (ik kom al jaren bij mijn handelaar) speelt een probleem van een bonnetje niet.
Dan krijg je gewoon de normale service. :D

Zekers ik zit al 4 jaar op een reparatie van een loc te wachten van een bedrijf uit Bergen op Zoom.Kwam daar wekelijks over de vloer en ik trof deze man ook in Houten vorige keer.Mooie praatjes en voor de rest niks.Ik moet me sterk inhouden bij dat soort figuren.Loc krijg ik ook niet terug want dat ding is iedere keer niet op de plek waar hij zijn winkel heeft.Zal niet zeggen dat ze allemaal zo zijn maar ze zitten er wel tussen.Staat echter niet op het voorhoofd geschreven wat de goeie en de slechte zijn.Zou een blacklist van moeten zijn.Goeie zaken die je niet over de tafel trekken en de slechte.

Harald & Alex
Re:prijsbeleid
BMW-Fan
gast

Re:prijsbeleid
Citaat van: harald en alex op dinsdag 08 februari 2011, 21:32:21
Zekers ik zit al 4 jaar op een reparatie van een loc te wachten van een bedrijf uit Bergen op Zoom
8o Wat schandalig, ik wist niet dat keuterman nu ook in Bergen op Zoom zit :-)
Re:prijsbeleid
Lid sinds: 2021

offline
Re:prijsbeleid
Citaat van: BMW-Fan op dinsdag 08 februari 2011, 18:59:55
Citaat van: Gijs op dinsdag 08 februari 2011, 18:52:00
Citaat van: BMW-Fan op dinsdag 08 februari 2011, 17:08:05
Advies prijs is er niet voor niks. Daar moet je niet  boven zitten maar het liefst eronder. En de duitsers die op de nl beurzen staan hebben het makkelijker. Zij hoeven in Duitsland zich niet scheel  betalen aan belastingen op hun brood en broodbeleg en mes en vork ect.

Gr Eddie

Hoi Eddy, het btw tarief in Duitsland is even hoog als in Nederland  ;)

Groeten,
Gijs

Maar de BPM niet en nog veel andere zaken, de duitser krijgt meer voor minder. De duitse handelaren leven daar veel gunstiger dan hiero. Dus kunnen zij met minder winst ook leven.

Gr Eddie

Hoi Eddy, veel mensen kijken met een nederlands bestedings budget  naar de kosten in duitsland en dat klopt niet.

Neem bijvoorbeeld de huizenprijzen in Duitsland.

Ja ze zijn daar goedkoper maar duitsers hebben geen hypotheekrente aftrek.

Zo is het met bijna alles in een ander land en gaat de vergelijking mank.

Goeten,
Gijs
Re:prijsbeleid
peterpan
gast

Re:prijsbeleid
Citaat van: Günther op dinsdag 08 februari 2011, 19:01:06
Citaat van: peterpan op dinsdag 08 februari 2011, 18:49:41
Citaat van: BMW-Fan op dinsdag 08 februari 2011, 17:36:21
Citaat van: Günther op dinsdag 08 februari 2011, 17:25:19
Dus gaan de handelaren op naar duitsland om hun waar te kopen. :mrgreen: :mrgreen:

Waaruit leid jij dit af?

Kijk naar zijn naam, is echt niet nederlands... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Dan ben jij zeker een sprookje

:lol: :lol:
Re:prijsbeleid
BMW-Fan
gast

Re:prijsbeleid
Ja maar er zijn wel aspecten die het leven daar financieel aangenamer maken. Maar het maakt verder ook niets uit, tja behalve als het ze in den haag weer een nieuwe manier van kaalplukken vinden zodat ik geen geld over hou voor mijn hobby. Maar das' een ander verhaal.

Slaap lekker, Eddie
Re:prijsbeleid
Lid sinds: 2021

offline
Re:prijsbeleid
Citaat van: BMW-Fan op dinsdag 08 februari 2011, 23:11:19
Ja maar er zijn wel aspecten die het leven daar financieel aangenamer maken. Maar het maakt verder ook niets uit, tja behalve als het ze in den haag weer een nieuwe manier van kaalplukken vinden zodat ik geen geld over hou voor mijn hobby. Maar das' een ander verhaal.

Slaap lekker, Eddie

Tja Eddy, dat kaalplukken zoals jij dat noemt doen ze ook in duitsland. Vraag eens wat advies aan een goede belasting expert. Wie weet heb je hier of daar nog wat vergeten aftrekposten :)

Groeten,
Gijs
Re:prijsbeleid
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:prijsbeleid
Ik vraag me af wat het gevolg zal zijn als Märklin het prijsbeleid gaat doorvoeren.
Volgens mij zijn internetverkopers/handelaren verantwoordelijk voor een het merendeel van de verkopen.
Juist door hun lagere prijzen kopen mensen sneller een product van Marklin of welk ander modelspoor merk dan ook.
Ik zie dit verlies aan verkoop niet zo snel door de Marklin stores en shops gecompenseerd worden.
De plaatselijke buurtsuper is ook al jaren geleden verdwenen door supermarkten die veel lagere prijzen hanteren.
Re:prijsbeleid
Lid sinds: 2007

offline
Re:prijsbeleid
Citaat van: harald en alex op dinsdag 08 februari 2011, 20:53:52
Dat een duitser goedkoper uit is in zijn levensonderhoud waag ik wel te betwijfelen.Er zijn daar nog wat andere zaken waar ze voor moeten betalen waar wij blij mee mogen zijn dat onze regering dat nog niet uitgevonden heeft.

Harald & Alex

Kirchensteuer z.B. !

nmbs < Willy > sncb
===============
Re:prijsbeleid
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re:prijsbeleid
Ik heb ook de indruk dat men op de beurzen bereid is de hoofdprijs te betalen. Waar ik vorig jaar nog voor een setje ketelwagens rond de 45,- tot 50,- betaalde, wordt de gemiddelde handelaar (meerdere keren overkomen dus) nu kwaad als ik 'm hetzelfde bied voor dezelfde set in dezelfde staat die wordt aangeboden voor 65- tot 70,-. Kennelijk gaan ze tegenwoordig voor meer over de toonbank. De enige reden die ik kan verzinnen voor de prijsverhoging is dat de gemiddelde klant het er gewoon voor geeft. Daar moeten we dus niet in meegaan. Als de klant niet bereid is meer te betalen zal ook de prijs niet omhoog gaan, want dan verkoopt de handelaar niets meer...
Voor mij blijft het een sport hoor. Ik betaal echt niet meer, alleen gaat nu vaker een deal niet door. Daar heb ik vrede mee. Ik houd het geld gewoon in de zak en heb toch een leuke dag gehad.
Re:prijsbeleid
veldkamp
gast

Re:prijsbeleid
 :P :P
Dat heb ik ook ;dan loop ik wel door ik ben geen dief van mijn eigen beurs. 8)
Onlangs nog in Houten  bij  de Duitsers  waren de ns Kalk wagons per stuk 7,50 euro goedkoper dan bij een nederlandse verkoper.
Toen ik er naar vroeg of hij voor dezelfde prijs als de Duitsers wilde verkopen, gaf hij aan dat de buren stom waren  :O en hij enkel maar hoefde te wachten, er werd toch wel gekocht . 8o 8o 8o 8o 8o
Mensen willen immers niet met legen handen naar huis gaan,zij hebbben hun zinnen op iets gezet en moeten dat hebben desnoods voor 7,50 per wagon meer hebben was zijn uitleg. :important: :important: :important: 
Jammer voor de verkoper, ik zoek wel verder tot ik er genoeg  wagons heb voor de prijs die ik het waard vind. Ik heb meer tijd dan  Euro's . :?

gr Erik
Re:prijsbeleid
Günther
gast

Re:prijsbeleid
Erik je hebt gelijk. :thumbup: :thumbup:
Re:prijsbeleid
BMW-Fan
gast

Re:prijsbeleid
Had laatst ook even 50% :favorite: korting op een setje van ?100 dat scheelt gewoon ?50.

Gr Eddie

ps. Je moet soms goed handelen
Re:prijsbeleid
veldkamp
gast

Re:prijsbeleid
Eddy dat heb je vlug berekent dat 50% van 100 Euro.
50 Euro is :D

Maar je heb gelijk dat het wel kicken is als je zo iets  meemaakt :P :P :P :P
gr Erik
Re:prijsbeleid
Lid sinds: 2009

offline
Re:prijsbeleid
Dat is toch ook een beetje de sport, niet? Ik geniet daar ook van eerlijk gezegd...  ;)
Re:prijsbeleid
Nobody
gast

Re:prijsbeleid
Citaat van: veldkamp op woensdag 09 februari 2011, 16:59:56
Eddy dat heb je vlug berekent dat 50% van 100 Euro.
50 Euro is :D
Kunst: Windows => Bureau Accessoires => Rekenmachine  :-)
Re:prijsbeleid
BMW-Fan
gast

Re:prijsbeleid
Citaat van: Nobody op woensdag 09 februari 2011, 17:26:31
Citaat van: veldkamp op woensdag 09 februari 2011, 16:59:56
Eddy dat heb je vlug berekent dat 50% van 100 Euro.
50 Euro is :D
Kunst: Windows => Bureau Accessoires => Rekenmachine  :-)

Heb geen windows, besteed mijn geld aan kwaliteit en dus liever aan treien :D
Re:prijsbeleid
Lid sinds: 2009

offline
Re:prijsbeleid
Ik vind het wel goed dat de winkels geen 20% korting meer mogen geven.
Maar dan moet marklin zijn prijzen met 20% verlagen in de advies prijs. >:-D >:-D >:-D >:-D.
Mvgr Ger
Re:prijsbeleid
Günther
gast

Re:prijsbeleid
Grapjas
Re:prijsbeleid
Nobody
gast

Re:prijsbeleid
Citaat van: BMW-Fan op woensdag 09 februari 2011, 18:43:44
Heb geen windows, besteed mijn geld aan kwaliteit en dus liever aan treien :D
Jij hebt die berekening toch niet gemaakt? Hou je maar bij je kwaliteits treien. >:-D
T R E I E N  8o
Re:prijsbeleid
BMW-Fan
gast

Re:prijsbeleid
Zonet stont er noch ergens iets over spelfautjes dat je daar overheen hoortd  :-) tu keiken.  :P
Re:prijsbeleid
Lid sinds: 2010

offline
Re:prijsbeleid
Er mag gelachen worden mensen!
Re:prijsbeleid
Günther
gast

Re:prijsbeleid
 :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: >:-D >:-D >:-D >:-D :D :D :D
Re:prijsbeleid
Spoorman
gast

Re:prijsbeleid
Ik lach m'n hemd uit m'n broek.  :(

Kunnen we het weer over treintjes hebben? :thumbup:

Gr, Ben.
Re:prijsbeleid
Günther
gast

Re:prijsbeleid
 :thumbup:
Re:prijsbeleid
BMW-Fan
gast

Re:prijsbeleid
Citaat van: Spoorman op woensdag 09 februari 2011, 19:10:00
Kunnen we het weer over treintjes hebben? :thumbup:

Nee :thumbdown:

A.J.B. on-topic verder gaan over het Prijsbeleid :thumbup:
Re:prijsbeleid
Lid sinds: 2010

offline
Re:prijsbeleid
jij bent wel koning zinnige reacties geven. Heb je iets om trots op te zijn :thumbup:
Re:prijsbeleid
BMW-Fan
gast

Re:prijsbeleid
Citaat van: Dirkkie_84 op woensdag 09 februari 2011, 20:28:25
jij bent wel koning

Dat stukje houden we erin O:-D :D
Re:prijsbeleid
Lid sinds: 2010

offline
Re:prijsbeleid
Je hebt het nodig
Re:prijsbeleid
rspddcnl
gast

Re:prijsbeleid
Volgens mij schermt marklin al jaren lang om het prijsbeleid aan te passen.
Ter bescherming voor de dealers.
Denk wel dat uit eindelijk iedereen er wel bij vaart, bij een duidelijke prijsstelling en hantering hiervan.
Denk dat hier ook niks mee is.
Vooral in deze tijden. Uit eindelijk moet iedereen wat verdienen.
Wanneer iedereen online zou kopen is er geen ruimte meer voor een dealer.

Je kunt je afvragen of je nog wel een marklinshop dealer zou moeten hebben.
Een dealer is belangrijk voor het promoten van het merk in dit geval marklin.
Stel je voor dat je die mercedes alleen nog maar online kunt kopen.

Of alleen online verkoop. een combinatie wordt lastig, of je moet je prijsbeleid daarop aanpassen, zodat ieder kan leven, en de klant tevreden is.


Gr. rene

Re:prijsbeleid
BMW-Fan
gast

Re:prijsbeleid
Citaat van: Dirkkie_84 op woensdag 09 februari 2011, 21:26:53
Je hebt het nodig

[dont quote] Weer een bericht op je teller erbij, gefeliciteerd ;) Grote jongen.[/dont quote]

Ik ben van plan om de thalys voor de 350 te kopen.

Gr Eddie
Re:prijsbeleid
Lid sinds: 2010

offline
Re:prijsbeleid
Dank je! Voor jou geldt precies hetzelfde trouwens. ;) Morgen zal ik een taart kopen om het te vieren. Denk je aan me?
Re:prijsbeleid
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:prijsbeleid
Ik ben oprecht heel benieuwd of ?350,- voor een Thalys gaat lukken. Maar hij moet dacht ik nog uitkomen. Laat je het ons t.z.t. weten?

Wat betreft het "dreigement" van Märklin: Dat online-handelaren het de winkels steeds moeilijker maken is een feit. Het is weer een duidelijk voorbeeld van een "probleem" dat internet met zich mee brengt en waar nog geen goed antwoord op is gevonden. Verder is het kennelijk zo dat de service van een winkel niet genoeg is om het verschil in prijs goed te maken. Dan moet je wel wat anders verzinnen, anders zijn de winkels straks weg. Maar misschien is dat ook wel wat we onbewust willen als we steeds bij de goedkope handelaar onze spullen halen? Hebben we de winkels nog nodig?

Dit is geen mening maar gewoon iets wat ik me, gezien alles wat er gezegd is, hardop afvraag.
Re:prijsbeleid
Spoorman
gast

Re:prijsbeleid
Citaat van: Rutger op donderdag 10 februari 2011, 23:44:20

Verder is het kennelijk zo dat de service van een winkel niet genoeg is om het verschil in prijs goed te maken.


Om die reden koop ik mijn nieuwe wasmachine of tostibakapparaat niet meer in de winkel maar op het web. :)

Gr, Ben.
Re:prijsbeleid
Lid sinds: 2010

offline
Re:prijsbeleid
Citaat van: Rutger op donderdag 10 februari 2011, 23:44:20
Verder is het kennelijk zo dat de service van een winkel niet genoeg is om het verschil in prijs goed te maken.

Definieer Service.
Dat is het hele issue. Men (de leden van dit forum) ziet niet in waarom er in een M* shop meer betaald moet worden dan op een beurs. Voor deze groep heeft een dealer gewoon geen meerwaarde. Ik bedoel, wat is er zo byzonder aan de M* shop/winkel? Dat ze vriendelijk tegen je zijn? Dat is mijn buurman ook, en daar krijgt hij niets voor.

De M* winkelier kiest er zelf voor om een winkel te hebben, er is niemand die tegen hem zegt dat hij dat moet doen ipv alleen maar een internet-shop openen vanaf een zolderkamer en op beurzen gaan staan.
Re:prijsbeleid
Spoorman
gast

Re:prijsbeleid
Goed gesproken Lucien. :thumbup:
Re:prijsbeleid
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Re:prijsbeleid
Citaat van: Bassie op vrijdag 11 februari 2011, 13:39:21
Definieer Service.
Dat is het hele issue. Men (de leden van dit forum) ziet niet in waarom er in een M* shop meer betaald moet worden dan op een beurs. Voor deze groep heeft een dealer gewoon geen meerwaarde. Ik bedoel, wat is er zo byzonder aan de M* shop/winkel? Dat ze vriendelijk tegen je zijn? Dat is mijn buurman ook, en daar krijgt hij niets voor.


Nou, dit lid van het forum ziet dat wel in en voor mij heeft een dealer ten opzichte van een online-handelaar wel zeker een meerwaarde! Om er een paar op te noemen:

- Nieuwe locs kun je bij een shop/winkel in handen nemen, bekijken en er mee testrijden.
- Veel locs, wagons, railmateriaal en ander Märklin-spul zijn gewoon voorradig en kun je zo meenemen. Aangezien voor mij de treinenzaak op tien minuten afstand zit, zou ik binnen een half uur de meeste spullen in huis kunnen hebben die ik nodig heb.
- Een treinenzaak verkoopt niet alleen rijdend materieel maar ook huisjes, boompjes, autootjes en beestjes voor op de modelbaan. Dat kun je dus allemaal onder een dak vinden.
- Bij problemen gewoon de loc terugbrengen, je hoeft zelf niets op te sturen.
- Als je advies nodig hebt, kun je hier met alle vragen terecht (kan inderdaad ook hier op het forum)
- En als laatste - en zeker niet het minst belangrijkste - vind ik het persoonlijk contact en de gesprekjes met de mensen van "mijn" treinenzaak erg leuk, gezellig en waardevol.
 
Voor al deze zaken - en om ze ook te behouden! - wil ik best wat meer betalen. Voor mij zijn modeltreinen tenslotte ook iets heel anders dan een koelkast of tosti-apparaat. ;)   

Edit: Correctie. Ik heb het geciteerde bericht niet helemaal goed gelezen want Bassie vergelijkt winkels met modelspoorbeurzen. Dan gelden een aantal van mijn redenen (in handen nemen, alles onder een dak, dezelfde dag in huis) inderdaad niet. Toch wordt het prijsverschil tussen een loc op de beurs en in de treinenzaak voor mij al een flink stuk kleiner, gezien de extra kosten (benzinekosten, entree) die zo'n beursbezoek met zich meebrengt. Die meerprijs betaal ik dan nog steeds graag voor de service en aanwezigheid van een treinenzaak in de buurt. Voor spullen die niet (meer) te krijgen zijn bij de treinenzaak ga ik wel graag af en toe naar een beurs toe.
Re:prijsbeleid
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Re:prijsbeleid
Hoi Lucien,

Bij zo'n ervaring met een winkelier zou ik toch ook wel even staan te kijken en niet blij zijn. Ik zou het weliswaar geen diefstal noemen - tenslotte is het aan jou om wel of niet op dit aanbod in te gaan, er wordt niets van jou afgenomen - maar wel een zéér klant-onvriendelijke manier van doen. Niet de juiste manier ook om nieuwe en vaste klanten binnen te houden. Gelukkig zijn niet alle zaken zo.

Groet, Marc 
Re:prijsbeleid
BMW-Fan
gast

Re:prijsbeleid
Mee eens,

Als je een afspraak hebt voor die prijs moeten ze het daarvoor verkopen. Had bij mijn dealer een keer dat ze überhaubt geen korting wouden geven, nihil, (was een speciale loc) kom ik hem ophalen koffie erbij en natuurlijk ook nog eens korting bij de kassa ook :mrgreen: :biggrin: Geen probleem voor mij, er werd toen ook wel meer dan 900 geïncasseerd maar toch. En nee het was niet maar 1 loc ;)

Gr Eddie
Re:prijsbeleid
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re:prijsbeleid
De reden dat ik in mijn vorige reactie over beurzen begon is eigenlijk de volgende: mensen betalen kennelijk op de beurs evenveel als in de winkel, want de vraagprijzen zijn vaak gelijk en handelaren zijn minder bereid te handelen. Het is vreemd dat ik dat signaal hier verder nog niet lees. Voor voordeeltjes moet je echt goed zoeken hoor! Vooral Nederlandse handelaars, dat zijn de meesten, zitten in mijn beleving gewoon op (of misschien net een paar euro onder) de Märklin adviesprijzen...
Sommige handelaren verkopen zelfs tweedehands voor de nieuwprijs, zeker als er een OVP omheen zit. Bekijk de wieltjes van een wagen of loc maar eens goed en je weet doorgaans wat je in handen hebt. Zelfs als je het constateert wordt er niet onderhandeld: "laat maar liggen" of zelfs "loop maar door".