Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Ombouw plan V van Fleischmann

Gestart door kuijzer vrijdag 31 december 2010, 09:42:59

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Ombouw plan V van Fleischmann
@Ruud:
Conclusie is dat ik wel een beter motortje aan zo'n goede decoder had kunnen hangen..
Mja maar nog altijd beter dan een goed motortje achter een waardeloze decoder...

@Wijbe
Jaaa die DVD motorjes hebben pit genoeg.. wel eens geprobeerd om de lade van je DVD drive tegen te houden?
Hij gaat moeiteloos de steilste hellingen op. (en weer af  :D)
Het is meer de goedkope constructie van het motortje met slechts 3 polen en de onbenullige contactveren.
Ik schat dat die contactveren na een half jaar aan het einde van hun latijn zijn. Toch rijdt de Plan-V stukken beter
dan mijn Fleischmann Sprinter met standaard rondmotor.

Ik denk dat ik verder ga zoeken naar een mooi klokanker motortje in ongeveer hetzelfde formaat.
Dan koop ik er gelijk twee, ook een voor de Sprinter.

Cor
Re:Ombouw plan V van Fleischmann
Lid sinds: 2007

Met vriendelijke groet, Winus

offline
Re:Ombouw plan V van Fleischmann
Citaat van: Brenner op maandag 12 maart 2012, 23:45:21
Ik denk dat ik verder ga zoeken naar een mooi klokanker motortje in ongeveer hetzelfde formaat.
Dan koop ik er gelijk twee, ook een voor de Sprinter.
Ik volg dit draadje met veel belangstelling, heb ook omgebouwde een plan V, en ik hoop dat je hier laat weten wat voor motor je gevonden hebt.
Winus
Re:Ombouw plan V van Fleischmann
Even een klein graatjes. Heeft u de oude verlichting printjes nog liggen.
ben mijn plan v aan het ombouwen maar 1 is er gebroken.

Mag
Mark
Re:Ombouw plan V van Fleischmann
Hallo Mark, dat is geen probleem ik zal ze opsturen als ik over een dag of tien weer thuis ben.

Winus, Ik heb er nog eens even over na gedacht maar ik laat voorlopig het DVD motortje op zijn plaats.
Een klokanker motorje van Lemo Solar, Maxon, Mabuchi of Faulhaber kost al gauw tachtig Euro.

Cor
Re:Ombouw plan V van Fleischmann
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:Ombouw plan V van Fleischmann
Als ik hier lees, hoe moeilijk en veel werk de ombouw is, denk ik dat ik beter mijn plan-v kan verkopen (gelijkstroom) en een reeds omgebouwde kan aanschaffen, of wachten op de nieuwe plan-v van roco.....

Roy
Re:Ombouw plan V van Fleischmann
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re:Ombouw plan V van Fleischmann
Citaat van: Roy op zaterdag 17 maart 2012, 09:41:43
Als ik hier lees, hoe moeilijk en veel werk de ombouw is, denk ik dat ik beter mijn plan-v kan verkopen (gelijkstroom) en een reeds omgebouwde kan aanschaffen, of wachten op de nieuwe plan-v van roco.....

Roy

Als je hem zelf ombouwt, heb je wel iets, wat aan jou eisen voldoet.

Gr. Mars
Re: Ombouw plan V van Fleischmann
Voor mensen die een vervangingsmotor zoeken die in de behuizing van de rundmotor past kun je deze toepassen
Faulhaber 2607 T 012SR.


Re: Ombouw plan V van Fleischmann
Past die ook in de sprinter?
Re: Ombouw plan V van Fleischmann
Als het goed is wel dacht dat de afmeting van de rundmotor het zelfde is.
Re: Ombouw plan V van Fleischmann
Ja dat dacht ik zelf ook