Nieuws:

Bekijk onze Stichting 3rail kleding lijn eens! Sta er mooi op tijdens evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Shop

blauwe NS1200

Gestart door pepdeze vrijdag 26 januari 2007, 18:56:41

Re: blauwe NS1200
Transmission
gast

Citaat van: Minto op woensdag 13 juni 2007, 09:26:26
Hallo,

Ik vind het een stoere prachtige locomotief. Heb hem dan ook maar gelijk besteld.
Kan ik hem in multitractie laten rijden met die geel/grijze.

Groetjes,

Minto :D

Hoi Minto,
Wat is multitractie ? :?:
Sorry ik weet echt niet wat dat is.         
(multi) zijn dat twee lok's  achter elkaar ?? de blauwe en geel/grijze ? :oops:
gr.Henk-Jan.
Speciale Gast

RFO 193 623

Je gebruikt een Central Station zie ik, dan zit daar een optie op om de twee locs in multitractie te laten rijden.

Ik heb zelf geen CS dus je moet zelf even in het boekje zoeken hoe je dit in moet stellen.
Transmission
gast

Citaat van: Brigitte op woensdag 13 juni 2007, 09:41:18

Je gebruikt een Central Station zie ik, dan zit daar een optie op om de twee locs in multitractie te laten rijden.

Ik heb zelf geen CS dus je moet zelf even in het boekje zoeken hoe je dit in moet stellen.

mmm,tja.
Ik snap et.(kwartje is gevallen)
Speciale Gast

Citaat van: Transmission op woensdag 13 juni 2007, 09:40:45(multi) zijn dat twee lok's  achter elkaar ?? de blauwe en geel/grijze ? :oops:
Heey,

Bij Multi-tractie moet je denken aan 3 of meer werkende locs. Dus geen locs in opzending :!:.
Bij werkende 2 locs spreek je over dubbel-tractie.

Marcel
Gerard
gast

Citaat van: Brigitte op dinsdag 12 juni 2007, 12:51:57
Gerard ik kan en wil niet in je knip kijken, maarrre ik ben al verzekerd van een exemplaar  :wink: zegt dat voldoende  8)
Brigitte, vanmiddag heb ik de loc ook maar besteld, samen met 4 blauwe Roco-rijtuigen, de bolkoppen (1e - 2e - 3e klas en restauratierijtuigen). Dat lijkt me dus een mooie museumtrein te gaan worden.
Volgens mijn leverancier staat de uitlevering geplanned voor het 3e kwartaal, in het echt zal het dus wel 2008 worden :wink:.
Speciale Gast

RFO 193 623

Gerard gefeliciteerd met deze mooie bestelling  :D

De Roco rijtuigen zijn inderdaad erg mooi. Ik heb ook over de blauwe en de turquoise set nagedacht, ze passen ook bij de Electrotren 1300's maar tot nu toe alleen passend goederen spul voor er achter gekocht.

Ach, wat in 't vat zit... en we kunnen het spaarvarken nog ff vet mesten  :shock:
Gerard
gast

CiteerAch, wat in 't vat zit... en we kunnen het spaarvarken nog ff vet mesten 
Klopt helemaal Brigitte.
De Roco-rijtuigen heb ik al in mijn handen gehad, en omdat ze waarschijnlijk niet meer leverbaar zijn af fabriek, heeft de winkelier dat setje alvast voor mij apart gelegd.
Als ik de 1215 dus ga ophalen laat ik verlichting in de rijtuigen inbouwen, die dan wordt aangestuurd door de decoder in de loc. Met stroomdoorvoerende kortkoppelingen wordt de stroomvoorziening dan verder geregeld.

Nieuwe blauwe plan E's zou helemaal het einde zijn. En dan bedoel ik niet de 24 cm. uitvoering. Past uitstekend bij deze loc.
Maar duitse internationale rijtuigen tijdperk 3 passen ook achter de loc.
Gerard
gast

CiteerMaar duitse internationale rijtuigen tijdperk 3 passen ook achter de loc.
Dat ben ik helemaal met je eens, Baanloos. Maar het moet uiteindelijk een Nederlandse museumtrein gaan worden, dus heb ik voor de "Bolkoppen" gekozen, mede omdat deze uit voorraad leverbaar waren (en nu bij de winkelier op de 1215 en mij liggen te wachten).
kippenlijntje
gast

Heey Gerard,

Ik had het al van je gehoord maar dat is erg goed nieuws.
En die rijtuigen zijn erg mooi.
Het museum is je weer erg dankbaar denk ik. ;)
Toch een leuk extratje wat ze kunnen gebruiken. ;) :D

Groetjes Antal.
Tighfield
gast

Hallo Henk Jan,

Je vraag over multitractie is al beantwoordt zie ik. Het systeem werkt ook met 3 of meer locs m.b.v. het CS. Alles wat in multitractie gekoppeld is rijdt onder een rijregelaar. Werkt perfect en is met een paar aanrakingen van het touchscreen gerealiseerd. Het teniet doen van multitractie is een kwestie van loc verwijderen, locs loskoppelen en vervolgens zijn de locs weer individueel oproepbaar en inzetbaar. :P

Groetjes,

Transmission
gast

Hallo Minto,
Bedankt voor de uitleg. :wink:
Moet nog even door sparen voor één CS.
De nieuwe blauwe NS1200 heb ik besteld en wacht op één telefoontje als ze binnen komt.
De verkoper had mij toen verteld dat de lok ongeveer maand juni 2007 geleverd zal worden.
(niet dus) :cry:

Henk-Jan.
Tighfield
gast

Hoi Henk-Jan,

Soms is het just a waiting game. Hij rijdt vast wel dit jaar op je baan en misschien wel over een paar maanden. Intussen kan je al beginnen met die geel/grijze 1200; is ook een prima machine.

Groetjes,

gelijkstromer
gast

Citaat van: Gerard op vrijdag 15 juni 2007, 20:47:47
Citaat van: Brigitte op dinsdag 12 juni 2007, 12:51:57
Gerard ik kan en wil niet in je knip kijken, maarrre ik ben al verzekerd van een exemplaar  :wink: zegt dat voldoende  8)
Brigitte, vanmiddag heb ik de loc ook maar besteld, samen met 4 blauwe Roco-rijtuigen, de bolkoppen (1e - 2e - 3e klas en restauratierijtuigen). Dat lijkt me dus een mooie museumtrein te gaan worden.
Volgens mijn leverancier staat de uitlevering geplanned voor het 3e kwartaal, in het echt zal het dus wel 2008 worden :wink:.
Hartstikke leuk, mensen die Berlijns blauw gaan rijden. Hartstikke mooi op de modelbaan. Ikzelf wacht nog even met het aanschaffen van de Trix-variant, tot ik hem voor wat minder dan de bekende 319 euro vind.
Gerard, ik weet niet of het je boeit, maar je setje rijtuigen klopt niet met de werkelijkheid. Je zegt al dat het een museumtrein is, maar toch: de eerste- en tweede klasse-rijtuigen hebben niet samen met de derde klasse rijtuigen gereden. De derde klasse-rijtuigen reden alleen samen met de AB-rijtuigen.
Maargoed, alvast veel plezier met je blauwe rijtuigstam, dat is echt mooi op de modelbaan.
Transmission
gast

Hoi,
Bron:Nico split heeft daar ook voorbeelden voor  :wink:
Gerard
gast

Gelijkstromer schreef:
CiteerGerard, ik weet niet of het je boeit, maar je setje rijtuigen klopt niet met de werkelijkheid. Je zegt al dat het een museumtrein is, maar toch: de eerste- en tweede klasse-rijtuigen hebben niet samen met de derde klasse rijtuigen gereden. De derde klasse-rijtuigen reden alleen samen met de AB-rijtuigen.
Je hebt volkomen gelijk als je zegt dat een combinatie 1e / 2e samen met 3e klasse rijtuigen niet kan. Daar had ik in mijn enthousiasme even niet bij stil gestaan :(. Het zij zo.
Maar een voetballer zei ooit iets dat elk nadeel een voordeel heeft: met deze rijtuigen kan ik nu wel 1e en 2e klas combinatie laten rijden, of 2e en 3e klas combinatie. En met de restauratie erachter wordt het toch nog een aanvaarbare trein :D.
CiteerMaargoed, alvast veel plezier met je blauwe rijtuigstam, dat is echt mooi op de modelbaan.
Bedankt. Dat zal best gaan lukken.
Marklin NS 1215 in blauw kleed in produktie
Voor meer info klik op de link van de website. Er staat ook een foto van 1 van de eerste produktie modellen.

http://www.marklin.nl/blauwe-1200-in-productie/
Speciale Gast

Davy,

Dat was reeds bekend en daarom heb ik de topics hier samengevoegd.

Groetjes,
Marcel

ik was vandaag in utrecht met school
we kregen effe pauzen om de stad in te gaan en uiteraad ben ik bij de marklin store geweest en ik heb ze daar al zien liggen de blauwe 1200'ers
Speciale Gast

RFO 193 623

Heey Tim, ik zie het net staat op hun website, ff controle  :wink:. Ik dacht he.... ben vanmiddag bij MTE geweest en er nix over gehoord. Blijkbaar worden de Stores dan toch als eerste voorzien.

Misschien dat ie er volgende week is bij MTE tijdens de opening van de nieuwe Marklin Shop  8)

Gaaf ze zitten er dus aan te komen. Pff dus duimen dat de mijne er ook snel is :D

Windhoven

Heb hem vandaag ook al zien staan bij Two4Toys (had hem net vanochtend binnen) en bij Huider.

Mooie loc wat mij betreft ook mooier dan de 1211. Helaas weer maar 1 toeter geluid (weet niet zeker, maar leek wel een andere toeter dan van de 1211).
Speciale Gast

Ik zal morgen een foto maken van de 1200. Ben toch in Utrecht...

Groetjes,

Robbert
Henk-Jan
gast

Citaat van: NL-modelspoor op vrijdag 29 juni 2007, 18:31:02
Heb hem vandaag ook al zien staan bij Two4Toys (had hem net vanochtend binnen) en bij Huider.

Mooie loc wat mij betreft ook mooier dan de 1211. Helaas weer maar 1 toeter geluid (weet niet zeker, maar leek wel een andere toeter dan van de 1211).

P.S. Wie is de firma Huider? 
Bij Two4Toys staat ook nog een 1211 in de vitrine.
Forum Moderator

Ook de firma Grootendorst in Woerden heeft ze binnen gekregen. Kreeg het nieuws via de nieuwsbrief.

Groeten,
Herman
kippenlijntje
gast

Citaat van: Robbert op vrijdag 29 juni 2007, 21:09:15
Ik zal morgen een foto maken van de 1200. Ben toch in Utrecht...

Groetjes,

Robbert

Ik ben smiddags waarschijnlijk in Utrecht.
Even snel wat aanschaffen en weer terug.

Groetjes Antal.
Speciale Gast

Citaat van: Henk-Jan op vrijdag 29 juni 2007, 21:38:03P.S. Wie is de firma Huider?
Hallo,

Ik neem aan dat ze deze winkel bedoelen.

Groetjes,
Marcel
Henk-Jan
gast

Dank je Marcel. :wink:

H.J.
Speciale Gast

Wat is ie mooi.  :mrgreen: Ik ben blij dat ze met de ACTS versie komen, anders had ik deze mee moeten nemen. Wat een pracht...  :lol:

Gefeliciteerd met deze prachtige aanwinsten mensen !

Groetjes,

Robbert
Gerard
gast

Robbert, bedankt voor deze mooie en duidelijke foto's. Toppie.
Samen met de foto's van Roy weet ik nu waar ik me op kan voorbereiden.

heb hem vandaag gezien . ziet er super uit . hij is veel te goed voor mijn oude plan E's ( ik heb er drie ) maar deze gaan toch waarschijnlijk weg . past niet met een ER 20 of MaK G 1700 BB .
Speciale Gast

Citaat van: Gerard op zondag 01 juli 2007, 14:51:41
Heey,

Ik sluit mij hier helemaal bij aan 8). Dat je zomaar foto's mocht maken zeg....

Marcel
chris
gast

De techniek, hoe zit het daarmee ?
Hetzelfde als de geel grijze, of toch een verandering ?

Erg benieuwd hiernaar namelijk aangezien ik met spanning wacht op de acts.
kippenlijntje
gast

Citaat van: chris op zondag 01 juli 2007, 17:43:55
De techniek, hoe zit het daarmee ?
Hetzelfde als de geel grijze, of toch een verandering ?

Erg benieuwd hiernaar namelijk aangezien ik met spanning wacht op de acts.

ja laat die maar komen.
Die wil ik zekerste weet op mijn baan hebben!
We zullen afwachten.
Heb gister de 1215 gezien in Utrecht.
Zag er erg mooi uit.
Iedereen die hem besteld heeft of hem al heeft gefeliciteerd met dat juweeltje.
Hij is erg mooi!
Nu aftellen voor de ACTS. :lol: :D
Speciale Gast

RFO 193 623

:D mooie foto's van een mooie loc. Ik weet niet of ik kan wachten tot a.s. vrijdag met ophalen :shock:
Gerard
gast

Toch vrees ik dat je zult moeten wachten tot het vrijdag is! En dan vrijdag die putdiepe zucht: "TGIF" (Thank God It's Friday).
Of misschien een paar slaappilletjes innemen en doorslapen tot vrijdag :lol:?
Henk-Jan
gast

Citaat van: Mister1736 op zondag 01 juli 2007, 16:52:09
Citaat van: Gerard op zondag 01 juli 2007, 14:51:41
Heey,

Ik sluit mij hier helemaal bij aan 8). Marcel

Ook ik sluit mij daar bij aan. Dat de zon snel weer mag schijnen.

H.J.  :wink:
Speciale Gast

RFO 193 623

Draadje geschoond  :?

Heel mooi model.
Moet eens een ernstig gesprek met mijn bankrekening voeren.  :)

Alleen die opgedrukte nummer- en fabrieksplaten.  :o
Ik wil niet zeuren jongens en meisjes, maar zoiets heb ik sinds de bruine DKM 2400 van 20 jaar geleden niet meer gezien. Vooral die witte prut op de neuzen oogt goedkoop. Kon er nou echt geen mooi plaatje af voor ruim 300 euro? Mijn 1100 en 1300 voor de helft van de prijs hebben dat wel.
Gerard
gast

Henk, wat bedoel je hier mee:
CiteerVooral die witte prut op de neuzen oogt goedkoop.
SNEAK
gast

het nr en 'wapen' van de NS denk ik, had idd mooier geweest als dat een los opgezet iets zou zijn geweest , beetje als roco/electrotren
Gerard
gast

Het nummer stond in de schaal 1:1 ook 'gewoon' op de bufferbalk geschilderd, zelfs met 2 streepjes onder de 'o', dus daar is niks mis mee.

En even een kleine correctie Roy,
Citeer...en 'wapen' van de NS...
Dit is het logo van de samenwerkende fabrieken die de 1200-serie gebouwd hebben: Heemaf, Westinghouse, Baldwin en Werkspoor.
SNEAK
gast

dat geval ja, anyways, ik heb een paar high-res foto's in het foto album gekwakt waar de 1215 en de 1211 gezamelijk op staan. staan in mijn verzamelings map :)
Speciale Gast

RFO 193 623

Gerard, ik heb even mijn foto's uit het spoorwegmuseum bekeken en de 1202 heeft duidelijk aan beide zijkanten een (messing)plaat met reliëf cijfers en letters. Ook het logo op de voorkanten(deur) van de fabrikanten is een apart bevestigde (messing)plaat. Het nummer op de bufferbalk is inderdaad wel er op geschilderd.

Ik zal nog even vragen of 1200 expert  :wink: André (treintje1202) hier meer details over weet.
Gerard
gast

Brigitte, je hebt volkomen gelijk: in de schaal 1:1 zijn het inderdaad 2 x 2 aparte platen die op de loc bevestigd zijn.
En voor die ruim ? 300 had het ook echt wel wat mooier afgewerkt mogen worden met wat meer relief. We zullen er mee moet leren leven, het zij zo :(.

Was net in de gelegenheid even langs de store in Utrecht te lopen en daar stond zo'n rijtje locs in de etalage. Erg mooi model hoor, laat daar geen misverstand over bestaan.

Het ging mij inderdaad om de nummerschilden en de plaat op de neusdeur Gerard. Die zijn simpel wit gedrukt en dat ziet er klunzig en goedkoop uit, vooral de plaat op de neusdeur. Hoogst verbazend, want het is zonde voor het model en het is lang geleden dat ik dat nog op een model heb gezien, ongeacht de prijs.
treintje1202
gast

Inderdaad erg jammer dat de schilden er nu plat opgedrukt zijn... Dat had Tante M bij de vorige modellen beter gedaan, toen was bij sommige modellen tenminste nog het schild wat naar voren en konden ze daar e.e.a. opdrukken... Dat hadden ze zeker bij deze malverandering kunnen meenemen.

De mal is nu wel redelijk klaar voor de volgende generatie 1200... geel/grijs zonder dubbele koplampen....

Heb ook meteen even gekeken naar hoe het met de 1211 opgelost was.... SHOCK  :shock: helemaal geen fabrieksschild op de zijkant opgedrukt.... Foei......  dat stond bij alle voorgaande modellen er wel op... Was me nog niet opgevallen...

Hierbij nog een foto'tje van een gesuperde 1200 waar het wel in orde is  8) Nu nog wat verlengen en hij is perfect... ;-) 

groetjes

André

Gerard
gast

CiteerHeb ook meteen even gekeken naar hoe het met de 1211 opgelost was.... SHOCK   helemaal geen fabrieksschild op de zijkant opgedrukt.... Foei......  dat stond bij alle voorgaande modellen er wel op... Was me nog niet opgevallen...
Maar die was bij de 1:1 loc's ook niet meer aanwezig na de huisstijlverandering.
treintje1202
gast

Citaat van: Gerard op maandag 02 juli 2007, 17:00:46
CiteerHeb ook meteen even gekeken naar hoe het met de 1211 opgelost was.... SHOCK   helemaal geen fabrieksschild op de zijkant opgedrukt.... Foei......  dat stond bij alle voorgaande modellen er wel op... Was me nog niet opgevallen...
Maar die was bij de 1:1 loc's ook niet meer aanwezig na de huisstijlverandering.

Het fabrieksschild op de zijkant zat er gewoon nog op, ook na de huiststijlverandering. Hier heb ik tientallen foto's van. Zelf bij het afscheid op Geldermalsen zaten op enkele loks nog fabrieksschilden...

groetjes André
Speciale Gast

RFO 193 623

Joooohhh NS 1215 is hier in the house  8)

Erg vervelend dat ik hem vanmiddag moest ophalen. MTE is vrijdag gesloten dus die optie viel af  :mrgreen:
Gerard
gast

CiteerZelf bij het afscheid op Geldermalsen zaten op enkele loks nog fabrieksschilden...
Ik heb er gisteren even het boek "Electrische locomotieven - NS 1200-serie" op nageslagen (anders had ik dit niet gezegd):
CiteerMaar die was bij de 1:1 loc's ook niet meer aanwezig na de huisstijlverandering.
maar ik zag een aantal loc's zonder deze nummerschilden in dit boek staan.