Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Baan van Harald & Alex Göschenen Bietschtalbrug.

Gestart door Harald en Alex zaterdag 25 december 2010, 16:40:31

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Tempex berg en overslag platform
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Tempex berg en overslag platform
Hoi H&A,

Soms kan het helemaal geen kwaad om het gas even los te laten, ook met kleine dingen kun je plezier in de hobby beleven.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Tempex berg en overslag platform
Hallo H&A

Geen probleem mannen, dat jullie andere zaken hebben. Jullie maken mooi werk en we wachten af.

Groet Ronald  :)
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Tempex berg en overslag platform
Hebben jullie al een mooie spoorbrug uitgezocht voor onder aan de waterval?

Of heb je hulp nodig?  :D
Ik moet nodig weer eens langskomen.Het zal wel op het randje van het jaar worden ben ik bang.
Als dat al lukt.

Mvg, Robin
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Tempex berg en overslag platform
Bedankt voor de reacties.

Robin

Ik heb nog twee weken vakantie op het eind van het jaar dus als je dan tijd hebt dan zou dat mooi zijn.Er zijn ook nog wat zaken die jouw aandacht cq input wel kunnen gebruiken.Jij kan die spullen wel gebruiken die hier nog liggen neem ik aan  :D

Wat nu in de weg zit is het tracé voor het smalspoor.Dat komt nu nergens terecht en dat moet dus wel ergens eindigen.Daarom komen we in de rechterhoek nu even niet verder.Er moet nog een stuk geballast worden aan de linkerkant.Dat gaan we eens proberen te scoren aankomend weekend.

H&A

Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Tempex berg en overslag platform
Lid sinds: 2010

MärklinCS2 + Windigipet: DB Ep3 diesel + stoom

offline
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Tempex berg en overslag platform
ik heb een vraag over de draaischijf: is deze speciaal voor C-rails, of heb je de aansluiting van Crails zelf geïmproviseerd?

mvrgr
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Tempex berg en overslag platform
Die draaischijf is niet voor C-rails gemaakt.

H&A
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Tempex berg en overslag platform
Lid sinds: 2010

MärklinCS2 + Windigipet: DB Ep3 diesel + stoom

offline
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Tempex berg en overslag platform
Hoe heb je de Crails passend gemaakt op de draaischijf?

groeten
Robert
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Tempex berg en overslag platform
Robert,

Op de schijf zaten insteek railstukken die tot de rand kwamen.
C Rails recht afzagen en op de juiste hoogte brengen.
Tegen de schijf aan leggen en je rijd er zo op.(zegt de bouwhulp)

Het is trouwens gewoon een Fleischmann schijf ,dezelfde als Marklin aangepast uitbrengt.
Dus als je op t forum zoekt op k rail draaischijf is er vast te zien hoe mensen hem aansluiten.

Mvg robin

Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Tempex berg en overslag platform
Twee weken vrij en zowaar weinig gedoe met auto's.We zijn aan het proberen hoe ons chauffeurscafe er uit moet komen te zien.Er is achter het cafe geballast en een kleine verhoging gemaakt tot aan de achtermuur.Daar zal nog begroeiing op verschijnen en een pad die vanaf de diverse deuren naar een betonnen plaats gaat.Dan de voorkant.De vorige keer dat we een half verharde weg uitgebeeld hebben was dat met zand en latex verf.Toen wat geelachtig nu met bruin geprobeerd.Nu lijkt het meer op een modderpoel maar het zou toch wel de parkeerplaats voor de vrachtwagens moeten zijn..........

Dus of die kleur zo gaat blijven is nog even de vraag.Ook is er nog een terras gepland voor het cafe.We zijn nog even aan het denken hoe we die gaan maken.Waarschijnlijk iets met gips en steentjes ritsen.

Harald & Alex
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Tempex berg en overslag platform
Hallo Harald en Alex,

Leuk dat we weer iets zien van jullie project chauffeurscafé. Misschien een rare vraag van mij; maar bij een chauffeurscafé moet toch een ruime parkeerplaats komen om de vrachtwagens te parkeren?
Hebben jullie die ook al in gedachte?
Verder vind ik het een mooi café.

Groet Ronald  :)
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Tempex berg en overslag platform
Het is altijd behelpen met de ruimte.Misschien kunnen we het nog wat groter maken maar voorlopig zullen de heren chauffeurs zich moeten behelpen.De eventuele verlenging van de parking hangt er vanaf wat er verder naar het midden toe nog aan gaat dienen als project. Voorlopig blijft het even zoals onderstaande foto.

H&A

Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Tempex berg en overslag platform
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Tempex berg en overslag platform
Groot genoeg zo, ziet er goed uit.
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Tempex berg en overslag platform
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Tempex berg en overslag platform
-H&A,
Net wat jullie zelf ook al zeggen: de heren chauffeurs moeten het maar met deze ruimte doen! Groot genoeg (voorlopig)!  8)
Maar, of ze dan ook nog slechts binnen willen zitten? :-) Bij jullie schijnt altijd de zon  B), dan moeten ze wel kunnen plaatsnemen op stoelen bij tafels, onder parasols, e.d., want zo te zien is het terras groot genoeg daarvoor! Maar dat zal aan jullie aandacht niet onttrokken zijn! Komt wel als jullie met de 'aankleding' gaan starten.
Voorlopig staat het er en kunnen jullie je weer gaan voorbereiden op wat komen gaat! Suk6 daarmee, want het hoeft niet klaar te zijn vòòr de 'Kerst' :-)!
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Tempex berg en overslag platform
H&A,

Nu ik zo het terras zie en de auto's erbij zie ik ook dat er ruimte genoeg is. Ik was eerst van mening dat het bekleed werd met groen, vandaar mijn opmerking.
Succes met de afbouw hiervan.

Groet Ronald  :)
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Smalspoor tracé
Hallo.

Vorige week is Robin weer eens langs geweest.We hadden wat zaken die gerepareerd en ingesteld moesten worden en ook waren we wel benieuwd of Robin nog een lumineus idee had voor onze smalspoor baan in aanleg.We willen voor de toch wel aardige investering ook wel iets terug zien qua meters spoor alleen kunnen we niet zoveel kanten uit.We hebben aan de overloopkant nog een skipiste alleen weet niemand hoe je daar moet komen  :D Daar zal dan het smalspoor naar toe komen.Dus in Göschenen instappen en dan net onder de piste uitkomen.

Daarvoor moet er wel weer het nodige verbouwd worden.Er moet een tunnel komen en daar zijn we nu mee bezig en dan komt er na die tunnel een kopie van:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Landwasserviaduct

Deze zal dus net als de echte in een bocht komen te lopen en ook qua hoogte zal het wel een imposant geheel worden.Er zijn bij ons weten geen bouwpaketten oid. te krijgen dus het zal dus een eigenbouw worden.Maar voordat we daar aan beginnen gaan we eerst eens nadenken hoe en wat.Ondertussen zijn we eerst wel even ziet met het tunnel deel waarvan hier de eerste foto.Ook komt er hier nog een stenen brug over de rivier.Na de rivier gaat het spoor door een berg om dan over de rivier Reuss uit te komen in Göschenen.

H&A
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Smalspoor Tracé
Is die bergtop nu onthoofd ? Of kwam je weg met twee gaten?

Robin
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Smalspoor Tracé
Robin.

Er is nogal wat schade ontstaan maar de bergtop is op zijn plaats gebleven.Nu maar hopen dat die rails er ook zo in kan worden gelegd.Ondertussen ben ik aan het verven en morgen zal het er weer als 1 geheel uit zien.

Ik moest vandaag even langs de Hornbach en daar lagen LED strips van 5 meter met een afstandbediening en tig kleuren kan je er mee laten branden.Ik heb er eentje meegenomen en in de TL bak geplakt.Dit lijkt wel een beetje op nacht toch?Kosten 15.-

Je kan hier ook de tunnel zien aan de kant van de overloop  ;)

H&A
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Smalspoor Tracé
Ondertussen toch een beetje aan het denken hoe het met het Landwasserviaduct moet.Ik dacht dat ie 90 graden was maar uiteraard is dat niet zo.Nu heb ik even met wat stroken papier de overbrugging proberen te maken en wat nu het beste, mooiste en het handigste is.Mooiste is zoals altijd het origineel alleen gaat dat niet lukken bij ons omdat we dan geen steun voor de pijlers hebben.We gaan dus voor de 90 graden variant.Dat is wel meer werk want dat metselwerk in de boog is altijd lastiger dan in een flauwe bocht of recht.Ook wordt het met de bogen en pijlers wat lastiger maar we gaan wel wat proberen.

De onderste moet het dus gaan worden.

H&A

Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Smalspoor Tracé
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Smalspoor Tracé
-H&A,
Jullie oplossing staat garant voor een prachtige nieuwe "Landwasserviadukt" in wording! Zal wel heel wat 'werk' inhouden, maar dan is jullie product weer 'toppie'!
Suik6, boys! ziet er heel gaaf uit. :thumbup: :thumbup:
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Smalspoor Tracé
Je foto vertekend een beetje. Hij zal een graad of 80 zijn.

En het viadukt loopt niet rond. Het zijn steeds rechte stukken die onder een hoek aan elkaar zitten. Het trace is dan wat breder zodat het spoor wel in een vloeiende boog loopt.

Google toont t volgende.
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Smalspoor Tracé
Bedankt voor de reacties.

Recht is goed ipv van een boog.Daar wordt het makkelijker  van qua metselwerk oa.Je kan dat hier niet zien maar ik had dat al zo gedaan.Nu zit ik er wel mee dat de binnenbocht korter is als de buitenbocht en je dan ook een vertekening in de boog krijgt als die in een bocht loopt.Heeft iemand daar nog iets zinnigs over te zeggen?

H&A
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Smalspoor Tracé
Hallo,

Ik denk dat de bogen wel identiek zijn en het hoekverschil in de kolomen zit. Bouwtechnisch gezien ook de eenvoudigste oplossing. Dus mijn advies is de bogen gelijk houden en de kolommen trapeziumvormig in doorsnee.
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Smalspoor Tracé
Ik heb nog wel een mapje met foto's van dit viaduct.
Uit alle toegestane en verboden hoeken.  >:-D

Hoogte van het manneke 1,79m kun je met de lagen stenen de poot wel uitrekenen.

Robin
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Smalspoor Tracé
Morgen gaan we het eens proberen.Ik weet nog dat bij de vorige dubbelsporige viaduct dat probleem met de bogen en pijlers behoorlijk groot was.

Als je nog meer foto's hebt dan graag.Wat zou naar jullie mening de breedte van het brugdek moeten zijn?Zoveel te smaller des te minder is het probleem met de bogen.......

H&A
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Smalspoor Tracé
Ik zou eens zoeken op  albulabahn.

Je bent niet de eerste die dit gaat bouwen.
Misschien zit de gouden tip ertussen.
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Smalspoor Tracé
We zijn maar gewoon begonnen en we zien wel even  :D

Eerst maar eens een plaat in hoeken van 15 graden gezaagd en er eens op gelegd en een beetje globaal gekeken waar we uit moeten komen.Daarna de bevestiging van de poten aan de onderkant gezet en daarna in een dunne plaat MDF de bogen gezaagd en deze op de zijkanten gelijmd.Nu moet dit eerst drogen en dan kijken we morgen even verder of we er nog wat aan willen doen.Het brugdek moet er nog op uiteraard en dan de pijlers nog.Dat zal ook nog wel puzzelen worden.De pijler is onder toch wel aardig breder als boven.

H&A

:D
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Smalspoor Tracé
Nu zijn de brughoofden zover klaar en de eerste twee pijlers zijn in de berg verwerkt.De brug kan er nog steeds af uiteraard.

Nu zal het weer weekend werk worden dus zal het niet meer zo snel gaan als de afgelopen dagen.

H&A
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Smalspoor Tracé
Dat ziet er goed uit! Mooi in verhouding. Mooi dat je de brug afneembaar hebt gemaakt voor de verdere afbouw en afwerking. Het wordt een bijzonder stukje scenery zo.
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Smalspoor Tracé
Dank je wel.

Hier is ie dan met pijlers.De volgende stap is de bogen wat bijwerken zodat ze goed op de pijlers aansluiten en de bogen dicht maken.

H&A
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Smalspoor Tracé
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Smalspoor Tracé
Begin ziet er veel belovend uit, nu ff doorpakken.
Ga je alles met gips afwerken of met klei.
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Smalspoor Tracé
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Smalspoor Tracé
Dag Harald & Alex.

Zo dat komt imposant over! :thumbup:
Eenmaal afgewerkt wordt dit zeker de volgende eye-catcher!

Groeten,

Erik.
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Smalspoor Tracé
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Smalspoor Tracé
-H&A,
Die aanzet is "binnen"! Fantastisch werk en de afwerking komt er nu aan; die zal langer duren dan gedacht verwacht ik (te zien aan de vele bogen in de bocht!). Heel secure karweitjes zijn dat om alles mooi te strijken! Maar jullie wijze van werken houdt in dat zo iets voor jullie geen moeilijkheid meer is!
Mooi gedaan en volgende week is er wederom een weekend! Nietwaar? Suk6 daarmee!  :thumbup: :thumbup:
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Smalspoor Tracé
Mooi werk! Door die rechte vlakken in het tracé ziet het er heel natuurgetrouw uit. Verder denk ik dat je er niet aan kunt ontkomen dat je niet alle originele maatvoeringen aan kunt houden gezien de enorme afmetingen. Ik ben benieuwd hoe de afwerking gaat worden :thumbup:
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Smalspoor Tracé
Mooi spoor viaduct word dat ben benieuwt wat jullie met de scenery onder het viaduct gaan doen.
Dat was al ontzettend mooi maar moet ook weer aangepast worden.
goed bezig !!!

Groetjes Frank
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Smalspoor Tracé
Citaat van: iTom op zondag 07 januari 2018, 15:58:53
Begin ziet er veel belovend uit, nu ff doorpakken.
Ga je alles met gips afwerken of met klei.

Hoi Tom.

We denken dat we het met een mal gipsmuren gaan proberen.De brug is niet rond maar loopt in hoeken van 15 graden dus in theorie zou het moeten kunnen.De bogen zullen dan wel met klei moeten die we dan in dezelfde mal drukken.Dan krijg je een identiek motief.

Citaat van: Nieuwenhuis op zondag 07 januari 2018, 16:13:08
Dag Harald & Alex.

Zo dat komt imposant over! :thumbup:
Eenmaal afgewerkt wordt dit zeker de volgende eye-catcher!

Groeten,

Erik.

Hallo Erik.

Bedankt gelukkig komen de verhoudingen goed uit met de rest.Het is ook mooi om te zien dat zo een groot object op de voorgrond ook goed kan.

Citaat van: GWS op zondag 07 januari 2018, 17:15:51
-H&A,
Die aanzet is "binnen"! Fantastisch werk en de afwerking komt er nu aan; die zal langer duren dan gedacht verwacht ik (te zien aan de vele bogen in de bocht!). Heel secure karweitjes zijn dat om alles mooi te strijken! Maar jullie wijze van werken houdt in dat zo iets voor jullie geen moeilijkheid meer is!
Mooi gedaan en volgende week is er wederom een weekend! Nietwaar? Suk6 daarmee!  :thumbup: :thumbup:

Hallo Gerard.

Die bogen moeten dus eerst noch bijgewerkt worden want we hebben dit fout aangepakt en dat kan je nu de pijlers er onder staan ook zien.We hebben de rondingen er in gezaagd toen de plaat gewoon recht was en daarna in de bocht gebogen en gelijmd.Nu komt het met de pijlers dus niet goed uit en moet de ronding dus aangepast worden.Dat is jammer maar helaas.Als er nog iemand het idee heeft om ook zoiets te maken is het dus wel belangrijk om eerst de plaat in de bocht te leggen en dan de breedte van de bogen af te tekenen.Er zit ook nog een verschil in de binnen en buitenbocht qua (onderlinge) lengte.

We gaan wel proberen dit nu eerst af te maken want anders zijn we dus op teveel plekken tegelijk bezig en dan komt er niks klaar.

Citaat van: Martijn op maandag 08 januari 2018, 06:38:48
Mooi werk! Door die rechte vlakken in het tracé ziet het er heel natuurgetrouw uit. Verder denk ik dat je er niet aan kunt ontkomen dat je niet alle originele maatvoeringen aan kunt houden gezien de enorme afmetingen. Ik ben benieuwd hoe de afwerking gaat worden :thumbup:

Martijn.

Het stijgende deel zit in het eerste stuk en daar zal dan ook met een tandrad gewerkt moeten worden om er voor te zorgen dat de loc omhoog gaat komen.Het vlakke deel komt dan daarna.We moeten nog even kijken wat we met het laatste stuk na de brug gaan doen.We zouden nog een stukje omhoog kunnen maar dat heeft niet zoveel zin meer omdat je van waar je normaliter staat er toch niks van ziet,Daar moet dan ook gekeerd worden.We willen daar een soort halte maken en het lijkt ons logischer dit op een vlak stuk te doen.

Citaat van: BR 216 op maandag 08 januari 2018, 10:48:14
Mooi spoor viaduct word dat ben benieuwt wat jullie met de scenery onder het viaduct gaan doen.
Dat was al ontzettend mooi maar moet ook weer aangepast worden.
goed bezig !!!

Groetjes Frank

Hoi Frank.

We zullen er onder eerst even zo laten als het is.Dat is dan wel even niet realistisch maar we moeten even nadenken wat we gaan doen en we moeten eerst nog wat andere zaken afmaken.Ook is het voor ons belangrijker dat we aan de andere kant verder komen.Eigenlijk had daar een berg moeten staan aan het einde van onze twee weken vakantie maar dat is helaas nog niet.

Er is op dit stuk onder de brug dan scenery maar er zit ook nog een stuk van 4m2 waar ook nog groen op moet.Dan komt het laatste stuk smalspoor nog wat tegen de berg aangeplakt moet worden.

Werk genoeg  :D

H&A
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Smalspoor Tracé
Vandaag niet verder met de brug maar met een stuk waar nog een gebergte moet komen en waar dan het smalspoor door een ravijn moet komen te rijden,We dachten eerst om er een tunnel van te maken maar dat is ivm. de bereikbaarheid niet geweldig en als we links en rechts nu een bergwand maken.We hebben nog een kasteel wat een plek moet krijgen en de weg vanaf de brug moet ergens naar toe.Al met al genoeg om over na te denken.

H&A
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Smalspoor Tracé
Heren,

Ik was gisteren in MiWuLa in Hamburg.
Even twee detailfoto's van het Landwasserviaduct.
Hier is goed op te zien hoe zij de aansluiting pilaar ronding hebben opgelost.
In jullie mailbox zitten er nog een paar extra.

Mvg Robin
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Smalspoor Tracé
Robin.

Ik ben nu wat aan het twijfelen geslagen of je nu de brug in het gips moet kliederen en dan de stenen er in ritsen of met een mal platen gieten en die er op plakken.Dan heb je een Bruchstein motief.Alleen worden de hoeken van de pijlers wel lastiger.Ik ga dat vandaag eens proberen.

Verder hebben we de berg in de hoek waar het smalspoor langs loopt gemaakt.We zijn daar nog niet klaar mee.Er moet een achtergrond komen en de bedoeling is om een ravijn te maken dus aan de voorkant komt het smalspoor tracé en daarvoor dus wederom een bergwand.die dan schuin af gaat lopen naar voren.

Harald & Alex
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Smalspoor Tracé
Het schiet niet hard op helaas maar dat komt deels omdat de lol er wat af is op dit moment.Het deel met de berg zijn we toch niet zo gelukkig mee.Soms is het zo dat je twijfelt over wat je gemaakt hebt en dat is met dit deel dus ook zo.We hebben een fotootje met de tweede berg er voor maar we vragen ons af of het allemaal zo hoog moet zijn.We kunnen er zo een stuk af halen maar dan moet de graslaag ook direct opnieuw.

Dan hebben we de eerste pijler van de smalspoorbrug klaar.We hebben toch gekozen voor de brüchstein mal en moeten dus alle platen gieten alvorens we die pas kunnen maken en lijmen.Dat is toch meer werk dan insmeren met gips en dan steentjes erin krassen maar we denken dat dit niet zo mooi zou worden als de platen.Hier zijn we nog wel even mee bezig dus voordat daar een foto van is.......

Harald & Alex
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Smalspoor Tracé
Tja het is lang geleden dat er hier wat geplaatst is en dat heeft zo zijn redenen.Een auto met motorschade en ikzelf met een hartprobleem.Auto is ondertussen geregeld en ik mag binnen drie weken een oproep verwachten voor een paar omleidingen.Verder is Harald zo goed als uit huis gaan wonen.

Ook het dilemma hoe nu de hoek te vullen op de laatste foto heeft ervoor gezorgd dat er geen vooruitgang meer was.Ondertussen zit er wel wat schot in en ik zal proberen voor de operatie nog een foto te plaatsen.Dan zal het wel weer een tijdje stil zijn.......

Alex
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Smalspoor Tracé
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Smalspoor Tracé
Tjeetje Alex wat een verhaal en dat zijn geen grappen natuurlijk dat je onder het mes moet binnenkort ,
Je auto is opgeknapt , Harald ook blij en jij blijft met een gat achter, op je treinenbaan ,ik weet zeker dat het goed komt met de omleidingen en met de treinenbaan,

Gr. Jan
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Smalspoor Tracé
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Smalspoor Tracé
Zo das een best verhaal Alex.

Succes met de aanstaande operatie en beterschap straks met het herstellen na de operatie.
En neem lekker je tijd om goed te herstellen.

Groet Michel
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Smalspoor Tracé
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Smalspoor Tracé
Beste Alex,

Ik zit bij de MSG/Den Bosch tegenover iemand die na het maken van 3 omleidingen vanuit Utrecht naar huis wou lopen, dus er is een relatief goed vooruitzicht voor je.

Ik heb geen omleidingen gekregen, ik ben gedotterd (één zat dicht), ik ben zo ongeveer wel weer de oude, maar ik ben ondertussen wel de helft van mijn pompcapaciteit "verloren", dus er zit een heleboel overcapaciteit in de pomp.

Veel succes en een advies: goed je best doen bij de hartrevalidatie, het "betaalt"....

Groet, Anne W
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Smalspoor Tracé
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Smalspoor Tracé
Ik was blij dat er (eindelijk) weer eens een update in jullie topic gemeld werd, want het was inderdaad al heel lang stil. Helaas is de inhoud minder positief, want het is niet niks wat je de afgelopen maanden voor de kiezen hebt gekregen. Dat de hobby dan naar de achtergrond verdwijnt kan ik me voorstellen. Heel veel sterkte met de aanstaande operatie en succes met het herstel.

Groeten,
Wico
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Smalspoor Tracé
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Smalspoor Tracé
Zo Alex, dat is niet niks.
Hoop dat het allemaal mee gaat vallen.
Wens je veel succes en beterschap, die het kalm aan voorlopig.
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Smalspoor Tracé
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Smalspoor Tracé
-H & A,
Dat is wat je noemt een 'bewogen'  periode. Maar laat ik beginnen, om jullie (en ook de gezinsleden) allemaal toch een gelukkig en vooral gezond 2019 te wensen. Door wat ik allemaal lees, zou dit er haast bij inschieten. Ja, die 'machine' draait konstant 24-uur dagelijks door. Zo heel af en toe moet daar iets aan gebeuren. En dat overkomt jou net nu de zoon het huis uit gaat, wat ook als 'normaal' beschouwd wordt en de auto ook problemen heeft gegeven. Maar het is toch fantastisch, dat er al zo snel een ingreep kan plaatsvinden. Jij laat er geen gras over groeien, want in die tussenliggende periode wordt er weer gewerkt aan jullie baan. Wij vinden dat natuurlijk leuk en prettig, maar wat er nog komt kwa adviezen van doktoren, dat zal mogelijk weleens tegenvallen om de hobby aan te pakken. Voorzichtigheid is geboden en volg die dan ook op.
Intussen kalm aandoen en heel veel sterkte voor de aanstaande operatie! Dan volgt gewoonlijk ook een suk6vol herstel. Na jouw 'hartrevalidatie'-periode en jij weer op jouw oude niveau bent teruggekeerd, zien wij nog wel een berichtje komen.  :thumbup: :thumbup:
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Smalspoor Tracé
Lid sinds: 2008

Als je gezond bent ben je rijk

offline
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Smalspoor Tracé
Zo Alex, dat is niet niks wat je opsomt. Ik wens je veel succes met de operatie en het herstel erna.
We horen van jou wel weer als het kan.

Alvast BETERSCHAP.
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Smalspoor Tracé
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Smalspoor Tracé
Die komt even binnen Alex, je kunt wel zeggen dat er veel gebeurd is bij jullie.
Hopelijk helpen de omleidingen jou weer op de been.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Smalspoor Tracé
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Smalspoor Tracé
Hi Alex en Harald,

Sterkte met alles.
groet
De andere Harald
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Smalspoor Tracé
Hallo Alex en Harald,

Dat jullie even de treinbaan op een laag pitje hebben gezet is duidelijk. Je gezondheid gaat voor alles, ik kan er over meepraten. De treinbaan komt wel, die loopt niet weg. Ik wens je heel veel sterkte bij de komende operatie en die "berg" moet je eerst overwinnen, alvorens aan je treinbaan verder te gaan.
Dat Harald buitenshuis woont is ook te begrijpen,
Al met al, het komt zeker goed met jullie (treinbaan) we hebben geduld.
Nogmaals sterkte.

Groet Ronald  :)