Citaat van: iTom op zondag 07 januari 2018, 15:58:53
Begin ziet er veel belovend uit, nu ff doorpakken.
Ga je alles met gips afwerken of met klei.
Hoi Tom.
We denken dat we het met een mal gipsmuren gaan
proberen.De brug is niet rond maar loopt in hoeken van 15 graden dus in theorie zou het moeten
kunnen.De bogen zullen dan wel met klei moeten die we dan in dezelfde mal drukken.Dan krijg je een identiek motief.
Citaat van: Nieuwenhuis op zondag 07 januari 2018, 16:13:08
Dag Harald & Alex.
Zo dat komt imposant over!
Eenmaal afgewerkt wordt dit zeker de volgende eye-catcher!
Groeten,
Erik.
Hallo Erik.
Bedankt gelukkig komen de verhoudingen goed uit met de rest.Het is ook mooi om te zien dat zo een groot object op de voorgrond ook goed kan.
Citaat van: GWS op zondag 07 januari 2018, 17:15:51
-H&A,
Die aanzet is "binnen"! Fantastisch werk en de afwerking komt er nu aan; die zal langer duren dan gedacht verwacht ik (te zien aan de vele bogen in de bocht!). Heel secure karweitjes zijn dat om alles mooi te strijken! Maar jullie wijze van werken houdt in dat zo iets voor jullie geen moeilijkheid meer is!
Mooi gedaan en volgende week is er wederom een weekend! Nietwaar? Suk6 daarmee!
Hallo Gerard.
Die bogen moeten dus eerst noch bijgewerkt worden want we hebben dit fout aangepakt en dat kan je nu de pijlers er onder staan ook zien.We hebben de rondingen er in gezaagd toen de plaat gewoon recht was en daarna in de bocht gebogen en
gelijmd.Nu komt het met de pijlers dus niet goed uit en moet de ronding dus aangepast worden.Dat is jammer maar helaas.Als er nog iemand het idee heeft om ook zoiets te maken is het dus wel belangrijk om eerst de plaat in de bocht te leggen en dan de breedte van de bogen af te
tekenen.Er zit ook nog een verschil in de binnen en buitenbocht qua (onderlinge) lengte.
We gaan wel proberen dit nu eerst af te maken want anders zijn we dus op teveel plekken tegelijk bezig en dan komt er niks klaar.
Citaat van: Martijn op maandag 08 januari 2018, 06:38:48
Mooi werk! Door die rechte vlakken in het tracé ziet het er heel natuurgetrouw uit. Verder denk ik dat je er niet aan kunt ontkomen dat je niet alle originele maatvoeringen aan kunt houden gezien de enorme afmetingen. Ik ben benieuwd hoe de afwerking gaat worden
Martijn.
Het stijgende deel zit in het eerste stuk en daar zal dan ook met een tandrad gewerkt moeten worden om er voor te zorgen dat de loc omhoog gaat komen.Het vlakke deel komt dan daarna.We moeten nog even kijken wat we met het laatste stuk na de brug gaan doen.We zouden nog een stukje omhoog kunnen maar dat heeft niet zoveel zin meer omdat je van waar je normaliter staat er toch niks van ziet,Daar moet dan ook gekeerd worden.We willen daar een soort halte maken en het lijkt ons logischer dit op een vlak stuk te doen.
Citaat van: BR 216 op maandag 08 januari 2018, 10:48:14
Mooi spoor viaduct word dat ben benieuwt wat jullie met de scenery onder het viaduct gaan doen.
Dat was al ontzettend mooi maar moet ook weer aangepast worden.
goed bezig !!!
Groetjes Frank
Hoi Frank.
We zullen er onder eerst even zo laten als het is.Dat is dan wel even niet realistisch maar we moeten even nadenken wat we gaan doen en we moeten eerst nog wat andere zaken afmaken.Ook is het voor ons belangrijker dat we aan de andere kant verder komen.Eigenlijk had daar een berg moeten staan aan het einde van onze twee weken vakantie maar dat is helaas nog niet.
Er is op dit stuk onder de brug dan scenery maar er zit ook nog een stuk van 4m2 waar ook nog groen op moet.Dan komt het laatste stuk smalspoor nog wat tegen de berg aangeplakt moet worden.
Werk genoeg
H&A