Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Baan van Harald & Alex Göschenen Renovatie overloop

Gestart door Harald en Alex zaterdag 25 december 2010, 16:40:31

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Klep overloop.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Klep overloop.
-H & A,
Jullie hebben al aardig wat plannen uitgevoerd. Op zich ziet het er best uit. Jullie zeggen iets van een blokhut of zo. Nu zie ik al een hut staan! Dat klopt toch? Bij een meertje voor vissers hoort eigenlijk al iets van een soort uitspanning, met tafels, stoetjes e.d. Zoals je dat ook ziet bij een uitspanning in de bergen. Aan het einde van jullie meertje kan je ook een soort van onderkomen zetten; te denken valt aan Busch 1463! Dat houdt in een "haltestelle, die jullie kunnen aanpassen aan een onderkomen voor die vissers. Het is maar een gedachtegang en dat van Busch is ook maar een soort van hut, overdekt met een bankje. De rest kan je weglaten. Eventueel kan je het Fahrplan neerzetten voor een bushalte in de buurt van het meertje aan de wegzijde.
Kijk maar wat jullie daarvan vinden. Maar echt bomen, dat zie ik niet zo bij een water en meertje. Zal meer een hoge bosschage kunnen  worden.
Is allemaal een optie! Suk6 verder!
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Klep overloop.
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Klep overloop.
En natuurlijk een Feuerstelle: Familie Barbecue Plaats, wat Zwitsers zijn gek op worsten (en Forellen) braden langs de beek.
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Klep overloop.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Klep overloop.
-Jan,
Helemaal mee eens!    :thumbup:
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Klep overloop.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Klep overloop.
Even opgezocht, omdat ik het afgelopen zaterdag bij een handelaar heb zien liggen.
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Klep overloop.
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Klep overloop.
Dag Harold & Alex.

Citaat van: harald en alex op zondag 08 januari 2017, 17:43:12
... aan het zoeken voor een bodem bedekker iets met naaldbos achtigs ...
Wellicht is turf hiervoor een oplossing?

Citaat van: harald en alex op zondag 08 januari 2017, 17:43:12
... Verder zijn we aan het kijken of er nog een gebouwtje bij moet.
Wat dachten jullie van een uitkijkpost, jachthut, hooischuur of een elektriciteitshuisje ...

Groeten,

Erik.

Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Klep overloop.
Bedankt voor de reacties.

We gaan wel eens kijken wat het nu moet worden.Er is nog genoeg om voor die tijd nog te doen.Op de foto lijkt er niet veel veranderd maar er is wel wat gedaan.Het achterste deel rivier is ingestrooid met grijze steentjes.De kleine waterval heeft zijn kleur nu als de rest en de weg naar boven is zover klaar.Verder de hoofdweg nog een keer geverfd.Ook hebben we onze kleine monitoren vervangen door wat grotere.Die waren over na de verhuizing van onze werkgever en doen het op zolder prima.

Nu moeten er wat muren gegoten worden om de helling mee te bekleden en de twee bruggen.Dan nog wat kleinigheden en dan kunnen we aan het groen beginnen.Ook het water moet nog gaan stromen uiteraard.Nu is het heel veel rotskleur en dat overtuigd nog niet echt.Maar de ervaring leert dat het groen en de kleur van het water straks het verschil wel gaan maken.

Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Klep overloop.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Klep overloop.
-H & A,
Na alles wat jullie hebben opgesomd ben ik heel nieuwsgierig geworden. Ik heb geduld, hoor! Dus doe alles maar heel kalm aan. Voorlopig is het op deze wijze goed gelukt; het vervolg zal op dezelfde wijze ook wel gaan lukken! Suk6 daarmee en bedankt voor jullie 'update'. 8)  :thumbup:
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Klep overloop.
Het wordt toch weer eens tijd dat ik langskom.
Straks herken ik de baan niet eens meer terug.

Mvg Robin
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Klep overloop.
Bedankt voor de reacties.

Robin je weet dat je hier altijd welkom bent.We zitten nog met een koploperprobleempje ook maar dat zal voor jou geen moeite zijn  ;)

Harald & Alex
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Klep overloop.
Het eerste stukje groen zit er op en dat maakt wel een verschil.De muur moet nog even afgewerkt worden uiteraard.

Harald & Alex
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Klep overloop.
-A & H:
Dat stukje groen ziet er weer schitterend uit, mooi werk,  :thumbup:
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Klep overloop.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Klep overloop.
-H & A,
Dat ziet er zeker heel indrukwekkend uit; lijkt alsof het helemaal echt / natuurgetrouw is. Rotsen ook erg mooi bewerkt en daar behoeven jullie niet extra meer iets aan te doen. Die muur geeft ook de indruk, alsof het er in werkelijkheid zo uitziet. Kortom: houden zo!  :thumbup:
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Klep overloop.
Wie had dat over die rotsen 4 jaar geleden gedacht.... :D

Ik vind het een gevaarlijk stukje. Daar kunnen stenen naar beneden vallen.
Dus hoog tijd voor beveiligingsnetten.  ;) en borden.

Mvg, Robin
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Klep overloop.
Lid sinds: 2014

Geen brug is te ver.

offline
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Klep overloop.
Hallo,

Ziet er goed uit, en als er zo meteen meer kleur is wordt het nog beter.  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

M.vr.gr. Erwin
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Klep overloop.
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Klep overloop.
Dag Harold & Alex.

Dat ziet er prachtig uit mannen :thumbup: :thumbup:
Komt er nog belijning, vangrails en verkeersborden?

Groeten,

Erik.
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Klep overloop.
Tjonge wat groen kan doen! Vind het een mooie vondst zo op die overloopklep. Zo'n bergstroom met veel keien en weinig water in de zomer en bij smeltwater een grote rivier. Typisch Zwitsers tafereeltje, leuk!
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Klep overloop.
Bedankt voor jullie reacties.

We maken het eerst in grote lijnen af en dan komen de details  ;)

Vandaag de gipsmuur langs het stijgende deel gemaakt en dat moet nu eerst even drogen en dan de scheuren etc daarvan repareren en een kleurtje komt uiteraard ook.

Dan zitten we naar onze spiraal te kijken die niet met de lange treinen overweg kan.We hebben nu het plan opgevat die spiraal er uit te halen en dan daar iets voor te maken dat ook de lange treinen foutloos naar en van het schaduwstation kunnen.

Harald & Alex
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Klep overloop.
Hoi Harald en Alex.
Prachtige baan hebben jullie.
De railspiraal is wel erg populair, maar ik hou er niet van.
Ik werk liever met hellingen. Dat gaat prima. Ook met lange treinen.

Gr. Leo
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Klep overloop.
Leo.

Ons schaduwstation ligt flink lager.We hebben dat expres gedaan om er goed bij te kunnen maar het gaat dus niet met een simpele helling.We gaan er wel wat moois van maken.Er is genoeg ruimte om het ruim op te zetten.Het schaduwstation fungeert ook als keerlus.Nu we die niet gebruiken kunnen rijdt alles dezelfde kant op en dan wordt het al gauw saai om naar te kijken.

Harald & Alex
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Klep overloop.
Harald & Alex

zo dat ziet er weer prachtig uit, alles is tot in de puntjes goed.
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Klep overloop.
Besluit ik die kant op te komen wordt er een nieuwbouw project aangekondigd.
Ik laat me verrassen t weekend.

Mvg Robin
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Klep overloop.
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Klep overloop.
Citaat van: harald en alex op zondag 12 februari 2017, 16:32:45
Dan zitten we naar onze spiraal te kijken die niet met de lange treinen overweg kan.We hebben nu het plan opgevat die spiraal er uit te halen
Tot 3 pagina's terug gebladerd. Kennelijk is die spiraal van en tijdje terug.


  • Is helix dubbelspoor ?
  • Wat is de radius ?
  • Wat is het hellingspercentage van het stijgende spoor ?
  • Hoe lang zijn treinen die 'm niet omhoog krijgen, 200 cm, 280 cm ?
  • En als er een stijgprobleem is: enkeltractie of dubbeltractie ?

Mijn nieuwsgierigheid betreft vooral treinen van rond 240 cm lengte.
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Klep overloop.
Jan,

Dubbel met R1 en R2
Probleem is niet de trekkracht maar het uit de rails trekken van een te lange sleep op de R1 winding,of de te lange lengtemaat van enkele rijtuigen.
Die wringen zich er nog net doorheen tot het fout gaat. En dat is vaker wel als niet.

Bijkomend feit is dat de baan is overgegaan naar links rijden en de spiraal dus verkeerd om in de baan ligt.

Alles bij elkaar opgeteld wordt de frustratie de heren nu te groot denk ik.  >:-D

Groeten de roeptoeter.
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Klep overloop.
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Klep overloop.
R1 past toch niet meer in deze tijd (met zo'n mooie baan)?

Enkelsporig gebruik zou een optie kunnen zijn, als de heren geen ruimte kunnen vinden voor een grotere straal. De winding omdraaien vergt meer werk.

Het eruit trekken van wagons is iets wat ik niet vaak hoor. Misschien zijn de wagons te licht, of kortgekoppeld niet in staat door R1 te rijden (koppelingen die buffers raken of kortkoppelingsmechanismen die de bodem van de wagon raken) ?
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Klep overloop.
Tja Robin legt het goed uit en Jan je hebt gelijk R1 past hier niet meer bij.Eerder ging het nog wel maar de steeds langer wordende treinen hebben er moeite mee.Het is een beslissing waar ik ook niet vrolijk van wordt maar om de betrouwbaarheid goed te krijgen zal het niet anders zijn.

We hebben nog aardig wat rails over en op de R3 bochten en twee wissels na zullen de kosten wel meevallen.De draadeinden,moeren en ringen kunnen hergebruikt worden en is het op wat MDF platen na dan alleen maar een hoop werk  ;)

Maar met de opgedane ervaring hoe het niet moet zal het wel lukken  :D :D :D

Alex
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Klep overloop.
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Klep overloop.
Citaat van: harald en alex op dinsdag 14 februari 2017, 20:23:28
Het is een beslissing waar ik ook niet vrolijk van wordt
De beslissing om steeds langere treinen samen te stellen hangt daarmee natuurlijk samen, en daarvan worden we wel vrolijk. Ik herken dat en ben ook liever tijdig gewaarschuwd. Want mijn treinen worden (nog liggend op de plank) ook steeds langer, dus mijn toekomstige blokken ook, en dus zullen mijn radiussen ook groter moeten gaan worden.
Ben (Spoorman) liet een tijdje terug een filmpje zien waaruit bleek dat een loc moeiteloos 10 wagonnen een helling op trok, in een helix, maar wel met minimaal R3 (piko 55213, R=483,75 mm), en R3 van Piko is groter dan de 2231 (R=424,6 mm), en kleiner dan 2241 (R=533,9 mm) van K-rails (het is in k-rails de missende radius). En wat is dan wijsheid? Minimaal 2231 of minimaal 55213?

Op m'n vorige baan werden Liliput RIC rijtuigen (303 cm zeg maar) niet uit de rails getrokken bij radius R2 bogen (424,6 mm) maar bij R2-wissels wel (althans: steevast het laatste rijtuig wat ik aanvankelijk aan dat ene rijtuig weet tot ik de onderlinge volgorde veranderde).

In C-rail geldt ongetwijfeld ook zoiets: In C-rail zou R2 veilig moeten kunnen (want > 424,6 mm).
24230 (R2=437,5 mm)
24330 (R3=515 mm)
24430 (R4=579,3 mm)

Jullie hebben er ervaring mee: hoe gedraagt een lange trein zich in R2 C-rails op de helix?


Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Klep overloop.
Jan,

In een R2 gaat het wel.Denk dat vooral in combinatie met een helling die wat te steil is dan gaat het fout.Als er gestopt moet worden en dan weer opgetrokken is het bij ons wel direct mis.We willen het wat ruimer opzetten maar het zal maximaal R3 worden want een grotere diameter zou betekenen dat je onder de tafel uit komt en dat is niet de bedoeling.

Harald & Alex
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Klep overloop.
Zo de plannen zijn afgelopen weekend uitgewerkt.
De nieuwe wisselstraat ligt er ook al in. Dat kostte even wat moeite,maar is goed gelukt.
Ondertussen rijd alles alweer rond.

Nu maar wachten tot de sloper tijd heeft en ruimte maakt voor de volgende stap.  >:-D

Mvg Robin
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Klep overloop.
Robin.

Bedankt nog voor de hulp.Tja de sloper werd door de junior sloper van zijn plannen afgehouden.Harald zijn auto was afgekeurd en moest dus eerst geregeld worden.We gaan morgenochtend maar eens een poging wagen.De rails en de stroomleidingen zijn er al af.......

Harald & Alex
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Klep overloop.
Ik heb geduld. Die foto's verschijnen wel een keer. 
Die auto is toch nodig om de boel af te voeren.Dus zullen we dat maar als voorbereiding meerekenen.  :D

Robin
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Klep overloop.
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Klep overloop.
Hallo Harald & Alex,

Ik moest nog aan jullie denken want ik zag gisteren in een digitale uitvoering van een modelspoorblad een foto in het kader van: welk station is dat? een foto van station Göschenen! Heel apart dat ik de werkelijkheid herkende aan de hand van jullie baan! Geeft meteen aan dat jullie erg goed bezig zijn!
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Klep overloop.
Hallo Harald en Alex,

Weer lekker door jullie draadje heen gebladerd, mijn complimenten voor de mooie rivier die jullie gemaakt hebben. Daar zal ook nog wel de nodige uurtjes in gaan zitten om deze mooi af te werken, maar dat is wel aan jullie toevertrouwd. :thumbup:

Rijdt de trein nu helemaal naar behoren?

Succes met de verder afbouw.

groeten Ronald  :)
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Klep overloop.
Nou het begin is er.We hebben geen fotos gemaakt van de sloop.Het was een puinhoop en nu zijn we dan bezig om de spiraal weer op te bouwen.Normaal bouw je die voordat je aan het maaiveld begint maar hier gaat dat niet meer.Dus draadeinden door de tafel geboord en daar hangen nu de eerste 2 rondes aan.We gaan nu rond met R3 en R2 en daar tussen komen dan nog 2x 24188 en 2x 24172 dus het wordt een flinke spiraal.

Dan willen we het schaduwstation verlengen zodat de treinen die nu 3 meter zijn ook in een blok kunnen staan.Dat betekent ook nog de nodige aanpassingen.

Harald & Alex
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Klep overloop.
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Klep overloop.
Citaat van: harald en alex op zaterdag 25 maart 2017, 19:45:00
zodat de treinen die nu 3 meter zijn ook in een blok kunnen staan
Wow, bij m'n laatste ontwerp pasten treinen van 2,4 m maximaal, in het kopstation (de ultieme eis). Dus blokken tussen 2,4 en 3,3 m, daar  kijk ik niet van op. Maar ik vraag me af, omdat jullie digitaal gaan, wat zijn dan de consequenties: blokken van 3 m(3,36 cm) of blokken van circa 1,80 die in het besturingssysteem dynamisch samengevoegd kunnen worden?
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Spiraal
Hallo.

Het houtwerk zit er in gelukkig.Nu moet er her en der nog wat afgesteld worden en dan kan de rails er op.We moeten dan het hele schaduwstation qua wisselaandrijvingen omdraaien omdat er nu daar ook links gereden gaat worden.Dan komt uiteraard nog de bedrading dus het zal nog even duren voordat er weer gereden kan worden.

Het schaduwstation is al dynamisch.Alleen wordt er geen gebruik van gemaakt omdat er niet genoeg lengte was

Harald & Alex

Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Spiraal
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Spiraal
Stevige helix: laag bij de gronds schaduwstation kennelijk (40 cm boven de vloer?)
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Spiraal
Dat klopt wel vrij aardig.Ik wilde geen problemen om bij de achterste sporen te kunnen komen  ;)

Harald & Alex
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Spiraal
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Spiraal
Daar is weer lekker geklust  :thumbup: :thumbup:
Ziet er goed uit mannen, vergeet de draadeinden niet af te zagen en plaats er eventueel een dopje op.
Zo,n Draadeind kan behoorlijk zeer doen.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Spiraal
Peter.

Dat klopt en zodra de spiraal goed gesteld is dan gaan de overtollige stukken er af.Ik heb er al een paar keer tegenaan gezeten met mijn hoofd en ik wordt er en niet knapper op en het doet pijn  :D

Harald & Alex
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Spiraal
Citaat van: harald en alex op zondag 16 april 2017, 18:46:03
Hallo.

We moeten dan het hele schaduwstation qua wisselaandrijvingen omdraaien omdat er nu daar ook links gereden gaat worden.

Harald & Alex


Ga je het dan toch anders doen als dat we de laatste keer voorbereid hadden?
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Spiraal
Robin.

Ik denk dat je door de R3 naar boven moet komen en door de R2 naar beneden.Dan kom je onder in het schaduwstation dus ook andersom uit.

We kunnen even geen spiraal meer zien dus vandaag wat herstelwerkzaamheden gedaan zodat de gaten in de tafel allemaal weer dicht zijn.Omdat er toch rails onderdoor lopen is het nu als een luik gemaakt zodat je er in geval van nood weer bij kan.Ook liggen de rails van de rangeersporen weer en hebben we op een luik een verhoging gemaakt waar dan een goederenloods  op gaat komen.Hier wijken we dan wel van het station Göschenen af maar om nu alle gebouwen die we nog hebben in de kliko te mikken dat vinden we dan ook weer zonde.

Harald & Alex
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Spiraal
Alex,

Dat je dan beneden andersom uitkomt begrijp ik.
Maar heb je boven dan nu ook boven de rails aangepast zodat je van de juiste sporen aftakt?
Ik weet nog dat we inkopen voor een aftakking hebben laten doen en daarna de andere optie hebben gemaakt.(via R2 omhoog dus)

Maar er zijn toen zoveel opties in dat uurtje voorbijgekomen dat ik niet meer weet wat er allemaal mogelijk was.

Mvg,Robin
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Spiraal
De Engelse wissel ligt er nu weer tussen.Als het goed is klopt het allemaal verder.Alleen bengelt er weer een zooi draad onder de baan en dat moet weer aangesloten worden alvorens we kunnen testen.

Harald & Alex
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Spiraal
Hoi mannen,

Mooie spiraal geworden.
Een zooitje draden aansluiten, dat zijn weer de rottige klusjes, maar hoort ook bij de hobby  :(

Succes met aansluiten en daarna testen maar.

Groeten Ronald  :)
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Spiraal
Het is altijd meer werk als je denkt  :D We hebben de rails van het schaduwstation nu allemaal verlengt en de wisselstraat ligt er in.Dus nu komt de spiraal als volgende qua rails.Volgende week eerst de ringleiding weer repareren en dan zien we wel even verder.Er moet nog een plank onder het nieuwe deel langs waarop dan de elektronica en bekabeling langs kan lopen.

Dan begint inderdaad het bedradingsfeest........

Harald & Alex
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Spiraal
Harald & Alex

Dat is best indrukwekkend dat spiraal veel succes met het aansluiten van alle draadjes.  :)
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Spiraal
Ik zou beginnen met die uitstekende draadeinden aan de onderkant weg te slijpen.
Die zitten vervelend in de weg als je eronder kruipt.

Als dat dradenfeest op 7 mei plaats vindt heb je kans dat ik even mee kom feesten.(vanaf Venlo naar huis komt het treintje door Breda tenslotte.)
Heb je daar eigenlijk al van die soldeerstroken liggen om de draden op te solderen?
Zoals rechtsonder op de foto.

Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Spiraal
Robin.

Ik heb vandaag net een rol draad besteld om de melders te maken.Ik kan dus nu even niet verder.De ringleidingen liggen er weer in inclusief die strookjes om de draden aan te solderen.Wat tegenslag hebben we ook.We hebben een melder kaart gesloopt en een wisseldecoder.Zou dus wel mooi zijn als je langs zou kunnen komen om daar eens naar te kijken  :D

De wisseldecoder gaan 2 wissels nog maar 1 kant op.Ik heb er tin op gemorst met de ringleiding solderen en als je er dan stroom op zet dan .........Denk dat er zo een zwart blokje met al die pootjes kapot is en die heb ik niet meer.De melder kaart is door onbedoeld aantrekken van 2 aangesloten draden de aansluitingen los gekomen en als je de zaak nu opstart branden alle melders.

Voor de rest gaat het prima  :D :D :D

Vandaag de wissels aangesloten in het schaduwstation en die werken allemaal.Dus het schaduwstation is er klaar voor.Alleen de melders aan elkaar knopen en aansluiten op de centrale kabel en dat is klaar.Dan alles wat doorgeknipt is aan de draden van de rails op het maaiveld herstellen en de stroom in de spiraal maken en dan kan de rails er op.

Harald & Alex
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Spiraal
Mail even een foto door met welk van de ic s het is.
Misschien ligt er een op voorraad.
Re: Baan van Harald & Alex Göschenen Spiraal
Via WhatsApp gestuurd  ;)

Harald & Alex