Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: CS3 update)

Gestart door RMW zondag 19 september 2010, 14:05:24

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: CS PC-programma)
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: CS PC-programma)
Hallo allen,

grappig is dat de Duitsers denken dat wij veel slimmer zijn dan zij, als je Nederlands hebt geselecteerd werkt meestal de help (vraagteken) knop niet, en wordt je verwezen naar een lege link (bij bekijken van de aparte helpfiles staat dus gewoon een link in plaats van een tekst ingevuld),

met vriendelijke groet,

Walter
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: CS PC-programma)
Vanmorgen mijn CS2 ge-update naar 3.8.1, maar ik kreeg de vraag niet om mijn GFP te vernieuwen, klopt dit ?
De nieuwe symbolen voor functies die toegevoegd zijn zie ik ook nergens.


Beste Steventrain,
Op je monitor van je PC zie ik linksboven dat je een draaischijf in je Lay-out hebt staan.
Hoe heb je dit gedaan?
Zelf heb ik ook een draaischijf en dit lijkt mij wel handig om in de Lay-out te plaatsen.
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: CS PC-programma)
Beste Irmo,

Met deze update is het soms noodzakelijk het CS meerdere keren opnieuw op te starten, alvorens de GFP (ook van eventuele boosters) wordt vernieuwd. Als dit niet helpt, zou ik eens proberen nogmaals de update uit te voeren. Wellicht is er iets gedurende het updateproces mis gegaan.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: CS PC-programma)
Beste Maikel,
Bedankt, morgen ga ik de CS2 een paar keer opnieuw opnieuw opstarten,
hopen dat het dan opgelost is.

M.v.g.
Irmo
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: CS PC-programma)
In de "demomodus" kan men ook al alle nieuwe cabines voor het MFX+ bedrijf oproepen, waaronder voor de NS Koploper en NS 1200. Hieronder een klein overzicht:

Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: CS PC-programma)
Ziet er goed uit.
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: CS PC-programma)
En nu nog juist een 'vertaler' maken die de data van een centrale inleest en een CS2 simuleert en we staan weer quit :p

groeten Dylan
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: CS PC-programma)
Mooi hoor, geeft een nieuwe dimensie aan de hobby.

Kan dit ook? :P



Gr, Ben.
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: CS PC-programma)
Voor jou wel Ben :D
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: CS PC-programma)
Lid sinds: 2012

Iedere dag is, wat je er zelf van maakt.

offline
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: CS PC-programma)
Citaat van: RMW op zaterdag 13 december 2014, 13:54:39
In de "demomodus" kan men ook al alle nieuwe cabines voor het MFX+ bedrijf oproepen, waaronder voor de NS Koploper en NS 1200.

Sterker nog. Je kunt zelf de BR211 293-6 DB kiezen.

En dan m.b.v. de handleiding ( Klik voor: Aan de slag met mfxplus diesellocomotief 37764 versie 1.1 ) erbij, de eerste virtuele stappen met een MFX+ loc aangaan.

Erg leuk om toch eens even te proberen.

Groeten,

Jan

Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: CS PC-programma)
Lid sinds: 2012

Iedere dag is, wat je er zelf van maakt.

offline
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: CS PC-programma)
En wat me ook opviel is, dat als je vanaf het Console tabblad (meest rechts) de links gelegen tabbladen selecteert, ze 'in' het kader worden getoond en dan ook bewerkt kunnen worden met het gereedschaps-icoontje.

Terwijl als je je de tabladen, eerst klikkend op het console of setup tabblad en vervolgens vanaf links opent, je een 'vrij' kader krijgt en deze over je scherm kunt slepen.

Groeten,

Jan
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: CS PC-programma)
Ik heb de nieuwe update uitgevoerd, echter bij de MFX+ loc BR 03 werkt als je de cabine hebt en de hendels in de cabine gebruikt van stoom afblazen en het schudrooster het geluid niet meer.
Is dit bij bij andere die deze loc ook heeft, ook zo ?
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: CS PC-programma)
Lid sinds: 2012

Iedere dag is, wat je er zelf van maakt.

offline
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: CS PC-programma)
Marklin-users.net heeft ook een (leuk draadje) lopen. Even wat puntjes.

- Found the STOP and GO buttons on the PC version. Try the space bar (Check that you have the main window in focus, not a sub-window like Keyboard,Memory or CabMode).

- HotKeys in OpsMode Layout:
  - PgUp/Dn or ArrowUp/Dn = scroll through Layout
  - Alt+Up/Down = opens layout selection as popup (followed by up/dn arrows and Enter)
  - "First letter of layout name" -> goes directly to that layout
  - "Home" - goes to first layout panel
  - "End" goes to last

- Key operation of the PC app. The app utilises the following keyboard keys :
  - F1 to F8 = Left Lok functions F0 to F7 in the Control Window.
  - F9 to F16 = Right Lok functions F0 to F7 in the Control Window.
  - "A" key = simulates the left locomotive selection of CS2
  - "L" key = simulates the right locomotive selection of CS2
  - "G" + F21 simulates the stop - the key CS2
  - "Q" key = Quits the application

- Mouse operation:
  - Scrolling the mouse affects the speed of the locomotive right
  - Windows control key + scrolling the mouse affects the speed of the left engine.

Groeten,

Jan
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: CS PC-programma)
Lid sinds: 2012

Iedere dag is, wat je er zelf van maakt.

offline
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: CS PC-programma)
OPGEPAST.

De CS2.exe download is (tijdelijk) niet beschikbaar. Ze hebben het programma vanwege verkeerde de-installatie issue's terugggeroepen.

Er wordt schijnbaar verwezen naar 'de volgende' versie (12).

Groeten,

Jan
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: CS PC-programma)
Ik heb hem al een keer gedeinstalleerd omdat alle bijbehorende files op de desktop terecht kwamen. Gelukkig nog niet gezien dat ik iets anders kwijt ben. De files staan nu elders geparkeerd, maar ik wacht wel even op de volgende update.  :error:

Ik hoop dat er ook snel een beschrijving komt hoe het werkt. In demo mode heb ik een beperkt aantal functies aan de praat gekregen, zoals zand laden bij de koploper. Maar duidelijk is het me nog niet, want nog geen meter gereden. Ik heb dan ook geen treinrijbewijs ;).

De uitbreiding lijkt me verder wel leuk (met ook een nieuwe MFX+ koploper in aantocht :o))

Veel plezier in de toekomst!

Hugo
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: CS PC-programma)
BELANGRIJKE INFO: CS PC-Programma

Naar aanleiding van bovenstaande fout in het CS PC-programma (zie bericht "i_m_johny") heeft Märklin nu een setup voor dit programma ter beschikking gesteld. Alle mensen die het PC-programma reeds op hun computer hebben staan, wordt aangeraden het setup-bestand op de computer te installeren ZONDER de oude versie* te verwijderen. Mensen die het programma nog niet hebben gedownload kunnen met dezelfde download-link het CS-programma op hun Windows-computer installeren.

Directe download: CS2_setup.exe.
Meer informatie: klik.

* Oude versie betreft: CS PC-download van 11 t/m 16 december 2014.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: CS PC-programma)
Maikel

Dank voor de info.
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: CS PC-programma)
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: CS PC-programma)
Hartelijk dank, Maikel.  :thumbup:
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: CS PC-programma)
Ik kan de MAC versie niet vinden, kijk ik niet goed of klopt dat?
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: CS PC-programma)
Dat klopt. De MAC-versie volgt later.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: CS PC-programma)
Die zal vast veel stabieler zijn!
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: CS PC-programma)
De fout die geconstateerd is heeft niks te maken met stabiliteit. Het ging om deïnstallatie issues.
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: CS PC-programma)
Lid sinds: 2008

Mannheim in 1:87

offline
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: CS PC-programma)
Grappig: als ik kijk in het versienummer dan krijg ik iMac 11.3 te zien, terwijl het onder Windows is geïnstalleerd. Krijg overigens nog geen goede verbinding met de CS2, het progrmma staat een tijd te hyperen als ik de verbinding maak en vervolgens zijn alle schermen leeg.
Zal je zien dat het nu toch de Mac-versie is....  :-)
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: CS PC-programma)
Ik heb vandaag de laatste versie gedownload die is uitgegeven van het pc programma voor de cs2.
Ook heb ik dit geïnstalleerd op de pc.
Wat ik ook probeer, de functies voor de wisselbediening (keyboard) en de layout had ik vrij snel werkend.
Echter krijg ik met geen mogelijkheid onder control de locomotieven te zien en kan ze ook niet bedienen.
De meters zie ik maar er staan dus geen locomotieven.

De pc opnieuw opgestart, dan cs2 diverse keren de een en dan de ander, niets helpt.
Ik heb een verbinding met cs2 en de pc want ik kan de wissels schakelen met een muisklik op de pc.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan instellen of misschien een manual voor dit programma, ik loop hier toch wel klem.
Leuk dat ik de wissels kan bedienen maar ik kan geen enkele trein zichtbaar krijgen en bedienen.

Alvast bedankt indien er iemand een oplossing heeft.
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: CS PC-programma)
Ploffer,

Ik klik gewoon op een loc om een andere te kiezen en dan krijg ik al mijn locs om uit te kiezen. Net als op de CS2.

Groet,
Hugo
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: CS PC-programma)
Hallo Hugo,

Ik zou ook wel op een loc willen klikken, echter zijn de velden leeg waar een loc hoort te staan.Ook het gedeelte waar je normaal op kan klikken om instellingen te kunnen doen naast het mfx logo is niet actief. Zowel het mfx logo en de instelsleuteltje zijn geblurd.

Zolang daar geen locs staan kan ik ook niets kiezen en bedienen.Het lijkt alsof deze gegevens niet mee zijn overgenomen uit cs2.
Wat raar is want ik kan wel wissels bedienen en allerlei andere vakjes bedienen behalve het laten rijden van treinen, dat is leeg.

Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel, het is best lastig om uit je hoofd aan te geven hoe de onderdelen in de software heten.
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: CS PC-programma)
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: CS PC-programma)
Hoi Ploffer,

Heb je soms de CS II al opgestart en daarna de PC pas aangezet?

Zou het volgende eens proberen.........eerst de PC helemaal opstarten, dan je CS II en daarna pas verbinding maken.

M.v.g.

Hans V200.0

Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: CS PC-programma)
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: CS PC-programma)
@Ploffer: toegang tot de CV van de loc is in het PC-programma standaard uitgeschakeld, die kan alleen via de CS2 benaderd worden. Overige instellingen van de loc zijn wel te wijzigen via de PC.

Edit: tekst aangepast
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: CS PC-programma)
Hallo Hans,

Ik zal dit vanavond nog een keer uitproberen, ik heb het al een aantal keer gedaan maar misschien in een andere volgorde.

Dick,

Dat de instellingen standaard zijn uitgeschakeld wis ik niet, is er ergens een gebruiksaanwijzing over dit programma te vinden?
Overigens kan ik helemaal geen locs vinden, onder het tabblad control staan wel de meters voor de snelheid, de sleutel voor de
instellingen is geblurd en ook mfx is geblurd (dat is nu dan wel verklaard doordat deze instellingen standaard uit staan). Echter kan ik geen loc zien staan en (dus) ook de meters en snelheid niet bedienen.
Dat is dus erg lastig als je dat via het programma wil gebruiken. Zolang er geen loc in staat kan je het ook niet aansturen.
De locs kunnen wel via cs2 gewoon bedient worden. Daar staan ze wel onder control in het scherm.
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: CS PC-programma)
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: CS PC-programma)
Er zijn 2 schermen waar je locs uit kunt kiezen, t.w. Laats gebruikt en Alle locs. Als je alleen in Laatst gebruikt kijkt zal je niets vinden.

Edit: vergeten n aangevuld
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: CS PC-programma)
Hallo Dick

Ik zal er morgen naar gaan kijken, door een ander probleem in de familie ben ik er vanavond niet meer aan toe gekomen om het systeem op te starten.
Nu is het aan de late kant om nog herrie te gaan maken met de modelbouw, zodra ik nl. locs laat rijden worden er kinderen wakker.

Morgen weer een dag, toch bedankt voor de hulp.
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: CS PC-programma)
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: CS PC-programma)
Hallo Ploffer,

In tegenstelling tot wat ik eerder meldde, zijn alleen de CV instellingen van de loc niet via de PC te wijzigen, de overige waarden in het instellingenscherm wel. Tekst in eerder bericht is aangepast.
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: CS PC-programma)
Ik heb inmiddels een goed bericht.
Na enkele keren  opstarten in een andere volgorde werkt het geheel nu.
Ik heb veel gehad aan alle tips, bedankt hiervoor.

Ik kan nu ook alle treinen bedienen en de wissels zoals ik het graag had willen doen.
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: CS PC-programma)
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: CS PC-programma)
Hoi,


Zojuist de PC versie gedownload, maar nu wordt er gevraagd een 'Arbeitsverzeichnis' uit te kiezen, kennelijk een map.
Iemand enig idee wat daar de bedoeling is?


Gr Simon
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: CS PC-programma)
CiteerIk heb hem al een keer gedeinstalleerd omdat alle bijbehorende files op de desktop terecht kwamen. Gelukkig nog niet gezien dat ik iets anders kwijt ben. De files staan nu elders geparkeerd, maar ik wacht wel even op de volgende update.

Been there, done that :). Ik had de map ook op het bureaublad gezet, dat was een slechte keuze. Na deïnstallatie viel me wel op dat een opstarticoon van een programma was verdwenen van de desktop. Buiten dat stond er niks boeiends op dus het was niet zo'n probleem.
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: CS PC-programma)
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: CS PC-programma)
@Simon BR39: zie http://www.vertalen.nu/vertaal?vertaal=arbeitsverzeichnis&van=de&naar=nl Dit is om te voorkomen dat de bestanden op de desktop geplaatst worden. Verwijderen van het Märklin bestand zou de desktopbestanden kunnen verwijderen/beschadigen met als mogelijk gevolg een slecht werkende of helemaal niet meer functionerende computer. Zie ook de eerdere reacties hierover in dit topic.
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: CS PC-programma)
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: CS PC-programma)
Heb inderdaad maar n extra map aangemaakt, het is in ieder geval gelukt. Had de betekenis al op gezocht, maar ik ben niet zo n pc kenner ;)
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: CS PC-programma)
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: CS PC-programma)
nog wat anders, heeft iemand dit al op windows 8/8.1 staan?
heb sinds installatie vanmiddag al 3x blue screen gehad.... komt dat bekend voor?
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: CS PC-programma)
Ik heb tot nu toe geen problemen met het CS PC-programma op Windows 8.1 (getest op 3 PC's).


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: CS PC-programma)
Lid sinds: 2008

Mannheim in 1:87

offline
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: CS PC-programma)
Nog niet veel tijd in kunnen steken maar het is wel duidelijk dat bij de meesten het geen 1-2-3tje is.
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: CS PC-programma)
Hebben de meesten hier gereageerd dan? :D :D :D

Fijne Kerst,
Hugo
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: CS PC-programma)
Nou dan zal ik maar eens reageren.

Mijn ervaringen met CS2 en PC tot nu toe:

Op de PC staat Windows7 en het CS-programma voor de PC versie 3.8.1 (12).
Op het CS2 staat versie 3.8.1(11).
CS2 is via een netwerkkabel direct verbonden met de PC

Ik start eerst het CS2 op en daarna de PC. Op de PC staat op het werkblad een CS2 icoon; dat klik ik aan en programma start op. Vervolgens zie je het "controlbeeld" van de CS2 en flitsen er allerlei boodschappen doorheen, dat de PC iets aan het laden is vanuit de CS2.
Dan is het rustig en bekijk ik beide schermen zowel van de PC als van het CS2: zijn niet hetzelfde, zie foto's.

Kijk en dan haak ik af. Waarom zijn ze niet gelijk??? IS ER ERGENS EEN HANDLEIDING ????
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: CS PC-programma)
Ik heb nog geen ervaring met het pc programma, wel met de iPad app.
Op de iPad app kun je andere locs selecteren dan die je op de cs2 geselecteerd ziet staan.
Is het pc programma ook een extra regelaar voor je treinen en werkte deze dus niet synchroon met je cs2?
Dat verklaart dan dat je een andere loc ziet op de pc versie.
Alleen wel vreemd dat je br42 niet hetzelfde aantal funties toont.

Groeten,
Ton.
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: CS PC-programma)
Lid sinds: 2008

Mannheim in 1:87

offline
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: CS PC-programma)
Misschien is het een idee om alle items van het PC-programma in een apart topic te zetten. Ik heb zomaar het gevoel dat we daar veel vragen in krijgen die beantwoord kunnen worden en daarmee zijn mensen weer geholpen.
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: MFX+ & PC-programma)
Hierbij een video die ik op YouTube vond van één van de nieuwste MFX+ modellen van Märklin (art. 37349): klik.


Citaat van: Yeoman op vrijdag 26 december 2014, 21:52:21
Is het pc programma ook een extra regelaar voor je treinen en werkte deze dus niet synchroon met je cs2?

Ja, het is een extra rijregelaar. Men kan het beschouwen als een bijna volwaardige "slave".


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: CS PC-programma)
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: CS PC-programma)
Citaat van: modeltreinverzamelaar op vrijdag 26 december 2014, 16:59:49
CS2 is via een netwerkkabel direct verbonden met de PC

Ik start eerst het CS2 op en daarna de PC. Op de PC staat op het werkblad een CS2 icoon; dat klik ik aan en programma start op. Vervolgens zie je het "controlbeeld" van de CS2 en flitsen er allerlei boodschappen doorheen, dat de PC iets aan het laden is vanuit de CS2.
Dan is het rustig en bekijk ik beide schermen zowel van de PC als van het CS2: zijn niet hetzelfde, zie foto's.

Kijk en dan haak ik af. Waarom zijn ze niet gelijk??? IS ER ERGENS EEN HANDLEIDING ????
Ten eerste zou ik de PC eerder opstarten dan de CS, aangezien de CS al actief is en dus niks meer hoeft op te starten.
Mijn vermoeden is ook dat het de volgorde in de war gooit, want je hebt te maken met 2 verschillende besturingssystemen ;)

Exact gelijke beelden zullen vanwege het verschil in grafische mogelijkheden (je PC kan een betere grafische kaart hebben), maar de functies zouden wel gelijk mogen zijn.

Bij de meeste updates zit geen handleiding, en om een goede te schrijven in Jip en Janneke taal, lijkt toch moeilijker zo niet onmogelijk vanwege o.a. de tijd die het kost om er eentje te schrijven.
Ontwikkelingen gaan vrij snel, zelfs zo snel dat we het met samenvattingen moeten stellen vrees ik.

M.v.g.

Hans V200.0
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: CS PC-programma)
Lid sinds: 2008

Mannheim in 1:87

offline
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: CS PC-programma)
Wat nog binnen een netwerk mee kan spelen is hoe je netwerk is ingedeeld: met vaste IP-adressen of DHCP (voor de leken: vaste identificatie van appatuur aan de hand van nummers die daaraan zijn gekoppeld of lukraak uitgedeelde nummers door je router of switch).
Bij mij draait de baan in een apart netwerk met DHCP, eens kijken wat er allemaal mogelijk is als ik dat aanpas want dan mag het bijna niet uitmaken wat als eerste wordt opgestart naar mijn idee.
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: CS PC-programma)
weet iemand wanneer de nieuwe update komt 4.0
zit al eventjes te wachten om de nieuwe seinen met MFX te gebruiken  :?

gt. Benoit
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: CS PC-programma)
Citaat van: benoit1 op dinsdag 21 juli 2015, 11:51:02
weet iemand wanneer de nieuwe update komt 4.0
zit al eventjes te wachten om de nieuwe seinen met MFX te gebruiken  :?

gt. Benoit

4.0.1 coming soon.

New update for the CS's 60213-215:

We will make the newest update Version 4.0.1 available on our Internet server. The main difference compared to the earlier software versions is in the support of mfx registration such as the new semaphore/target signals (70391, 70411, etc.) or the new 764xx series color light signals.
The actual registration process can be activated in the configuration mode for the Keyboard. The system then searches for mfx solenoid items that are still not set up. Ordinarily, the model railroader decides himself which pair of buttons and which data format are to be used and has already assigned this by setting the appropriate address with the 10 coding switches on the signal. The system checks to make sure that this address is available and suggests an alternative if necessary. At this point, the operator can select any other address on his own. The arrangement of the buttons appropriate for the signal is automatically selected by the system as is appropriate for the type of signal being used.
Setting up signals this way proceeds easily without the danger of forcing the operator in one direction or the other. The operator is always involved in the decisions at critical points in the process, and he thereby maintains oversight of the organization of the technology on his layout.
On the 60653 Mobile Station, there is no corresponding possibility for setting things for another operating surface other than the familiar standard buttons. The MS 2 also does not use special data about the solenoid items that is operated with a certain pair of buttons. Here an mfx registration process is therefore not necessary. All you have to do is simply set the appropriate address on the coding switches for the signal and then operate the signal with the buttons selected parallel to the address.
You can find appropriate tips and information in the internal help function on the Central Station for questions about this technology.

CS2 Update 4.0.1 (3) now.
steventrain
gast

CS2 Update 4.0.1 (3) now.
CS2 4.0.1