Beste allemaal,
De afgelopen 2 dagen hebben Max en ik ons maar weer eens bezig gehouden met de baan. Zoals sommige misschien wel weten, hebben wij besloten om alles met RJ-45 (netwerk) stekkers te gaan bekabelen. Dat betekent dus dat alle S-88 chips zijn omgebouwd naar ons idee. Daarnaast gebruiken we UTP CAT 5 sealed kabel (dus met mantel er omheen) om eventuele spookmeldingen van de ringleiding die er soms langs ligt te voorkomen.
De 3 platen die samen de 'boven'baan vormen zijn al voorbereid, alleen de schaduwbaan en de 'overkant' van de baan nog niet.
Dat hebben wij afgelopen weekend gedaan.
Daarnaast zijn we ook maar eens begonnen met het schoonmaken en het gereed maken van de kast waar straks alle 25 netwerk kabels en alle stroomtoevoer samen gaat komen voor de baan.
Hieronder vinden jullie een foto impressie van de afgelopen dagen.
PS: Ik ben nog steeds op zoek naar de achtbaankarretjes voor de Faller achtbaan 140425 (wilde muis). Mocht iemand iets weten, graag... Faller geeft na een 2e mail helaas geen reactie.
Een AJ-S-88 heeft 16 uitgangen en een massa, de modules komen straks in een centrale unit mbv van netwerkkabels bij elkaar. Voor de netwerkkabels hebben we alles voorbereid, helaas heb ik daar geen foto van. Op de schaduwbaan komen alle kabels bij elkaar in de module die er lag. Maar een netwerk kabel heeft 8 draden, dat wil zeggen dat we er dus 8 te kort komen. Daarom hebben wij alles in 2 gesplitst. Het is trouwens wel erg goed opletten dat we alles in de juiste volgorde plaatsen, anders klopt er straks niets meer van
De zogeheten keystones, krijgen een nummer... stone 1.1 wil zeggen; S-88 module 1 meldpunten 1 t/m 8. En voor 1.2 geldt dan weer 9 t/m 16. Zoals gezegd komt de massa pas bij de centrale kast op de chip terecht en deze gaat niet over utp kabel
Ook hebben we al 2 kabels aangesloten;
Intussen heb ik een RGBW ledstrip gekocht en geplaatst voor als in de toekomst de platen er weer op komen te liggen, zo kan de camera straks goed zien waar de treinen rijden.
Tussendoor zie je nog een stukje van de 'overkant'
Zo ziet de schaduwbaan er ook al weer uit
Ik heb het geluk dat mijn treinbaan voor t grootste gedeelte boven andere ruimtes ligt dan mijn eigen kamer. We maken de kabelgoten en kabels zo dat deze in de ruimte buiten mijn kamer terecht komt.
En dat gaat er ongeveer zo uit zien;
Uiteindelijk komt alles hier terecht. zoals te zien is; lopen de stroomtoevoer kabels gescheiden van de UTP kabels die gebruikt worden voor de S-88.
Door de gaten die je hier ziet komen straks de netwerkkabels te lopen. Er zullen er rond de 25 uitkomen straks. Dat zijn nu nog niet genoeg gaten.
Voor de aansluitingen van de 3 platen die straks weer terug komen te liggen, heeft Max voorbereidingen gedaan voor de stroom toevoer;
Om het wat duidelijker te maken nog een foto van de 3 platen;
Ik hoop dat jullie genoten hebben van dit verslag en kunnen zien wat de bedoeling gaat worden.
Ik zie jullie reacties te gemoed,
Met vriendelijke groeten,
Falco