Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Baan van Sanne en Femke's papa: stalen brug krijgt vorm

Gestart door bluey dinsdag 31 augustus 2010, 01:37:33

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Baan van Sanne en Femke (en ook een beetje van Papa ;-) ) afbreken ????
Citaat van: vanb op zondag 07 augustus 2011, 18:22:23

Zie je zo.


Kangoohamer meenemen en vergeet het mondkapje niet. :P
Re:Baan van Sanne en Femke (en ook een beetje van Papa ;-) ) afbreken ????
Ik zie nog 2 bedrijfszekerheid-risico's aan het (verder erg leuke!) baanplan, beide in het schaduwstation.

De inrijwissel (aan de rechterkant) wordt door een 24115 voorgegaan, wat betekent dat treinen die naar het binnenste schaduwstations-spoor (leuk scrabblewoord..) gaan, een R1-R2 slinger door moeten. Beter zou zijn om er een beetje recht tussen te hebben, maar ik weet zo ook even niet hoe je dat oplost met je beschikbare ruimte.

Het 2e punt is hetzelfde probleen (s-boog) bij de uitrijwissel. Maar daar is het waarschijnlijk simpel op te lossen door de 24230 na de wissel, weg te halen en er een 24206 + wissel voor in de plaats te leggen. Dan is meteen je schaduwstation ietsjes groter :)
Re:Baan van Sanne en Femke (en ook een beetje van Papa ;-) ) afbreken ????
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Baan van Sanne en Femke (en ook een beetje van Papa ;-) ) afbreken ????
Hallo Roland,

Ik heb twee kruiswissels in mijn baan liggen en die werken goed, dit geld eigenlijk voor alle wissels behalve de 3weg wissel.

Je bent heel wat van plan, helaas ben ik niet zo goed in al die tekeningen en leg normaal de rails uit om te kijken hoe ik uitkom.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Baan van Sanne en Femke (en ook een beetje van Papa ;-) ) afbreken ????
Hoi Roland,

als het niet bevalt is slopen soms de beste oplossing.
En hetgeen wat je ontworpen hebt zit er goed uit :thumbup:.

Voor wat betreft de C-rail kruiswissels ervaar ik geen problemen.
Ik heb er drie beweegbaar en 1 vast en op allemaal nog geen problemen gehad.

Wat me trouwens opvalt is dat je op niveau 0 van k-rail naar c-rail gaat zonder overgangsrail.
Maar waarschijnlijk dat je daar zelf iets gaat knutselen :D.

Succes met de sloop en opbouw,

Groeten Sander
Re:Baan van Sanne en Femke (en ook een beetje van Papa ;-) ) afbreken ????
Citaat van: bluey op zondag 07 augustus 2011, 18:05:25
Dat met die wissels heb ik zeker al twee uur op zitten stoeien maar lukt me niet. De andere wissel kan er dan niet meer naast. Daarbij zou ik verwachten dat het doorgaande spoor niet over afbuigende wissels loopt. Opschuiven lukt me ook niet dan kom ik met de bochten niet uit . Is nu al r1 en r2. Het station kan verder naar voren maar dan vervalt het paradespoor en dan is het meer een metro dan een trein. Ben ik stuur je na het eten het bestand wel even. Doel is twee perrons

Roland,

ik heb net wat zitten stoeien, en als je de 2233's weglaat en dan meteen begint met links 22715 en rechts 22716, kan je de rest met flexrails op elkaar aansluiten. Gaat prima (heb het ontwerpje natuurlijk niet opgeslagen.... sorry)....

Walter
Re:Baan van Sanne en Femke (en ook een beetje van Papa ;-) ) afbreken ????
'T is wel erg stil geworden sinds het besluit de boel af te breken. :(

Toch geen depressie? ;)

Gr, Ben.
Re:Baan van Sanne en Femke (en ook een beetje van Papa ;-) ) afbreken ????
Of er is iets niet goed gegaan met de kangoo :)
Re:Baan van Sanne en Femke (en ook een beetje van Papa ;-) ) afbreken ????
Toch niet eerst in de studio begonnen? 8o
Re:Baan van Sanne en Femke (en ook een beetje van Papa ;-) ) afbreken ????
Geen depressie. Idd wel studio en verjaardagen ( vandaag marjorie ;-))

Ben nu aan het tekenen met jullie suggesties. Valt nog niet mee. Vooral omdat het nu gewoon goed moet :-(
Re:Baan van Sanne en Femke (en ook een beetje van Papa ;-) ) afbreken ????
Okey, bedankt (Ben, Egmaf en Walter voor jullie input. Alles in onderstaand plan verwerkt. Valt niet mee, en er is weinig ruimte voor fouten, maar met secuur werken zou het zo moeten lukken.

Nog kritiek? ik hoor het graag!

Roland







Re:Baan van Sanne en Femke (en ook een beetje van Papa ;-) ) afbreken ????
Citaat van: bluey op donderdag 11 augustus 2011, 15:55:25
Nog kritiek? ik hoor het graag!

Ok, bukken :)

Nee serieus, alleen nog 1 klein puntje (dan ik eerder ook al meldde):
Links op je 1e tekening (in blauw) zie ik een linker slanke wissel en een 24230. Die wissel zou ik weghalen, en de 24230 vervangen door een rechter (normale) wissel + 24206. Dat scheelt een slinger en levert langere opstelsporen...
Re:Baan van Sanne en Femke (en ook een beetje van Papa ;-) ) afbreken ????
Thx. Zal ik proberen, maar het is qua ruimte daar niet eenvoudig de dubbele keerlus erin te krijgen en er tevens voor te zorgen dat ik van onderaf nog bij de bovenliggende sporen kan. Daarbij ligt het donkerblauwe stuk er al. ( zie foto's pag 1 in dit topic)

De slinger zal wel meevallen trouwens want de treinen stoppen daar altijd en trekken dus uit stilstand op
Re:Baan van Sanne en Femke (en ook een beetje van Papa ;-) ) afbreken ????
Ik heb geprobeerd om je (licht & donker) blauwe deel na te bouwen, maar bij mij komt het helemaal verkeerd uit. Zo is rechter dubbelsporige boog aan de binnenboog 6 graden (24206) meer gebogen dan de buitenboog. Dan zouden de sporen voor, of na die dubbelsporige boog dus niet parallel kunnen zijn...

Overigens wil ik het donkerblauwe deel niet veranderen. Alleen de lus/het schaduwstation in lichtblauw.
Zoals het nu getekend is, ben ik bang dat het ook niet gaat passen...
Re:Baan van Sanne en Femke (en ook een beetje van Papa ;-) ) afbreken ????
Hallo egmaf,

Dat klopt, maar dat komt omdat de rechterboog uit r2 en r3 bestaat en de linkerboog uit r4 en r5. Deze hebben een andere hart afstand. Overigens gaat de r4 en r5 boog ook nog verder naar elkaar toe om met de flexrail een nog kortere hartafstand te kunnen krijgen. Technisch lopen de sporen dus ook niet paralel, maar lopen licht naar elkaar toe, maar er is over nagedacht ;-)
Re:Baan van Sanne en Femke (en ook een beetje van Papa ;-) ) afbreken ????
Nou, dat is een nieuwe wending !

Succes met afbouwen & opbouwen.

Gr Elden
Re:Baan van Sanne en Femke's papa: de afbraak is begonnen + aangepast plan
Ok, er is geen weg meer terug. De baan mocht van sanne en femke afgebroken worden, op voorwaarde dat de berg en het boerderijtje aan de voorkant blijven bestaan. Inmiddels hebben ze er steeds minder lol in. Ze komen wel regelmatig kijken, en helpen af en toe met de scenery. begrijpelijk  :-( maar toch.

Vandaag het baanplan verder "opgeschoond" slingertjes eruit, overgangs rails ertussen etc. Met de input van Egmaf nog even de onderste keerlus vergroot en netter paralel gelegd en daardoor ook een hele rits r1 bochten vervangen door r2. Thx egmaf!

Tevens toch in de andere keerlus de kruiswissel eruit weten te halen, vanwege twijfels over betrouwbaarheid.

De hellingen zijn fractioneel steiler geworden, maar houden toch op bij 3,3 % ik hoop dat dit goed gaat, temeer omdat er alleen rechten of hele ruime bochten (minimaal R3) in de hellingen liggen en geen wissels.

Inmiddels begonnen met de afbraaak. Een heel stuk rails is al verdwenen. Gaat een lang projectje worden.

Voor de liefhebbers:

niveau -10


niveau 0


niveau +10

en alles samen.



Als er nog goeie tips zijn hoor ik ze graag. Inmiddels kunnen er treinen van 1,25 ruiiijden die in beide stations stoppen en sneltreinen en geoderentreinen die niet in het doorgangsstation stoppen kunnen 2,25 meter zijn.

Bedankt voor alle input

Roland
Re:Baan van Sanne en Femke's papa: de afbraak is begonnen + aangepast plan
Citaat van: bluey op zondag 14 augustus 2011, 18:30:13
Thx egmaf!
Egootje strelen helpt altijd bij mij :)

Nog een ideetje (maar misschien niet bruikbaar vanwege de hellingshoeken...):

Het paarse schaduwstation kan nog iets groter als je begint met meegebogen wissels ipv normale wissels.
Eventueel, om wat meer ruimte te maken, zou de in de laag erboven het rode dubbelspoor naar het groene station iets korter kunnen maken (dus iets minder rechten en de book in totaal iets minder dan 90 graden) en het groene station zelf iets draaien (tegen de klok in).

Maar, zoals gezegd, ik weet niet of je dan met de hellingshoeken uitkomt (en of het eigenlijk de moeite waard is).
Je nieuwe blauwe keerlus vind ik in ieder geval geniaal geslaagd. Had ik zelf misschien nog wel kunnen bedenken :)
Re:Baan van Sanne en Femke's papa: de afbraak is begonnen + aangepast plan
Egmaf,

Je hebt mijn draadje al een tijd niet gelezen zie ik;-) het paarse schaduwstation en het station erboven ligt er al sinds december :-)

Enneh, bochtwissels waren de hoofdreden om de baan te gaan afbreken. Die ondingen komen er bij mij nooit meer in.

Roland
Re:Baan van Sanne en Femke's papa: de afbraak is begonnen + aangepast plan
Citaat van: bluey op zondag 14 augustus 2011, 19:18:25
Egmaf,

Je hebt mijn draadje al een tijd niet gelezen zie ik;-) het paarse schaduwstation en het station erboven ligt er al sinds december :-)
Toch wel, maar ik las daarna dat je alles (behalve het deel met de brug en de boerderij) ging afbreken. Het was me niet duidelijk dat ook deze delen blijven.

Morgen voor 2 weken naar Moskou leidt me misschien ook een beetje af :)
Re:Baan van Sanne en Femke's papa: de afbraak is begonnen + aangepast plan
Overigens, ik rij met een cs 1 reloaded. Iemand een idee hoeveel treinen daarmee max tegelijkertijd van stroom kunnen worden voorzien? Tot nu toe ging het prima maar er reden er ongeveer 5 tegelijk. Straks zouden dat er theoretisch 8 kunnen zijn. Heb ik dan een booster nodig?
Re:Baan van Sanne en Femke's papa: de afbraak is begonnen + aangepast plan
Als je nog wat goeie clubs en restaurants in moskou nodig hebt hoor ik het wel ;-) de stations daar zijn vet. Zie voor foto's mijn draadje in grootspoor van sept'10
Re:Baan van Sanne en Femke's papa: de afbraak is begonnen + aangepast plan
Hoi Roland,

ik vind het een prachtig plan alleen heb ik moeite met het blauw gekleurd dubbelsporig traject. Enkelspoor zou hier naar mijn inziens meer tot zijn recht komen maar of dit uitvoerbaar is weet ik niet :?

Groetjes en succes met de bouw, John

Re:Baan van Sanne en Femke's papa: de afbraak is begonnen + aangepast plan
Citaat van: bluey op zondag 14 augustus 2011, 19:26:54
Als je nog wat goeie clubs en restaurants in moskou nodig hebt hoor ik het wel ;-) de stations daar zijn vet. Zie voor foto's mijn draadje in grootspoor van sept'10

Alle tips zijn welkom, maar om je draadje niet teveel te vervuilen heb ik dit topic ervoor geopend.
Re:Baan van Sanne en Femke's papa: de afbraak is begonnen + aangepast plan
CiteerHoi Roland,

ik vind het een prachtig plan alleen heb ik moeite met het blauw gekleurd dubbelsporig traject. Enkelspoor zou hier naar mijn inziens meer tot zijn recht komen maar of dit uitvoerbaar is weet ik niet


Hoi John,


Bedoel je het zichtbare blauwe dubberlspoor?  dat is het deel wat er al ligt (zie foto's eerder in dit topic) en van mijn dochters niet weg mag. Daarbij wil ik graag een ongecompliceerde baan met treinen die niet op elkaar hoeven te wachten. Het enkelspoor moet dus juist weg.
Re:Baan van Sanne en Femke's papa: de afbraak is begonnen + aangepast plan
Volgens mij heb je het zo aardig voor elkaar. Met het kruiswissel eruit is er weer een risico weg.
Heb ze zelf ook maar uit de spiraal gehaald(zal maar luisteren naar u :P)
Heb nu wel een aardige eerste opzet volgens mij. Zou u er binnenkort nog eens laten kijken 8)

Heb trouwens een doos met veel c-rails gevonden. Wist niet dat ik dit allemaal nog had. Dus ik heb misschien nog wel meervoor je. Zou t van de week eens uitzoeken. Mail mij nog even wat je nodig hebt.

Maikel
Re:Baan van Sanne en Femke's papa: de afbraak is begonnen + aangepast plan
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Baan van Sanne en Femke's papa: de afbraak is begonnen + aangepast plan
Hoi Roland,

Dit is nogal wat, de eerste keer dat ik bij jou kwam had je moeite om een klein stukje rails los te maken voor het plaatsen van bezet melders en nu gaat de hele baan op de schop.

Met bocht wissels heb ik nooit problemen alleen met 3weg wissels.

Een booster lijkt mij niet nodig, bij Sander rijden 10 treinen tegelijk op de ecos en dan heeft hij nog  power over.

Je zou wel de bedrading kunnen aanpassen voor het geval dat je toch een booster gaat gebruiken in een later stadium.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Baan van Sanne en Femke's papa: de afbraak is begonnen + aangepast plan
Citaat van: degeluidsman op maandag 15 augustus 2011, 17:36:34
Hoi Roland,

Dit is nogal wat, de eerste keer dat ik bij jou kwam had je moeite om een klein stukje rails los te maken voor het plaatsen van bezet melders en nu gaat de hele baan op de schop.

Met bocht wissels heb ik nooit problemen alleen met 3weg wissels.

Een booster lijkt mij niet nodig, bij Sander rijden 10 treinen tegelijk op de ecos en dan heeft hij nog  power over.

Je zou wel de bedrading kunnen aanpassen voor het geval dat je toch een booster gaat gebruiken in een later stadium.


Mvg,

Peter / degeluidsman.

Een en ander hangt natuurlijk wel af van welke decoder, welke motor en of de wagons binnenverlichting hebben, etc.

Met vriendelijke groet,
Dennis
Re:Baan van Sanne en Femke's papa: de afbraak is begonnen + aangepast plan
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Baan van Sanne en Femke's papa: de afbraak is begonnen + aangepast plan
Citaat van: Dennis1984 op maandag 15 augustus 2011, 20:14:08
Citaat van: degeluidsman op maandag 15 augustus 2011, 17:36:34
Hoi Roland,

Dit is nogal wat, de eerste keer dat ik bij jou kwam had je moeite om een klein stukje rails los te maken voor het plaatsen van bezet melders en nu gaat de hele baan op de schop.

Met bocht wissels heb ik nooit problemen alleen met 3weg wissels.

Een booster lijkt mij niet nodig, bij Sander rijden 10 treinen tegelijk op de ecos en dan heeft hij nog  power over.

Je zou wel de bedrading kunnen aanpassen voor het geval dat je toch een booster gaat gebruiken in een later stadium.


Mvg,

Peter / degeluidsman.

Een en ander hangt natuurlijk wel af van welke decoder, welke motor en of de wagons binnenverlichting hebben, etc.

Met vriendelijke groet,
Dennis

Hoi Dennis,

De meeste treinen rijden met verlichting in de rijtuigen en het geluid staat ook nog eens aan.

Natuurlijk telt alles mee maar ook hier rijden gemiddeld 6 treinen met volledige verlichting, rook en geluid en dan hou ik nog veel power over van de 4 ampere.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Baan van Sanne en Femke's papa: de afbraak is begonnen + aangepast plan
Bedankt peter en dennis.

Idd peter, een hele klus, maar ik moet van de problemen af. Heb nog wel een stuk of zeven mooie bochtwissels voor je voor weinig;-)

Gisteren met maikel al een heel stuk afgebroken :-( gaat wel ff duren vrees ik
Re:Baan van Sanne en Femke's papa: de afbraak is begonnen + aangepast plan
Citaat van: bluey op zondag 14 augustus 2011, 21:18:18

Bedoel je het zichtbare blauwe dubberlspoor?  dat is het deel wat er al ligt (zie foto's eerder in dit topic) en van mijn dochters niet weg mag. Daarbij wil ik graag een ongecompliceerde baan met treinen die niet op elkaar hoeven te wachten. Het enkelspoor moet dus juist weg.


Roland,

ja, die bedoelde ik maar als je dochters zeggen dat je ervan af moet blijven dan zou ik maar luisteren :D

Groetjes, John
Re:Baan van Sanne en Femke's papa:kaal tot op het bot
Zo . Nu eerst een bavaria

Zal jullie niet vervelen met foto's maar de hele baan is leeg. Wat een klus! Eerst de rails eraf incl bezetmelddraden, daarna de platen losgezaagd omdat het paradespoor aan de voorkant moest blijven bestaan van mijn dochters, en daarna al het houtwerk voorzichtig verwijderd tpt op het frame en de spanten losgezaagd. Morgen nog even de bandschuurmachine over het frame om de boel weer mooi vlak te krijgen en dan weer beginnen met de opbouw. Ben nu weer precies even ver als twee jaar geleden, maar een hoop ervaringen en schaafwonden rijker !

De opbouw ga ik volgens de open frame methode doen, dus alleen hout ( 12mm multiplex) waar spoor of huisjes komen. De rest wordt opgevuld met schuim, gaas en gips. Als het jullie interesseert zal ik tijdens de bouw wat foto's plaatsen ?

Geestig is dat ik tegelijkertijd met mijn 'treinenmaatjes' ben en maikel begin. Zo kunnen we eventueel wat dingen samen aanschaffen en ervaringen delen. Leuk!

Maikel, laat de rol ondervloer maar komen! ( maikel heeft via zijn vader een hele mooie super dempende, stijve ondervloer van pu rubber kunnen regelen (2,8mm) voor in de onzichtbare gedeeltes, want daar willen we natuurlijk niks horen ;-)

Heb er zin in!

Roland
Re:Baan van Sanne en Femke's papa:kaal tot op het bot
Hoi Roland,

Natuurlijk willen we foto's zien  8o 8o 8o

Succes met de wederopbouw van je baan.
Gezien je eerdere project zal ook dit zeer de moeite waard zijn om te volgen.
En dat blijf ik dus ook doen.

Groet Niels
Re:Baan van Sanne en Femke's papa:kaal tot op het bot
Bedankt voor het vertrouwen Niels!

Zal af en toe wat foto's plaatsen
Re:Baan van Sanne en Femke's papa:kaal tot op het bot
Citaat van: bluey op maandag 22 augustus 2011, 22:56:55

Geestig is dat ik tegelijkertijd met mijn 'treinenmaatjes' ben en maikel begin. Zo kunnen we eventueel wat dingen samen aanschaffen en ervaringen delen. Leuk!

Maikel, laat de rol ondervloer maar komen! ( maikel heeft via zijn vader een hele mooie super dempende, stijve ondervloer van pu rubber kunnen regelen (2,8mm) voor in de onzichtbare gedeeltes, want daar willen we natuurlijk niks horen ;-)


Ben daar wel benieuwd naar. Kun je zaterdag stukkie meenemen? Overigens lig je ver op me voor met je bouw. Ik zit nog in de plannenuitdenkfase.

Gr, Ben.
Re:Baan van Sanne en Femke's papa:kaal tot op het bot
 Roland,

Met "papa:kaal tot op het bot" had je me even op het verkeerde been.   :?

Altijd een rot klus dat afbreken. Zeker als je, zoals ik, niet altijd alles op demontage hebt gebouwd. Maar het leuke is dat je nu alles weer net een slagje beter kunt doen!

Foto's zien we met veel plezier tegemoet!
Re:Baan van Sanne en Femke's papa:kaal tot op het bot
@ben

Gewoon lange slagen maken;-) daarbij ben jij natuurlijk druk aan het trainen voor je berg 10 daagse :-)

@arjan : wel de leestekens lezen ;-) mijn baan was ook niet op afbreken gebouwd ( spantenbouw) maar idd heb er lange tijd tegen aam gehikt maar gewoon doorpakken. Uiteindelijk had ik hem in een week kaal. Nu weer lekker opbouwen!
Re:Baan van Sanne en Femke's papa:kaal tot op het bot
Hoi Roland,

Mooi dat het vervelendste werk (het afbreken) gedaan is, dan kun je nu weer aan de opbouw beginnen. :)
Ik ben heel benieuwd naar je nieuwe baan.
Succes.

Gr.
René
Re:Baan van Sanne en Femke's papa:kaal tot op het bot
Hoi Roland (en meiden! ;))
In het begin is het altijd bijzonder spijtig om alle moeizaam en met liefde opgebouwde scenery af te breken.
Maar dan is er het moment dat er weer wat opgebouwd gaat worden en dan komt het plezier weer met rasse schreden terug! B)
Vooral het verbeteren van de baan en het aanbrengen van nieuwe scenery, geeft de baan weer nieuwe glans.

Veel plezier en succes met de wederopbouw.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.  
Re:Baan van Sanne en Femke's papa:kaal tot op het bot
Citaat van: Spoorman op dinsdag 23 augustus 2011, 06:38:47
Citaat van: bluey op maandag 22 augustus 2011, 22:56:55

Geestig is dat ik tegelijkertijd met mijn 'treinenmaatjes' ben en maikel begin. Zo kunnen we eventueel wat dingen samen aanschaffen en ervaringen delen. Leuk!

Maikel, laat de rol ondervloer maar komen! ( maikel heeft via zijn vader een hele mooie super dempende, stijve ondervloer van pu rubber kunnen regelen (2,8mm) voor in de onzichtbare gedeeltes, want daar willen we natuurlijk niks horen ;-)


Ben daar wel benieuwd naar. Kun je zaterdag stukkie meenemen? Overigens lig je ver op me voor met je bouw. Ik zit nog in de plannenuitdenkfase.

Gr, Ben.

Ik heb thuis een proefstukje. Neem ik wel mee kan je het zien.

Maikel
Re:Baan van Sanne en Femke's papa: de wederopbouw (foto's)
ok, tijd voor een kleine update.

Inmiddels de baan gestript en het frame geschaafd en versterkt. Vervolgens van 12mm multiplex de tracees voor de onderste keerlus (schaduwsporen) uitgezaagd en zorgvuldig gelegd. daarop een harde PU rubberen ondervloer (super kwaliteit, met dank aan Maikel!) met bisonkit bevestigd, en netjes alle bezetmelders (volledige detectie) gemonteerd en bedrading weggewerkt. daarop de rails met druppeltjes hotmelt op het pu rubber gefixeerd. tevens de diode truc toegepast. Ik heb een methode gebruikt die ik hier nog niet gezien heb, dus daarvan ook een foto: ik gebruik veel printplaatjes die ik bij de lokale elektronica zaak koop. ze noemen het geloof ik weerstandbruggen. De diodes soldeer ik tussen de weerstand bruggen, en aan de bovenste lipjes een doorverbinding, en aan de onderste lipjes een netwerkkabel. De draden van de bezetmeldpunten groepeer ik per 8 naar zo'n printje toe, waarbij ik de netwerkkabel naar de s88 laat lopen. Functioneert prima, en je hebt geen wirwar van dunne draadjes onder de baan lopen.

De twee schaduwsporen zijn drie meter lang en telkens in twee blokken verdeeld, zodat er twee korte treinen of 1 lange trein op kan staan. Alles ligt er mooi in en rijdt prima met koploper. Ik ben tevreden. Aan de achterkant zie je het stijgende spoor (3%) naar de bovenbaan waar zelfs mijn t3 moeiteloos een sleep goederenwagentjes omhoog trekt.

de tussenruimte is exact negen centimeter, zodat e loks straks met (gefixeerde) pantografen het schaduwstation in kunnen.
Re:Baan van Sanne en Femke's papa: de wederopbouw (foto's)
daarna in ruwbouw de platen voor het station gezaagd, en de helling gefixeerd. vervolgens de plaat ruw gezaagd voor de bovenste keerlus met schaduwsporen (2,5 meter) die ook weer in twee blokken verdeeld worden. tevens de aftakking die naar het derde niveau gaat stijgen (r3, 3%) alwaar de aansluiting naar de bestaande modules gaat komen, en het rangeerterrein met kolenmijn (zie banenplan). Op dit gedeelte gaan slechts korte treinen van max 1,25 rijden, lokale treinen naar het kopstation met draaischijf en korte goederentreinen naar de grindgroeve en de kolenmijn en tevens is aan de overkant onder het kopstation het derde schaduwstation met 6 opstelsporen voor de treinen van 1,25 (zie banenplan). Dit gedeelte (nevenbaan) wordt niet van bovenleiding voorzien.

Daarna ook het station (krails) maar even globaal uitgelegd. Morgen de boel aftekenen en de tracees uitzagen. Dan de boel dmv steunen vastzetten en dan kan het grote soldeerfeest weer beginnen.

uiteraard wordt ook de bovenste keerlus geheel onzichtbaar, alleen het station met krails blijft in het zicht.


Tot zover

Roland
Re:Baan van Sanne en Femke's papa: de wederopbouw (foto's)
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:Baan van Sanne en Femke's papa: de wederopbouw (foto's)
Hoi Roland,
Vanavond je gehele draadje gelezen.....
Ik ben sprakeloos zo snel je alles weer opbouwd , ziet er prachtig uit de geluiddemping
en zal wel errhug stil zijn . :D :thumbup:
Suk6 met het paradespoor bouwen , mooie bocht.

Gr, Jan
Re:Baan van Sanne en Femke's papa: de wederopbouw (foto's)
bedankt Jan,


zo snel gaat het niet hoor! lijkt heel wat, maar er moet nog veel gebeuren, en ik doe het dit keer heel zorgvuldig om storingen te vermijden.


De ondervloer dempt uitstekend en is ook nog eens erg compact (lees loodzwaar:-)) en daardoor heel stabiel. Hij smelt zelfs niet door de hotmelt!


Hoe gaat het met jouw baanplan?

Roland
Re:Baan van Sanne en Femke's papa: de wederopbouw (foto's)
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:Baan van Sanne en Femke's papa: de wederopbouw (foto's)
Hoi Roland ,

Ben denk eruit met de schaduwstations/keerlussen, wil eigenlijk beginnen om de crail aan te pakken ter voorbereiding van de diode truuk en bedrading voor de S88, denk ook dat ik wat bochtwissels nodig heb anders moet ik weer aan het tekenbord om deze voor normale wissels in te leveren, zal het naar je opsturen kan je krities ernaar kijken als je tijd hebt.

Gr, Jan
Re:Baan van Sanne en Femke's papa: de wederopbouw (foto's)
Hoi Roland,

Je gaat als een speer  :D
Ziet er erg stevig uit allemaal.
Succes met de verdere bouw en blijf je volgen.

Groet Niels
Re:Baan van Sanne en Femke's papa: de wederopbouw (foto's)
Hoi Roland,

Dat ziet er allemaal goed uit. :thumbup:
Mooi die rubber laag onder je rails, dat zal inderdaad een hoop lawaai schelen.
Succes verder met de verdere bouw. :)

Gr.
René

Re:Baan van Sanne en Femke's papa: de wederopbouw (foto's)
Niels en René bedankt!


De ondervloer dempt idd prima, maar uiteraard iets minder dan een standaard ondervloer omdat deze veel zwaarder en compacter is. Het grote voordeel is echter dat het veel stabieler is, ik wil namelijk geen enkel risico lopen op torderende wissels, die ellende heb ik al gehad ;-)

CiteerBen denk eruit met de schaduwstations/keerlussen, wil eigenlijk beginnen om de crail aan te pakken ter voorbereiding van de diode truuk en bedrading voor de S88, denk ook dat ik wat bochtwissels nodig heb anders moet ik weer aan het tekenbord om deze voor normale wissels in te leveren, zal het naar je opsturen kan je krities ernaar kijken als je tijd hebt.


Jan, bochtwissels heb ik nog zat!

Ik zou eerst de rails uitleggen en passen, zodat je het hout op maat kan zagen. Ditr gaat veel makkelijker zonder dat er draden aanzitten, en je weet nu de benodigde draadlengte ook nog niet. Voor de diodetruc en de kabel naar bezetmelders kun je ook iets soortgelijks doen als ik hiervboven laat zien. Daarmee standaardiseer je de boel.

Roland
Re:Baan van Sanne en Femke's papa: de wederopbouw (foto's)
Roland, plaatjes kijken kan ik niet met mijn Blackberry maar het zal er wel toppie uitzien. Kom snel bij je kijken. Eerst nog effe Aosta vallei afwerken. Het is hier ongelofelijk mooi! Gr, Ben en Cisca.
Re:Baan van Sanne en Femke's papa: de wederopbouw (foto's)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Baan van Sanne en Femke's papa: de wederopbouw (foto's)
Hallo Ronald,

De printjes die jij gebruikt herken ik wel, op deze manier zit het netjes bij elkaar.

Nu heeft Peter / Freak alvaak aangegeven dat de diode truuk het beste werkt als de diode zo dicht mogelijk bij de railstaaf zit.

Waarom soldeer je ze niet onder de C-rails.

Voor de rest complimenten voor de aanpak, het zal weer een mooi staaltje modelspoor bij jou worden.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Baan van Sanne en Femke's papa: de wederopbouw (foto's)
Hoi peter

Bedankt
CiteerWaarom soldeer je ze niet onder de C-rails.

Voor de rest complimenten voor de aanpak, het zal weer een mooi staaltje modelspoor bij jou worden.

Omdat ik er dan nooit meer bijkan. Dit is simpeler. Ze zitten erg dicht bij de rails, want de draden vanaf hier zijn max 40 cm

@ ben hoop dat je beter weer hebt dan hier! Aosta is idd prachtig. Groeten aan ciska