Afgelopen weekend heb ik eindelijk een
Bügelfalte aan mijn locpark kunnen toevoegen. Een blauwe E10.3 stond al een tijdje op het verlanglijstje, maar de tot nu toe uitgebrachte versie - de 39120 - had nog gele verlichting en geen uitschakelbare sluitlichten. Nu had ik begrepen dat dit wel aangepast kon worden, maar toch.
Tot mijn grote verbazing zag ik zaterdag op de beurs in Houten ineens een blauwe
Bügelfalte staan met een ander nummer dan die van de 39120. Omdat er geen doos bij zat, maar alleen de doorzichtige verpakking, moest die loc wel uit een set komen. In dit geval bleek dat inderdaad megaset 29440 te zijn. In het bijgeleverde boekje stond bij de functies dat deze loc wél uitschakelbare sluitlichten zou moeten hebben. Omdat die aanpassing aan de verlichting door Märklin vaak in combinatie werd gedaan met het plaatsen van warmwitte lampen, kon dit hem dus wel eens zijn voor mij. Loc gekocht, op de beurs even laten testen en inderdaad, warmwitte lampen!
De loc rijdt verder zo netjes en stil, dat hier nog wel eens een SDS-motor in zou kunnen zitten. Helemaal perfect dus! Of bijna dan, want in het zakje met de extra onderdelen zat helaas een verkeerde
Schürze. Aan de zijkanten links/rechts voor en achter kun je namelijk extra stroomlijndelen monteren. Alleen heb ik een linker 'schort' te weinig (of een rechter te veel...) Helaas is dat net weer een onderdeeltje dat niet meer te bestellen is...
Groet, Marc