Hallo allen,
Bedankt voor de talrijke reacties.
@Walter en @Andre
Waarom een beetje zakken: om het beter in het totale baanplan in te kunnen passen, andere kant van de brug liggen de rails iets lager t.o.v. de rails op de rangeer bundel. Rekening gehouden met bergen en dalen: een glooiend landschap.
@Ernst
Citaat van: Perk op dinsdag 21 september 2010, 13:25:46
Marc een zeer mooie constructie, mijn complimenten!
Echter ik vraag mij af of je de brug bij het neerlaten ook nog laat 'verankeren' op de baan, zodat je eventuele horizontale beweging van de brug voorkomt (het is notabene toch een behoorlijk lange brug, waar speling op den duur mogelijk is)?
Ga op deze mooie manier door!
Ernst
De brug wordt niet echt verankerd maar wordt wel op een andere manier in positie gebracht.
De brug wordt in positie gebracht doordat de brug op het laatste moment (voordat de brug neer is) via de plexi geleider (die op verschillende foto's zichtbaar is) een beetje van de deur wordt weg geduwd waardoor de brug altijd op de juiste plaats neerkomt.
Op de onderstaande foto is de plexi geleider te zien:
@Daan
Citaat van: daanknoben op dinsdag 21 september 2010, 13:41:48
Hoi Marc,
Fantastisch hoe je die brug hebt geïntegreerd in je baan. Is er ook nog een beveiliging dat de trein niet de diepte in stort als de brug open is?
Groeten,
Daan
Die moet nog geplaatst worden.
@Chopper
Citaat van: chopper op dinsdag 21 september 2010, 14:57:29
Jou brug is zeer mooi man, echt complimenten:)
Ga je binnenkort ook scenery laten zien met foto's?
Mvg, Chopper
Hopelijk wel, als de andere forumleden dat zien zitten
@AlbertJan
Citaat van: AlbertJan op dinsdag 21 september 2010, 19:41:25
hoewel ik aan de verkleuringen wel kan zien dat het materiaal aardig op zijn falie krijgt.
Inderdaad maar ik vond het zonden voor het laatste stukje een nieuwe schuurband op te offeren.
Ik hoop dat ik de vragen duidelijk genoeg heb kunnen beantwoorden, anders 'shoot your question'
Vriendelijke groeten,
Marc