Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Hansabaan/ Even een kleine update na een te lange stilte.

Gestart door Krokodil woensdag 02 juni 2010, 21:21:12

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Baan van Krokodil/ Aansluiten, aansluiten, autoweg en filmpje Esu BR 125
hallo hans,geweldig die nieuwe loc echt mooi ,maar ik ben nog meer benieuwd naar je autoweg want die nadert nu de overweg en dat wordt fantastisch.ik heb hem gezien in houten.veel succes slangetje.
Re:Baan van Krokodil/ Aansluiten, aansluiten, autoweg en filmpje Esu BR 125
Citaat van: slangetje op vrijdag 21 januari 2011, 18:38:54
hallo hans,geweldig die nieuwe loc echt mooi ,maar ik ben nog meer benieuwd naar je autoweg want die nadert nu de overweg en dat wordt fantastisch.ik heb hem gezien in houten.veel succes slangetje.

Hoi Slangetje,

Ik denk dat we volgende week naar de spoorwegovergang kunnen kijken.
We zijn nu aan het proef rijden op het maaiveld. Zitten her en der nog kleine dingetjes in om te verbeteren.

Bedankt voor je reactie,

Hans
Re:Baan van Krokodil/ Aansluiten, aansluiten, autoweg en filmpje Esu BR 125
Hans ik zag net in de catalogus nieuwigheden 2011 van Märklin dat de CS2 nu veel meer functies aankan. Ik zal de volgende update van de software er eens op zetten.

In de folder zie je een foto van beide zijden van het scherm een dubbele rij met functies.

Je kunt de deze catalogus downloaden via www.maerklin.de

Wat ook leuk is dat is een nieuwe Iphone app van Märklin waarop je dan je baan kunt besturen. Je krijgt de CS2 functies dan te zien op je mobile.

Groet

Ronald
Re:Baan van Krokodil/ Aansluiten, aansluiten, autoweg en filmpje Esu BR 125
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Baan van Krokodil/ Aansluiten, aansluiten, autoweg en filmpje Esu BR 125
Citaat van: M.user op zaterdag 22 januari 2011, 18:56:45
Hans ik zag net in de catalogus nieuwigheden 2011 van Märklin dat de CS2 nu veel meer functies aankan. Ik zal de volgende update van de software er eens op zetten.

In de folder zie je een foto van beide zijden van het scherm een dubbele rij met functies.

Je kunt de deze catalogus downloaden via www.maerklin.de

Wat ook leuk is dat is een nieuwe Iphone app van Märklin waarop je dan je baan kunt besturen. Je krijgt de CS2 functies dan te zien op je mobile.

Groet

Ronald

Hoi Ronald,

Ook al ben ik Hans niet toch even een antwoord.

Hans rijd met de Ecos en niet met een CS2, maar het gaat wel goedkomen denk ik  >:-D >:-D


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Baan van Krokodil/ Aansluiten, aansluiten, autoweg en filmpje Esu BR 125
Citaat van: degeluidsman op zaterdag 22 januari 2011, 19:13:09
Citaat van: M.user op zaterdag 22 januari 2011, 18:56:45
Hans ik zag net in de catalogus nieuwigheden 2011 van Märklin dat de CS2 nu veel meer functies aankan. Ik zal de volgende update van de software er eens op zetten.

In de folder zie je een foto van beide zijden van het scherm een dubbele rij met functies.

Je kunt de deze catalogus downloaden via www.maerklin.de

Wat ook leuk is dat is een nieuwe Iphone app van Märklin waarop je dan je baan kunt besturen. Je krijgt de CS2 functies dan te zien op je mobile.

Groet

Ronald

Hoi Ronald,

Ook al ben ik Hans niet toch even een antwoord.

Hans rijd met de Ecos en niet met een CS2, maar het gaat wel goedkomen denk ik  >:-D >:-D


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Hallo Ronald en Peter,

Bedankt dat jullie me op de hoogte houden. Het komt helemaal goed met de lok wat de functies betreft. Ben nu met weer andere dingen bezig, het ombouwen van de faller auto's naar digitaal..

Groeten,

Hans
Re:Baan van Krokodil/ Maaiveld aangesloten op Koploper, Cursus auto ombouwen
Goedemorgen beste Spoorliefhebbers,

We gaan weer een update maken.

Deze afgelopen week hard aan de baan gewerkt maar geen zichtwerk. Het maaiveld, Centraal Station, loopt nu via Koploper. De treinen welke uit de schaduwstations vertrekken hebben nu de mogelijkheid om het spiraal te verlaten op de hoogte van het maaiveld.
Ze hoeven nu niet meer alleen naar de bergen. Het progamma Koploper beslist welke en wanneer er treinen richting maaiveld gaan. Wel is het zo dat we voor goederentreinen een belemmering inbouwen zodat deze om het station heen lopen.
Als over enige tijd als het industrieterrein geplaatst is dan hebben de goederentreinen ook meer mogelijkheden op het maaiveld.

Voor volgende week staat op het progamma om de eerste spoorwegovergang te plaatsen en te laten werken. Op de foto's is de overweg te zien. Op een van de foto's is ook de plaats te zien waar hij geplaatst wordt.

Gisteren bij MSG Den Bosch geweest om de eerste dag bij te wonen van de tweedaagse cursus, ombouwen Faller auto's naar digitaal.
De bedoeling is dat op de baan bussen, vrachtwagens en personenauto's komen te rijden.
Het Dinamo systeem van Leon van Perlo is perfect geschikt om het met deze omgebouwde wagens te doen.
Wel is het zo dat de auto's eerst volledig gestript moeten worden voordat je weer met de inbouw kan beginnen.
Een heel lastig punt van de omnouw is het solderen van lakdraad aan de smd lampjes.
Op de foto is duidelijk te zien dat ze erg klein zijn. De punt ernaast is een van een balpen. Ook belangrijk is de plus of min pool aan de juiste zijde.

Wel is het zo dat na gedane arbeid en funcionerend model alle ergenissen direct zijn vergeten.

De volgende foto's spreken voor zich.

Volgende week een filmpje van de werkende spoorweg overgang en het rijden van de treinen op het maaiveld, Centraal Station.








Op de volgende foto te zien een gedeelte van het wegdek met daarin ingebouwd een magneetstrip die de richting bepaalt voor de auto's. Naast de magneetstrip zitten ingebouwd elektodraden wlke een magnetisch veld veroorzaken waarmee de ayuto's hun informatie krijgen van het progamma b.v. snelheid, stoppen, lichten aan, richtingaanwijzer etc.



De volgende foto laat zien een compleet gestripte auto voordat we met de inbouw beginnen.



De volgende foto toont ons de decoder en spoeltje. Dit spoeltje komt onder de auto zo dicht mogelijk bij het stuurmechanisme daar het dan steeds in de midden zit van de twee signaaldraden van het wegdek.





Op de volgende foto's een auto ingebouwd en gereed om te rijden.









Zo dit was het weer voor deze week. Veel plezier aan de hobby gewenst en tot volgende week.

De Krokdil.
Re:Baan van Krokodil/ Maaiveld aangesloten op Koploper, Cursus auto ombouwen
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Baan van Krokodil/ Maaiveld aangesloten op Koploper, Cursus auto ombouwen
Dag Hans en Piet,

Wat een geweldige update weer van de baan, het is iedere week weer leuk om dit te volgen.

Wel een gepriegel die SMD leds, dit ga ik straks ook proberen maar dan ik caravans  >:-D >:-D

Ik kijk nu al uit naar de overweg, ik weet welke jullie gaan gebruiken  :thumbup: :thumbup:


Succes met bouwen.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Baan van Krokodil/ Maaiveld aangesloten op Koploper, Cursus auto ombouwen
Hoi Hans en Piet,

Leuk om te zien dat jullie al lekker gevorderd zijn.

Wat een gepriegel met die autotjes, doet mij denken aan het digitaliseren van mijn N-loc's.

Hoe is de cursus die jullie volgen tot nu toe bevallen?

Op 12 februari is er in de Bilt een dinamo gebruikersdag, lijkt mij wat voor jullie om naar toe te gaan. Ik heb een uitnodiging van Frans Staal ontvangen per mail, ik zal je een CCtje doen toekomen.

Ook ik ben zeer benieuwd naar het functioneren van je overweg.

Groet,

WIm van Dijk
Re:Baan van Krokodil/ Maaiveld aangesloten op Koploper, Cursus auto ombouwen
Lid sinds: 2009

2 van mijn treinen op een plastic glas brug

offline
Re:Baan van Krokodil/ Maaiveld aangesloten op Koploper, Cursus auto ombouwen
Hoi,

Dat ziet er goed uit,
knap gedaan hoor!

Mvg
Falco
Re:Baan van Krokodil/ Maaiveld aangesloten op Koploper, Cursus auto ombouwen
Hoi Hans en Piet.
Nadat ik in het topic van Ries al gelezen had dat jullie de cursus bij MSG Den Bosch bezocht hadden, gelijk maar door naar jullie prachtige topic van de bouw van jullie baan! B)
Het rijden met de auto's voegt weer een hele extra hobby aan het modelspoor toe maar het resultaat is geweldig.
Prachtig om te zien dat de bouw aardig constant doorgaat, hoewel natuurlijk het "onzichtbare" werk niet te zien is, geeft dit zeker resultaat voor het laten rijden van de locs.

Veel plezier en succes met de verdere bouw.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Baan van Krokodil/ Maaiveld aangesloten op Koploper, Cursus auto ombouwen
Hoi Hans en Piet,

erg leuk om te zien die aangepaste auto's.
Het lijkt me een heel gepriegel, waar je toch wel een loeplamp bij nodig hebt B).
Jullie stonden trouwens weer mooi op de foto ;).

Maar het is wel een erg gaaf gezicht al die rijdende auto's kompleet met verlichting enzo.
Kan niet wachten om het live te mogen aanschouwen :D.
Zit nog wel een boel koploper programmeer werk aan vast zeker?

Geven de driewegwissels nog problemen in het station?
Ik hoop het niet, maar je hoort er altijd weinig positiefs over.

En net zoals de rest ben ik ook erg nieuwsgierig naar de overweg.

Groeten Sander
Re:Baan van Krokodil/ Maaiveld aangesloten op Koploper, Cursus auto ombouwen
Hoi Hans en Piet,

Dat is een heel gepriegel die ombouw van een auto naar een digitaal systeem. Ben zeer benieuwd hoe dit straks rijdt en naar de functies die de auto's dan hebben.

Ik heb me momenteel nog niet echt verdiept in zo'n systeem, maar zie ik het goed dat de aandrijving d.m.v. een blokje van 3 knoopcellen gebeurt.

Groet

Ronald
Re:Baan van Krokodil/ Maaiveld aangesloten op Koploper, Cursus auto ombouwen
Citaat van: degeluidsman op zondag 23 januari 2011, 13:25:40
Dag Hans en Piet,

Wat een geweldige update weer van de baan, het is iedere week weer leuk om dit te volgen.

Wel een gepriegel die SMD leds, dit ga ik straks ook proberen maar dan ik caravans  >:-D >:-D

Ik kijk nu al uit naar de overweg, ik weet welke jullie gaan gebruiken  :thumbup: :thumbup:


Succes met bouwen.


Mvg,

Peter / degeluidsman.

Hallo Peter,

Had in mijn update iets verteld over de overweg maar helaas de foto's vergeten. Deze zijn nu alsnog geplaatst.

Zie je binnenkrt,

Hans
Re:Baan van Krokodil/ Maaiveld aangesloten op Koploper, Cursus auto ombouwen
Citaat van: M.user op zondag 23 januari 2011, 15:55:07
Hoi Hans en Piet,

Dat is een heel gepriegel die ombouw van een auto naar een digitaal systeem. Ben zeer benieuwd hoe dit straks rijdt en naar de functies die de auto's dan hebben.

Ik heb me momenteel nog niet echt verdiept in zo'n systeem, maar zie ik het goed dat de aandrijving d.m.v. een blokje van 3 knoopcellen gebeurt.

Groet

Ronald


Hallo Ronald,

De auto's rijden op dezelfde accu's al bij aflevering door Faller. Het gaat om 2 knoopcellen. De maximale voltage mag maar circa 4 volt zijn. Wel is het zo dat je de auto nu minder hard kan laten rijden zodat de de accu wat langer mee kan gaan. Ook is het zo dat als je de ruimte hebt andere accu's kan plaatsen b.v. lipo accu van 3,7 volt.

Groeten,

Hans
Re:Baan van Krokodil/ Maaiveld aangesloten op Koploper, Cursus auto ombouwen
het rijden met het faller car system digitaal is zeer mooi (heb er een filmpjes van gezien op http://www.miniatuura.nl/
misschien ken je het )

mvg niko
Re:Baan van Krokodil/ Maaiveld aangesloten op Koploper, Cursus auto ombouwen
Citaat van: niko op maandag 24 januari 2011, 12:48:12
het rijden met het faller car system digitaal is zeer mooi (heb er een filmpjes van gezien op http://www.miniatuura.nl/
misschien ken je het )

mvg niko


Hallo Niko,

Bedankt voor je reactie. De filmpjes waren leuk om te zien. Deze werken echter op inrarood en wat wij doen niet. Als je naar de filmpjes kijkt dan zie je dat de auto's ook direct stilstaan als ze moeten stoppen. Bij het systeem zoals wij inbouwen dan gaan de auto's gewoon wat rustiger rijden en dan pas stoppen.
Welk systeem ook wordt gekozen het blijft een prachtig gezicht de auto's etc te zien rijden.

Groeten,

Hans
Re:Baan van Krokodil/ Maaiveld aangesloten op Koploper, Cursus auto ombouwen
over de systemen weet ik niets
maar het is inderdaad wel mooi met al die mogelijk heden

mvg niko
Re:Baan van Krokodil/ Maaiveld aangesloten op Koploper, Cursus auto ombouwen
hoi hans.het is weer prachtig maar je moet wel erg fijne vingers hebben om die auto,s om te bouwen.veel succes slangetje.
Re:Baan van Krokodil/ Maaiveld aangesloten op Koploper, Cursus auto ombouwen
Hallo Hans,

Man een fijn soldeerwerk is dat. Prachtig om te zien hoe je de vrachtauto heb omgebouwd. Dit zijn dingen die onderhand ook nog op mijn lijstje staan.
Goed voorbeeld doet goed volgen..... :D

Maar nu nog even niet....... :?

Je baan wordt per week mooier, geweldig hoe jullie het bouwtempo erin hebben zitten. Succes verder.

Groeten Ronald  :)
Re:Baan van Krokodil/ Maaiveld aangesloten op Koploper, Cursus auto ombouwen
Citaat van: Varekamp op woensdag 26 januari 2011, 21:54:53
Hallo Hans,

Man een fijn soldeerwerk is dat. Prachtig om te zien hoe je de vrachtauto heb omgebouwd. Dit zijn dingen die onderhand ook nog op mijn lijstje staan.
Goed voorbeeld doet goed volgen..... :D

Maar nu nog even niet....... :?

Je baan wordt per week mooier, geweldig hoe jullie het bouwtempo erin hebben zitten. Succes verder.

Groeten Ronald  :)

Hallo Ronald,

Bedankt voor je reactie. We gaan gewoon door met de auto's en de baan. Als het allemaal lukt dan hebben we aan het eind van deze week een werkende spoorwegovergang. Zie update a.s. zondag.

Groeten,,

Hans
Re:Baan van Krokodil/ Maaiveld aangesloten op Koploper, Cursus auto ombouwen
Citaat van: slangetje op woensdag 26 januari 2011, 20:45:02
hoi hans.het is weer prachtig maar je moet wel erg fijne vingers hebben om die auto,s om te bouwen.veel succes slangetje.

Hallo Slangetje,

Het is zeker een geneuzel om die draadjes aan de ledjes te krijgen. Maar als het dan toch weer gelukt is ben je trots op je eigen. Het is en blijft prachtig om die auto's, bussen en vrachtwagens met verlichting te zien. Kijk maar naar de volgende update a.s. zondag.

Groeten,

Hans
Re:Baan van Krokodil/ Maaiveld aangesloten op Koploper, Cursus auto ombouwen
Hoi Hans en Piet,

Hoe staat het met de loop van de treinen op het emplacement?

Loopt alles weer naar wens?

Groet,

Wim
Re:Baan van Krokodil/ Maaiveld aangesloten op Koploper, Cursus auto ombouwen
Citaat van: De Dijk op vrijdag 28 januari 2011, 18:22:07
Hoi Hans en Piet,

Hoe staat het met de loop van de treinen op het emplacement?

Loopt alles weer naar wens?

Groet,

Wim

Hallo Wim,

We zijn nog steeds bezig de treinen in het gareel te krijgen. Dit gaat zeker lukken maar het ontbreekt je wel eens aan tijd.

Bedankt voor je reactie.

Groeten,

Hans
Re:Baan van Krokodil/ Filmpje van spoorwegovergang.
Goedenmiddag beste spoorliefhebbers.

Vandaag niet zo'n grote update daar we nog steeds de treinen aan het testen zijn op het maaiveld.

Waarom de update zo laat? Dit komt daar ik ook EHBO vrijwilleger bent en vandaag post gelopen hebt bij een evenement te Sliedrecht.

Deze week gebruikt om de treinen te laten testrijden op de gehele baan. Er zijn toch wat kleine dingetjes naar voren gekomen wat we direct hebben aangepast. B.V. een slechte isolatie tussen twee bezetmelders, als er dan een trein overheen rijdt worden er twee bezetmelders aangesproken en dit is dus niet goed. Nu zijn we denk ik zover dat we de foutjes eruit gehaald hebben en de treinen weer netjes hun rondjes gaan rijden.

Wel is deze week de spoorwegovergang geplaatst en electrisch aangesloten. Hij moet nog verder worden afgestelt maar we willen jullie het filmpje niet onthouden.

Hopelijk volgende week een grotere update. Zo wie zo moet het Faller autotje gereed zijn om te rijden daar wee a.s. zaterdag de tweede dag hebben van de cursus van Leon van Perlo te Den Bosch.



Zo dit was het voor deze week.

Veel plezier gewenst bij de hobby en graag tot volgende week.

Groeten,

De Krokodil
Re:Baan van Krokodil/ Filmpje van spoorwegovergang.
Gaan daar ook FCS autotjes rijden over die overweg?

groeten minitreintje/Dylan
Re:Baan van Krokodil/ Filmpje van spoorwegovergang.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Baan van Krokodil/ Filmpje van spoorwegovergang.
Hoi Hans en Piet,

Wat een geweldige overweg is dit, iedere keer in Houten sta ik altijd even te kijken bij NZH de makers van deze overweg.

De aankleding is jou wel toe vertrouwd, de fine afstelling gaat vast ook goed komen  :thumbup: :thumbup:.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Baan van Krokodil/ Filmpje van spoorwegovergang.
Citaat van: minitreintje op zondag 30 januari 2011, 17:26:28
Gaan daar ook FCS autotjes rijden over die overweg?

groeten minitreintje/Dylan

Hallo Dylan,

Over de autoweg gaan zeker de faller autootjes rijden.
Als we eenmaal zover zijn moet het een geweldig gezicht zijn om de auto's, vrachtwagens en bussen de overweg zien passeren.

Tot de volgende keer.

Groeten,

Hans
Re:Baan van Krokodil/ Filmpje van spoorwegovergang.
Wat een SCHITTERENDE overweg. Ik heb hem 3 x achter elkaar bekeken. :)

Gr. Peter
Re:Baan van Krokodil/ Filmpje van spoorwegovergang.
hij blijft net zolang dicht als in het echt  8) alleen gaat die niet langzaam omlaag? de trein is hem al voorbij bijna als hij helemaal dicht is, in eht echt is die veel eerder dicht,

maar het blijft een wonder hoe je het gemaakt hebt,

MVG Clint
Re:Baan van Krokodil/ Filmpje van spoorwegovergang.
Citaat van: marklin1995 op zondag 30 januari 2011, 21:48:07
hij blijft net zolang dicht als in het echt  8) alleen gaat die niet langzaam omlaag? de trein is hem al voorbij bijna als hij helemaal dicht is, in eht echt is die veel eerder dicht,

maar het blijft een wonder hoe je het gemaakt hebt,

MVG Clint

Beste Clint,

Ik weet dat de timing niet helemaal in orde is. We gaan dit zeker in orde maken als we zover zijn. Dan zullen we zeker weer een filmpje van de overweg laten zien. Trouwens aan de andere kant van de baan komt ook een overweg.

Bedankt voor je reactie,

Groeten,

Hans
Re:Baan van Krokodil/ Filmpje van spoorwegovergang.
Lid sinds: 2009

2 van mijn treinen op een plastic glas brug

offline
Re:Baan van Krokodil/ Filmpje van spoorwegovergang.
Hoi,

Dat filmpje ziet er mooi uit zo hoor!
Netjes gedaan :)

Mvg
Falco
Re:Baan van Krokodil/ Filmpje van spoorwegovergang.
Lid sinds: 2009

Koploper en DDAR te Steenberg

offline
Re:Baan van Krokodil/ Filmpje van spoorwegovergang.
Wat een mooie overweg, veel plezier ermee!

Ga zo door en veel succes!

Groetjes Daniël
Re:Baan van Krokodil/ Filmpje van spoorwegovergang.
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Baan van Krokodil/ Filmpje van spoorwegovergang.
Hallo,

Mooie overweg, gaat mooi langzaam open en dicht  :)

Wonen jullie in Sliedrecht??

Ik werk er  8o


Gr Einte
Re:Baan van Krokodil/ Filmpje van spoorwegovergang.
Citaat van: NS-Daniel op dinsdag 01 februari 2011, 17:23:58
Wat een mooie overweg, veel plezier ermee!

Ga zo door en veel succes!

Groetjes Daniël

Hallo Daniel,

Bedankt voor je reactie. We gaan gewoon door met bouwen en updates.

Groeten,

Hans
Re:Baan van Krokodil/ Filmpje van spoorwegovergang.
hallo hans, dit is echt toppie .vriendelijke groeten , slangetje
Re:Baan van Krokodil/ Filmpje van spoorwegovergang.
Citaat van: slangetje op woensdag 02 februari 2011, 14:30:30
hallo hans, dit is echt toppie .vriendelijke groeten , slangetje

Beste Slangetje,

Heb je een persoonlijk berichtje gestuurd.

Hans
Re:Baan van Krokodil/ Filmpje van spoorwegovergang.
Beste Hans,

Schitterende overweg naar NL voorbeeld. Erg mooi met die knipperende lampjes allemaal.

Groeten,

Daan
Re:Baan van Krokodil/ Filmpje van spoorwegovergang.
Citaat van: daanknoben op woensdag 02 februari 2011, 19:25:02
Beste Hans,

Schitterende overweg naar NL voorbeeld. Erg mooi met die knipperende lampjes allemaal.

Groeten,

Daan

Beste Daan,

Bedankt voor je berichtje. Probeer a.s. zondag een update te geven van de rijdende treinen via koploper op het maaiveld. De treinen komen dan op de stationssporen terecht waar zij wat langer stil gaan staan.

Groeten,

Hans
Re:Baan van Krokodil/ Auto's afgebouwd. Film Centr. Stat. Film IRM met geluid.
Goedemorgen spoorliefhebbers.

We zijn weer een week verder dus de update. Wat hebben we gedaan deze week.

Allereerst zijn we nog steeds bezig met testritten op her maaiveld "Centraal Station".
Gisteren de tweede dag bezocht van de cursus Faller auto's ombouwen. Het eindresultaat hiervan is dat we 2 afgebouwde autootjes hebben welke nu op de baan zouden kunnen rijden.
Volgende week een filmpje van deze rijdende auto's op  de testbaan.

Straks zien we 2 foto's van deze dag en de autootjes.
Daarna 2 filmpjes, op het eerste filmpje zien we de treinen door het centraal station rijden en daarbij worden ze door koploper bestuurd. Het filmpje duurt circa 10 minuten maar ik moet zeggen dat het kijken naar de aankomende en vertrekkende treinen mij niet lang genoeg kan duren.

Het tweede filmpje laat in het begin de IRM dubbeldekker trein zien op het Centraal Station met ingebouwd geluid. De rest van het filmpje het rijden van andere treinen.

Nu eerst de foto's van gister.





Nu de twee filmpjes.

http://www.youtube.com/user/hansenpiet1#p/a/u/1/VGaGyHVAif0

http://www.youtube.com/user/hansenpiet1#p/a/u/0/NTD9937P-1I

Zo mensen dit was het voor deze week. Veel plezier met de hobby en graag tot volgende week zondag.

De Krokodil.
Re:Baan van Krokodil/ Auto's afgebouwd. Film Centr. Stat. Film IRM met geluid.
Mooie filmpjes, alleen het rijgeluid van de IRM is net echt realistisch. je hoord maar 1 toon terwijl ze in het echt tig keer "schakelen" maar voor de rest ziet het er allemaal gelikt uit hoor
Re:Baan van Krokodil/ Auto's afgebouwd. Film Centr. Stat. Film IRM met geluid.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Baan van Krokodil/ Auto's afgebouwd. Film Centr. Stat. Film IRM met geluid.
Hallo Hans en Piet,

Op het maaiveld gaat het steeds beter rijden zo te zien :thumbup: :thumbup:

Het geluid van een IRM ken ik eigenlijk niet en misschien heeft de vorige spreken wel een puntje  :( jullie kennende gaat dat wel goed komen.

Ik ben in iedergeval blij dat de IRM nu wel goed over je baan rijd.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Baan van Krokodil/ Auto's afgebouwd. Film Centr. Stat. Film IRM met geluid.
Ha die Hans en Piet.
Zo hé, jullie hebben niet stil gezeten de afgelopen periode.
Niet alleen 2e deel cursus maar ook nog 2 prachtige filmpjes gemaakt waarop héél erg goed het wisselende treinverkeer (met al dat prachtige materieel) te bewonderen is! B)
Leuk ook om te zien dat de koffie gewoon doorgaat en op de achtergrond meen ik ook nog het geluid van een BigBoy (die niet te zien is) te horen.

Weer een prachtig stukje bijgevoegd en ik ben nu al benieuwd wat de volgende update ons gaat brengen.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Baan van Krokodil/ Auto's afgebouwd. Film Centr. Stat. Film IRM met geluid.
Citaat van: Janvis op zondag 06 februari 2011, 13:04:01
Mooie filmpjes, alleen het rijgeluid van de IRM is net echt realistisch. je hoord maar 1 toon terwijl ze in het echt tig keer "schakelen" maar voor de rest ziet het er allemaal gelikt uit hoor

Hallo Janvis,

Je hebt gelijk dat het niet het correcte geluid is van een IRM. We konden deze niet direct vinden bij Esu maar dit geluid vonden we ook mooi.
Zodra we het juiste geluid hebben zetten we het op de decoder van de Irm.

Groeten,

Hans
Re:Baan van Krokodil/ Auto's afgebouwd. Film Centr. Stat. Film IRM met geluid.
Citaat van: degeluidsman op zondag 06 februari 2011, 13:42:10
Hallo Hans en Piet,

Op het maaiveld gaat het steeds beter rijden zo te zien :thumbup: :thumbup:

Het geluid van een IRM ken ik eigenlijk niet en misschien heeft de vorige spreken wel een puntje  :( jullie kennende gaat dat wel goed komen.

Ik ben in iedergeval blij dat de IRM nu wel goed over je baan rijd.


Mvg,

Peter / degeluidsman.

Hallo Peter,

Bedankt voor je reactie. We gaan gewoon door. Gister de Faller autootjes afgemaakt onder het toeziend oog van de meesters. Zij werden getest en jawel hoor ze rijden. Het is echt ongelooflijk wat je allemaal in het decodertje van een auto kan stoppen. Misschien kunnen we ook wel de richting naar jou camping ingeven!

Groeten aan Saskia.

Hans
Re:Baan van Krokodil/ Auto's afgebouwd. Film Centr. Stat. Film IRM met geluid.
Citaat van: AlbertJan op zondag 06 februari 2011, 13:59:40
Ha die Hans en Piet.
Zo hé, jullie hebben niet stil gezeten de afgelopen periode.
Niet alleen 2e deel cursus maar ook nog 2 prachtige filmpjes gemaakt waarop héél erg goed het wisselende treinverkeer (met al dat prachtige materieel) te bewonderen is! B)
Leuk ook om te zien dat de koffie gewoon doorgaat en op de achtergrond meen ik ook nog het geluid van een BigBoy (die niet te zien is) te horen.

Weer een prachtig stukje bijgevoegd en ik ben nu al benieuwd wat de volgende update ons gaat brengen.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.

Hallo AlbertJan,

We gaan gewoon door alleen neemt het testen op het maaiveld meer tijd in beslag dan ik gedacht had.
Op de achtergrond is geen big boy te horen maar een br 64 een klein stoomlokje maar wel compleet uitgerust met geluid.

Op het filmpje is hij te zien als hij over de boogbrug rijdt.

Groeten,

Hans
Re:Baan van Krokodil/ Auto's afgebouwd. Film Centr. Stat. Film IRM met geluid.
beste hans,ik heb genoten van het centraalstation ik heb het 3 keer bekeken en dat alles loopt zo geweldig mooi.groetjes slangetje   p.s. tot bij de kroketten
Re:Baan van Krokodil/ Auto's afgebouwd. Film Centr. Stat. Film IRM met geluid.
Citaat van: slangetje op dinsdag 08 februari 2011, 20:09:30
beste hans,ik heb genoten van het centraalstation ik heb het 3 keer bekeken en dat alles loopt zo geweldig mooi.groetjes slangetje   p.s. tot bij de kroketten

Beste Slangetje,

Bedankt voor je reactie. Hebben op dit moment 3 autotjes rijden op de proefbaan. Kijk a.s. zondag maar naar de update om dit te zien.

Groeten,

Hans
Re:Baan van Krokodil/ Auto's testrijden via Koploper.
Goedenmiddag beste spoorliefhhebbers,

We zijn wat laat vandaag maar een filmpje downloaden naar YouTube duurt bij mij wat lang.

Deze week gebruikt om het rijden van de treinen verder te testen op het maaiveld. We blijven met maar foutjes kampen en dit geeft mij nog niet de gelegenheid door te gaan met de scenery.
Wel is het zo dat we twee auto's hebben rijden op de gemaakte testbaan.

De auto's worden d.m.v. koploper bestuurd. Eigenlijk hetzelfde als met de treinen.

We hebben voor het testen 1 Faller wissel ingebouwd.

Hoop deze week met het testrijden van de treinen gereed te zijn want ik popel om verder te gaan met de scenery.

Nu maar kijken naar het filmpje.



Zo mensen dit was het voor deze week.

Veel plezier met de hobby en graag tot volgende week.

De Krokodil.
Re:Baan van Krokodil/ Auto's testrijden via Koploper.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Baan van Krokodil/ Auto's testrijden via Koploper.
Hallo Hans en Piet,

Jullie hebben de smaak te pakken, eerst treinen en nu auto's  :thumbup: :thumbup:.

Gebruiken jullie een aparte pc voor de auto's of gaat het met dezelfde pc waar ook de treinen door gestuurd worden??.

Het ziet er indrukwekkend uit en het fijn afregelen is al begonnen zo te horen  :).

Dit kun je weer helemaal aankleden met verkeers lichten en zo, jullie kennende wordt dit weer erg mooi.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Baan van Krokodil/ Auto's testrijden via Koploper.
Citaat van: degeluidsman op zondag 13 februari 2011, 15:34:23
Hallo Hans en Piet,

Jullie hebben de smaak te pakken, eerst treinen en nu auto's  :thumbup: :thumbup:.

Gebruiken jullie een aparte pc voor de auto's of gaat het met dezelfde pc waar ook de treinen door gestuurd worden??.

Het ziet er indrukwekkend uit en het fijn afregel is al begonnen zo te horen  :).

Dit kun je weer helemaal aankleden met verkeers lichten en zo, jullie kennende wordt dit weer erg mooi.


Mvg,

Peter / degeluidsman.

Hallo Peter,

Het is verwonderlijk als je zo'n wagen hebt omgebouwd en je dan ook werkelijk ziet wat je er mee kunt doen.

We gaan zeker op de baan de wegen netjes aankleden en voorzien van alles wat nodig is.

We gebruiken niet dezelfde computer maar de mogelijkheid is er wel.

Bedankt voor je reactie en tot gauw.

Groeten,

Hans