Citaat van: nkeer3 op woensdag 25 januari 2012, 15:22:22
Je bent nog wat vergeten er bij te schrijven! 
En zo doen we dat dus!
Mooi en simpel idee...
Vooral Doorgaaaaaaaaaaaan
Ik denk dat iedereen het op zijn eigen manier doet maar je kan mekaar op ideeen helpen en we gaan zeker door met nieuwe ideeen thanks
Citaat van: Golfer op woensdag 25 januari 2012, 15:32:30
Pixon, zeer mooi resultaat en dank voor het filmpje! Dat is inderdaad de beste manier om ons wat uit te leggen. Denk dat ik dat ook tzt ga proberen.
Zo'n filmpje is zeker goed om uit te leggen maar je bent er zo lang mee bezig, monteren uitzoeken, plaatsen, etc.
Als je het gaat proberen geef niet snel de moed op bedankt voor de comp.
Citaat van: Tilly op woensdag 25 januari 2012, 17:08:37
hartelijk dank voor plaatsing van het filmpje, duidelijker kan inderdaad niet 
Welke gipssoort gebruik je hiervoor?
Voor dit werk gebruik ik molda 3 fin (een half harde fijne modeleer gips (die makkelijk te bewerken is))
Citaat van: Sattrickske op woensdag 25 januari 2012, 21:15:11
Zeer knap gedaan!!
Bedankt voor het filmpje, ga ik ook eens proberen...
Moet je zeker doen Na jou gesprek(schrijven) in jou topic over het gewicht (dat bij jouw alles licht moet zijn ben ik gaan na denken en het reseltaat is hier onder (volgende update) te zien dus super lichte pilaren met en gewicht van 49 gram
en de helft van de pilaar in gips weegt 167 gram dus dat scheelt

Citaat van: neesse op woensdag 25 januari 2012, 21:25:54
Nou John,
Succes en dat in minder dan 3 minuut 30

Knap gedaan trouwens.
Wou dat ik het ook zo snel kon maken

en bedankt voor de comp
Citaat van: PH op donderdag 26 januari 2012, 06:20:52
Kunstenaar.

Wat kan ik zeggen mijn huis lijkt ook meer op een Atelier dan op een woning
Bedankt voor de vele reacties dat is
Treinbrug van foamboard en dun laagje gipsmaar we zijn weer door gegaan met ideeen van nieuwe dingen dat kwam doordat ik een manier zocht om eigen creatie te maken met gips dus kwam ik te recht bij foamboard (foamboard is sterk (sterk genoeg om er een goederentrein over heen te laten rijden) makelijk tebewerken-snijden etc)
maar om passende hoeken te maken moet je onder een hoek van 45 graden snijden en dat is lastig dus heb ik een foamcutter gekocht nu kan ik alles snijden onder 45 en 90 graden en kaarsrecht maar foamboard is geen gips dus heb ik pilaren gemaakt van foamboard met een dun laagje gips.
hier filmpje als voorbeeld later meer
Op het filmpje zag hoe ik de pilaar maak van foamboard nu een foto van mal/gips/pilaar

Hier na als je alle 4 de kanten heb gedaan en een kleurtje.

Daarna was het tijd om de brug te gaan ontwerpen en ook dat is gelukt (vind ik) op dit moment staat hij te gipsen maar hier een foto

In de brug word geluidsisolatie aangebracht zodat de brug niet als een klankenkast gaat werken

Dan wordt het tijd om de onderkandt dicht te maken en er een laagje gips opte brengen

als het gips er oplecht moet er op de brug verzwaard worden zodat het gips goed aan de brug hecht zokan je goed zien hoeveel gewicht dit foambord kan houden wandt het is best een groote balk

En dan laat je het een nacht drogen en is dit het resultaat