Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Alpenbaan Gerard

Gestart door Mog dinsdag 29 december 2009, 22:09:30

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Alpenbaan Gerard
hans1.vermeulen
gast

Re:Alpenbaan Gerard
Dag Gerard,
Leuk dat je jouw hobby op deze manier met ons wilt delen. Het werkt zeer stimulerend op onze motivatie. Zeker op die van mij. Je hebt iets moois neergezet. Is het allemaal eigen werk of heb je nog "medewerkers" in je omgeving. Op één van je eerste foto's was een vrouw zichtbaar. Mijn ervaring is dat met name het in elkaar zetten van huisjes en dergelijke, ook door vrouwen erg leuk wordt gevonden.
Ik blijf je draadje volgen. Zeer leerzaam en vooral onderhoudend.
Groeten,
Hans
Re:Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2006

offline
Re:Alpenbaan Gerard
Beste Arnout,

Citaat van: sbbmarklin op maandag 11 januari 2010, 21:35:11

Ik zie dat je wagens van de Golden pass hebt. Ik neem aan van HAG. Weet jij waar ik er een paar kan vinden.


Deze zijn niet van HAG, maar van Rivarossi. Deze heb ik gekocht in een treinenwinkel in Interlaken. Kijk eens op deze site:
https://www.swissmodell.com/swissmodell/

Daar is ook van alles te vinden op het gebied van Zwitsers materieel. Ik heb even voor je gekeken, maar kon alleen de Golden Pass vinden in H0m. Maar ze hebben hier meer dan de online shop. Als je ze wilt hebben zou je ze een mailtje kunnen sturen. Prima online shop overigens, heb er goede ervaringen mee.
Re:Alpenbaan Gerard
sbbmarklin
gast

Re:Alpenbaan Gerard
Hallo Gerard,

Die winkel kende ik nog niet. Hoewel ik al diverse keren in Interlaken ben geweest.

Ik dacht dat alleen HAG ze maakte.

Gr Arnout.
Re:Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2006

offline
Re:Alpenbaan Gerard
Beste Hans,

Bedankt voor de lovende woorden.

Citaat van: hans1.vermeulen op dinsdag 12 januari 2010, 00:13:00
Is het allemaal eigen werk of heb je nog "medewerkers" in je omgeving. Op één van je eerste foto's was een vrouw zichtbaar.

Met enige trots kan ik zeggen dat alles wat hier staat eigen werk is, alles heb ik in mijn eentje gebouwd en ga dit ook zo verder afbouwen. Alleen mijn vrouw, die in beeld is, heeft in het begin de wanden en het plafond "luchtblauw" geschilderd. Dat is het enige wat ik niet geheel in mijn eentje heb gedaan.
Re:Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2006

offline
Re:Alpenbaan Gerard
Hoi Arnout,

Deze winkel heet Bühler, vlak bij het station van Interlaken-West, in de hoofdstraat naast het hotel Berner Hof.

http://www.buehler-interlaken.ch/

Misschien ken je 'm.

Wellicht wel bekend, maar er zijn nog 2 modeltreinwinkels daar, zover ik weet.

Re:Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2006

offline
Re:Alpenbaan Gerard
Hoi Arnout,

Ik bedenk me opeens dat je misschien denkt dat Swiss Modell in Interlaken zit. Dat is niet het geval. Maar het is een online shop (heet officieel Pulsar Modellbahnen), waar veel Zwitsers materieel te koop is.
Ken je overigens deze: http://www.wemoba.ch/
Re:Alpenbaan Gerard
PeterBrz
gast

Re:Alpenbaan Gerard
Zelfs de meeste superlatie woorden zijn hier niet goed genoeg :D  :o prachtig!

Welk materiaal heb je zoal? We hebben al enkele glimpen kunnen opvangen maar misschien kan je ons een deel van je materiaal tonen :D we zien het wel :wink:

Groeten, Peter
Re:Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2006

offline
Re:Alpenbaan Gerard
Hoi Peter,

Bedankt voor het compliment!

Materiaal.....tja...van alles eigenlijk. Ik neem aan dat je rollend materieel bedoelt. Locs hoofdzakelijk van Märklin, Roco en HAG.
Wagons van Märklin, Roco, HAG, Fleischmann, Rivarossi, Liliput, Trix, Lima (wel aangepast deze laatste 2, kwaliteit is nou niet bepaald OK), en misschien vergeet ik er nog een.
Aantal locs ruim 100, maar die rijden natuurlijk niet allemaal in een keer op mijn baan. Genoeg ruimte om te wisselen, zelfs van tijdperk. Ik kan mijn baan in de jaren 50 laten rijden, maar ook in de huidige tijd, qua rollend materiaal.
Aantal wagons weet ik eigenlijk niet, zou ik eens moeten tellen.
Het andere materiaal, zoals elektronica, etc. is van diverse soorten zoals Märklin, Viessman, Tams, Uhlenbrock, Littfinski, etc.
Ik zal hier ook eens een fotoreportage van maken en tzt.plaatsen.
Re:Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re:Alpenbaan Gerard
Citaat van: Mog op dinsdag 12 januari 2010, 12:01:51Deze winkel heet Bühler, vlak bij het station van Interlaken-West, in de hoofdstraat naast het hotel Berner Hof.

http://www.buehler-interlaken.ch/

Misschien ken je 'm.

Wellicht wel bekend, maar er zijn nog 2 modeltreinwinkels daar, zover ik weet.



Hoi Gerard,

bij mij wel in ieder geval.  :lol: Ik heb er heel wat voetsporen liggen en heb er ook wel is wat gekocht. Bij die "andere 2" ook trouwens... :wink:
Re:Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2006

offline
Re:Alpenbaan Gerard
Hoi Hans,

Ook toevallig, Interlaken en Grindelwald zijn onze favoriete plekjes om te komen. Dit jaar gaan we er weer heen.
Re:Alpenbaan Gerard
sbbmarklin
gast

Re:Alpenbaan Gerard
Hallo Gerard,

Wemoba ben ik diverse keren geweest. Buhler ook. Die zit in de hoofdstraat. Sutter ben ik ook vaak geweest.

Gr Arnout.
Re:Alpenbaan Gerard
Alves
gast

Re:Alpenbaan Gerard
Hallo Gerard,

Ziet er goed uit. En wat veel locomotieven heb jij!

MVG Dewey
Re:Alpenbaan Gerard
ERIK SALDEN
gast

Re:Alpenbaan Gerard
Hallo Gerard,

DAT ziet er nog eens goed uit zeg. Mede door jouw foto's ben ik weer aan het bouwen begonnen en ik hoop deze week weer een update te kunnen plaatsen van mijn modelbaan.
Ga zo door !!!!!

Mvrgr:

Erik
Re:Alpenbaan Gerard
BLS bas
gast

Re:Alpenbaan Gerard

Deze winkel heet Bühler, vlak bij het station van Interlaken-West, in de hoofdstraat naast het hotel Berner Hof.

http://www.buehler-interlaken.ch/

Misschien ken je 'm.

Wellicht wel bekend, maar er zijn nog 2 modeltreinwinkels daar, zover ik weet.


[/quote]
we gaan toch niet vertellen dat ik daar steeds voorbij gelopen ben :? :? :?
ben verschilende keren in interlaken geweest al heb ik wel een keer vlak bij het grote grasveld een winkel gezien met marklin.
goed dat zal bas dus extra chf,en gaan kosten ben ik bang voor :D

verder heb je weer mooie platejes geplaatst gerard en ik zie ook nog meer moois op de achtergrond wat afgemaakt moet worden heb wel wat denk ik dat hoogte met de baan als je er net met ooghoogte voorstaat dan voel je je net een preislertje :lol: :lol:
en ja net als velen je auto,s wagons zijn erg mooi dat maakt het hem nu juist af.

groetjes en bouwse verder bas



Re:Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2006

offline
Re:Alpenbaan Gerard
Beste Arjan,

Citaat van: ArjanM op donderdag 31 december 2009, 10:37:07

Wat ik me afvraag: kun je iets meer vertellen over je evaluatie van de verschillende software die je hebt gebruikt? Wat beviel wel en niet en waarom is Railware voor jou de beste?



Dit is een vraag waar ik natuurlijk alleen een geheel persoonlijk antwoord op kan geven. Wat de een goed vind aan bepaalde software, vind de ander weer niet of niet voldoende. Ook de manier om je baan te besturen ligt op een zeer persoonlijk vlak.

Ik moet er ook bijvertellen dat een modelbaan besturen met een PC eigenlijk voor mij een extra hobby is. Het is voor mij altijd een uitdaging om de software te doorgronden, vandaar dat ik misschien wat makkelijk "geswitched" ben van software.

Maar om een antwoord op je vraag te geven:

Ik ben begonnen met Windigital 8.5 in 2001-2002. Hier heb ik niet alles uit de kast kunnen halen zoals ik het wilde. Met name het zg.PAPS gebeuren was moeilijk. Ik heb hier in het begin met mijn vorige baan hoofdzakelijk half-automatisch mee gereden. Veel in en outs van deze software ben ik op dit moment vergeten. Ik begrijp dat het momenteel niet meer verder ontwikkeld of ondersteund word, althans zover ik weet.

Via het internet kwam ik in 2002 het programma Koploper tegen. Prima programma en ik heb hier heel veel van geleerd! Alleen toch was ik hier om een of andere reden niet geheel gelukkig mee. Alles reed volautomatisch, maar om manueel snel iets in de treinenloop te veranderen of te dirigeren op een bepaald moment, én zoals ik dit wilde was niet mogelijk. Ik kan me herinneren dat ik tegen meer beperkingen opliep, maar goed, dat heeft elk programma wel. Let wel ik spreek nu over versie 5.4, allicht zijn er met de huidige versie wel allerlei mogelijkheden. Grafisch gezien vond ik het niet echt fraai. In ieder geval was het niet geheel mijn programma.

Per toeval zag ik op een Duitse TV zender een uitzending, waar een modelbaan met WinDigipet 8 werd bestuurd. Dit programma sprak mij gelijk erg aan, vooral omdat hier met rijwegen werd gereden. Geheel anders dan Koploper. Nadat ik een demo-versie had uitgeprobeerd, heb ik het programma gekocht in 2005. Eerst nog WDP 8.4, daarna WDP 9 en in 2007 WDP Pro X. WDP heb ik grondig leren kennen en er ook uitgehaald wat erin zat. Zo op het eerste gezicht lijkt echt alles mogelijk met dit programma, maar ook hier liep ik tegen beperkingen aan. Soms had ik het idee dat er veel teveel "gadgets" in zaten, maw.met voor mij niet realistische truukjes het een en ander voor elkaar krijgen op je baan. Als je in een bestaand sporenplan (op je PC) van WDP iets wil veranderen, bijv.een stukje baan iets verleggen, dan ben je voorlopig zoet. Er moet vervolgens zoveel veranderd worden om alles weer goed te krijgen, dat kost je letterlijk uren. En zo zijn er nog enkele dingen die er voor zorgde dat ik verder op zoek ging naar de software die het meest bij mij paste.
Overigens gebruik ik WDP Pro X wel voor mijn Faller Car System op een aparte PC.

Railware lonkte al wat langer. Met name nav.een interview op het internet met de gebr.Braun die Miniatur Wunderland hebben bedacht. Het hoe en waarom zij bijvoorbeeld voor Railware (ter vervanging van Softlok) kozen en niet voor WinDigipet of TrainController.
Door diverse oorzaken was ik in juni 2008 in de gelukkige omstandigheid om Railware 3 maanden te mogen proberen. Railware sprak mij gelijk enorm aan. Ik moest hardwarematig het een en ander aan mijn baan veranderen omdat RW in principe met slechts één bezetmelder per blok werkt, dit in tegenstelling tot WDP waar je er 3 nodig hebt. Ik heb het na die 3 maanden gelijk aangeschaft en heb er tot op heden totaal geen spijt van.
Het programma werk zeer professioneel, maar begrijp mij niet verkeerd, ik zeg niet dat de andere programma's dat niet doen. RW werkt ook met rijwegen, alleen bij WDP moet je deze allemaal zelf invoeren en daarna tot zg.treinritten maken. Met een grote baan en veel rijmogelijkheden een behoorlijke klus. Een verandering in je sporenplan in RW is een fluitje van een cent en kost maar een paar minuten, dit in tegenstelling tot WDP. Je voert de nodige info in op je PC, en RW berekent dan de rest. Ook de treinenloop wordt door RW berekent. De mogelijkheden met RW zijn grandioos. Natuurlijk kost het even tijd om alles te doorgronden, maar als je het eenmaal door hebt valt het erg mee, vind ik. De manier van optrekken en remmen van de treinen oogt zeer fraai. Dit alles wordt berekend in die ene bezetmelder. Ook het manueel rijden in een volautomatisch bedrijf is erg eenvoudig.


Om alle plussen en minnen op te noemen zou veel tekst vergen, want ik kan eigenlijk nog wel even doorgaan, maar ik hoop je vraag op deze manier toch enigszins te hebben beantwoord.

Nogmaals, dit is mijn persoonlijke mening qua software, een ander kan er natuurlijk geheel anders over denken.

Hieronder wat foto's van wat sporenplannen die ik gebruikte voor de besturing van mijn baan.

WinDigital met oude baan


Koploper


Koploper


WDP 9.2


WDP Pro X


WDP Pro X


Railware, met het meest rechterscherm WDP Pro X (FCS)


Re:Alpenbaan Gerard
Ha Gerard.

Eerst mijn complimenten voor jouw baan. Ongelofelijk, zit ik dan met mijn 2 trafo'tjes en schakelkastjes  :mrgreen:. Toen ik een paar maanden geleden na 35 jaar mijn baantje weer tegenkwam had ik geen idee wat hier allemaal getoond wordt. Klasse!! Volgens mij werkt het bij jou beter als bij de NS zelf. Ik heb in ieder geval nog doorgroeimogelijkheden  :D Succes verder.

Gr Peter
Re:Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2008

offline
Re:Alpenbaan Gerard
Gerard,

Heel erg bedankt voor jouw;) mening over de verschillende pakketten. De vraag kwam indertijd bij me boven omdat uit je verhaal bleek dat je uitgebreid met de verschillende software aan de gang bent geweest. Jouw ervaringen kunnen anderen helpen.

Ik heb naar aanleiding van de eerste keer dat je het melde eens verder gekeken naar Railware. Ook hier op het forum is e.e.a. over de verschillende systemen te vinden. Voorlopig kan ik nog wel met Koploper uit de voeten, maar het is goed te weten dat er alternatieven zijn die zaken net iets anders aanpakken en misschien beter passen voor mijn specifieke wensen van dat moment.

Ik blijf trouwens weg van je baan. Ben deze zomer speciaal over de pas i.p.v. de tunnel gereden en je hebt de sfeer heel goed getroffen.
Re:Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Alpenbaan Gerard
Hallo Gerard,

Dat is wel erg mooi gedaan met al die monitors onder je baan.

Dan zit ik wel zielig te doen met m'n 6021 besturing en analoge wisselsturing.

Blijf me verbazen over je baan  :shock: :shock: :shock:

Gr Einte
Re:Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2006

offline
Re:Alpenbaan Gerard
Hallo Einte,

Citaat van: Einte op woensdag 13 januari 2010, 21:01:26

Dan zit ik wel zielig te doen met m'n 6021 besturing en analoge wisselsturing.


En toch is dit ook nog steeds erg leuk om je baan op die wijze te besturen. Eerlijk gezegd denk ik nog weleens aan "die goede oude tijd" terug toen ik als kind, maar ook op latere leeftijd, alles op een analoge wijze probeerde uit te dokteren. Van de 6021 heb ik echt enorm veel plezier gehad (jaren), en het eerste exemplaar heb ik nog steeds én in gebruik voor een rollerbank. Alles heeft zijn charme vind ik.

Met vriendelijke groet,
Gerard
Re:Alpenbaan Gerard
marklin1992
gast

Re:Alpenbaan Gerard
wat een mooie marklin baan lijkt net de echte natuur
Re:Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2006

offline
Re:Alpenbaan Gerard
Beste mensen,

Even een vervolg van de bouw van mijn baan (eind 2004 en 2005).
De tunnelingangen zijn begin 2003 gemaakt (de eerste 5 foto's).

Nadat ik de ruwbouw af had gebouwd, ben ik hoofdzakelijk bezig geweest met de elektrische aansluitingen.
Hier zijn geen foto's van, simpelweg omdat hier niet zoveel resultaat op zichtbaar zou zijn. De gehele
baan bestaat op dat moment uit 21 stroomkringen, waarvan er 3 apart zijn voor het schakelen van wissels
en seinen. (later komen er nog stroomkringen bij voor de verlichting en het FCS).
18 stroomkringen voor het rijden, omdat er veel in dubbeltractie (of meer) wordt gereden.
Daarnaast hou ik liever wat stroom over, dan dat ik ergens te kort kom en de desbetreffende stroomkring
overbelast raakt. Alle stroomkringen zijn in de vorm van ringleidingen aangelegd. Het aansluiten van de wissels
en seinen kostte ook de nodige tijd. Na het proefrijden en testen van de schakelingen kwam de aanleg
van de bezetmelders aan de beurt. In eerste instantie moesten dat er ca.200 worden, maar momenteel
liggen er 240. Dat was een tijdrovende klus, alhoewel de bezetmelders in de schaduwstations al eerder
waren aangelegd. Toen dat alles was gedaan begon het proefrijden mbv.de PC. Ik had het programma
Koploper en daar moest ik ook nog de nodige tijd insteken. Toen alles hardware-matig zonder noemenswaardige
storingen reed, en de rails overal vastgenageld was mbv.kleine spijkertjes (maar ook met speciale kopspelden),
ben ik begonnen met de bouw van het houten frame voor het landschap. Ik had
het een en ander in mijn hoofd zitten en behoorlijk wat gepland op papier, maar tijdens de bouw veranderde
er zo nu en dan het een en ander spontaan. Mijn grootste zorg was, dat de bergen niet al te steil
mochten worden omdat het er dan niet meer realistisch uit zou zien als ik met de rotsbouw en verdere
aankleding zou beginnen. Uiteindelijk is dat bij 2 gedeelten in de baan gebeurd. Nadat de "pasta" voor
het landschap was aangebracht heb ik toch weer het een en ander moeten slopen omdat het niet
naar mijn zin was. Uiteindelijk is het allemaal goed gekomen.
Vrijwel alle houten onderbouw is van vurenhout, en de spanten van triplex. Hier en daar zit er ook wat MDF in verwerkt.
Dat waren zo nu en dan heel wat ritjes naar de bouwmarkt. Alles is geschroefd, er zit dan ook nergens één spijker in.
Mede om het afbreken, mocht dat ooit gebeuren, te vereenvoudigen.Wel is er hier en daar houtlijm gebruikt.
De houten onderbouw is vervolgens bekleed met fijn gaas, afkomstig uit een lokaal tuincentrum.

In deze periode heb ik ook veel tijd gestoken in het programma Koploper. Met de nodige ups en downs
heb ik dit programa goed leren kennen. Ik heb hier enorm veel van geleerd.  Ik reed hier met 32 treinen,
volledig automatisch. Later heb ik weer veranderingen aan de baan gebracht, om met nog meer treinen
te kunnen rijden, maar daarover in een ander verslag.

Het volgende verslag zal ik geheel besteden aan hoe ik het landschap, bergen, etc., heb gemaakt.



Bouw van de noordelijke "Gotthardtunnel".











De basis voor het berglandschap























Met vriendelijke groet,
Gerard.

Re:Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:Alpenbaan Gerard
Wat een werk is dat allemaal geweest zeg! Petje af!!!!!

Roy
Re:Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Alpenbaan Gerard
Hallo Gerard,

Was dat tunnelportaal ook gelijk een probeersel van je?
Om te kijken hoe alles zou moeten worden met gaas en gips?

Ben zelf ook met een berg bezig, het is voor mij de eerste keer.

Gr Einte
Re:Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2006

offline
Re:Alpenbaan Gerard
Hallo Einte,

Citaat van: Einte op donderdag 14 januari 2010, 18:53:21
Was dat tunnelportaal ook gelijk een probeersel van je?
Om te kijken hoe alles zou moeten worden met gaas en gips?

Eigenlijk wel, maar het heeft er ook mee te maken dat mijn treinkamer nog niet klaar was. Ik zeg wel treinkamer, maar het is eigenlijk de garage waar alles in staat. Deze moest eerst goed geisoleerd worden en dgl., en dit tunnelportaal heb ik in de winteravonden op een bovenkamer alvast in een soort van diorama vorm gebouwd.
Later in de baan gepast, maar je zult in volgende verslagen zien dat er zo nu en dan wat verandert aan dit tunnelportaal qua.aankleding en vormgeving.
Het volgende verslag gaat over de bergbouw, maar ik kan alvast verklappen dat het gehele landschap is gebouwd met Knauf Rotband.

Met vriendelijke groet,
Gerard
Re:Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2009

offline
Re:Alpenbaan Gerard
Hoi Gerard,

Wat een monnikenwerk man, maar erg mooi. Kan je trouwens wel makkelijk bij de sporen in de bergen? Het lijkt net of je  bij de sporen tegen de muur niet kunt komen. Of heb je daar ergens een ruimte voor vrijgehouden?
Ik blijf je lijntje volgen, is erg de moeite waard, ik krijg er zelf leuke ideeën door.

gr. Henk
Re:Alpenbaan Gerard
Minto Tighfield
gast

Re:Alpenbaan Gerard
Hallo Gerard,

Weer genoten van je verslag tot nu toe. In een woord geweldig.
Ik hoop je baan binnenkort eens te zien.

Hartelijke groeten,

Minto Tighfield :D
Re:Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Alpenbaan Gerard
Citaat van: Mog op donderdag 14 januari 2010, 19:36:19
Hallo Einte,

Citaat van: Einte op donderdag 14 januari 2010, 18:53:21
Was dat tunnelportaal ook gelijk een probeersel van je?
Om te kijken hoe alles zou moeten worden met gaas en gips?

Eigenlijk wel, maar het heeft er ook mee te maken dat mijn treinkamer nog niet klaar was. Ik zeg wel treinkamer, maar het is eigenlijk de garage waar alles in staat. Deze moest eerst goed geisoleerd worden en dgl., en dit tunnelportaal heb ik in de winteravonden op een bovenkamer alvast in een soort van diorama vorm gebouwd.
Later in de baan gepast, maar je zult in volgende verslagen zien dat er zo nu en dan wat verandert aan dit tunnelportaal qua.aankleding en vormgeving.
Het volgende verslag gaat over de bergbouw, maar ik kan alvast verklappen dat het gehele landschap is gebouwd met Knauf Rotband.

Met vriendelijke groet,
Gerard

Hallo Gerard,

Knauf Rotband tegellijm heb ik al thuis liggen, er staat op mijn draadje een verhaal van WimN hoe hij dat heeft gedaan.

Alleen heb ik gewoon kippegaas genomen, en er komt eerst een onderlaag van keukenpapierrol en een dun papje van gips, en dan later het gips als het dikker is met houtlijm en stukjes zachtboard verpulvert in water.

Kijk maar eens in mijn draadje klik

Ik wacht eerst even jou verslag af, kan ik nog wijzer worden.

Gr Einte
Re:Alpenbaan Gerard
BLS bas
gast

Re:Alpenbaan Gerard
tegellijm einte?? ik weet wel dat dat gebruikt woord in berg bouw maar ik zal net als gerard en ik rotband gebruiken ik werk er zeer goed mee.
nou suces

ene gerard zeer mooie plaatjes heb je weer geplaatst hoe veel bijtelwerk heb jij er op zitten :lol:

nou tot laters
Re:Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2006

offline
Re:Alpenbaan Gerard
Hallo Henk,

Citaat van: ÖBB op donderdag 14 januari 2010, 19:50:55
Kan je trouwens wel makkelijk bij de sporen in de bergen? Het lijkt net of je  bij de sporen tegen de muur niet kunt komen. Of heb je daar ergens een ruimte voor vrijgehouden?

Uiteraard kan ik overal bij, want het moet ook schoon gehouden worden, en stel als er wat gebeurd op zo'n plek..?
Jouw opmerking geeft mij wel een idee om een tekening te maken van het geheel en zodoende zichtbaar te maken hoe en waar ik overal op een bepaalde manier bij kan en zal dat hier op het forum plaatsen. Komt goed.
Re:Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2006

offline
Re:Alpenbaan Gerard
Hoi Einte,

Het is geen tegellijm. Het is gipspleister.

Mvg.Gerard
Re:Alpenbaan Gerard
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:Alpenbaan Gerard
Wouw, werkelijk prachtig !  :D
Re:Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Alpenbaan Gerard
Beste Gerard,

Heel, heel mooi, je brengt me op ideeen en dat is de bedoeling van ons forum.

Groet, Anne W
Re:Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2006

offline
Re:Alpenbaan Gerard
Beste Anne,

Dat is inderdaad de bedoeling om elkaar op ideeen te brengen. Overigens...jouw baan mag er ook wezen zeg!! Mijn complimenten!

Hieronder wat detailfoto's zoals het er nu voor staat.





















Re:Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2006

offline
Re:Alpenbaan Gerard
Hoi Edward,

Citaat van: 3rail op donderdag 14 januari 2010, 20:41:11
Ps, kun je ook een stukje filmen ???

Dat is wellicht een goed idee, ga ik ook eens doen, alleen hier heb ik geen ervaring mee om filmpjes op een forum te plaatsen. Dus dat moet ik nog even uitzoeken hoe dit te doen. Heb jij tips toevallig?

Mvg.
Gerard.
Re:Alpenbaan Gerard
Frankie.7
gast

Re:Alpenbaan Gerard
Gerard,

Alles ziet er prachtig afgewerkt uit.
De weg geeft een mooie afscheiding van je baan, vooral door het muurtje dat op de rand staat.

Ook de gordijntjes onder je baan geven een zeer opgeruimde indruk. Het is een eenvoudige oplossing, maar zeer effectief en het maakt het totaal helemaal af.

Super mooi gemaakt !!

Groeten,
Frank


Re:Alpenbaan Gerard
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re:Alpenbaan Gerard
Citaat van: Mog op donderdag 14 januari 2010, 22:53:54
Dat is wellicht een goed idee, ga ik ook eens doen, alleen hier heb ik geen ervaring mee om filmpjes op een forum te plaatsen. Dus dat moet ik nog even uitzoeken hoe dit te doen. Heb jij tips toevallig?

Voor het plaatsen van een filmpje;
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=8616.0

Eigenlijk net als bij foto's; ergens hosten en dan hier plaatsen via de link
Suc6
Dirk-Jan
Re:Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Alpenbaan Gerard
Beste Gerard,

Ergens moet ik nog foto's of dia's hebben van de Bietschtall Brücke, ik heb er onder en op gelopen, nog interesse?

Groetjes, Anne W
Re:Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2009

offline
Re:Alpenbaan Gerard
Hallo Gerard,


Wat een werk zit daar al in zeg.
Maar het resultaat mag er zeker zijn.
Erg mooi kwa details al.


Ik zag ook de monitor tbv het CarSystem.
Heb je ook foto's van je baan of iets dergelijks al.

En mocht het filmen lukken.
Dan zou ik graag een stukje van je FCS zien.


Ben daar ook erg nieuwschierig naar.


mvg Frans
Re:Alpenbaan Gerard
ATSF2
gast

Re:Alpenbaan Gerard
Hi Gerard

Prachtige baan maar ik had al eens foto's gezien uit je WDP tijd. Ik heb met interesse je verslag gelezen over je overstap van WDP naar Railware.

Naast M-track ben een jaar geleden gestart met een spoorbaan op zolder die met WDP bestuurd wordt

http://forum.3rail.nl/index.php?topic=13032.msg203461#msg203461

Mocht je hier interesse in hebben dan kun je de link volgen

Groet

Jos
Re:Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2006

offline
Re:Alpenbaan Gerard
Beste Anne,

Ik heb je een PB gestuurd.
Re:Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2006

offline
Re:Alpenbaan Gerard
Hé Jos,

Dat is weer even geleden. Leuk dat je reageert. Ik ga je draadje zeker ook volgen. Zo komen we elkaar toch weer ergens tegen  :).

Groetjes,
Gerard.
Re:Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2006

offline
Re:Alpenbaan Gerard
Beste Frans,

Citaat van: M - rail op vrijdag 15 januari 2010, 23:48:34
Ik zag ook de monitor tbv het CarSystem.
Heb je ook foto's van je baan of iets dergelijks al.

En mocht het filmen lukken.
Dan zou ik graag een stukje van je FCS zien.


Ben daar ook erg nieuwschierig naar.

Mijn plan is om van het FCS een apart verslag te maken. Daar valt ook nogal het een en ander over te vertellen.
Uiteraard heb ik er foto's van en een filmpje ga ik ook maken. Moet voor het laatste even de tijd nemen.
Komt goed.
Re:Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2009

offline
Re:Alpenbaan Gerard
Hallo Gerard,


bedankt voor je antwoord.

Een apart verslag zelfs.
Je maakt me nieuwschierig al  :lol:

Maar zo te zien is er veel over te vertellen.
Ik was van plan het op de "faller" manier te doen.
Maar nu ik dit al zie en bekijk wacht ik nog maar even ermee ( moet toch nog het een en ander verder uitwerken )


Dat verslag komt wel zou ik zeggen.
Dus ga rustig verder maar met het plaatsen van foto's van je baan  :P


mvg Frans
Re:Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2006

offline
Re:Alpenbaan Gerard
Een eerste kleine video-indruk van mijn baan.





Re:Alpenbaan Gerard
Lokkie
gast

Re:Alpenbaan Gerard
Mooie filmpjes van een prachtige baan. 8)

Gr.
René
Re:Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Alpenbaan Gerard
Hallo Gerard,

Mooie filmpjes, lange treinen, mooi  :D

Heb nu ookmijn railplan op mijn draadje staan  8)

Gr Einte
Re:Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2009

offline
Re:Alpenbaan Gerard
Hoi Gerard,

Indrukwekkend om te zien. Super filmpjes!!

Groet Jos
Re:Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2009

offline
Re:Alpenbaan Gerard
Hallo Gerard,



Schitterend om te zien.
en wat een lengte zeg, 21 als ik goed geteld heb.  :lol:


ik zou zeggen plaats er maar meer  8)


gr Frans
Re:Alpenbaan Gerard
digi-jacques
gast

Re:Alpenbaan Gerard
Hallo Gerard,

net als bij sommige andere banen heb ik sprakeloos zitten genieten van de foto's en de verslagen en hoop op veel meer!!!!!

jacques
Re:Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2006

offline
Re:Alpenbaan Gerard
En nu ik toch bezig ben,  nog een paar









Noot: alle elektrische treinen gaan met de pantograaf omhoog rijden, alleen nu kan dit nog niet, omdat de bovenleiding op enkele plaatsen nog niet af is.