Enfin, hier dan een kort verslag;
Eerst alles uitgepakt en de set bewonderd, EINDELIJK!
We hebben om te beginnen een "3tje" als uitgangspunt genomen om, na diverse signalen over ontsporen en dergelijke, mee te beginnen.
Op C rails gestart, ratel de ratel van de sleper, maar goed, even afstellen en het was 90 % minder.
De eerste wissel was gelijk raak, motorwagen wordt opgetild, en al zoemend staat de handel stil.
De aanwezige sleper verwijderd, daaronder een zwart passtukje verwijderd en weer rijden.
Nu ging de motorwagen er wel overheen altoch nog steeds schokkend en met niet al te veel plezier.
Een lange fluistersleper van Roco eronder gezet, ( inderdaad fluister.... wat een stilte
deze maakte op de wissel geen verschil helaas.
Toen heeft Jan 1212 van de standaard sleper het pertinax ( meen dat het plaatje daarvan gemaakt is ) verwijderd, eronder geschroefd, en VOILA! Kruipend over de wissels
Vervolgens maar is een rondje rijden...
1e bocht ( let wel een R1 van C-rails ) hupsakee, middenbak eruit.
Jan 1212 de flensen nagekeken van de wieltjes, ietwat bedenkelijk kijkend......hmmmm deze zijn toch wat aan de kleine kant.
Piko's eronder, en nogmaals, en ja hoor! Daar ging alles soepel door de bochten ( TOP Jan! )
Gelijk doorgetuft naar de K-Rails wissels, een linker en rechter aan elkaar gekoppeld, en nu maar is kijken wat er gebeurd.
Dankzij de Piko wielen geen problemen, lekker soepel er door heen, steeds meer de snelheid opvoeren, en het blijft er goed doorheengaan, tot zover een meevaller vonden wij.
Wat wij wel een aandachtspuntje vinden, is dat alle rails, C of K gewoon strak en echt recht tegen elkaar moeten liggen ( ja ja, ik weet t, logisch)
Wij hadden de K wissels nét niet helemaal tegen elkaar aan liggen, waardoor het de eerste keer niet helemaal lekker ging, maar goed, aandachtspuntje
Als "langrijders" wilden we de andere 3 bakken er ook bij hebben natuurlijk!
En inderdaad het is geen VIRM ( Chris
, maar toch, wij vinden het toch wel erg mooi.
Zo gezegd, deze erbij gezet, met de Piko wielen uiteraard, tot zover op het rechte eind, in duwtoestand, alles oké.
Totdat we bij een R1 bocht uitkwamen......
De koppeling van de motorloze kopbak bleef in de uiterste stand geblokkeerd staan, vast!
Hierdoor liep de achterop volgende bak logischerwijs uit de C rails.
Haal je de bak van de baan en beweeg je de koppeling met de hand werkt alles 100%
Ook als je met een lage snelheid door de bocht gaat, gebeurd er niets en gaat alles goed.
Als je met een wat hogere snelheid erdoor gaat, gaat het mis.
Jan 1212 de rails vervangen, schoongemaakt, gericht, maar nee hoor, niets hielp.
Het was inmiddels 17:00 uur die middag, dus tot hier zijn wij gekomen.
We hebben ons best gedaan dacht ik zo
Hopelijk hebben jullie hier positieve kritiek op, danwel hints en tips, want deze zijn zeker welkom.
Mvg
Jan 1212 en Boskabouter