Hallo allemaal,
Citaat van: Tony op zaterdag 02 maart 2019, 15:54:03
Hoi Peter,
Ik heb wel een idee voor de sporen in de cirkel; helemaal weg ermee ! Voegt weinig toe.
Dan heeft Saskia de eer en mogelijkheid om er mooie scenery te maken
Wat mij betreft veel mooier, er ligt al erg veel spoor op je baan.
Grtz Tony
Hoi Tony,
Ruimte voor scenery is er ruim voldoende
misschien wel het aantal terug brengen naar 3 of 2 sporen, ik heb nergens op de baan de mogelijkheid om iets weg te zetten.
Citaat van: eddyflame op zaterdag 02 maart 2019, 16:48:02
Hallo peter
Ik ben het met Tony eens
er ligt al een behoorlijke berg met rails en zeker het zal wel mooi zijn maar ik denk echt overdaad schaadt
je hebt daar extra ruimte om leuke scenery te (laten) plaatsen
je hebt per slot al een paar mooie opstelsporen onder de baan
Gr Ed
Hey Ed,
De spoortjes zijn bedoeld om juist in beeld wat materiaal weg te zetten, opstelsporen onder de baan hebben een andere functie.
Misschien wel iets van een klein laadperron of iets degelijks.
Citaat van: Ben den Hollander op zaterdag 02 maart 2019, 17:00:39
Die behoorlijke hoeveelheid rail valt straks minder op eens ingebed in het landschap. En daar waar gerangeerd wordt ligt altijd een behoorlijke hoeveelheid rail.
Ik zou er 2 slanke wissels leggen, direct aan het voorgaand wissel, 3 sporen met weinig tussenruimte. Veel kun je er niet op kwijt maar 3x3 karretjes wegzetten in automatisch bedrijf is aardig (vind ik).
Hoi Ben,
Dat is wel zo,n beetje het idee wat ik had, ik kom om in de normale wissels vandaar dat ik deze hier in wilde zetten.
Al staan er maar een paar wagonnetjes of een of twee loc,s dat geeft al een andere sfeer.
Citaat van: Barry1972 op zaterdag 02 maart 2019, 17:42:42
Als ik het zo snel zie is het volgens mij 3 x rechte 88 rail dus zo een 60 meter in het echt, daar kun je maximaal 2 a 3 locs of wagons kwijt per spoor, dus ik zou daar kiezen voor less is more.
Bijvoorbeeld;
2 spoortjes met slanke wissel naar een kleine werkplaats/loods voor loc onderhoud bijvoorbeeld ?
Met een locloods voor 1 loc en een zijspoor ernaast?
Geeft gelijk een mooie plaats om even een loc of wagon ?in het zicht? te plaatsen zonder in de weg te staan. (Fotoplaatsje)
Hey Barry,
De maatvoering die jij beschrijft klopt wel zo,n beet ik kan wellicht nog iets aan ruimte winnen.
Loc onderhoud is ook een leuk idee met was mannen die aan het lassen en dergelijke zijn.
Citaat van: ArjanBosman op zaterdag 02 maart 2019, 18:17:52
Een alternatief wat mij binnen schiet is het idee om twee opstelsporen rechts met de bocht van het spoor mee te laten lopen en twee rechtdoor. Tussen de beide paar sporen kan dan scenery.
Eigenlijk is dit natuurlijk het moment om te bedenken wat de scenery gaat worden; laadperronetjes of gewoon rangeerterrein oid.
Greetz, Arjan
Hoi Arjan,
Ik begrijp wat je bedoeld, daar heb ik wel wat weinig ruimte voor, overigens de twee sporen ( ruime R9 bocht ) loopt op die plaats naar beneden om onder het viaduct door te kunnen.
Het laadperron of werkplaats heeft wel iets.
Citaat van: Ben den Hollander op zaterdag 02 maart 2019, 19:20:52
Citaat van: Degeluidsman op zaterdag 02 maart 2019, 15:23:08
Er zouden ook nog een paar ontkoppel railsjes tussen moeten maar die heb ik op dit moment niet liggen.
Je hoeft er maar één te plaatsen: voor het eerste wissel. Wagons duw je voorts op naar het juiste spoortje.
Ik begrijp uit jou opmerking Ben dat de koppelingen dan niet in elkaar douwen door de geringe weerstand.
Citaat van: rscosworth op zondag 03 maart 2019, 10:18:31
@Ben, dan moeten je koppelingen wel geschikt zijn voor voorontkoppeling
@Peter, heb je de mogelijkheid om panoramafoto's te maken? Ben benieuwd naar het geheel van het sporenverloop
Hoi Richard,
Ik gebruik diverse koppelingen, dus ook de juiste zal er wel tussen zitten
Ik dacht niet dat wij een panorama foto kunnen maken, dat wordt zo i zo nu even lastig want ik ben bezig om alle rails af te tekenen en van het karton af te halen.
Citaat van: Dirkkie_84 op zondag 03 maart 2019, 10:21:59
Heb je niet iets van een baanplan van hoe het er boven gaat uitzien? Ik zie een hoop reacties maar het overzicht ontgaat me totaal....
Hoi Dirk,
Helaas dat heb ik niet, de basis was een ontwerp in wintrack, maar daar is niet zoveel meer van over, de ruimte waar ik in bouw is nogal afwijkend van een normale zolder, in het midden staat onze verwarming in een kast, hier wordt omheen bebouwd.
Mvg,
Peter Degeluidsman