Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

De baan van een geluidsman- Wissel houdt het voor gezien ( foto's toegevoegd ).

Gestart door Degeluidsman zondag 16 augustus 2009, 16:30:48

0 leden en 6 gasten bekijken dit board.
Re: De baan van een geluidsman- verslag Marklin en IMA dagen 2023 deel 5 Station en meer
Al weer een prachtige fotoserie! Jammer dat het de laatste is want dit echt genieten vanaf afstand, dat dan wel weer.
Dank je wel voor het delen Peter.

Tja, en nu weer terug naar de "huisbaan" waar waren we ook al weer gebleven? 
Re: De baan van een geluidsman- verslag Marklin en IMA dagen 2023 deel 5 Station en meer
Gefeliciteerd met je 500e pagina! Dank voor al je input, ik heb er veel van geleerd en plezier van gehad.

Met vriendelijke groet,

Arie
Re: De baan van een geluidsman- verslag Marklin en IMA dagen 2023 deel 5 Station en meer
Bedankt weer voor het mooie verslag en de schitterende foto's. Vooral die BR 01 stoomlocomotief is toch wel een imposant werktuig om te zien, die grote rode wielen. Heerlijk om naar te kijken.
Re: De baan van een geluidsman- verslag Marklin en IMA dagen 2023 deel 5 Station en meer
Het station is voor mij eigenlijk de grootste attractie van de Märklintage. En dan vooral de verzameling stomers.
Die komen er in jouw verslag wat bekaaid af... Anderzijds, ik heb er zelf tonnen fotomateriaal van en het is leuk van al die andere programma- onderdelen zoveel te zien!

Groet,

Peter
Re: De baan van een geluidsman- verslag Marklin en IMA dagen 2023 deel 5 Station en meer
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- verslag Marklin en IMA dagen 2023 deel 5 Station en meer
Hallo allemaal,


Citaat van: eddyflame op vrijdag 13 oktober 2023, 18:23:36ik heb zeker genoten en denk er aan om over twee jaar ook te gaan

Gr Ed
Niet denken maar doen Ed, wij zijn er al vaak geweest en iedere keer hebben we het naar onze zin gehad.


Re: De baan van een geluidsman- verslag Marklin en IMA dagen 2023 deel 5 Station en meer
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- verslag Marklin en IMA dagen 2023 deel 5 Station en meer
Citaat van: Freek op vrijdag 13 oktober 2023, 22:50:04Al weer een prachtige fotoserie! Jammer dat het de laatste is want dit echt genieten vanaf afstand, dat dan wel weer.
Dank je wel voor het delen Peter.

Tja, en nu weer terug naar de "huisbaan" waar waren we ook al weer gebleven? 
Hoi Freek,
Ja aan alles komt een einde, ik ben blij dat alles nu online staat want het is best een hoop werk en dan blijven andere dingen liggen.
Vandaag ben ik weer met de baan bezig, niet interessant om te laten zien, maar voor de werking van de baan is het erg handig.
Het delen heb ik graag gedaan en fijn dat je ervan genoten hebt  :thumbup: :thumbup: 



Citaat van: ArieV op zaterdag 14 oktober 2023, 00:45:39Gefeliciteerd met je 500e pagina! Dank voor al je input, ik heb er veel van geleerd en plezier van gehad.

Met vriendelijke groet,

Arie
Fijn dat je er plezier aan beleeft hebt Arie, en ja alweer 500 pagina's ik zal Saskia vragen gebak in huis te halen  ;) 
Als je zin hebt om weer eens te komen kijken dan hoor ik het wel.



Citaat van: FransW op zaterdag 14 oktober 2023, 08:06:30Bedankt weer voor het mooie verslag en de schitterende foto's. Vooral die BR 01 stoomlocomotief is toch wel een imposant werktuig om te zien, die grote rode wielen. Heerlijk om naar te kijken.
Als je naast de loc staat krijg je pas echt een goede indruk hoe groot de wielen zijn Frans, en als je dan het sissende geluid en de kolen ruikt krijg je echt ontzag voor deze machine.



Citaat van: BlikkenTinus op zaterdag 14 oktober 2023, 10:23:38Het station is voor mij eigenlijk de grootste attractie van de Märklintage. En dan vooral de verzameling stomers.
Die komen er in jouw verslag wat bekaaid af... Anderzijds, ik heb er zelf tonnen fotomateriaal van en het is leuk van al die andere programma- onderdelen zoveel te zien!

Groet,

Peter
Als jij wat mooie opnames hebt, mag je die hier best plaatsen Peter, het is best lastig om ze mooi op de foto te krijgen zonder dat er mensen voor staan.


Mvg,

Peter Degeluidsman 
Re: De baan van een geluidsman- verslag Marklin en IMA dagen 2023 deel 5 Station en meer
 O:-D En ook van mij bedankt voor deze zeer uitgebreide fotoreportage in 5 delen. :thumbup:  :thumbup:  :thumbup:
Re: De baan van een geluidsman- verslag Marklin en IMA dagen 2023 deel 5 Station en meer
De foto's die ik heb, zijn van een paar jaar terug. Nog voor corona.
Ik vind het steeds toch weer prachtig hoe de lucht rond het station vervuld is van het geluid en de rook van de stoomlocs. Natuurlijk is het niet best voor de luchtkwaliteit maar zo eens in de paar jaar...

Groet,

Peter
Re: De baan van een geluidsman- verslag Marklin en IMA dagen 2023 deel 5 Station en meer
Wederom dankjewel voor het delen.
Schitterende locatie en plaatjes
Re: De baan van een geluidsman- verslag Marklin en IMA dagen 2023 deel 5 Station en meer
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- verslag Marklin en IMA dagen 2023 deel 5 Station en meer
@citaat @citaat @citaat
Graag gedaan Dirk-Jan  :thumbup:


@citaat @citaat
De vorige edities stonden er zeker mooie stoomloc's Peter, wat mij nu opviel was een snoepkraam die volledig in de rook stond en gewoon zijn snoepgoed verkocht, dat lijkt mij toch niet helemaal de bedoeling.


@citaat
Graag gedaan Barry, ik heb er ook plezier aan beleeft  :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- verslag Marklin en IMA dagen 2023 deel 5 Station en meer
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: De baan van een geluidsman- verslag Marklin en IMA dagen 2023 deel 5 Station en meer
Citaat van: Degeluidsman op zondag 15 oktober 2023, 14:30:33een snoepkraam die volledig in de rook stond

Gerookt snoep, net als gerookte paling, een delicatesse.
Re: De baan van een geluidsman- verslag Marklin en IMA dagen 2023 deel 5 Station en meer
Hoi Peter.
Geweldig om het hele foto verslag nu met de laatste aflevering af te sluiten! :thumbup:
Het was voor jullie weer genieten en wij hebben lekker, vanuit de luie bureau stoel, mee kunnen genieten.
Bedankt voor het maken en plaatsen.

Graag tot de volgende keer! :favorite:
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: De baan van een geluidsman- verslag Marklin en IMA dagen 2023 deel 5 Station en meer
Hoi Peter, pagina 500!! dat is toch wel een hele mijlpaal!! Een felicitatie waard lijkt me! Gr. Peter
Re: De baan van een geluidsman- verslag Marklin en IMA dagen 2023 deel 5 Station en meer
En natuurlijk zeer bedankt voor al je input. Ik heb er veel van geleerd, zeker van het electronica deel hoe je alles hebt opgebouwd en aangesloten en de tips en trucs die je daarbij gedeeld hebt. Gr. Peter
Re: De baan van een geluidsman- verslag Marklin en IMA dagen 2023 deel 5 Station en meer
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- verslag Marklin en IMA dagen 2023 deel 5 Station en meer
Citaat van: Lobomotion69 op zondag 15 oktober 2023, 15:10:41
Citaat van: Degeluidsman op zondag 15 oktober 2023, 14:30:33een snoepkraam die volledig in de rook stond

Gerookt snoep, net als gerookte paling, een delicatesse.
Jij mag het proberen Henk, ik waag mij er niet aan, de roetaanslag lag op zijn kraam, in de keren dat wij daar waren heb ik ook geen verkoop gezien.



Citaat van: AlbertJan op zondag 15 oktober 2023, 18:00:28Hoi Peter.
Geweldig om het hele foto verslag nu met de laatste aflevering af te sluiten! :thumbup:
Het was voor jullie weer genieten en wij hebben lekker, vanuit de luie bureau stoel, mee kunnen genieten.
Bedankt voor het maken en plaatsen.

Graag tot de volgende keer! :favorite:
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Dit soort reacties zijn ook erg leuk om te ontvangen Albert-Jan, ook dat geeft voldoening  :thumbup: :thumbup:
Binnenkort staat er weer een tripje op de planning en zal ik weer met de nodige foto's terug komen, misschien plaats ik die wel  :P



Citaat van: Peter Alex op zondag 15 oktober 2023, 21:40:19Hoi Peter, pagina 500!! dat is toch wel een hele mijlpaal!! Een felicitatie waard lijkt me! Gr. Peter

Citaat van: Peter Alex op zondag 15 oktober 2023, 21:46:26En natuurlijk zeer bedankt voor al je input. Ik heb er veel van geleerd, zeker van het electronica deel hoe je alles hebt opgebouwd en aangesloten en de tips en trucs die je daarbij gedeeld hebt. Gr. Peter
Hoi Peter en Alex, 500 pagina's is zeker een mijlpaal en we gaan op naar 501  :)
Dit had ik natuurlijk nooit gehaald zonder jullie input, soms serieus over een onderwerp en de andere keer gewoon een praatje, het hoort er allemaal bij.

Ook leuk om te lezen dat de tips en trucs jullie ook weer op weg hebben geholpen, daar is het forum ook voor bedoeld  :thumbup:

Nu ga ik iets doen wat al een tijd niet gebeurd is  8o 8o ik ben de baan aan het opstaren en ga eens lekker een uurtje rijden ( zin in ).


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- verslag Marklin en IMA dagen 2023 deel 5 Station en meer
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: De baan van een geluidsman- verslag Marklin en IMA dagen 2023 deel 5 Station en meer
Citaat van: Degeluidsman op maandag 16 oktober 2023, 18:39:22de roetaanslag lag op zijn kraam

Oh dan is het niet meer gerookt maar beroet en dat is wat anders dan bewierookt.
Over het algemeen worden deze verkopers een plaats toegewezen door de organisatie en daar moet de handelaar dan ook nog dik voor betalen. Dit is geen beste beurt voor de organisatie.
Re: De baan van een geluidsman- verslag Marklin en IMA dagen 2023 deel 5 Station en meer
Weeral een prachtig verslag Peter. Dank daarvoor.Ik denk dat ik er over 2 jaar ook zal bijzijn hoor
Re: De baan van een geluidsman- verslag Marklin en IMA dagen 2023 deel 5 Station en meer
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- verslag Marklin en IMA dagen 2023 deel 5 Station en meer
@citaat @citaat
Ik heb het gevoel dat deze verkoper altijd op het perron aanwezig is Henk, alleen was het nu geen fijne plek om te staan.


@citaat
Nu alvast in je agenda zetten Wim, op tijd een hotel boeken en genieten maar  :)
Het verslag heb ik graag gemaakt, is is ook voor mij een soort foto album  >:-D


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- verslag Marklin en IMA dagen 2023 deel 5 Station en meer
Mooie foto's en mooie onderwerpen op de foto's.  :thumbup:

Dank je wel Peter.
Re: De baan van een geluidsman- verslag Marklin en IMA dagen 2023 deel 5 Station en meer
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- verslag Marklin en IMA dagen 2023 deel 5 Station en meer
Graag gedaan Henk  :thumbup:

Aankomend weekend eindelijk weer wat tijd om aandacht aan de treinbaan te geven, ook komt er nog wat nieuw materiaal binnen wat natuurlijk uitgeprobeerd moet worden  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman 
Re: De baan van een geluidsman-
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman-
Na een drukke werkweek is het eindelijk weekend  :)

Morgen ga ik met mijn kleinzoon naar de opendagen van een modelbouw vereniging hier zo'n 45 minuten vandaan, als ik de website bekijk rijden er niet alleen treinen maar ook auto's en is er veel te doen op hun banen.

Daarna heeft opa tijd om zijn eigen treinen weer eens in beweging te zetten, dat schiet er de laatste tijd erg bij in.
Ook de nieuw binnen gekomen aanwinsten eens uit hun verpakking halen, die hebben er al veel te lang ingezeten   :)

Kortom tijd voor de hobby, en dat is met dit weer helemaal geen straf.


Mvg,

Peter Degeluidsman 
Re: De baan van een geluidsman-
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: De baan van een geluidsman-
Hoi Peter,

Veel plezier met je kleinzoon op de open dag.
Ik ben afgelopen weekend naar mijn zoon in Hoensbroek geweest en we zijn naar een kleine treinenbeurs in het hol van de 3railforumleeuw Elsloo geweest.
Uiteraard was er een stand van het 3railforum en heb ik daar o.a.  Sascha en Kaleb gesproken.
Twee wagentjes met Marklin opdruk gescoord.

Henk
Re: De baan van een geluidsman-
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman-
@citaat
We gaan regelmatig samen op pad Henk, echt leuk om met mijn kleinzoon dit te ondernemen, begin van de avond had ik hem aan de telefoon en vroeg of hij nog mee wilden, er kwam een lange jaaaaaaaa uit zijn mond  :)

Leuk dat je Henk en Sascha tegengekomen bent, en nog twee wagons op de kop toe  :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman 
Re: De baan van een geluidsman- Soms kan ik echt geen nee zeggen.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Soms kan ik echt geen nee zeggen.
Hallo allemaal,

Het is nog niet zolang geleden dat ik even een zwak moment had, met mezelf had ik afgesproken om niet al te veel rollend materiaal te kopen omdat er nog het een en ander onderweg is.

Ik zag een advertentie met 5 prachtige Marklin wagons die zelden aangeboden worden, nu had ik al een stam van 17 wagons rondrijden en wist dat deze nog iets langer mocht zijn om op zijn eigen plek in het schaduwstation te passen.
Het idee was ik kom er nog wel ergens een of twee tegen maar nu waren het er ineens 5  :)

In de huidige sleep is er plaats voor 2 of 3 wagons dus heb ik even getwijfeld of ik ze zou kopen, ik schreef het al ik had een zwak moment  ;)
Na een kort overleg met de verkoper stond de postbode hier voor de deur en ik wist allang wat erin zat, maar toch was het uitpakken een feestje.
De twijfel was verdwenen en ik heb deze wagons met een glimlach op mijn mond uit de doos gehaald.










Zoals jullie zien zit er een wagon 47051.008 in een afwijkende verpakking, zover ik me kan herinneren zaten ze allemaal in een grote verpakking net als de andere 4.
Lege dozen staan bij mij op de vliering en daar kan ik niet zo makkelijk bij komen om dit te checken, zijn er lezers die deze wagon ook hebben en zo ja in welke verpakking.

Dat er een andere verpakking bij zit kan de pret niet drukken, ik heb ik een klap weer een hoop van mijn steeds kleiner wordende verlanglijstje kunnen afstrepen  :favorite: :favorite:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Soms kan ik echt geen nee zeggen.
Mooie aanwinsten Peter!
Re: De baan van een geluidsman- Soms kan ik echt geen nee zeggen.
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: De baan van een geluidsman- Soms kan ik echt geen nee zeggen.
Mooi hoor, mazzeltje voor jezelf. Maar je zegt dat je slechts 2 of 3 wagons in de sleep kwijt kunt. Wat doe je nu met die overige wagons? Weer verkopen met dikke winst of een nieuwe sleep starten. Zo blijf je natuurlijk wel lekker bezig.
Re: De baan van een geluidsman- Soms kan ik echt geen nee zeggen.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Soms kan ik echt geen nee zeggen.
@citaat @citaat
Dankjewel Bert  :thumbup:


@citaat
Zeker een mazzeltje / geluksmomenten Henk, De wagons die over zijn blijven gewoon hier, het is zeker niet mijn insteek om dikke winsten te maken.
Ze komen op de baan of in de vitrine.


Mvg,

Peter Degeluidsman 
Re: De baan van een geluidsman- Soms kan ik echt geen nee zeggen.
47051.5 t/m 47051.8 en de 47051.999 (samenraapsel van een van de eerder genoemde nummer containerwagen met de container van een andere) zaten allemaal in de kleinere verpakking.
Re: De baan van een geluidsman- Soms kan ik echt geen nee zeggen.
ik snap het hoor, die zwakke momenten  :D , zelf noem ik een modelspoorwinkel, altijd de "snoepwinkel" om daar is lekker te snoepen.  :)

gr. ruud
Re: De baan van een geluidsman- Soms kan ik echt geen nee zeggen.
B) Mooie aankoop in een moment van tijdelijke zwakte. :thumbup:  :D

Citaat van: Degeluidsman op zondag 22 oktober 2023, 17:28:44mijn steeds kleiner wordende verlanglijstje kunnen afstrepen
Maak je maar geen illusies, er komen vast wel weer nieuwe wensen bij, je ziet ergens eens wat of Tante M* komt weer ergens mee, het houd nooit op. :-)
Re: De baan van een geluidsman- Soms kan ik echt geen nee zeggen.
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: De baan van een geluidsman- Soms kan ik echt geen nee zeggen.
IK ken dat gevoel van ALLEEEEN wat er op mijn fictieve lijstje staat, maar ja dan kom je weer in het land bij een van de snoepwinkeltjes en dan ga je toch weer voor de bijl

of je bent op smoelenboek, marktplaats enzovoort dan zie weer iets van dat is mooi en niet duur en dan ga je wer


mooie aanwinsten zo

succes met je lijstje


Gr Ed
Re: De baan van een geluidsman- Soms kan ik echt geen nee zeggen.
Mooie aanwinsten Peter, ik ben er wel een beetje jaloers op 8o
Re: De baan van een geluidsman- Soms kan ik echt geen nee zeggen.
Beste Peter,

Van harte gefeliciteerd met je nieuwe containerwagens :thumbup:. Ik heb ze zelf ook nog ergens in de doos zitten; momenteel (nog) te weinig plek op mijn nieuwe baan om ze daadwerkelijk in te kunnen zetten.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: De baan van een geluidsman- Soms kan ik echt geen nee zeggen.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Soms kan ik echt geen nee zeggen.
Hallo allemaal,

Citaat van: NL-modelspoor op maandag 23 oktober 2023, 07:20:2347051.5 t/m 47051.8 en de 47051.999 (samenraapsel van een van de eerder genoemde nummer containerwagen met de container van een andere) zaten allemaal in de kleinere verpakking.
Dankjewel voor de info Johan  :thumbup:
Ik heb de gehele serie ook die met 999 op het eind, maar had geen idee meer in welk soort verpakking deze zaten.



Citaat van: Rudibeer op maandag 23 oktober 2023, 09:24:30ik snap het hoor, die zwakke momenten  :D , zelf noem ik een modelspoorwinkel, altijd de "snoepwinkel" om daar is lekker te snoepen.  :)

gr. ruud
Grappig, ik noem het ook de snoepwinkel Ruud  :D
Tja die zwakte daar moeten we mee leren leven, het zal niet meevallen maar ik doe mijn best  :P



Citaat van: Dirk-Jan op maandag 23 oktober 2023, 10:54:10B) Mooie aankoop in een moment van tijdelijke zwakte. :thumbup:  :D


Citaat van: Degeluidsman op zondag 22 oktober 2023, 17:28:44mijn steeds kleiner wordende verlanglijstje kunnen afstrepen
Maak je maar geen illusies, er komen vast wel weer nieuwe wensen bij, je ziet ergens eens wat of Tante M* komt weer ergens mee, het houd nooit op. :-)

Weg illusie, bedankt Dirk-Jan  ;)
Maar je hebt gelijk in de laatste aankondiging van tante M stond een set van 3 rode wagons die ik wel erg aantrekkelijk vond, maar ik probeer er niet aan te denken.



Citaat van: eddyflame op maandag 23 oktober 2023, 12:23:09IK ken dat gevoel van ALLEEEEN wat er op mijn fictieve lijstje staat, maar ja dan kom je weer in het land bij een van de snoepwinkeltjes en dan ga je toch weer voor de bijl

of je bent op smoelenboek, marktplaats enzovoort dan zie weer iets van dat is mooi en niet duur en dan ga je wer


mooie aanwinsten zo

succes met je lijstje


Gr Ed
Het is goed om te lezen dat wij niet de enige zijn met dit probleem Ed, het schijnt dat je er ook niet zo makkelijk vanaf komt dus dat kunnen we thuis uitleggen  ;)



Citaat van: Sanderz28 op maandag 23 oktober 2023, 16:20:34Mooie aanwinsten Peter, ik ben er wel een beetje jaloers op 8o
Niet jaloers worden Sander, jij haalt ook zeer mooie aanwinsten in huis waar ik mijn vingers bij aflik.



Citaat van: RMW op maandag 23 oktober 2023, 17:57:36Beste Peter,

Van harte gefeliciteerd met je nieuwe containerwagens :thumbup:. Ik heb ze zelf ook nog ergens in de doos zitten; momenteel (nog) te weinig plek op mijn nieuwe baan om ze daadwerkelijk in te kunnen zetten.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Dat is wel zonde Maikel, deze wagons horen zeker op je baan te staan, anders een vitrine plaatsen om ervan te genieten.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Soms kan ik echt geen nee zeggen.
Daar kun je een leuke "sleep" mee maken Peter. Mooie aanwinsten.
Re: De baan van een geluidsman- Soms kan ik echt geen nee zeggen.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Soms kan ik echt geen nee zeggen.
@citaat
Dat denk ik ook Freek, ik ben net thuis en hoop na het eten even naar de zolder te gaan om er 2 of 3 wagons tussen de bestaande stam te plaatsen en natuurlijk even proefrijden  :)

Het zijn zeker mooie aanwinsten, je komt er soms een of twee tegen als je geluk hebt nu waren het er ineens 5  :favorite:


Mvg,

Peter Degeluidsman 
Re: De baan van een geluidsman- Soms kan ik echt geen nee zeggen.
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: De baan van een geluidsman- Soms kan ik echt geen nee zeggen.
Mooie aanwinsten Peter.

Ik heb deze zelf ook en vind het een van de mooiere container wagens die marklin heeft uitgebracht.
Smoelt lekker zeg haha.

Volgens mij heb ik er ook nog een bijpassende herpa truck bij.
Maar die zit nog ergens opgeborgen in de 📦
Re: De baan van een geluidsman- Soms kan ik echt geen nee zeggen.
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: De baan van een geluidsman- Soms kan ik echt geen nee zeggen.
Hoi Peter,

Citaat van: Degeluidsman op vrijdag 20 oktober 2023, 20:33:11Leuk dat je Henk en Sascha tegengekomen bent, en nog twee wagons op de kop toe  :thumbup:

Ja, maar jij hebt er weer 5 mooie contanierwagons bij.
Veel plezier er mee.

Henk
Re: De baan van een geluidsman- Soms kan ik echt geen nee zeggen.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Soms kan ik echt geen nee zeggen.
Hallo allemaal,

Gisteravond heb ik twee wagons toe kunnen voegen aan de stam, een derde gaat niet meer passen in het huidige blok.
De stam heeft twee loc's en trekt 19 van deze wagons, de totale lengte is 480cm.  :favorite:

Natuurlijk heb ik geheel laten rijden om te zien of hij probleemloos door de spiralen en baan reed, en dat deed hij.


@citaat @citaat
Hoi Barry,
Het zijn schitterende wagons, het kunststof pas plaatje om de container aan de wagon te koppelen is een minder mooie oplossing maar als het eenmaal zit zie je er niets meer van.
Die vrachtwagen heb ik volgens mij ook, als ik me niet vergis staat hij op een rollende landstrasse wagon  :)



@citaat
Hey Henk,
Ja zoveel wagons in een keer moet je niet te vaak doen, dit kwam op mijn pad en soms kan ik dan geen nee zeggen.
Ik heb er nu 3 over die vast in een andere stam mee gaan rijden of ze komen in de vitrine.
Met dat plezier gaat het helemaal goed komen.


Mvg,

Peter Degeluidsman 
Re: De baan van een geluidsman- Soms kan ik echt geen nee zeggen.
bijna 5 meter is wel een end hoor  :P   maar uh  :thumbup:
Re: De baan van een geluidsman- Soms kan ik echt geen nee zeggen.
Dan neem ik die overgebleven wel van je over Peter :P
Re: De baan van een geluidsman- Soms kan ik echt geen nee zeggen.
Citaat van: Degeluidsman op maandag 23 oktober 2023, 19:25:37
Citaat van: RMW op maandag 23 oktober 2023, 17:57:36Beste Peter,

Van harte gefeliciteerd met je nieuwe containerwagens :thumbup:. Ik heb ze zelf ook nog ergens in de doos zitten; momenteel (nog) te weinig plek op mijn nieuwe baan om ze daadwerkelijk in te kunnen zetten.


M.v.g.

Maikel (RMW)

Dat is wel zonde Maikel, deze wagons horen zeker op je baan te staan, anders een vitrine plaatsen om ervan te genieten.


Mvg,

Peter Degeluidsman

Er staat reeds een grote staande Siletsy-vitrine in de nieuwe treinenkamer en in een andere ruimte hangt nog een Kibri-vitrine aan de wand, maar zelfs daar kan ik niet alles in kwijt. 8o :D


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: De baan van een geluidsman- Soms kan ik echt geen nee zeggen.
Nou zeg, 5 m .....dat is me nogal wat hoor 🫢
Re: De baan van een geluidsman- Soms kan ik echt geen nee zeggen.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Soms kan ik echt geen nee zeggen.
Hallo allemaal,


Citaat van: Rudibeer op woensdag 25 oktober 2023, 19:08:25bijna 5 meter is wel een end hoor  :P  maar uh  :thumbup:
Het is een leuke sleep Ruud, gelukkig kan ik hem in zijn geheel volgen.
Deze lange treinen rijden eens in de 20 minuten rond, dat wil zeggen een lange trein per 20 minuten, in totaal staan er 10 LGT's op de baan.
Als ze op het maaiveld komen krijgen ze voorrang op de rest zodat ze zonder te stoppen vanuit het schaduwstation via het maaiveld ( 1,5 ronde  ) weer via de andere spiraal naar hun eigen plekje in het schaduwstation rijden.



Citaat van: Sanderz28 op woensdag 25 oktober 2023, 19:36:08Dan neem ik die overgebleven wel van je over Peter :P
Dat kan alleen als ik een vette winst op kan maken Sander  :P



Citaat van: RMW op woensdag 25 oktober 2023, 20:27:33Er staat reeds een grote staande Siletsy-vitrine in de nieuwe treinenkamer en in een andere ruimte hangt nog een Kibri-vitrine aan de wand, maar zelfs daar kan ik niet alles in kwijt. 8o :D


M.v.g.

Maikel (RMW)
Eigenlijk een luxe probleem dus Maikel  :)
Daarom heb ik mezelf beloofd nagenoeg niets meer te kopen, al staan er nog een aantal bestellingen uit  :)



Citaat van: wimpietje op donderdag 26 oktober 2023, 09:36:59Nou zeg, 5 m .....dat is me nogal wat hoor 🫢
Niet overdrijven Wim, hij is 4,8 meter dat is geen 5 meter hoor  >:-D


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Soms kan ik echt geen nee zeggen.
Grapjurk 😅
Re: De baan van een geluidsman- Soms kan ik echt geen nee zeggen.
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: De baan van een geluidsman- Soms kan ik echt geen nee zeggen.
480 cm aan trein WoW...

Dat verdient wel weer eens een filmpje Peter 👍🏻☺️
Ik weet mensen die vragen worden overgeslagen, maar ben zo benieuwd  :)
Re: De baan van een geluidsman- Soms kan ik echt geen nee zeggen.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Soms kan ik echt geen nee zeggen.
@citaat

Ik zal er eens overna denken Barry, op zich wel een leuk idee om alle lange treinen in een filmpje samen te zien.

Afgelopen vrijdag zijn de mannen van de Duurstede group maar Hamburg afgereisd om naar MiWuLa te gaan en daar kom ik net van terug, nu ff lekker control Alt Delete.


Mvg,

Peter Degeluidsman 
Re: De baan van een geluidsman- Soms kan ik echt geen nee zeggen.
 @citaat

 :o) Zijn er foto's van dat MiWuLa? :-)
 O:-D Hoeft niet hoor want je hebt laatst al veel tijd besteed aan een uitgebreide reportage. O:-D
Re: De baan van een geluidsman- Soms kan ik echt geen nee zeggen.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: De baan van een geluidsman- Soms kan ik echt geen nee zeggen.
Hoeft niet, maar wordt wel gewaardeerd!  :D
Re: De baan van een geluidsman- Soms kan ik echt geen nee zeggen.
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: De baan van een geluidsman- Soms kan ik echt geen nee zeggen.
Dirk-Jan bedoelt waarschijnlijk, Moet niet (maar mag wel).

En dan vooral van het gedeelte waar de rails vervangen moesten worden ivm verdwenen puko's. Is die renovatie al klaar?