Hoi John,
Je zal ben ik bang dit probleem niet oplossen met een schoonmaak trein.
Ik herken ook je probleem en voor mij was het afdoende de rails ff wat ruimer te maken en ik heb met een lijmpistool de rails vast gezet bij de melder.
Ter verduidelijking ik heb K-rails en wat ik heb ingebed had geen problemen, ligt vast maar in mijn schaduw station had ik het wel en door temperatuur wisselingen, vuil etc. wil het wel eens werken gaan.
Ik weet dus niet iets van C rail af dus of de rails staaf hier ook kan "werken" of dat ie gewoon muurvast zit.
Ik zou toch zeker juist in je schaduwstations kijken of daar nog wat aan te doen valt alhoewel als ik je goed begrijp dit een probleem geeft. Gevoelsmatig zou ik dan kiezen voor de oplossing van Ben met het styreen, er zijn zoveel diktes en breedtes in te verkrijgen. Als je dit er tussen weet te schuiven met
een druppie lijm of toch nog even de dremel.
Een optie voor een goedkopere schoonmaak trein is een Dapol, heb 'm nu een jaartje en zuigt perfect, vol gas zuigt ie zelfs de bielzen eruit.
Wordt wikken en wegen John, zal zo blijven maar er komt toch altijd weer een bevredigende oplossing.
Leuk filmpje trouwens....
Mvg Ron