In de tender zit de decoder.
De tender is te open met 2 schroeven 1 zit helemaal vooraan (bij de koppeling naar de lok en de 2e plek is tussen de 2e en 3e as dat zijn 2 schroeven naast elkaar aan de buitenzijde van de tender.
De lok is een heel ander verhaal, je moet het voorste kruis-schroefje tussen de 1e drijfas los maken, dan kun je het voorste draaistel verwijderen.
Dan zie je een koperen "veertje" die dat voorste draaistel op het spoor duwt.
Maak het schroefje los waar het koperen lipje/veertje mee vastzit, de voorzijde is nu los.
De achterkant maak je los met de "grote" (platte-)schroef waar ook de koppeling mee vast zit.
Nu kun je het binnenwerk van de lok uit de kap halen.
Mijn lok begon na de vele kilometers (??) ook te knarsen en te doen, bij openmaken bleken vooral de assen het probleem te zijn, even goed in het (witte Roco) vet zetten was genoeg om hem weer als een zonnetje te laten lopen.
Succes.
Groeten Marco.