Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

CS1 in bedrijf ?

Gestart door v200marklin zaterdag 01 november 2008, 00:33:15

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: CS1 in bedrijf ?
Lid sinds: 2006

offline
Re: CS1 in bedrijf ?
@ Ad & Peter,

na er 24 uur mee bezig te zijn geweest en alles rond 16.00 uur gister perfect werkte, ben ik 1st maar eens even gaan slapen 8)

22.00 er weer uit, ff gegeten en naar zolder, en ja hoor alles deed het nog :P

Vandaag ga ik even kijken of ik het hoofdspoor van de CS1 kan koppelen en met een 5e booster 6015 met vette trafo op booster 4 kan aansluiten, zodat ik weer genoeg power op de hoofdbaan heb.

Bijkomend voordeel is dan dat de CS1 niet meer rechtstreeks met de baan is verbonden, waardoor ik waarschijnlijk geen sleperwipjes nodig heb  8)

Als ik het fout heb, hoor ik het wel  :mrgreen:

Wederom nog hartelijk dank voor jullie on-line hulp, echt TOP !

Mvg Gert
Re: CS1 in bedrijf ?
Citaat van: v200marklin op dinsdag 04 november 2008, 01:50:38
Bijkomend voordeel is dan dat de CS1 niet meer rechtstreeks met de baan is verbonden, waardoor ik waarschijnlijk geen sleperwipjes nodig heb  8)
Da's inderdaad een goede! Dan zou je je CS1 misschien zelfs aan een 18VA trafo kunnen hangen, of is dat net te gek?  8)

En hoe zit dat trouwens met de ECoS (en dus met de CS1 na de ESU update)?
Wel of geen sleperwipjes nodig?

Groet,
EgMaf
Re: CS1 in bedrijf ?
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: CS1 in bedrijf ?
Citaat van: v200marklin op dinsdag 04 november 2008, 01:50:38
@ Ad & Peter,

na er 24 uur mee bezig te zijn geweest en alles rond 16.00 uur gister perfect werkte, ben ik 1st maar eens even gaan slapen 8)

22.00 er weer uit, ff gegeten en naar zolder, en ja hoor alles deed het nog :P


Arme Gert, je hele bioritme lijkt wel verstoord door dit probleem......... :wink:
Re: CS1 in bedrijf ?
Lid sinds: 2006

offline
Re: CS1 in bedrijf ?
Citaat van: Kappa op dinsdag 04 november 2008, 07:09:19
Citaat van: v200marklin op dinsdag 04 november 2008, 01:50:38
@ Ad & Peter,

na er 24 uur mee bezig te zijn geweest en alles rond 16.00 uur gister perfect werkte, ben ik 1st maar eens even gaan slapen 8)

22.00 er weer uit, ff gegeten en naar zolder, en ja hoor alles deed het nog :P


Arme Gert, je hele bioritme lijkt wel verstoord door dit probleem......... :wink:

Ja , het moet geen obsessie worden :mrgreen:, ben het gewend , werk heel m'n leven al in de scheepvaart/'snachts.
Maarruh...................wil je wel even de vragen beantwoorden Ad  8) :wink: :mrgreen:

Mvg Gert
Re: CS1 in bedrijf ?
Lid sinds: 2006

offline
Re: CS1 in bedrijf ?
Citaat van: Kappa op maandag 03 november 2008, 15:20:13
Zat bij jouw CS1 dan niet zo'n A5je met uiteg over dat CS-booster aanstuitkabeltje?

Bij mijn CS heb ik het niet gezien. Nu heb ik ook (nog?) geen boosters dus ik heb de afbeelding uit dit draadje maar opgeslagen...

Koen
Re: CS1 in bedrijf ?
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: CS1 in bedrijf ?
Citaat van: KNed op dinsdag 04 november 2008, 12:38:30
Citaat van: Kappa op maandag 03 november 2008, 15:20:13
Zat bij jouw CS1 dan niet zo'n A5je met uiteg over dat CS-booster aanstuitkabeltje?

Bij mijn CS heb ik het niet gezien. Nu heb ik ook (nog?) geen boosters dus ik heb de afbeelding uit dit draadje maar opgeslagen...

Koen

Dat A5je zat overigens niet bij de booster, maar werd vorig jaar bij de CS geleverd na de "grote" update, tezamen met het bewuste CS-booster kabeltje.

Citaat van: v200marklin op dinsdag 04 november 2008, 11:03:57
Maarruh...................wil je wel even de vragen beantwoorden Ad  8) :wink: :mrgreen:

Uuuuuhhh......oh die van Egmaf over de sleperwipper......Hmmmm eerlijk gezegd, geen flauw idee.... :roll: :mrgreen:
Nee zonder gekheid, volgens mij blijft dat zoals het is en zullen de sleperwippers nodig blijven.
Er veranderd, volgens mij, namelijk niets aan de booster eindtrap na de reloaded update.
Ik denk dat alleen de stroombegrenzing softwarematig wordt verhoogd.
Ervanuitgaande dat de CS1 en de ECOS dezelfde booster eindtrap hebben.
Re: CS1 in bedrijf ?
Lid sinds: 2006

offline
Re: CS1 in bedrijf ?
We zijn weer een dagje verder 8), inmiddels werkt alles naar behoren.

De baanaansluiting v/d CS1 heb ik gebruikt voor de K83 wisseldecoders, en de baan wordt gevoedt door 4 x 6015 boosters, de 1ste booster op de CS1,
booster 2 op 1 , 3 op 2, en 4 op 3, elk met een eigen krachtige trafo.

Alles werkt perfect :P, al kom ik op de hoofdbaan soms wat power te kort, maar daar staat ook veel op, 5 treinstellen met 37 verlichte rijtuigen 8)
Helft v/d rijtuigen nog dmv gloeilampjes, dus die worden vervangen door ledstripjes van digirails :P, dan komt ook dat helemaal goed.

1 ding gaat af en toe fout , maar dat heeft volgens mij te maken met de decoders v/d 2 locs :roll:, 2 locs met uhlenbrock decoders gaan er af en toe als een speer vandoor :shock: :?
Nu was ik toch al bezig om alle Uhlenbrock handel er uit te kieperen, dus deze 2 locs komen als eerste aan de beurt, komen ook netjes ESU's in 8)

De 6021 zit op de sniffer v/d CS1 en werkt dus perfect als 3e rijregelaar.

En dit blije speelgebeuren werd geheel mogelijk gemaakt door de fantastische hulp die ik hier op het 3-rail forum mocht krijgen  :wink: :mrgreen:

Mvg Gert
Re: CS1 in bedrijf ?
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: CS1 in bedrijf ?
Gert, kijk eens of die Uhlenbrock decoders een optie hebben om analoog herkenning uit te zetten.
Waarschijnlijk "vluchten" je loks dan niet meer.
Re: CS1 in bedrijf ?
Lid sinds: 2006

offline
Re: CS1 in bedrijf ?
@Ad,

goeie tip, ga ik morgen eens onderzoeken :P

Mvg Gert
Re: CS1 in bedrijf ?
Gert,

Kijk even naar CV29 bit 2.

Mvg,
Peter
Re: CS1 in bedrijf ?
Lid sinds: 2006

offline
Re: CS1 in bedrijf ?
Gert: mooi dat het allemaal steeds beter werkt; en vind je de bediening via het CS beter dan via de 6021?

Koen
Re: CS1 in bedrijf ?
Lid sinds: 2006

offline
Re: CS1 in bedrijf ?
@Koen

ik heb de 6021 op de snifferingang v/d CS1 staan dus gebruik de 6021 nog gewoon.
De 6021 reageert natuurlijk veel sneller dan de 2 draaiknoppen op de CS1 8), jammer dat deze knoppen niet op de CS1 zitten :?

Bij een MFX loc met 128 stappen draai je je een ongeluk aan die knop op de CS1, voor de rest vind ik het een tof ding :P

Jammer dat de gebruiksaanwijzing zo beknopt is , daar zou M* eens wat meer moeite in moeten stoppen  :?

Gelukkig is er dit forum voor de aanvullende info en voor de puntjes op de i  :P

Nu wachten op de ESU update  8), inmiddels ook de ESU Locprogrammer in huis, dus dat gaat helemaal goedkomen hier :P

Ben nog wel bezig om m'n stammen rijtuigen met gloeilampjes om te bouwen met Ledstrips om vermogen te sparen en functie decoders er in zodat ik de rijtuigverlichring gelijk met de loc er voor kan schakelen.

Gister 1 Loc voorzien van een stroomdoorvoerende koppeling dus geen sleper meer onder het 1ste rijtuig, hoe minder slepers hoe beter.

Ben ook wel blij met de tip van Peter om alle rijstroom via boosters te laten lopen, de CS1 blijft dan netjes koel, en de warmte komt v/d boosters af, die ik weer koel met vennetjes uit een oude PC 8).
Het feit dat alle rijstroom via de boosters gaat heft de noodzaak van het gebruik van sleperwippers ook weer op :P

Ach........ we zijn i.i.g. van de straat :mrgreen:

Mvg Gert

Mvg Gert

Mvg Gert