Ben n VT98 railbussen-fan,de 38980 komt daar binnenkort bij. Heb ook de railbus 39978, die gaf n aantal jaren geleden plotseling de geest. Marklin zelf gaf geen hulp-sjoege dus maar nieuwe sinus motor besteld. Dacht dat er daaraan lag. Maar t probleem leek bij de originele OEM decoder. Die dus maar vervangen door een Msd, geluid geladen en hoppa, rijdt weer. Maar t geluid is niet echt geweldig.
Ik ben eigenlijk n ESU fanaat,zeker kwa sounds. Marklin had n geluidsbestand wat te eenvoudig is in mijn ogen. Bij de OEM die er in zat hoorde je, net als bij ESU, de 6 versnellingen ook echt schakelen. En dat mis ik bij Marklin soundbibliotheek. Eentonig rij-dieselgeluid zonder varatie. Een ESU MKL sounddecoder kan er niet in vanwege de speciale platine in deze type railbussen met sinus motor.
T enige wat in mijn optiek te doen valt is er n kleine goederenwagon achterhangen( wat je wel eens zag vroeger op de lokale banen) en daar n ESU sounddecoder in plaatsen met t "echte" railbus geluid van ESU. Doe ik wel vaker als n kleiner ouder type loc geen plaats genoeg heeft...als alternatief.
Tenzij er iemand een andere optie weet voor deze 39978, dat zou ik graag horen. De originele OEM is allang niet meer te krijgen. Hoor t graag, dank.
Greetz Seb