Nieuws:

Stichting 3rail wordt mogelijk gemaakt door reclame en donaties. Doneer minimaal € 25 euro in onze Stichting 3rail Shop en krijg de 3railforum jaarkalender 2026 gratis!!

Interesse in documentatie Rocrail schaduwstation?

Gestart door TomPaul zondag 02 februari 2025, 18:01:39

Interesse in documentatie Rocrail schaduwstation?
Zoals jullie wellicht hebben gezien op ons YT-kanaal hebben we een volledig werkend schaduwstation gebouwd met besturing via Rocrail.
Ik heb dit weekend alle instellingen gedocumenteerd. Het betreft 41 bladzijden met screenshots en uitleg. Het past bij de filmpjes op ons YT-kanaal. Bijgaand alvast 2 extracten van het document.

Binnenkort ga ik Rocrail upgraden naar een actuelere versie, ook dat ga ik documenteren. Veel zal er echter technisch gezien niet veranderd zijn.

Als je interesse hebt, stuur me dan effe een PB met daarin je e-mailadres, dan stuur ik je het pdf document toe. En ik kan je nadien ook de actuelere versie toesturen.

Fijne avond,

ps ik zie dat de tweede foto wat wazig is. Dat komt door het verlagen van de resolutie. Het document is goed leesbaar.

Paul
Re: Interesse in documentatie Rocrail schaduwstation?
Beste modelspoorders,

Ik heb zojuist een tweede versie van het document geschreven, nu gebaseerd op de actuele versie van Rocrail (5521 van 5 februari).

Bovendien heb ik enkele zaken nog wat verder uitgewerkt en voorzien van "live" voorbeelden.

Laat maar via PN weten of je interesse hebt. Degenen die de eerdere versie al hebben ontvangen, stuur ik aanstonds de nieuwe versie.

Fijne avond,

Paul
Re: Interesse in documentatie Rocrail schaduwstation?
Beste modelspoorders,

Ik heb zojuist een derde en waarschijnlijk laatste versie van het document geschreven, nu gebaseerd op de actuele versie van Rocrail (6072 van 10 september 2025). In de vorige twee versies zaten wat kleine onvolkomenheden en 1 grotere storende fout (adressering van de wissels). Al met al is deze derde versie fors aangepast.

Laat maar via PN weten of je interesse hebt. Degenen die de eerdere versie(s) al hebben ontvangen, heb ik zojuist reeds de nieuwe versie toegestuurd.

Fijn weekend,

Paul