Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Viessmann 5049 inkorten

Gestart door Jasperkc zaterdag 01 februari 2025, 18:05:59

Viessmann 5049 inkorten

mooie 44er bij de VSM

Viessmann 5049 inkorten
Citaat van: iTom op vrijdag 11 december 2020, 12:08:22
Citaat van: Timaximus op vrijdag 11 december 2020, 10:43:15Vraagje aan het publiek: hoe kan ik het beste de Viessmann LED strips (5049) breken op de daarvoor bestemde punten?

MvG,

Timaximus

Rocozaagje

Timaximus vroeg in 2020 in een topic hoe je het beste de ledstrip 5049 van Viessmann kan inkorten. Zoals het antwoord luidt, met een zaagje.
Ik heb dat dus ook gedaan. Daarna heb ik de beide printbaantjes met een druppeltje soldeer met elkaar verbonden en nu als ik de verlichting aansluit, dan heb ik maar 4 ledjes branden. Als ik dan de verlichting aansluit aan de andere kant, dan heb ik maar 5 ledjes branden. Volgens mij vergeet ik iets door te verbinden wat al verbonden was voorheen maar nu door het inkorten van de strip niet meer is verbonden. Wat moet ik nog doorverbinden om alle leds te laten branden?
Groet, Jasper
Re: Viessmann 5049 inkorten

Windhoven

Dan heb je op beide uiteinden een aansluitpunt? Bij dat aansluitpunt zit dan ook het zwarte vierkantje (lees gelijkrichter)?
Als je de printen op die manier aan elkaar hebt gezet dan heb je nu denk ik de plus van de ene print verbonden met de min van de andere print.
Een totaal foto kan helpen.
Forum Moderator

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

Hoi Jasper,

Weer die glazen bol. ;)
Je hebt het over 4 resp. 5 brandende ledjes, maar vervolgens laat maar drie ledjes zien.
Zit er een gelijkrichter op en gebruik je AC of DC als voedingsspanning?

Wij zien dat u gebruik maakt van een erg verouderde versie van Internet Explorer. Deze versie word door ons niet langer ondersteund, en zal onze website waarschijnlijk niet goed meer tonen.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.

Wij zien dat u nog gebruik maakt van Internet Explorer 11, binnenkort zullen wij stoppen met de ondersteuning van deze browser.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.