Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Wagonverlichting ESU 50708 meerder wagons

Gestart door Paulm dinsdag 28 januari 2020, 15:01:13

Wagonverlichting ESU 50708 meerder wagons
Wagonverlichting ingebouwd in 3 wagons, 1 wagon wordt herkend in Central Station 3 en werkt, de andere twee zijn klaarblijkelijk in conflict met de eerste (adres 03, hebben alle drie adres 3). Ik wil de wagons natuurlijk gelijktijdig laten werken. De elektrische verbindingen via kortkoppeling zijn uitgemeten en ok. Als ik bvb adres 4 ingeef voor 1 wagon, dan werkt dit ook niet. Iemand enig idee?
Re: Wagonverlichting ESU 50708 meerder wagons
Ik heb deze van ESU alsmede die van Viessmann ook ingebouwd in verschillende rijtuigen.
Tot op heden heb ik daar nog geen problemen mee ondervonden.

Wat wel belangrijk is bij het programmeren van het adres, op het programmeerspoor, is voldoende weerstand maken zodat de CS de decoder kan uitlezen en programmeren. Bij ESU is dat voldoende weerstand op AUX1 zetten.

Als je niets aan de standaard programmering hebt gedaan werken ze allemaal op adres 3, mochten er een paar niet werken kan je ze resetten,
Is de massa goed aangesloten?, werken ze wel als je maar 1 van de niet werkende verlichting op de baan hebt?

Ik weet niet welke rijtuigen het zijn maar heb je de stroomvoerende koppelingen intern in het rijtuig doorverbonden ?