Nieuws:

Onze Stichting 3rail Wiki bevat een bron van informatie! Bekijk eens een willekeurig artikel in de Stichting 3rail Wiki.

Ontwerp Modelspoorbaan 3.15m x 1.25m

Gestart door kevinpijls vrijdag 25 september 2015, 19:47:03

Ontwerp Modelspoorbaan 3.15m x 1.25m
Beste,

Graag wil ik jullie feedback over onderstaand ontwerp.

Het betreft een ontwerp voor een klein stationnetje & voorlangs een paradebaan aan het water. Daarnaast gaat de baan aan beide zijde naar het schaduwstation, zodat er een grote diversiteit aan treinen kan rijden.

Als iemand een mooi ontwerp in gedachten heeft, waardoor de baan spannender wordt, hoor ik dat graag. Ik ben een grote rookie op dit gebied :)
Re: Ontwerp Modelspoorbaan 3.15m x 1.25m

Märklin fahren-ärger sparen

Hoi Kevin,

Ik keek alleen maar naar mooi. Dan zou ik de rivier/het water het paradespoor meer laten volgen en eventueel i.p.v. rechte rails r5 bochten gebruiken. Wordt het volgens mij nog mooier van. En de straat ook het water laten volgen.

Grtz Tony
Hierbij het schaduwstation...

Het enige probleem dat ik nu heb, is dat als de trein het schaduwstation verlaat, hij op de normale rails niet meer terug naar het schaduwstation kan, aangezien het schaduwstation maar vanaf 1 kant te bereiken is zoals het nu uitziet.. Iemand tips..?

Märklin fahren-ärger sparen

Hoi Kevin,

Ik bedoel vanaf de voorkant gezien; rivier, straat en dan spoor. Alsof je vanaf een boot naar het land kijkt.

Om het zichtbare gedeelte (zoals het nu is ) aan te laten sluiten op een schaduwstation, zou je niet 1 maar 2  schaduwstations met keerlus moeten maken. Op 2 niveaus. Dan zou je linksboven en rechtsboven naar beneden moeten duiken met de rails.

Om je schaduwstation zoals je het nu hebt, aan te laten sluiten op het zichtbare stuk, zou je dat (zichtbare stuk) ook in de vorm van een keerlus moeten gieten. Kan ook natuurlijk.
Helaas ben ik geen baanplan-tekenaar, heb ook geen programma's daarvoor en zul je aangewezen zijn op de kennis en kunde van medeforummers.

Succes ermee, grtz Tony