Nieuws:

Kom je ook op zaterdag 17 oktober naar de De stichting 3rail Gastendag 2026 bij de MSG in Den Bosch?

Sleper niet in midden van het onderstel

Gestart door avhoboken woensdag 04 februari 2015, 09:12:17

Sleper niet in midden van het onderstel
Hallo lezers,

Ik heb me laatst gewaagd aan het inbouwen van de verlichting in een wagon, en wel in het rijtuig Aüm 203 wat in het M* startset 29043 meegeleverd wordt. Mede dankzij het wiki artikel hierover is dit prima gelukt totdat ik aan de sleper begon. Hiervoor de Marklin 73404 genomen maar nu blijkt dat het doorvoer gat voor deze sleper niet in het midden van het onderstel zit. Hierdoor zit de sleper ook niet in het midden en bij kruisingen/wissels krijg ik hierdoor problemen.
Moet ik voor deze wagon een ander soort sleper gebruiken of zie ik iets anders over het hoofd? Ik heb (nog) geen andere wagons dus ik kan niet zo goed vergelijken of dit een afwijkend type wagon is of dat dit zo hoort.
Ik hoop dat onderstaande foto's duidelijk maken wat ik bedoel.

Groeten en bij voorbaat bedankt voor tips.
Alex

Re: Sleper niet in midden van het onderstel

Frankfurt (Main) Hbf

Alex, er is ook een asymmetrische sleper (73406) van Märklin.

Groet, Eric-Paul

Frankfurt (Main) Hbf

Nobody does it better :D ... met plaatje
Tja, dat ziet er een stuk logischer uit. Was 'm nergens tegen gekomen dus wist niet eens dat deze versie bestond. Maar ga 'm gelijk bestellen!
Bedankt allen voor de tips, weer wat wijzer.

Gr. Alex

Frankfurt (Main) Hbf

Wanneer je wat zoekt kun je ook gebruik maken van de productdatabase van Märklin (klik hier).
Wel duitstalige zoekwoorden invullen: in dit geval schleifer met H0 bij Spur en Zubehör bij Artikelgruppe