Nieuws:

Heb je nog geen treinenplaatje in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

totale lengte

Gestart door br 53 zaterdag 16 maart 2013, 14:51:52

totale lengte

knap en arm nu lelijk en nog armer

totale lengte
hoi weet iemand de totale lengte van de wagonset 00773 ik heb deze gekregen maar ik weet de lengte niet, als ik die weet dan kan ik 1 van mijn loks er voor zetten
resp:br50,br53,v-188,v 160,v32,v100,v16,br220,br03.

wat vinden julie wat er voor moet?
Re: totale lengte
Ventie
gast

Hallo,

De lengte per wagon varieert want Märklin schrijft op hun eigen website: "....Länge über Puffer je Wagen 10,4 cm bzw. 11,3 cm".
Zie: http://bit.ly/ZHQhuO
Maw. afhankelijk van je koppeling kun je het aantal wagons maal cm doen. Het resultaat is dan de lengte.

hartelijk groet,
Frits
nobody
gast

Meten is weten. Grapje... 't Betreft 20 gesloten goederenwagens type "Opeln".
Totale lengte, ongeveer 220 cm. BR 50 lijkt me meest geschikt als trekpaard.

a'j plat kunt proatn, mo'j 't neet loaten

Als ik op de site kijk zie ik staan:
Die Wagen-Bauarten sind im attraktiven Display je 10 Mal mit kurzem Fahrgestell, je 5 Mal mit langem Fahrgestell und Bremserbühne und je 5 Mal mit langem Fahrgestell und Bremserhaus enthalten.
Wat ik hier uit opmaak is dat er 10 wagens zijn met het korte onderstel = 10.4 cm en 10 wagens met het lange onderstel = 11.3 cm.
Dus 10 x 10.4 = 104 cm en 10 x 11.3 = 113 cm is samen 217 cm zonder koppelingen.
Komt dus overeen met wat Wim zegt, circa 220 cm.
Een BR 50 kan er goed voor of V200.
Je kunt ook kijken welke datums van revisie er op de wagens staan om zo te kijken wat jezelf het beste vind passen.
Succes met maken van een keuze.
nobody
gast

Met veel woorden hetzelfde gezegd.

knap en arm nu lelijk en nog armer

oke bedankt hier voor

Wij zien dat u gebruik maakt van een erg verouderde versie van Internet Explorer. Deze versie word door ons niet langer ondersteund, en zal onze website waarschijnlijk niet goed meer tonen.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.

Wij zien dat u nog gebruik maakt van Internet Explorer 11, binnenkort zullen wij stoppen met de ondersteuning van deze browser.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.